تعداد تراکنش های مالی بانک ملت در سال گذشته با بیش از یک میلیارد تراکنش، به مرز ۵ میلیارد تراکنش رسید.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، سهم تعداد تراکنش های سال ۹۴ از کل تراکنش های این بانک در ۱۳ سال گذشته، بیش از ۳۰ درصد بوده است.
بر اساس این گزارش، تغییرات صورت گرفته در ابزارهای مورد استفاده سامانه متمرکز بانک ملت شامل دیسک های جدید، مدل جدیدی از ماشین مین فریم و نهایتا تغییر نسخه سیستم عامل و پایگاه داده، باعث ایجاد وضعیت پایداری ۱۰۰ درصدی در پاسخگویی سامانه متمرکز این بانک در تمامی کانال های حضوری و غیرحضوری شده است.
این گزارش حاکی است، پایداری ۱۰۰ درصدی سیستم کوربانکینگ بانک ملت و سرعت بسیار بالای انجام تراکنش ها موجب شد تا تراکنش های کارت های این بانک روی سوییچ سایر بانک ها نیز به سرعت انجام شود و کمک شایانی را به راندمان شبکه های شتاب و شاپرک کند. به نحوی که تعداد پاسخگویی در دقایق اوج کاری سال گذشته، به حدود ۲۱ هزار درخواست در دقیقه رسید که حاکی از افزایش ۲۳ درصدی تعداد تراکنش بر دقیقه در ساعات اوج بوده است.
این گزارش حاکی است، هیچ گونه قطعی و اختلالی در امور شعب در ماه پایانی سال ایجاد نشده به همین دلیل علاوه بر خدمات متنوع ارائه شده در این مدت، میزان تراکنش های شعبه ای نیز در روزهای ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه سال ۹۴، در مقایسه با روزهای مشابه ماه های گذشته، از افزایشی ۵۰ تا ۸۰ درصدی برخوردار بوده است.
همچنین صدور کارت نقدی در روزهای اوج فعالیت اسفند سال گذشته با بیش از ۵۰ درصد افزایش رو به رو شده که نشاندهنده عملکرد مناسب سامانه متمرکز بانک ملت و پاسخگویی مناسبت تر به مشتریان است.