بازدید 3013

لزوم اجرای سند تحول بنیادین از سوی آموزش و پرورش

کد خبر: ۵۵۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 13 December 2015
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه ها که بازنشسته شده اند، گفت: متأسفانه بسیاری از این افراد که حتی حائز مدرک پروفسورا شده و استاد تمام هستند حقوق زیر یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 آذر ماه) در تذکر شفاهی خود به به وزیر آموزش و پرورش گفت: متأسفانه این روزها به جای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شاهد سیاسی کاری و بی توجهی به برنامه های فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود، زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش راه خاصی را طی می کند که با صحبت های وزیر تضاد دارد.

وی  در تذکری خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سریال خانگی شهرزاد گفت: باید هرچه سریع تر جلوی انتشار و پخش این سریال گرفته شود چرا که به ادب و فرهنگ مردم کرمان توهین شده است که البته ما در این خصوص از قوه قضاییه پیگیری می کنیم تا به شکایت‌مان در این خصوص رسیدگی شود.

زاهدی ادامه داد: بسیاری از اعضای بازنشسته هیات علمی دانشگاه ها در مشقت به سر می برند و حقوق دریافتی آنها به بیش از یک میلیون 500 هزار تومان نمی‌رسد و حتی یارانه آنها نیز قطع شده است این در حالی است که برخی از آنها به مقام استاد تمامی رسیده اند و برخی دیگر مدرک پروفسورا دارند همچنین دریافتی بازنشستگان نیروهای مسلح بسیار پایین است که باید نسبت به افزایش آن اقدام شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کرمان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان و رفسنجان به موقع برای جلوگیری از شیوع این بیماری وارد عمل شدند و وزیر بهداشت نیز سفری به این استان داشت لذا لازم است هرچه سریع تر نسبت به توزیع داروی تافیلو برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و درمان آن ظرف امروز اقدام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری
آخرین اخبار