بازدید 27293
تأملی در اظهارات عجیب یک نماینده اصفهان؛

دشمن سیصد میلیون خرج اعتیاد هر ایرانی می‌کند، شما چه می‌کنید؟

در آستانه شروع دهه فجر، احمد سالک، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن در عداوت خود علیه ایران و انقلاب جدی است و با تمام توان خود اقدام می‌کند، مدعی شده ‌که دشمنان برای معتاد کردن هر فرد به مواد مخدر، ۳۰۰ میلیون ‌و برای هر طلاق ۱۵۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند؛ ادعایی عجیب که نمی‌توان آن را با افتخار بر زبان آورد.
کد خبر: ۴۷۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱ 31 January 2015
در آستانه شروع دهه فجر، احمد سالک، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن در عداوت خود علیه ایران و انقلاب جدی است و با تمام توان خود اقدام می‌کند، مدعی شده ‌که دشمنان برای معتاد کردن هر فرد به مواد مخدر، ۳۰۰ میلیون ‌و برای هر طلاق ۱۵۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند؛ ادعایی عجیب که نمی‌توان آن را با افتخار بر زبان آورد.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی قاعدتا باید آمار‌ها و گزارش‌ها از پیشرفت‌های کشور حکایت کند، حجت‌الاسلام احمد سالک در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، پیرامون تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در ‌سه دهه گذشته سخن گفته و از جمله مدعی شده ‌که «دشمنان برای معتاد کردن هر فرد به مواد مخدر ۳۰۰ میلیون ‌و برای هر طلاق ۱۵۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند».

یک جنبه سخن آقای نماینده این است، ‌بنا بر آماری که مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت منتشر کرده و مورد تأیید ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز هست، ۲ میلیون و تا ۲.‌۲ میلیون ایرانی مصرف روزانه مواد مخدر دارند.

از سوی دیگر در سال ۹۲، بیش از ۱۵۵ هزار طلاق در سازمان ثبت احوال ثبت شده ‌و با معیار نماینده اصفهان، دشمنی که هویتش ‌دقیق روشن نشده، صد‌ها میلیارد دلار صرف گسترش اعتیاد و طلاق در ایران کرده است.

واقعیت این است که نمی‌توان تأثیر فرهنگ و شیوه زندگی غربی را در گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی انکار کرد، ولی برای معضلی مانند اعتیاد، مشکلات زمینه‌ای نقش به مراتب بیشتری دارد و اتفاقا در این باره بیش از اینکه دشمنان نا‌شناس بیرونی مقصر باشند، باید از کم‌کاری‌های داخلی سخن گفت.

مشکلات روانی، کنجکاوی، ضعف اراده، فرار از زندگی تکراری، انگیزه‌های درمانی، و شخصیت نابهنجار فرد به عنوان مهم‌ترین علل فردی، کمبود محبت در خانواده، تبعیض بین فرزندان، آزادی بی‌حد، محدود کردن بی‌حد فرزندان، رفاه بی‌حد اقتصادی در خانواده، فقر، و نابسامانی‌های خانواده به عنوان مهم‌ترین دلایل خانوادگی و در دسترس بودن مواد مخدّر، بیکاری، نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی، محیط جغرافیایی و محله زندگی نامناسب، ضعف قوانین و ضعف اجرای آن، دوست ناباب، و ضعف دینداری در جامعه به عنوان مهم‌ترین دلایل اجتماعی کمتر ارتباطی با برنامه‌ریزی دشمن دارند و در مقابل آقای سالک که در سال‌های اخیر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی بوده است، تقریبا نمی‌تواند مثالی از تلاش خود و همکارانش در مجلس برای مقابله با اعتیاد و یا کاهش طلاق را مطرح کند.

کارنامه سالک به عنوان یک نماینده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در وب‌سایت مرکز پژوهش‌های مجلس قابل مشاهده است. آقای سالک به جای متهم کردن دشمن به معتاد کردن میلیون‌ها ایرانی، می‌توانست به مردمی که سخنان وی را می‌شنیدند بگوید که در سال‌های نمایندگی مجلس برای مقابله با اعتیاد و طلاق چه کرده است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۷۳
انتشار یافته: ۹۲
آقای نماینده بصیرت هم خوب چیزی است امروز دشمن با نرم افزارهای مبتذلی مثل وایبر لاین اینستگرام تانگو و....... وارد تک تک خانه ها شده و مثل خوره روح وروان جوانان ما را نابود میکند خطر این نرم افزارها بسیار بیشتر از داعش و اسراییل است عامل اعتیاد جوانان و سیل ویرانگر طلاق هم این نرم افزارهای مبتذل است ولی شما و سایر مسوولین علی رغم فریادهای زینال در خواب عمیق تشریف دارید
پاسخ ها
nader
| United Kingdom |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
زینال خان منفی ها رو ببین . انگار شما هم نیاز به چشم پزشک داری . حرفی بزن که چهار نفر اقلا تائید کنه . گند زدی با نظر دادن ات
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
زینال جان فازت دقیقا چیه؟
هر چی هست جنسش خیلی خوب بوده
یحتمل رفیق ناباب هم بی تاثیر نیست
جا داره یادی هم بکنیم از ذعال اعلا که اهمیت بسزایی دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
من اگه این همه منفی میدیدم دیگه حرف نمیزدم تا آخر عمرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
ﭼﺮﺍ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻃﻨﺰ ﺗﻠﺦ ﺯﻳﻨﺎﻝ ﺧﺎﻥ ﻧﻤﻴﺸﻦ!!؟
خروس لاری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
حرف حق را باید شنید حتی اگه از زینال باشه ! اونائی که منفی دادن معلومه سرشون تو همون چیزائی هست که زینال اسمشو آورده ! یه لحظه سرتون رو بالا بیارید حالا یه خورده فکر کنین ! آهان حالا اگه عقل سلیم باشه نظرتون باید عوض بشه !
دوست زینال
| Ecuador |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
زینال عزیز معلوم میشه فقط عده کمی تو رو درک میکنن. ;)
جمعیت ایران رو 70 میلیون در نظر بگیریم واسه اعتیاد میشه 21000000000000000 تومان. دشمنان اون 450 میلیون رو به هر ایرانی بدن 90 درصدشون هر کاری که اونا بخوان انجام میدن دیگه احتیاج به معتاد کردن نیست که.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
چاکریم !
ناشناس
| United States |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
شما واقعا باور کردی ؟
با سلام . منظور نماینده محترم این بوده دشمنان بسیار زیرکانه و در جبهه ای که کمتر دیده می شود ، بیشترین حمله رو دارند و ما متاسفانه در این جبهه کار جدی انجام نمی دهیم. مثلا دشمنان با کار فرهنگی و روانشناسانه حمله می کنند ولی ما به جای مقابله فرهنگی ؛ مقابله جسمانی می کنیم ویا به جای درست کردن شغل و مسکن برای جوانان ، برخوردهای نامتعارف می کنیم. کلا می خواهیم ابرو رو درست کنیم ؛میزنیم چشمو کور می کنیم.
عجب دشمن ولخرج سرمایه داری داریم
مگه دشنن مغز خر خورده پول خرج اين چيزهاكنه چرا همه چيرو به دشمت فرضي وصل ميكنيد بريد ريشه مسيله رو كه بيماري و فقر هست درست كنيد به جاي دشنن هاي فرضي
درست مىفرمايند
از میکرو فیلم های پیتزا چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
1000 تا لایک
پرا زحمت می کشن اون پولو بدن هم معتاد می شیم هم...!
بابا یکی مارادونا را بگیره!!!!!
اگه بیاد 300 میلیون مستقیم بهم بده معتاد میشم، بهتر از اینه از بیکاری معتاد بشم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
بیاد؟برو بگیر حق مسلم ماست.
این نماینده ها یه حرفایی میزنند که انصافن آدم شاخ که چی بگم سرش درخت گردو در میاره !! آقا این عددها رو از کجا اوردی دیگه هر چی بدبختی این گشور رو به حساب دشمن (که کمم ندارید) میذارید و خیال خودتون و رو آسوده میکنید. اگرم بگن که توی نماینده تو این همه سال نمایندگی چکار کردی میگی دشمن نذاشت ؟؟!!!خوبه بخدا !!
مصداق فرافكني است
روح دایی جان ناپلئون شاد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
کار ، کار انگلیس هاست !!!
معلوم نیست نمایندگان محترم این اطلاعات را بر چه اساس عنوان میکنند. به جای این ادعاهای واهی و ارتباط دادن همه چیز به غربی ها (که البته در جای خود قابل درک است) به فکر بهبود اوضاع اقتصاد و بیکاری باشید. کسی که شغل و درآمد داشته باشد دنبال اعتیاد نمیرود. علت خیلی از طلاقها نیز مسائل اقتصادی است.
آدرس دشمن رو لطف کنید من همین الاان معتاد میشم!
با سلام
لطفا نحوه مخاسبه ارقام را اعلام فرمائید.
پاسخ ها
حسابدار
| United States |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
این دیگه تخصص می خواد.
"دشمن" بهترین ابزار برای فرار از مساله و کوتاه ترین دیوار برای شانه خالی کردن از مسئولیت.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
آفرین رحمت به اون شیری که خوردی
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
این دشمن اسم ندارد؟
جناب سالک شما از نماینده هایی که از اقای رحیمی پول گرفته اند خبر دارید؟
از اسید پاش های اصفهان خبر دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
عالی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
اون اسید پاشا که فکر کنم دشمن 600 میلیون خرجشون کرده تا اسید پاش شدن
شما درست می گی.
حرف حساب جواب نداره..
درسته که غرب هم بی تقصیر نیست اما انصافا اگه هزینه یکی از اختلاسا میرفت تو جیب جوونامون الان جوونا مجبور نبودن بخاطر مشکلات مالی ناراحتی اعصاب بگیرن و زندگیشون به طلاق ختم بشه یا از بیکاری قلیون بکشن
به دشمن بگید خشگه بده
پاسخ ها
اینه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
اگر بدونیم کیه خودمون میگیم.
هرکی هرچی میگه بگه شما چراچاپ میکنی؟
پاسخ ها
اشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
برای ثبت در تاریخ و شناخت بیشتر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
حیف نیست این سخنان گهر بار رو همه نبینند و نخوانند ؟
مدرک بدین این کار دشمنه همینطور تو هوا یه چیزی نگین
آقا این که چیزی نیست دشمن با صرف هزینه های هنگفت باعث شده رودها و دریاچه هامون خشک بشن هوای شهرامون قابل تنفس نباشن اکثر مردم زیر خط فلاکت زندگی کنن ، تیم ملیمون به عراق ببازه منم امتحانامو خراب کنم
احتمالا دوستان ریچارد فرای که اقای سالک با دفنش در اصفهان مخالف بودند این پولها را خرج کردند!
کلا ما هر مشکلی داشته باشیم یه دشمن براش پیدا میکنیم که بگیم عامل بدبختی ما اون بوده و خودمون سهمی در این مشکل بوجود آمده نداشتیم.احتمالا دوستان ریچارد فرای که اقای سالک با دفنش در اصفهان مخالف بودند این پولها را خرج کردند. یه کتاب سالها پیش صادق زیباکلام نوشته بود با عنوان ما چگونه ما شدیم؟
اصل مطلبش همین چیزی بود که شما اشاره کردید که سهم خودمون از این وضعیت چقدره؟ چرا حاضر نمیشیم اشتباهات و کم کاری خودمون را بپذیریم؟
اقای سالک این سالها خیلی خسته شدن به نظرم وقتشه که سال دیگه برن استراحت.
من نمیدونم بعضی از اقایون اگه این حرفا رو نزنن به جایی بر میخوره؟
هیچ ربطی به دشمن ندارد. فقط و فقط باید سری به خودمان بزنیم و ببینیم چه اهدافی را بدنبال داریم.
پس همه زوج های طلاقی وضعشون چرا بده؟
طرف به دلیل بیکاری و نبود مسکن مناسب و نبود درامد زندگی اش از هم می پاشد چه ربطی به دشمن دارد؟
با تامل سخن گفتن هنر می خواهد.
اون دلایلی که برای اعتیاد بر شمردین برای طلاق هم وجود داره. من به عنوان یه بچه که پدر مادر با هم تا آخر زندگی کردن عشق و محبت درست حسابی بینشون ندیدم. توی خاله و دایی و عمه و عمو هم چیز زیادی پیدا نکردم. وقتی هم بزرگ تر شدم توی دوست و آشنا و آدم هایی که شناختم خبر از زوج های خوشحال و سر و حال نبود. خودتون فکر کنید چقدر محبت واقعی و درست و حسابی بین پدر و مادر های عزیزمون دیدیم که تا آخر هم با هم زندگی کردن. چقدر دعوا و بد بد بختی دیدم ؟ خودتون می دونید. از طرفی قدیمی ها اگر طلاق نمی گرفتن بیشتر به خاطر ترس از آبرو در دو طرف و ترس از بی پولی و هزار جور حرف ناجور شنیدن بود برای زن. دشمن احتیاجی نیست برای این مملکت خرج کنه. از ماست که بر ماست. بهتر به خودمون و مشکلات خودمون بیشتر توجه کنیم. مسائل خانوادگی مون رو خودمون حل کنیم و گردن این و اون نندازیم. حالا چه خانواده کوچیکمون چه خانواده ی ایران
آقای سالک لطفا آدرس واضح اون دشمن رو بده من که حاضرم سیصد میلیون رو بگیرم و موتاد بشم
پاسخ ها
صراف
| United States |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
300 میلیون تومان؟دشمن تومان نداره دلار . پوند و یورو و دینار و ........از این چیزا نداره.دلت خوشه اخوی.
من نمیفهمم چرا اینهمه پول واسه درمان اعتیاد ومبارزه واعدام واینا میکنیم،خب این پولو برداریم دم مرز دیوار بکشیم.به خدا خانواده معتادا حاضرن پولشو تقبل کنن.حتی خود معتادا هم راضین،90 درصد معتادین آرزوشونه که ترک کنن.
اقای دشمن نمی خواهد با کلک معتادم کنی خداییش به من هم اگر 300 بدی معتاد میشم انهم از نوع کراک
توی پنج شش سالی که یارانه میدهند هر ایرانی تا حالا کلاً بیشتر از چهار میلیون تومن نگرفته دولت و مجلس هزار بار در موردش قر قر گردند و سر مردم منت گداشتند .انصافا این دشمن خیلی مرده ! که با هزینه کردن 300میلیون تومن برای هر کدوممون تا حالا صداش رو هم در نیاورده.....تا این که این نماینده مجلس گفت . دشمن ، خیلی شرمنده ام که با این همه هزینه تا حالا معتاد نشدم.
یکی از عوامل اصلی اعتیاد و طلاق بیکاری است
قربون دستت حاجی نماینده آردس 150میلیون و بده همین امشب زنم و طلاق میدم
پاسخ ها
متاهل
| United States |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
برای طلاق بدی ؟من و همسرم دونفری داوطلبیم میشه 600 تا .مالیات و بیمه هم نداره.
کار کار انگلیسیاست لابد.
پاسخ ها
اشنا
| United States |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
پس میشه 300 پوندچون انگلیس تومان ندارد.
خوش به حال خودم که چنین دشمن های سخاوت مند و دست و دلبازی داشته و دارم که خودم خبر نداشتم!
ببین چه آدمی بودم که حاضر شده 300 میلیون برام خرج کنه! (( قابل توجه دوستانی که ادعای رفاقت و دوستی می کنند و تا یه ریال هم خرجم نکردند!)).دمت گرم.نوکر بابات هم هستم.
در مورد اعداد و ارقام که ایشون یه چیزی گفتن دیگه حالا گیر ندید به بنده خدا ،
اما در مورد دشمن بله ممکن هست هر دشمنی راهی برای اضمحلال دیگران پیشه کنه ولی یادمون باشه که متاسفانه ما خودمون از هر دشمنی تو ضربه زدن به خودمون پیشی گرفتیم و کلا دیگه در زمینه دشمن خودکفا شدیم .
دشمن خرج نمکنه ما خرج می کنیم با شش میلیون بیکار تحصیلکرده !
جل الخالق !!!!!!!!!!!!!!
اسم این آقا یادم باشه دفعه بعد حتماً بهش رای بدم .
چه دشمن خوبی من همین امروز هم حاضرم زنم رو طلاق بدهم هم معتاد شوم لطفا نشونی این دشمن رو بدهید
مثلا نماینده ی مجلسیا ، اگه ناراحت اعتیادی و یا اگه ناراحت رسوخ فرهنگ غربی یا هرچی ، یه جوری قانون تصویب کنین که مردم از ناراحتی و ناچاری معتاد نشن و طلاق نگیرن !
خدایی بنظرت طلاق و اعتیاد ملت ما هم مسئولش غربیا هستن...
افسوس ....
آهای دشمن! گرون باهات حساب کردن, شما نفری 2 میلیون بدی من, هر هفته 3 تا معتاد تحویلت میدم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
داداش 1900 قبول کن پنج شنبه تبا زیر برج ایفل تحویل بگیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
:)))))
بیکار
| United States |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
به این میگن اشتغال زایی.
اگر کسی دلسوز جوانان این سرزمین بود فکری برای اشتغال انان میکردند تا امروز اعتیاد جوانان دستمایه
اشک تمساح بعضی اقایان نباشد
اقا من با یک میلیون هم در ماه معتاد میشم با کی باید صحبت کنم
من الان فقط دلم میخاد خدا یک قدرت و جراتی بهم بده یه دیوار بتونی محکم پیدا کنم سرم را از این حرفا بکوبم به دیوار!
چرا بعضی بدون تفکر حرف میزنن
ادعایی به این بزرگی بدون سند چرا منتشر میشود؟سند داری روکن همه بدونن
سالک جان آدرس دشمن رو بی زحمت برا منم اسمس کن
چه هوایی شده آبادان!!!
تابناک گیرت چیه که به حرفهای این بابا گیر دادی ؟ حتی اگر صحت هم نداشته باشه یک هشداره .
من با زنم توافق کردم اون طلاق بگیره من معتاد بشم 450 ملیون را بگیریم بذاریم بانک سودش 50 50 از دوست که خیری ندیدیم
پس اینایی که معتاد شدن و یا اینکه زنشون رو طلاق دادند مواجب بگیر دشمنند و ما خبرنداشتیم. توی ده ما هم از این مواجب بگیرا زیادن
خارجیا چقدر پولدارن...!!!
حرف درسته اما بد بیان شده !!
بله دشمن خیلی بشتر از اینا تو جبهه ی فرهنگیش خرج میکنه . فقط مردم ایران هدف نیستند ....
طلاق و اعتیاد بخشی از نتایج کار فرهنگی عظیم دشمن صهیونیستیه
البته بازم میگم ، نیت تنها طلاق و اعتیاد نیست ، و هدف هم فقط مردم ایران نیستند .
خارجیا چقدر پولدارن...!!!
اتفاقا همین دو روز پیش بود ک دشمن با یکسری از هواپیماهای نامریی وارد اهواز شد و مقدار هنگفتی خاک روی سر مردم ریخت ک نمایندگان اهواز هزینه این عملیات را بالغ بر 50 میلیون تومان به ازای هر اهوازی برآورد کردند. واقعا خدا این دشمنان رو لعنت کند و عمر طولانی به چنین نمایندگانی دهد ک اینگونه مراقب دشمن اند .
جناب سالک مواد مخدر همه جای دنیا وجود وهرکشوری دشمنانی ولی چراما اینقدر اسیب پذیریم ومعتاد داریم
کدوم دشمن. تا وقتی کسانی در حد یک نماینده ندونند که مهمترین دلیل اعتیاد بیکاری و مشکلات اقتصادی است احتیاجی به دشمن نداریم. همین دوستان کافی هستند.
اینجا ایرانه
ما داریم دونه دونه معتاد میشیم و طلاق میدیم
همه اش هم زیر سر دشمنمونه
وی لاو یو پی ام سی
بی لیاقتی بزرگترین دشمن است.
حاجی داشتیم !!!؟؟؟
این وصله ها به ما نمی چسبه ..
چرا هرجا کم میاری به من گیر میدی ؟
یه سری آقایون فکر می کنند دنیا شب و روز داره در مورد ایران فکر میکنه!
این ندانم کاری شم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل