تهرانی‌ها چند ساعت پشت ترافیک می‌مانند؟

هر روز 40 دقیقه و هر سال 200 ساعت از هر شهروند ساکن تهران در ترافیک تلف می شود.
کد خبر: ۶۸۷۰۴۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 22 April 2017
|
4476 بازدید
|
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اعلام اینکه ازدحام و شلوغی، نه تنها باعث افزایش ترافیک، تشدید آلودگی هوا، به مخاطره افتادن محیط زیست شهر تهران، ورود خسارات مالی و صدمات جانی به شهروندان شده بلکه موجب تلف شدن بخش قابل توجهی از وقت تهرانی‌ها در ترددهای روزانه شده است.

به گزارش ایسنا، محمد حقانی ایسنا، با بیان اینکه جمعیت ثابت شهر تهران حدود 9 میلیون نفر و تعداد سفرهای روزانه نیز بالغ بر 18 میلیون سفر است، گفت: با احتساب 20 دقیقه معطلی به ازای هر سفر در ترافیک، روزانه 6 میلیون ساعت وقت تهرانی‌ها در ترافیک تلف می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر این 6 میلیون اتلاف وقت را بر 9 میلیون جمعیت شهر تهران تقسیم کنیم سهم هر تهرانی در شبانه روز 40 دقیقه می‌شود ادامه داد: اگر ایام کاری سال را بدون احتساب روزهای جمعه و ایام تعطیل 300 روز کاری در نظر بگیریم، در هر سال 12 هزار دقیقه و به عبارتی 200 ساعت وقت شهروندان در ترافیک تلف می‌شود.

حقانی با بیان اینکه تراکم ترافیک تهران در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول بیشتر است و با توجه به افزایش ترافیک و تشدید آلودگی هوا، زندگی در این کلانشهر در فصول پاییز و زمستان از بهار و تابستان دشوارتر می‌شود اظهار کرد: متاسفانه  بدلیل تردد انبوه وسایل نقلیه شخصی ناشی از ناکارآمدی ناوگان حمل و نقل عمومی و مسائل و مشکلات ناشی از آن به معضلات زندگی در پایتخت دامن زده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر جمعیت شناوری که هر روز برای اشتغال و تحصیل وارد تهران می‌شوند و نیز مهاجران فصلی که در زمان و فصول مشخص از سال در تهران برای کار می‌آیند را به آمار جمعیت ثابت پایتخت اضافه کنیم این آمار به مراتب افزایش می‌یابد گفت: جمعیت تهران در ایام وسط هفته به  12 میلیون تردد در روز می‌رسد و این در حالی است که شهرهای دور و نزدیک در جهان از استانبول، کراچی و ... تا پکن و مسکو با مشکل ترافیک و اتلاف وقت شهروندان خود مواجه هستند اما واقعیت این است که در کمتر شهری در جهان عمر مردم به اندازه تهران تلف می‌شود. به عنوان نمونه در شهر لس آنجلس که به ترافیک سنگین معروف است مردم سالانه 90 ساعت از عمر خود را در ترافیک تلف می‌کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در پایان افزود: با تاکید بر اینکه این روزها ازدحام و شلوغی تهران به ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی محدود نمی‌شود و تقریبا از ساعت اولیه روز تا نزدیک نیمه شب شاهد ترافیک در معابر بزرگراهی و شریانی تهران هستیم و بدون تردید اگر این کلانشهر از سیستم حمل و نقل شهری پاسخگو و کارآمد برخوردار بود هرگز شاهد حضور این حجم از خودروهای شخصی در پایتخت نبودیم.
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
بیش از روزی چهل دقیقه است .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
سلام برای من از شهید مطهری تا شهران که روز پنجشنبه صبح 20 دقیقه رفت هست هر روز یک ساعت و نیم رفت و یک ساعت و نیم برگشت به خاطر ترافیک شهید همت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
"تردد انبوه وسایل نقلیه شخصی ناشی از ناکارآمدی ناوگان حمل و نقل عمومی "،بستر کارآمدی ناوگان حمل و نقل عمومی مسبر آن است که بدلیل ویژگی سوار و پیاده کردن مداوم ، این مسیر لاین سمت راست خیابان های اصلی (شریانی) است که اکنون در اشغال پارکینگ خودروهای شخصی است.ازطرفی شریان فاقد رسوب جداری است و اگر خیابانی شریانی تلقی شود نباید پارکینگ داشته باشد... اما راه حل:
.خط کشی زرد ناپیوسته لاین راست همه خیابان های اصلی به علامت مسیر حمل و نقل عمومی با جلوگیری از پارکینگ – نه عبوریا مکث – خودروها.
2.خط کشی پارکینگ در فرعی با تعیین پارک بها.
با این طرح مسیرباز، سرعت و ظرفیت حمل ونقل عمومی سه برابر،پارکینگ هزینه بردار،لذا استفاده از خودروتک سرنشین به صرفه نخواهد بود.جزییات طرح قابل ارایه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
اگه ار نرم افزار های مسیر یا و تکنلوژی های پیشرفته بذارند که استفاده کنیم ، قطعا این زمان نصف هم کمتر میشه . من با مسیر یاب حداکثر روزانه 20 دقیقه تو ترافیکم ، که اونم 90 درصد اوقات ترافیک مصنوعی هستش .

سه روزه یه کامیون تقاطع امام علی شمال - همت ساعت 7:15 پارک شده هستش- کنار پلیس - ، همین ماجرا اتوبان همت - شریعتی موقع برگشت برقراره. پلیس مسیر مستقیم اتوبان همت - امام علی رو کامل میبنده تا بار ورودی ها کم بشه !! . ورودی و خرجی اکثر اتوبان ها یک ماشین پلیس پارک کرده و مسیر حرکت رو محدود میکنه که عملا نیمی از هر دو لاین در حال تردد و ورودی و خرجی بسته میشه و مردم نمی تونن تردد کنند .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
بهترین راه برای حل مشکل، خارج کردن مسافربرهای شخصی از چرخه حمل و نقل است. دخالت خودروهای شخصی در حمل و نقل شهری باعث افزایش تعداد خودروهای در حال تردد در خیابان ها و همچنین افزایش بار ترافیکی می شود در حالی که اکثر تاکسی های موجود در خیابان های شهر به دلیل کمبود مسافر، در بهترین حالت با نیمی از توان و ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند.
مادامی که مسافربرهای شخصی با انگیزه کاهش هزینه های ایاب و ذهاب خود و همچنین درآمدزایی اندک در کنار شغل ثابت خود در حال تردد در خیابان های شهر باشند وضع به همین منوال خواهد بود. مضاف بر اینها شاهد حضور مسافربرهای شخصی دیگر شهرها و استان ها در تهران هستیم که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.
با اصلاح این چرخه معیوب و خارج کردن مسافربرهای شخصی از چرخه حمل و نقل عمومی (که طبق قوانین کشور هم مجاز به دخالت در کار حمل و نقل عمومی نمی باشند) بسیاری از مشکلات زیست محیطی حل خواهد شد و ناوگان عمومی هم بهتر می تواند به شهروندان خدمت رسانی کنند.
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
من روزی 5 ساعت در ترافیک هستم. 40 دقیقه آرزوی محال برای امثال من است.
ارسطو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
سلام
خیلی ساده...
اگه جمعیت رو حتی 8 میلیون در نظر بگیریم
بعبارتی هر روز معادل 608 سال از عمر مردم داره تلف میشه
راهنمایی و رانندگی که همه تقاطع ها رو با چراغ 4 زمانه تزئین کرده, حتی دور افتاده ترین و خلوت ترین تقاطع هم باید 60 ثانیه معطل بشیم.
یادمون نره سئول (پایتخت کره جنوبی) از تهران کوچکتر و پرجمعیت تره. اما سالها پیش این مشکل رو حل کردند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
تا زماني كه مشكل اصلي بيان نشود و به حاشيه توجه شود همين است
مشكل ما عدم مديريت سفرهاي درون شهريست، حذف سفرهاي غير ضروري و كوتاه كردن مسير سفر در اولويت هست ، انواع سفر:١- سفر كاري: بسياري از افراد نياز به حضور فيزيكيشان در محل كار نيست. يا حتي ساعت مشخص - جانمائي محل اسكان ايشان بايد نزديك محل كارشان باشد و با سرويسهاي مخصوص آن اداره يا سرويسهاي عمومي تردد كنند، حتي دستگاههاي كه ارباب رجوع ندارند بايد به حاشيه شهر انتقال يابند و .....
٢- سفر خدماتي: افراد نبايد براي هر كاري به اداره جات مراجعه كنند، و آن دسته كه لازم است بايد در تمامي نقاط شهر حال با تقسيم اداره به نقاط مختلف شهر ، يا به وسيله دولت الكترونيكي بتوانند از اين خدمات استفاده كنند و سعي در حذف حضور فيزيكي افراد با أشخاص خاص گرددند، پاركينگ براي تمامي كاركنان و ارباب رجوع بايد در نظر گرفته شود نه حاشيه خيابانها
٣- سفر هاي خدماتي نوع ٢: مثل بيمارستانها و غيره كه بايد بيمارستانها در بيرون شهر و نزديك به تمامي مناطق شهري احداث و كلينيك ها بايد در همه جاي شهر وجود داشته باشد (الان خدمات درماني در منطقه شش متمركز هست)
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
٤- خدمات تفريحي: بايد پارك ها، سينماها و .... در تمامي نقاط شهر پراكنده باشند و سطح خدمات و امكانات يكسان
٥- آموزشي: مدارس بايد استاندارد و يكسان و در تمامي مناطق وجود داشته و با سرويس خاص تردد نمايند و معلمين هم حتما در منطقه اي كه هستند به آموزش اقدام نمايند
دانشگاهها نيز بايد به خارج شهر انتقال يابند
٦- خريد: ايجاد شبكه خريد اينترنتي و بازارهاي بزرگ نه فقط در يك منطقه (منطقه ٥) و انتقال بازارهاي خيلي بزرگ دور از مناطق مسكوني و اداري يكي ديگر از كارهاست
در مجموع مديريت ساعت شروع و پايان ادارات، شركتها، مراكز آموزشي و بازار و كسبه ميتواند كمك شاياني نمايد
تازه پس از آن هست كه بايد به دنبال اصلاح هندسي خيابانها و بزرگراهها و تعيين سرعت منطقي كه در حال حاضر تمامي آنها مشكل دارند اقدام كرد
و سپس به دنبال شبكه كارآمد براي حمل و نقليه عمومي بود.......
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
تنها راه تمرکز زدایی هست. کل امکانت کشور تو تهران هست- کل کارها تو تهرانه- ایران در تهران خلاصه میشه- ملت مجبورن از شهرهای دیگه مهاجرت کنن بیان تهران- باید کارخونه ها و سازمانها بین استانها پخش بشن. تهران خالی میشه.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟