مرکز تست تصادف خودرو ایجاد می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد مرکز تست تصادف خودرو در ایران شد.
کد خبر: ۶۰۷۵۴۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲ 20 July 2016
|
3621 بازدید
|
۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد مرکز تست تصادف خودرو در ایران شد.

به گزارش ایسنا، ‌ تست تصادف یکی از مهمترین آزمون‌های مربوط به سنجش سطح ایمنی خودروها است که البته در حال حاضر امکانات و تجهیزات مربوط به این تست در ایران وجود ندارد.

به دلیل نبودن تجهیزات مربوط به تست تصادف در داخل کشور، خودروسازان محصولات خود را برای انجام این تست به مراکز فعال در خارج از کشور ارسال می‌کنند.

این موضوع اخیرا مورد انتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت به‌گونه‌ای که وی در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو دستور ایجاد مرکز تست تصادف خودرو در ایران را صادر کرد.

در این زمینه در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو عنوان شد که حدود ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای خرید تجهیزات و ایجاد مرکز تست تصادف خودرو در داخل کشور باید صورت گیرد.

در این رابطه محمدرضا نعمت‌زاده از سازمان ملی استاندارد ایران خواست درصدی از منابع مرتبط خود را به ایجاد مرکز تست تصادف خودرو اختصاص دهد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
جوک خنده داری بود
بعد حتماً میدن صافکاری و رنگ . میندازن به مردم
گاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
حالا که چی ؟ یعنی با این کار میزان مرگ و میر با خودرو ایرانی کم میشه؟ به جای دیوار تست تصادف ، اسفنج هم بذارن باز آدمک بیچاره له میشه .
گاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
خودرو سازهای داخلی اعتراض کردن گفتند اگه بدون دیوار تست باشه قبول می کنند وگرنه مسأله رو به مجلس می‌کشونند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
توروخدا راه نمی انداختید!!!!!!! سالهاست درکشورهای دیگر اینکاربرای جان مردم انجام میشه . منوباش که فکر میکردم اینچنین مرکزی وجود داره!!!!!
فرحام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
تست تصادف خودرو یک آزمون استاندارد بین المللی است که می بایست مورد تایید مراجع ذیصلاح بین المللی خودرو قرار گیرد. به علاوه این تست برای هر یک از مدلهای خودرو کافی است که تنها یکبار انجام شود .در کشور ما با توجه به عدم تعدد و تنوع در مدلهای خودرو های تولیدی در طول سالهای متمادی ، تعداد مدلهای متمایز خودرو داخلی(تولید داخل) آنقدر زیاد و متنوع نیست که احداث یک آزمایشگاه تست تصادف مقرون به صرفه باشد. مضافا اینکه نتیجه این تست باید مورد تایید سازمانهای معتبر جهانی هم باشد و این یعنی ایجاد و اداره یک ساختار تحقیقاتی و آزمایشگاهی با استانداردهای بالای بین المللی. که متاسفانه مبانی چنین هدفی در کشور ما نهادینه نشده است ، اگر بود باید در خصوص صنعت خودرو سازی که عمری بیشتر از نیم قرن دارد، مشاهده می شد و این صنعت را از بیماری عدم کیفیت و سوء مدیریت نجات می داد. خودروهای وارداتی چینی که با تعویض علامت تجاری بعنوان تولید داخل فروخته می شوند و حتی خودروهای فرانسوی ، ژاپنی و کره ای که تست تصادف نمونه اصلی انها در کشور مبدا انجام شده است ، هر یک قبلا تست تصادف شده اند و نتایج و حتی فیلمهای آنها در سایت شرکتهای مزکور موجود است. برای تعداد اندک خودروهای ساخت داخل که تمام مراحل و عملیات اجرایی طراحی و ساخت اتاق و شاسی انها در داخل انجام شده است(که تعدادشان از انگشتان یک دست هم تجاوز نمی کند ) بهتر است در یک آزمایشگاه معتبر بین المللی با هزینه ای مرسوم و بسیار کمتر از ساخت یک آزمایشگاه ، تست تصادف انجام شود.(لازم به ذکر است که تست تصادف برای ارزیابی میزان ایمنی خوردو برای سرنشینان در زمان تصادف با سرعت معین-مطابق استانداردهای موجود- و از جلو و طرفین انجام می شود و عمدتا به مواردی نظیر طراحی اتاق و شاسی و استحکام انها وابسته است و ارتباطی به کارایی سامانه های محرکه( موتور و گریبکس و...) ندارد). طراحی اتاق و شاسی تقریبا تمام خودروهای تولید داخل بجز(5-4 مدل نظیر تیبا، رانا، سمند و ... ) مربوط به شرکتهای خارجی تولید کننده اصلی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
مگر مرکز تستی بهتر از جاده های ایران هست که سالانه بیش از 100000تلفات دارد
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟