واکنش‌های فراجناجی به سخنان موهن قاضی‌پور

آقای قاضی‌پور متأسفم برای شما و مردم شهرم که شما را به‌عنوان نماینده‌شان انتخاب کردند. لطف کنید از این به بعد اسم پدر و عموی من را در سخنرانی‌هایتان نبرید.
کد خبر: ۵۷۲۴۸۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 05 March 2016
|
22993 بازدید
|
مجلس جای روباه و... و زن‌ها نیست. ممکن است حضور زنان در مجلس باعث شود بلا سرشان بیاید و آبروی ما برود. شما شاید در زندگی‌تان سر مرغ و خروس را نبریده باشید، اما من مجبور شدم در جنگ سر ٢٠٠ نفر اسیر را ببرم.

به گزارش شرق، این ادبیات، ادبیات یک نماینده مجلس است، نماینده‌ای که در انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی نیز منتخب مردم شد، همین مردان و زنانی که این‌گونه از آنها نام می‌برد. نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، در یک سخنرانی در ادبیاتی غیرقابل‌باور و موهن سخنانی را به کار برد که جملات بالا تنها بخشی از آن و جملاتی است که می‌شود در یک رسانه عمومی منتشر کرد. بعد از این سخنان بود که واکنش‌ها به این مسئله آغاز شد.

بازتاب گسترده اظهارات سخیف این نماینده مجلس باعث شد قدرت‌الله علیخانی، نماینده دیگر مجلس که دستمایه شوخی‌های اهانت‌آمیز قاضی‌پور در همین سخنرانی قرار گرفته بود، اعلام کند از وی شکایت خواهد کرد. زنان نیز در واکنشی جمعی درخواست کرده‌‌اند اعتبارنامه او برای مجلس دهم رد شود. بعد از این اتفاق، تلفن همراه قاضی‌پور از دسترس خارج شد و بعد از مدتی در صفحه شخصی خودش اعلام کرد بیدی نیست که از این بادها بلرزد و کسی که فیلم سخنرانی او را منتشر کرده جاسوس است و البته اظهارات وی مردم ارومیه را نیز دربر نمی‌گیرد.

این اظهارات واکنش‌های بسیاری را در پی داشت؛ آسیه باکری، فرزند شهید باکری که اهل ارومیه است، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آقای قاضی‌پور متأسفم برای شما و مردم شهرم که شما را به‌عنوان نماینده‌شان انتخاب کردند. لطف کنید از این به بعد اسم پدر و عموی من را در سخنرانی‌هایتان نبرید. چون هرکس می‌خواهد از آنها تعریف کند از ادبشان می‌گوید و شما با این ادبیاتتان لیاقت بردن اسم آنها را ندارید».

همچنین آذر منصوری، فعال سیاسی در پستی که در صفحه خود منتشر کرد، با اظهار تأسف از این ادبیات اعلام کرد: «در نگاه اول خواننده وقتی متن این سخنان را از زبان یک نماینده که قرار است به خانه ملت برود و از حقوق زنان و مردان ایرانی دفاع کند می‌خواند، مات و مبهوت می‌شود و باور نمی‌کند کسی ردای نمایندگی بر تن کند و با این سخنان سخیف و تحقیرآمیز و گستاخانه به شعور ایرانیان، فارغ از اینکه از چه نژاد و جنسیت و قومیت و... باشند، توهین کند. اما وقتی فایل صوتی را می‌بیند و اشارات او را در تکمیل فرمایشاتش مشاهده می‌کند، باورش آسان‌تر می‌شود و انگشت‌به‌دهان که چگونه چنین فردی با چنین افکار و ویژگی‌هایی توانسته ردای نمایندگی را بر تن کند. توهین و تحقیر زنان و مردان ایران و نگاه غیرانسانی او از یک ‌سو و سخنان سخیف او در ارتباط با آزار جنسی پرده از افکاری برمی‌دارد که حضور او را نه‌تنها در مجلس شورای اسلامی که باید در رأس امور باشد غیرممکن می‌کند، بلکه چنین فردی با چنین افکاری حضورش در جامعه نیز برای اطرافیان مخاطره‌آمیز است».

روزنامه «شرق» در گفت‌وگو با چهره‌های سیاسی و اجتماعی نظر آنها را درباره اظهارات نادر قاضی‌پور جویا شد و از آنها سؤال کرد دلیل رواج چنین ادبیاتی در سطح کشور و تسری آن به ادبیات یک نماینده مجلس چه می‌تواند باشد. نظرات آنها را در ادامه خواهید خواهند:

فاطمه رهبر، رئیس فراکسیون زنان مجلس:
از طریق نهادهای قانونی و قضائی پیگیری می‌کنیم


فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس نهم در گفت‌وگو با «شرق» در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره سخنان منتشرشده از نادر قاضی‌پور چیست، گفت: «من صلاح نمی‌دانم درباره این حرف‌ها اظهارنظر کنم و ان‌شاءالله جواب ایشان را از طریق پیگیری از مراجع قانونی و قضائی خواهیم داد». رهبر با تأکید بر اینکه سخنان این نماینده، توهین به کل مجلس بوده و فقط توهین به خانم‌ها نیست، تصریح کرد: «درباره موضوع توهین ایشان به زنان، هنوز از موضع کمیسیون زنان نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. چون این مطالب در روزهای تعطیلی مجلس منتشر شد و تا روز یکشنبه که جلسه علنی و جلسه فراکسیون زنان برگزار شود، ما نظری از طرف فراکسیون نمی‌توانیم اعلام کنیم. اما روز یکشنبه با بقیه خانم‌های مجلس دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد». این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه حرف‌های منتشرشده از قول نماینده ارومیه فقط توهین به خانم‌ها نیست و تمام مردم و نمایندگان آنها و شئونات اخلاقی را زیر سؤال برده، افزود: «ایشان صحبت‌هایی کرده که قطعا باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود». رهبر همچنین درباره نحوه پیگیری این موضوع نیز گفت: «ما در مجلس، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و کمیسیون اصل ٩٠ را داریم که از این دو طریق می‌توانیم موضوع را پیگیری کنیم». او علاوه بر این دو مسیر، بر پیگیری از طریق دستگاه قضائی نیز تأکید کرد و گفت: «پاسخ ما به این حرف‌ها، پیگیری از مراجع قضائی خواهد بود».

شهربانو  امانی، فعال سياسي
مشکلات اقتصادی باعث سقوط فرهنگی می‌شود


شهربانو امانی نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم و ششم در گفت‌وگو با «شرق» در پاسخ به این سؤال درباره اینکه چه اتفاقی می‌افتد که چنین ادبیاتی در جامعه فراگیر و از زبان نماینده مجلس شنیده می‌شود، گفت: «جای بسیار تأسف دارد که یک جامعه‌ای که قرار بود اخلاق‌مدارانه آن هم با شاخص انسانی و اسلامی اداره شود، متأسفانه به دلیل سقوط اخلاقیات و نهادینه‌شدن بداخلاقی‌ها و همچنین نهادینه‌شدن دروغ در ساختار کشور تا جایی پیش رفته است که رکن بسیار مهمی چون قوه مقننه که قوه تقنینی کشور است و هر رفتار نماینده اعم از موضع‌گیری، نطق، حرکت حتی لباس‌پوشیدن، نوع غذاخوردن مورد نظارت مردم قرار می‌گیرد و از طرف دیگر به‌عنوان یک دیپلمات کشور فرهنگ‌سازی می‌کند. تمامی رفتار و شئون یک نماینده ثبت و ضبط می‌شود ضمن اینکه از حیث باورهای ما از نظر خدا هیچ‌چیزی پنهان نیست، درکل همه‌چیز ثبت می‌شود. یک نماینده وقتی به مجلس راه پیدا کرد دیگر فقط خودش نیست، بلکه نمایاننده مردم ایران است».

وی در ادامه افزود: «من در ادامه می‌خواهم توجه دوستان را به اصل ٦٧ قانون اساسی جلب کنم که می‌گوید: «نمايندگان بايد در نخستين جلسه مجلس به ترتيب زير سوگند ياد كنند و متن قسم‌نامه را امضا کنند. (من در برابر قرآن مجيد، به خداي قادر متعال سوگند ياد مي‌كنم و با تكيه بر شرف انساني خويش تعهد مي‌نمايم كه پاسدار حريم اسلام و نگاهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي ملت ايران و مباني جمهوري اسلامي باشم وديعه‌اي را كه ملت به ما سپرده به‌عنوان اميني عادل پاسداري كنم و در انجام وظايف وكالت، امانت و تقوي را رعايت نمايم و همواره به استقلال و اعتلاي كشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پايبند باشم، از قانون اساسي دفاع كنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال كشور و آزادي مردم و تأمين مصالح آنها را مدنظر داشته باشم). نمايندگان اقليت‌هاي ديني اين سوگند را با ذكر كتاب آسماني خود ياد مي‌كنند. نمايندگاني كه در جلسه نخست شركت ندارند بايد در اولين جلسه‌اي كه حضور پيدا مي‌كنند مراسم سوگند را به‌جا آورند.» این فعال سیاسی با اشاره به اینکه همه منش یک نماینده مجلس مدنظر است تأکید کرد: «کسی که در مقابل قرآن مجید سوگند یاد می‌کند و به شرفش قسم می‌خورد که حریم اسلام را رعایت کند، این حریم جز اسلامیت جز اخلاق، جز عزت، جز نیک‌گفتاری و جز پاکدامنی نیست. انقلاب ما بسیار نیک است و تمام تلاشش این است که اخلاقیات را در جامعه نهادینه کند. عده‌ای در معرض تشویق‌ها نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند و ثبات رفتاری ندارند و فکر می‌کنند با توهین، افترا، تهمت و به‌سخره‌گرفتن اخلاقیات می‌توانند رأی بگیرند».

امانی با اظهار تأسف از اتفاق پیش‌آمده و لحن نادر قاضی‌پور در ادامه افزود: «من بسیار از این اتفاقات متأسفم و می‌توانم بگویم مردم ایران بالاخص مردم آن خطه از نظر روحی روحشان جریحه‌دار شده. من دو دوره در مجلس بودم و در مجلس پنجم که اکثریتش را اصولگرایان تشکیل می‌دادند و در کمیسیون مهم و بسیار تخصصی اقتصاد و دارایی بودم که وقتی ٢٠٠ ماده برنامه پنجم توسعه سوم را برای تصویب مورد بررسی قرار می‌دادیم، دوشیفت کار می‌کردم و سفرهای خارجی را به‌عنوان تنها زن از اعضای آن کمیسیون به‌همراه برادران عزیزم می‌رفتم». امانی تأکید کرد: «مجلس یعنی رکن اصیل مملکت، یعنی محل فضائل مردم، مجلس یعنی صادق‌ترین، این‌همه فیلتری که توسط شورای نگهبان گذاشته شده، برای این است که سالم‌ترین و پاکدامن‌ترین افراد به این نهاد وارد شوند. مجلس یعنی میقات و برای همین وقتی یک نماینده یک کلمه خارج از ادب می‌گوید همه متوجه می‌شوند. چون این نهاد توسط مردم نظارت می‌شود و وقتی یک کلمه از دهان یک نماینده خارج می‌شود، در همه‌جا منتشر می‌شود».

 این فعال سیاسی با اشاره به تأثیرگذاری و قدرت رسانه در دنیای امروز خاطرنشان کرد: «همه موضع‌گیری‌ها در کل دنیا منتشر می‌شود و دیگر نمی‌شود جلو آن را گرفت. جایگاه نماینده بسیار مهم است و با یک رأی سرنوشت کشور جابه‌جا می‌شود». امانی با اشاره به دو دوره فعالیت خود در مجلس شورای اسلامی افزود: «الان هم به مجلس رفت‌وآمد می‌کنم و به‌جز حرمت و احترام با وجود اختلاف‌نظرهای سیاسی نمی‌بینم. نمایندگان در ارتباط با مسائل و منافع ملی همه با هم رأی می‌دهند و این مسئله جناح نمی‌شناسد. در دوره ششم در کمیسیون برنامه و بودجه بودم و مثل کمیسیون اقتصاد و دارایی وظایف سنگینی داشتیم و ساعت‌های زیادی را می‌گذراندیم و همسر من، رسول دادرس، می‌گفت من هیچ‌وقت نگران تو نیستم چون برادرهای شما نمی‌گذارند تو بدون وسیله و تنها در خیابان بمانی و مطمئنم بیشتر از من مثل برادر نگران تو خواهند بود. من امیدوارم کسانی که جایگاه انسانی خودشان را لحاظ نمی‌کنند توهین بزرگی را به خودشان و خواهران و برادران خود در مجلس می‌کنند و متأسفم که اخلاقیات و فرهنگ در کشور سقوط کرده که کار ما به چنین ادبیاتی کشیده شود و سقوط اقتصادی علتی است برای بی‌فرهنگی و ظهور آن در جامعه».

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت و عضو فراکسیون زنان مجلس:
تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد


لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان مجلس، روز گذشته در گفت‌وگو با «شرق» در واکنش به سخنان اخیر قاضی‌پور، از تصمیم جمعی این فراکسیون برای پاسخ‌گویی از مجاری قانونی خبر داد. افتخاری که ریاست فراکسیون قرآن و عترت مجلس را نیز برعهده دارد، در این‌باره گفت: «حمله به زنان مجلس در روزها و هفته‌های گذشته به همین مورد محدود نیست و ما این بداخلاقی‌ها را که برخی‌ها از داخل کشور و برخی از رسانه‌های خارجی علیه خانم‌های مجلس انجام می‌دهند را به حساب این می‌گذاریم که عملکرد زنان در مجلس خوب بوده و باعث شده این به کام بعضی‌ها ناخوش بیاید». او درباره موضوع مشخص سخنان قاضی‌پور هم گفت: «اولا من واقعا نمی‌توانم درباره این حرف‌ها صحبت کنم، ولی هرگونه اقدامی که لازم باشد از سوی ما به‌عنوان فراکسیون زنان مجلس صورت بگیرد، بعد از تشکیل جلسه و تصمیم‌گیری جمعی انجام خواهد شد». افتخاری با تأکید بر اینکه ما باید با همراهی دیگر همکاران فراکسیون زنان یک هم‌فکری داشته باشیم و بعد از اتخاذ یک تصمیم جمعی، اقدام عملی مشترک انجام دهیم، تصریح کرد: «مطالب ایشان را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و پاسخ مناسب را از راه مناسب تقدیمشان می‌کنیم». این نماینده اصولگرای مجلس نهم همچنین افزود: «به‌عنوان نظر شخصی خودم درباره بیان این حرف‌ها تنها می‌توانم بگویم کسی که صحبتی می‌کند، ابتدا با نوع حرف‌زدنش، خودش را معرفی می‌کند و به همین دلیل است که گفته‌اند: تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد».

شهلا لاهیجی، ناشر
ما به این توهین‌ها عادت کرده‌ایم


شهلا لاهیجی، ناشر و مترجم ایرانی در گفت‌وگو با «شرق» با اظهار تأسف درباره انتشار سخنان نادر قاضی‌پور در سطح وسیع اظهار کرد: «این داستان به‌قدری مضحک است که دلم نمی‌خواهد درباره‌اش زیاد فکر کنم. مسئله فقط این ادبیات سخیف نیست، بلکه وقتی که از زنان سلب صلاحیت می‌شود هم یک دشنام است، در حقیقت وقتی از ٦٠٠ زن سلب صلاحیت می‌شود، باعث می‌شود چنین مسئله‌ای ادامه‌دار شود. ما به این مسائل سال‌هاست عادت کرده‌ایم. این ادبیات گاهی منتشر می‌شود و گاهی نمی‌شود. گاهی زنان را موجب گناه می‌خوانند و زمان دیگر موجب شر. به نظر من اینها وحشت است که علتش را نمی‌دانم. نمی‌دانم به چه علت کسانی که نماینده مردم هستند از زنان وحشت دارند». وی با اشاره به اینکه تمام این مسئله در سطح جهانی نیز می‌تواند برای ما ناخوشایند باشد، تأکید می‌کند: «حضور زن‌ها در مجلس می‌توانست باعث کسب آبرو در سطح جهانی ‌شود. باید پرسید این همه وحشت از کجا ناشی می‌شود. وقتی یک نماینده چنین به زن‌ها دشنام می‌دهد، نمی‌داند این دشنام به‌نوعی به خودش بازمی‌گردد. مرد وقتی به زنی دشنام می‌دهد به مادر، همسر و خواهرش و نیمی از جمعیت مملکت دشنام می‌دهد و دیگر برایش آبرو نمی‌ماند».

سوسن صفاوردی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی
توهین کار افراد لعین است


سوسن صفاوردی، استاد دانشگاه و همسر محمدعلی رامین در گفت‌وگو با «شرق» با اظهار تعجب و غیرقابل‌باورخواندن شنیدن این سخنان از یک نماینده مجلس عنوان کرد: «بسیار جای تأسف دارد که ایشان خودشان را منتسب به پیامبر و رهبری و از دفاع مقدس صحبت می‌کنند و متأسفانه تفاسیری که ایشان دارند درست مخالف با سیره پیامبر در رابطه با تکریم زنان، موردتأکید قرار گرفته. پیامبر تأکید می‌کند که کسی به جز انسان‌های لعین به زنان توهین نمی‌کند. جمله ایشان یک توهین کامل به قشر عظیمی از این مرز و بوم است که نه‌تنها نیمی از جامعه بلکه کل جامعه را دربر می‌گیرد چون این نیمه تربیت‌کننده و تأثیرگذار بر نیمه دیگر جامعه است».

مشاور امور بین‌الملل معاونت زنان و ریاست‌جمهوری در دوره احمدی‌نژاد در ادامه تأکید کرد: «وقتی ایشان در این حد به این قشر با این نگاه برخورد می‌کند، دیگر حرفی نمی‌ماند. البته هر انسانی با ظرفیت وجودی خودش به مسائل می‌پردازد. ما بعضا ارزش‌های جامعه را در حد درک خودمان پایین می‌کشیم و در نتیجه به ضدارزش تبدیل می‌کنیم و در اینجا ایشان وقتی خود را رهرو پیامبر می‌دانند و از طرفی صحبت‌هایشان در تضاد با سیره پیامبر است، مشخص می‌شود که ما در ادراک خودمان از سیره‌ای که مدعی پیروی از آن هستیم دچار مشکلیم و مجددا با قالب‌های فکری خود این سیره را زیر سؤال می‌بریم. آقای قاضی‌پور تأکید می‌کنند که من جز رهبر کسی را قبول ندارم. اگر فرمایش ایشان را مبنی بر این بگذاریم که کاملا پیرو هستند، در اینجا هم متأسفانه شدیدا برخلاف سیره رهبری رفتاری را از خودشان نشان می‌دهند که بجاست کسانی که چنین ادعایی دارند حداقل ادبیات خودشان را به ایشان نزدیک کنند. ما چنین ادبیاتی را درباره هیچ شری نشنیده‌ایم به‌ویژه در مورد زنان. ایشان چیزی جز تکریم و احترام از زنان نگفته‌‌اند و از تأثیرگذاری زنان در جامعه گفته‌‌اند و تأکید امام خمینی  و رهبری در رابطه با زنان، استفاده از ظرفیت آنان در اجتماع بود».

صفاوردی در ادامه تأکید کرد: «ایشان در رابطه با جنگ نیز مسائلی را مطرح کردند که من شدیدا اظهار تأسف می‌کنم. ما سال‌ها پرچمی را در دست داشتیم که بیانگر نکات اخلاقی در جبهه‌های جنگ ما بود. ما وقتی اسرای عراقی را داشتیم با پیروی از سیره ائمه و امیرمؤمنان برخورد تعریف‌شده‌ای با آنها داشتیم. ایشان کل این تاریخ را زیر سؤال بردند درحالی‌که دنیا اذعان کرد در جنگ تحمیلی ما صحنه‌هایی را از رزمنده‌ها داشتیم که جز بزرگواری دربر نداشت». این استاد دانشگاه افزود: «من معتقدم صحبت‌های ایشان نشانه ادراک یک فرد است و مطلقا آن را نمی‌شود به ملت غیور و بافرهنگ ارومیه منتسب کرد و این نشانه ظرفیت خود این فرد است و واقعا بجاست که نظام ما برای اینکه از این صحبت‌ها تبری بجوید، عکس‌العمل مناسبی به این فرد نشان دهد تا کسی به خودش اجازه ندهد هرازچندگاهی با این سخنان افکار عمومی را متشنج کند. ایشان امنیت روانی جامعه را با صحبت‌های بی‌پایه و اساسش بر هم زده و نشانه فرهنگ قشری و کوچه‌بازاری اوست و منتسب به هیچ رهبر و مکتب و هیچ سیره‌ای نیست».

مینو اصلانی، رئیس بسیج زنان کشور
این ادبیات شایسته هیچ انسانی نیست


مینو اصلانی، رئیس بسیج زنان در کشور در گفت‌وگو با «شرق» با اظهار تأسف از انتشار سخنان نادر قاضی‌پور بیان کرد: «من فکر می‌کنم نباید به این سخنان پرداخت و باعث انتشار بیشتر آن شد، چراکه این سخنان شایسته هیچ انسانی نیست، چه برسد به یک نماینده مجلس. این ادبیات به‌قدری سخیف است که نمی‌دانم چه باید گفت». وی در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره فعالیت‌های سیاسی زنان چیست، گفت: «اساسا انقلاب اسلامی و به‌ویژه دیدگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری دیدگاهی مترقی و متعالی است و شأنیت زن را به صورت اعلی برای ما تبیین کرده‌‌اند و فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی زنان کشور ما بعد از انقلاب زبانزد همه کشورهاست. این حرف‌ها در حضور زنان هیچ تأثیری نمی‌گذارد و من واقعا تعجب می‌کنم چگونه یک نماینده مجلس می‌تواند چنین سخن بگوید». وی تأکید کرد: «حضور زنان حضور عفیفانه‌ای است و این حرف‌ها جز نشانه نادانی و جهل نیست و من خودم این حرف‌ها را جدی نمی‌گیرم، چون آن‌قدر حضور زنان در کشور ما با صلابت و مقتدرانه و عفیفانه است که هیچ‌کس نمی‌تواند شائبه‌ای بر آن وارد کند».
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶۷
انتشار یافته: ۱۳
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
اایا روزنامه شرق ودیگران در مورد هتک حرمت صدا وسیما در برنامه فتیله به ترکها نیز این چنین موضع گیری کردند یا فکر می کنید که توهین کردن حق قانونی شماست ؟ودیگران حق توهین ندارند دیگر مردم اگاه شده اند وگول شماها را نمی خورند
جاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
هیچ می دانید فرمایش آقای قاضی پور درباره اسرای عراقی یکی از مصادیق بارز جنایت جنگی و مایه اعلام جرم عراقی ها و مراجع قضایی بین المللی علیه ایشان و کشور می شود ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
واقعا بجاست که نظام ما برای اینکه از این صحبت‌ها تبری بجوید، عکس‌العمل مناسبی به این فرد نشان دهد تا کسی به خودش اجازه ندهد هرازچندگاهی با این سخنان افکار عمومی را متشنج کند. ایشان امنیت روانی جامعه را با صحبت‌های بی‌پایه و اساسش بر هم زده و نشانه فرهنگ قشری و کوچه‌بازاری اوست و منتسب به هیچ رهبر و مکتب و هیچ سیره‌ای نیست».
بنده کاملا با نظر خانم صفاوردی موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
در دون مایه بودن ادبیات اقای قاضی پور شکی نیست ولی آیا دیگر نمایندگان مجلس ایران از این ادبیات و بعضا خیلی بدتر از ان استفاده نکرده اند. آیا روشن فکران ما در مورد بقیه هم اینگونه عکس العمل نشان می دهند؟
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
دوتا نکته :
1- اقای تابناک متاسفانه شمامصداق عینی کلام ائمه معصومین قرار گرفته اید وبا این کارتان موجب بی ابرویی یک مومن میشوید وقتی که قاضی پور سلاح به دست با دشمنان اسلام وکشور می جنگید شما تو خونه کنار شوفاژ لم داده بودید وتخمه میشکستید قاضی پور یک خطایی کرده ولی بزرکتر از خطای ان شما موجب تشدید ولطمه به ابروی ان فرد شده اید انشالله تقاص این گناهتان را خداوند عادل به شما نشان خواهد داد
2- خانم امانی فعال سیاسی وقتی از سوگند به قران در مجلس حرف میزنند سوال این است ایا شما خودتون هم در مجلس ششم به این قران سوگند یاد کرده اید پس جرا ان رفتار های غیر معقولی را در جامعه انجام دادید وبه پدر بزرگتون امریکا نامه نوشتید وابرو و حیثیت نظام را زیر سوال بردید ایا ان موقع سوگند نامه را فراموش کرده بودید ؟
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
کار خوبی کرده از 124 هزار پیامبران خدا کدامشان زن بوده اند؟ درفقه محمدی به زنان مقام قضاوت نداده شده است ، کارهای بزرگ مردان بزرگ میطلبد
ناسناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
ازخانم های معترض خواهش می کنم تحقیق کنند ببینند قاضی پور چرا می گوید مجلس جای زنان نیست .اومنظورش این نبود
که بزرگ می کنند .منظورش زنی که نماینده
می شود بعددرمجلس بانماینده دیگری عاشق ومعشوق می شود ... اول تحقیق کنید بعد حمله کنید
اهل ارومیه هم نیستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
تابناک بعضی مطالبت مغرضانه است
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
بابا این که خیلی گند زده! مست بوده؟!!
یاد داستان موش عبید زاکانی میندازه که مست کرده بود و حرفهای گنه می زد!
این حرفهها که مجرمانه است. هیچ آدم عاقل چنین حرفی نمیزنه، چه برسه به نماینده!
پشت این جور آدمها به کجا گرمه؟
یه چیزی هم یواشکی بگیم: متأسفانه این حرفها در قشری از آدم های جامعه خریدار داره.
عوام زدگی، قلدری، فحاشی، تحقیر، تهمت، هل من مبارز طلبیدن و... متاسفانه تو جامعه رای داره
این بخشی از انحطاط فرهنگی جامعه ما است که هز از چند گاهی از جایی سر بر میاره و خودش رو نشون میده
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
ايكاش مردان هم به اين موضوع واكنش نشان دهند چرا كه انها نيز داراي مادر خواهر ودختر مي باشند.
وموضع ديگر اينكه چرا بايد اين افراد تاييد صلاحيت شده ووارد كارزار سياسي بشوند.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟