بازدید 4627

اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان نیمه‌کاره مانده

کد خبر: ۵۵۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 21 December 2015
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه از زمان آغاز به کار دولت یازدهم توجه چندانی به حوزه آموزش نشد، گفت: بی‌توجهی به حوزه آموزش و پرورش خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست علنی امروز (دوشنبه 30 آذر) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: استفاده از نیروهای ناکارآمد بازنشسته در آموزش و پرورش و عدم توجه به منابع انسانی و فرهنگیان از لحاظ بیمه سلامت، حقوق و سایر مزایا و تعطیلی مدارس راهنمایی در روستا و برخی شهرها محور این سوال است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت مهم آموزش و پرورش با 13 میلیون دانش‌آموز تقریباً تمام خانواده‌های کشور را در بر می‌گیرد، اما وزارتخانه مربوطه آنگونه که شایسته است، به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وی با انتقاد از اینکه از زمان آغاز به کار دولت یازدهم توجه چندانی به حوزه آموزش نشد، گفت: انتظار آن بود که رئیس جمهور نیز اقدامات و توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد، اما این بی‌توجهی خسارت‌های جبران‌ناپذیری به این حوزه وارد کرده است.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش سند تحولات بنیادین را به درستی اجرایی نکرد، افزود: بند 10 این سند بر ارتقای شأن و منزلت فرهنگیان تاکید داشته اما اقدام موثری در این‌خصوص صورت نگرفته و فرهنگیان از جایگاه اجتماعی خود ناراضی هستند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پرداخت مطالبات فرهنگیان همواره وعده و وعید داده می‌شود، اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و همین امر باعث شده طی سال‌های اخیر اعتراضات زیادی از سوی فرهنگیان شکل بگیرد. همچنین اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان نیز نیمه‌کاره مانده و این در حالی است که با عدم اجرای درست این قانون، فرهنگیان را از حق قانونی خود محروم کرده‌اید.

وی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در شهرستان‌های مناطق محروم منجر شده تا دانش‌آموزان از حق طبیعی خود محروم شوند،‌ به راستی چه کسی می‌خواهد پاسخگو باشد. از سوی دیگر دولت از قوانینی مانند به کارگیری مربیان پیش‌دبستانی، خدمات آموزشی و استخدام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استفاده نکرده و همین امر نارضایتی‌های زیادی را در بین این قشر پدید آورده است.

موسوی‌نژاد یادآور شد: پاداش بازنشستگان نیز حدود 15 ماه است که پرداخت نشده است؛ متاسفانه در همه جا این خلأ‌ها را با توجیهات خود پر می‌کنید، چرا باید پولی را که بازنشستگان در دوران خدمت خود پس‌انداز کرده‌اند را همچنان پرداخت نکنید؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر انتصاب مدیران گفت: نگویید براساس استعلام حراستی‌ها این انتصاب‌ها صورت گرفته چرا که در برخی از کشورها افرادی وجود دارند که خدا و دین را هم قبول ندارند.

وی تاکید کرد: بی‌توجهی به حق و حقوق کارمندان، اضافه‌کار کارکنان آموزش و پرورش، فوق‌العاده‌های نوبت دوم، لباس خدمتگذاران، مسکن و پاداش‌های خاص در مناطق محروم همه از مواردی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

موسوی‌نژاد افزود: مناطق محروم را با ترفندهایی از حق نوار مرزی محروم کرده‌اید که این تبعضات موجب نارضایتی فرهنگیان شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری
آخرین اخبار