رای گیری علنی برجام خیلی از چیزها را روشن خواهد کرد/نمایندگان به سرنوشت کشور، علنی و بدون پنهان کاری رای دهند

به نظر من نمایندگان نظرات خود را بر اساس نظر مردم و رهبری منطبق می کنند و بر اساس نظرات جناحی و سیاسی کمتر برخورد می کنند، اتفاقی که در این حالت خواهد افتاد این است که خط و خطوط قرمز همچنین مطالبات مردم را در نظر خواهند گرفت و بر اساس آن رای خواهند داد.
کد خبر: ۵۳۶۸۱۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 05 October 2015
|
13456 بازدید
|
۲
طرح دوفوریتی برای حمایت از تولید داخلی یک دیوانگی است/ اگر مردم دلشان نخواهد، نمی توان آنها را وادار به خرید خودرو کردپس از آنکه مقرر گردید تا برجام به صورت طرح در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و نمایندگان مجلس  نظر خود را در باره برجام با رای گیری در صحن علنی علام نمایند، برخی از نمایندگان به این فکر  افتاده اند که رای گیری را به صورت علنی برگزار کنند.

به گزارش «تابناک»، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی و طراح این طرح در خصوص این موضوع گفت: نمایندگان مجلس در حال امضای متنی هستند که در آن از هیأت رئیسه خواسته شده که رای‌گیری‌ها در صحن علنی مجلس در خصوص برجام و طرح‌های مربوط به آن به صورت علنی انجام شود.

وی افزود: این متن تاکنون به امضای حدود 30 نفر از نمایندگان رسیده و تعداد امضاهای آن همچنان رو به افزایش است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس ماده 124 آئین‌نامه داخلی مجلس هر گاه 10 نفر از نمایندگان درخواست کنند که رای‌گیری در یک موضوع خاص به صورت علنی و رای‌گیری از طریق کاغذ انجام شود هیأت رئیسه باید این درخواست را در صحن مجلس به رای بگذارد که در صورت تصویب نمایندگان رای‌گیری در آن موضوع خاص به صورت علنی صورت پذیرد.

غلام رضا تاجگردون در این باره در گفت و گوی خود با تابناک، اظهار داشت: رای گیری به صورت علنی در باره برجام به نظر من حرکت بسیار خوبی است، و چه بهتر که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باره موضوعاتی که به سرنوشت یک کشور مربوط است به صورت علنی و بدون پنهان کاری در رای گیری ها شرکت کنند.

رای گیری علنی برجام خیلی از چیزها را روشن خواهد کرد/نمایندگان به سرنوشت کشور، علنی و بدون پنهان کاری رای دهند


این نماینده مجلس گفت: اگر مشخص شود که چه کسی به چه چیزی رای می دهد کار بسیار خوبی است، مردم هم در این شرایط می توانند عمکرد وکلای خود را در خانه ملت با دقت زیر نظر داشته باشند، به هر حال مردم حق دارند بدانند نماینده آنها در مجلس در باره برجام چه موضعی دارد و آیا به حرف هایی که می گوید عمل می کند یا نه؟

این نماینده مجلس همچنین در باره تاثیر رای گیری علنی برجام نیز گفت: اگر رای گیری به صورت علنی در مجلس باشد قطعا رای برجام بالا خواهد رفت، چون اکثریت جامعه موافق برجام هستند در نتیجه نمایندگان برای اینکه همراهی خود با جامعه را نشان دهند به برجام رای مثبت خواهند داد.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی دیگر نماینده مجلس شوررای اسلامی نیز در این باره اظهار داشت: مطابق آیین نامه چهار مورد برای این وجود دارد که نباید آرا افشا گردد اما به غیر از این چهار مورد بقیه موارد قابل افشا هستند و می تواند آرا به صورت آشکار باشد.

این نماینده مجلس گفت: قرار نبود در باره برجام در مجلس رای گیری صورت گیرد، اما اکنون که قررار است در این باره رای گیری شود، باید این رای گیری به گونه ای صورت گیرد که مردم بدانند کدام نماینده با برجام چه برخوردی کرده است.

وی گفت: این موضوع، هم در آیین نامه آمده است و هم منع قانونی ندارد از طرف دیگر این یک مطالبه ملی است. مردم حق دارند نظر نماینده خود را در باره برجام بدانند، ما نمی گوییم که چه رای خوب است و چه رای بد، این کار، کار بسیار میمونی است و ممکن است خیلی چیزها را روشن کند.

این نماینده گفت: به نظر من نمایندگان نظرات خود را بر اساس نظر مردم و رهبری منطبق می کنند و بر اساس نظرات جناحی و سیاسی کمتر برخورد می کنند، اتفاقی که در این حالت خواهد افتاد این است که خط و خطوط قرمز همچنین مطالبات مردم را در نظر خواهند گرفت و بر اساس آن رای خواهند داد.

جعفر زاده گفت: نمایندگان مطالبات مردم را پیگیری می کنند و به فکر این نیستند که ببینند که فلان نفر در فلان جناح چه دستوری داده است بلکه بر اساس منویات رهبری و خواسته عمومی رفتار خواهند کرد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۲
Alex
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
1
Alex
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
1
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟