بازدید 3797
بر اساس تفاهمنامه‌ای هفت ساله

رژیم‌صهیونیستی به مصر گاز صادر می‌کند

مقامات رژیم صهیونیستی با امضای تفاهم‌نامه گازی با دولت مصری قصد دارند که سالانه 2.5 میلیارد متر مکعب گاز به این کشور مسلمان‌نشین بفروشند.
کد خبر: ۴۴۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸ 19 October 2014
مقامات رژیم صهیونیستی با امضای تفاهم‌نامه گازی با دولت مصری قصد دارند که سالانه 2.5 میلیارد متر مکعب گاز به این کشور مسلمان‌نشین بفروشند.

به گزارش فارس، مقامات رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) تفاهم‌نامه 7 ساله‌ای را برای فروش سالانه 2.5 میلیارد متر مکعب گاز با طرف مصری امضاء کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه که جزئیات آن در روزنامه هاآرتص منتشر شد، صهیونیست‌ها گاز موجود در میدان گازی فراساحلی «تمار» را به ازای دریافت سالانه 500 تا 700 میلیون دلار، به شرکت «دلفینوس» مصر می‌فروشند.

بر اساس یکی از بندهای این قرارداد، طرف اسرائیلی می‌تواند با اعلام قبلی، میزان صادرات را کاهش دهد؛ مصری‌ها هم در شرایط این تفاهم‌نامه، میزان حداقلی برای خرید گاز از صهیونیست‌ها تعیین نکرده‌اند.

این گاز بناست از طریق خط لوله شرکت مدیترانه صهیونیست‌ها به مصر منتقل شود. این خط لوله‌ تا سال 2012 و بر اساس یک قرارداد 20 ساله، جریانی معکوس داشت و گاز مصری‌ها را به فلسطین اشغالی پمپاژ می‌کرد.

صهیونیست‌ها در شهریور ماه سال جاری نیز قراردادی مشابه با شاه‌نشین اردن به امضاء رساندند و متعهد شدند که در ازای دریافت 15 میلیارد دلار، در 15 سال آینده نیاز گازی این کشور را تأمین کنند.

صهیونیست‌ها با اکتشاف میادین نفتی و گازی جدید، در تأمین نفت و گاز مورد نیاز خود به خودکفایی رسیده‌اند؛ این اکتشافات جدید البته به بروز اختلافات جدید و تنش‌های جدی با همسایه شمالی فلسطین اشغالی منجر شده است.

یکی از میادین گازی به تازگی کشف شده، میدان «لفیتان» است که به گفته لبنان بخش عظیمی از آن در بستر دریای زیر آب‌های سرزمینی لبنان قرار دارد.

صهیونیست‌ها در این مسیر حتی پا را فراتر گذاشتند و در سال 2009، بر سر میزی که تنها خودشان و نمایندگان قبرس حضور داشتند، مرزهای دریایی فلسطین اشغالی، قبرس و لبنان را تعیین کردند؛ این امر با توجه به عدم حضور نمایندگان لبنانی موجب اعتراض شدید دولت لبنان شد.

اختلاف مدارک لبنانی‌ها با ادعاهای صهیونیست‌ها، زمینی به مساحت 3 هزار کیلومتر را در بستر مدیترانه در بر می‌گیرد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی