عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی؛

بزرگداشت مردمی کوروش برگزار شود؛ تاریخ ایران از 22 بهمن 57 شروع نشده است

فرض کنیم در این تجمع های مردمی، صد تن هم آمدند و شعار مخالف حاکمیتی دادند. نگاه اگر مبتنی بر عقل تاریخی باشد، نسبت به این رفتار زیاد حساسیت پیش نمی آید. اولاً این مهم بخشی از تاریخ انکار ناشدنی ایران است و ثانیاً در همه کشورهای جهان، گروهی از افراد نسبت به گذشته کشورشان علاقه دارند و از وضع موجود راضی نیست. این مسأله عادی است و نباید به یک دغدغه ملی تبدیل شود.
کد خبر: ۷۳۷۸۸۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 12 October 2017
|
45851 بازدید
|
بزرگداشت کوروش باید مردمی برگزار شود، حساسیت مسئولان بی مورد استنماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد، خواستار برگزاری مراسم روز کوروش در روز هفتم آبان‌ماه شد؛ درخواستی که به نظر می رسد، برای مدیریت اقبال عمومی به این پادشاه هخامنشی و پرهیز از رفتار مشابه سال گذشته صادر شده و برخی صاحب نظران این درخواست را ضروری نمی دانند. مثل یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی که معتقد است، نباید نسبت به این موضوع حساس شد و بهتر است خودجوش و مردمی برگزار شود.

به گزارش «تابناک»، هفتم آبان ماه که گفته می شود، مصادف با ورود کوروش، پادشاه مشهور هخامنشی به شهر بابل است، چند سالی هست که مورد توجه بسیاری از شهروندان ایرانی قرار گرفته و آنها در این روز به بزرگداشت او می پردازند؛ شهروندانی که سال گذشته با حضور چند هزار نفره در شهر پاسارگاد و مقبره تاریخی کوروش، موجب شگفتی بسیاری از صاحب نظران شدند.

بزرگداشتی که در کنار روایت‌های نقل شده از کوروش، دستمایه خوبی برای افتخار به این شخصیت تاریخی به شمار می آید و به دلایل فراوان، در مقاطع مختلف تاریخی نیز تقویت شده است؛ از جمله در دولت دهم که منشور اصلی حقوق بشر کوروش به کشورمان منتقل شد و برای عموم به نمایش درآمد.

معطوف شدن توجه بخشی زیادی از شهروندان ایرانی به روز غیر رسمی بزرگداشت کوروش که مصادف با ورود کوروش به بابل است و در تاریخ داستان های افتخارآمیز زیادی برایش نقل شده، پدیده جدیدی است که برخی صاحب نظران آن را فرصتی برای بازخوانی تاریخ ایران پیش از اسلام و برخی دیگر زمینه ای برای آسیب به امنیت ملی توصیف می کنند.

این روزِ به خصوص که به تازگی در کانون توجه ها قرار گرفته و پیشتر برای کسی با اهمیت نبود، در سال گذشته با اقبالی عجیب و اجتماعی چند هزار نفره در مقبره کوروش، همه صاحب نظران را غافلگیر و چگونگی برخورد با این پدیده نوظهور را به سؤالی کلیدی تبدیل کرد.

در سال گذشته و در چنین روزی، برخی شهروندان حاضر در شهر پاسارگاد و مقبره کوروش، ضمن بزرگداشت این پادشاه ایرانی، شعارهایی بر سر زبان آوردند که در چارچوب قوانین فعلی کشور مورد تأیید نیست و بعضاً از آنها به عنوان اقدام علیه امنیت ملی یاد می شود.

چند روز پیش، بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این رابطه ضمن نگارش نامه ای برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یادآوری مراسم سال گذشته، درخواست اخذ مجوز قانونی برای برگزاری بزرگداشت و مدیریت این اقبال نوظهور به کوروش هخامنشی را مطرح کرد.

علی بیگدلی، تاریخدان و پژوهشگر در رابطه با مسائل پیش آمده و درخواست نماینده مردم شیراز از وزیر فرهنگ به «تابناک»، گفت: به نظر من، نگاه دینی داشتن به کل تاریخ ایران و اینکه تصور کنیم تاریخ ایران از 22 بهمن 1357 شروع شده است، صحیح نیست. در سال های گذشته و در همین راستا، صحبت هایی مبنی بر حذف نام و کنش پادشاهان از تاریخ ایران وجود داشت که من همان موقع نیز به این موضوع واکنش نشان دادم و آن را حرکتی غیرعقلانی توصیف کردم.

استاد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: اگر نگاه عام ما به تاریخ این باشد که 22 بهمن 1357 مبدأ تاریخ ماست و آنچه پیش از آن وجود داشت، سراسر باطل و محکوم است، این یعنی بخش عظیمی از هویت و داشته های تاریخی خود را به فراموشی سپرده ایم.

بیگدلی تأکید کرد: ما باید ضمن اینکه نگاه ویژه ای به ایران اسلامی داریم به ایران پیش از اسلام نیز توجه داشته باشیم و باور کنیم که این مهم به ارتقای سرمایه های تاریخی ما کمک می کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به کورورش هخامنشی ادامه داد: کورورش به واسطه نگاه بین المللی و جهانی که در شیوه حکمرانی خود داشت مورد توجه قرار گرفته و نسبت به سایر پادشاهان باستان متمایز شده است و این موضوع به خودی خود مسأله بد و نگران کننده ای نیست.

بیگدلی با رد ضرورت تلاش برای برگزاری مراسم قانونی در هفتم آبان ماه اضافه کرد: من با درخواست نماینده مردم فارس مبنی بر اخذ مجوز قانونی و برگزاری رسمی بزرگداشت کورش مخالفم. اصلاً چه ضرورتی دارد که اینقدر مسأله را حساس کنیم و برای آن چارچوب و قاعده تعریف کنیم؟

اگر مردم علاقه دارند و احساس می کنند باید با حضور در مقبره کوروش برای او بزرگداشت بگیرند، خب اجازه بدهیم این اقدام خودجوش و مردمی صورت بگیرد و نباید در برابر آن حساس شد.

بیگدلی تصریح کرد: نباید به این موضوع نگاه امنیتی داشته باشیم و یا آن را سرکوب و یا تلاش کنیم در ساز و کار قانونی تعریف شود. باید توجه کنیم که یک روز هم آیندگان در مورد نوع حکومت ما نظر خواهند داد و تصمیم خواهند گرفت.

وی با انتقاد از رفتار کنونی مسئولان و اینکه به گذشته ایران آنچنان که باید و شاید توجه نمی کنند، اضافه کرد: فرض کنیم در این تجمع های مردمی، صد تن هم آمدند و شعار ضد حاکمیتی دادند. نگاه اگر مبتنی بر عقل تاریخی باشد، نسبت به این رفتار زیاد حساسیت پیش نمی آید. اولاً این مهم بخشی از تاریخ انکار ناشدنی ایران است و ثانیاً در همه کشورهای دنیا گروهی از افراد نسبت به گذشته کشورشان علاقه دارند و از وضع موجود راضی نیست. این مسأله عادی است و نباید به یک دغدغه ملی تبدیل شود.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۲۹۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
همین که جشن کوروش توسط یک عده خاصی برای ترویج یک دیدگاه خاص برگزار نشه و توسط خود مردم برگزار بشه خوبه.پیشنهاد من هم اینه که سایر جشن هایی که توسط برخی افراد در تقویم گنجانده شده هم از تقویم حذف بشه و اگر مردم خواستند اونا رو هم به طور خودجوش جشن میگیرند.مردم خودشون بهتر با تاریخ کشورشون آشنا هستند و می دونن که جشن های ایرانی کی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
اتفاقا به نظر باید بگذارند اون عده ی خاص از این روز برای تبلیغ استفاده کنند تا وزن واقعی خودشان را که همان 10 هزار نفر هست با چشمان خودشان ببینند!! در مورد سایر جشن ها کاشکی انصاف را رعایت می کردید. اگر مردم بخواهند جشیی را بگیرند در تقویم باشد یا نه انجام می دهند پس چرا ادعایی که در مورد جشن روز کوروش دارید خلافش را در مورد دیگر جشن ها دارید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
نکنه منشور کوروش رو هم بابابزرگک شما نوشتن؟
ناشناس
| Austria |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
عقیده ی خوبی‌ است که بهتر است مانع برگزاری جشن در این مورد نشد. حتی گمان می‌کنم همراهی حکومت با مردم هم نه‌ از جنبه ی همرنگ جماعت شدن که به دلایل بسیار یک وظیفه است. یکی‌ از دلایل مهم که مورد مرحوم علامه طباطبائی، بسیاری از مورخین و همچنین مشابهت‌های قرآنی هم در مورد آن وجود دارد بحث یکی‌ بودن حضرت ذوالقرنین و کوروش می‌باشد. رفتار و منش کورش در دوران حکومت طبق شواهد بسیار عادلانه ا‌و با مردم خود و مردم کشور‌های فتح شده می‌باشد.
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
کوروش جنایتکار با ابوسفیان فرقی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
من پیشنهاد میکنم سالروز تولد دکتر مصدق را به عنوان پدر ملت ایران در مبارزه با اسعمار گران و غارتگران صنعت نفت ایران جشن بگیرم
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
بنده خدا ؛ خیلی ........!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
آقا یا خانوم بنده خدا ! مثل اینکه جد و آبادت خاطره تلخ از کوروش دارن
ناشناس
|
Australia
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
کوروش یک افسانه ای بیش نیست
چرا هیچ پیرمردی بالای 90 سال یا یک پدر بزرگ مادربزرگ قدیمی با نام کوروش نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
تو یک خائن به تاریخ مملکت خودت هستی

تمام دنیا در تاریخشون کوروش و باقی شاهان و تاریخ مارو دارن و بیشترشون هم بخاطر خدماتشون که کردن معروف هستن

آثارشون در موزه ها و اسامیشون در اشعار و تاریخ و باقی متون هست

اون موقع امثال تو میان این حرفارو میزنن و واقعا خجالت داره
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
برو تاریخ طبری، مروج الذهب مسعودی، آثارالباقیه بیرونی و کتاب حمزه اصفهانی را بخون. در همشون اسم کوروش کبیر آمده. بعد بیا چرت بگو. البته تو خیلی دوست داری بگی افسانه است. نمی تونی تاریخ واقعی را بفهمی و به صلاحیت نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
اسم کوروش و سیروس (یونانی همان کوروش) در ایران و البته در بین طبقه شهری و تحصیل کرده متداول بوده و هست. احتمالا شما در گذشته خانوادگیتون افراد تحصیل کرده و طبقه شهری نبوده اند
ناشناس
| Australia |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
پسرم تو بچه ای یادت نمیاد. قدیما مردم چون با تاریخشون ارتباطشون قطع شده بود اسم پسرشونو تیمور و یا اسکندر (که جنایتکران ملت ما بوده اند) میگذاشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
آفرین. اتفاقا من هم اول نظرمو نوشتم، بعد اومدم دیدم تو هم با من هم عقیده ای. اینها همه اش دروغ و خیال پردازیه
خدا میدونه چه نقشه های شومی پشت این دروغها خوابیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
از افسانه هولوکاست چه خبر؟ از کاغذ پاره ها چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
جالب است که مردم ایران بیشتر از اینکه از اسامی کوروش و داریوش و اشکان و سورنا و... استفاده کنند از اسامی اسکندر و سیروس و ... که یا اسامی دشمنان ایران بوده یا تلفظ بیگانه از اسامی ایرانی بوده استفاده می کرده اند. بعد حالا یادشان افتاده که جدشان کوروش بوده!!! خخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
ناشناس 16:37
اتفاقا همون آقایی که افسانه هولوکاست و کاغذپاره را مطرح کرد، خودش جزو کسانی بود که مثل شماها به این کوروش جعلی اعتقاد داشت و حتی او را ذوالقرنین نامید
پس الکی مغلطه نکن
این نشون میده که شماها بر خلاف ادعاتون، افکراتون با اون حضرت آقا یکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
در مورد جومونگ تو تاریخ کره دو سه خط بعنوان افسانه ذکر شده. اونوقت یک سریالی می سازند که خیابون های مارا زمان پخشش خلوت میکنه . بیایید یک سریال فاخر از روی منابع و تاریخ معتبر بسازید تا مردم خودشون قضاوت کنن. شاید صد سال دیگه بگن کورش همون کیروش بوده که مارا به جام جهانی برده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
ناشناس 18:06 اینکه اون آقا به کوروش اعتقاد داشت یا نداشت دلیل بر این نمیشه که افکار ناشناس 16:37 با اون آقا یکیه.نکته بعد اینکه اگر به متن سخنرانی آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در امسال دقت کنی میبینی که گفت ما همان ملتی هستیم که یهودیان را از رنج اسارت بابلی نجات دادیم
فریدون از اراک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
ناشناسی که داری با پرچم استرالیا نظر میدی تو فهم پرچم ایران رو نداری چه برسه به اینکه در باره کوروش کبیر نظر بدی
کاکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
حتما اجداد امثال پانترکها یعنی چنگیز و تیمور خوبن و بقیه بد بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
شما ایرانی نیستی که این حرف رو میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
چرا چرند میگی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
افسانه بودنش را نمی دانم همین را می دانم از بعد از اسلام که تاریخش معتبر تر هر چه داشتیم و دیدیم خیانتکار بود از افشین که بابک را کشت تا ناصرالدین شاه که امیرکبیر را هر چه علم شد قجر وار بودند که اگر ندایی برمی خواست با حیله خفه اش می کردند فکر نمی کنم این مرز و بوم خائن پرور کوروشی در دامنش پرورده باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
خدا شفات بده
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
تا زمانی که بچه ای از قوم لر و بختیاری در این کشور نفس میکشد نام کوروش را زنده نگه خواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
کوروش پدر همه ماست و روی چشم همه ملت ایران جا دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
ماااادر جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
تو که مطئنم از نسل مغولی. پس الکی برای خودت پدر تراشی نکن
ناشناس
| China |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
شاید پدر شماست ولی پدر من و خیلی های دیگر نیست. از پیش خودت حرف بزن. (البته با این حرف توهین بزرگی به همه کردی!!!)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
گیرم پدری تو بود فاضل
از فضل پدر تورا چه حاصل؟؟؟؟
کوروش یونانی ها را تحقیر میکرد اما شماها که اکنون اروپا را میپرستید!!! داعیه کوروش دوستیتان برای چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
خخخخ خدا بگم چکارت نکنه ناشناس 16:12. ترکیدم از خنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
درسته .اما باید بدانیم کسانی دارند از کورش .که درگذشته بودو از بعضی ها که در حال حاضر هستند و به خدمت گذاری مشغولند سو استفاده میکنند جشن گرفتن خوبه..اما بایداین جشن حساب شده باشه تا دشمنان داخلی که ایرانی هم نیستند ودشمنان خارجی.نتوانند سو استفاده کنند ایران وطن ماست.خدا همیشه حفظش کند
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
کسی که ملت های زیادی را با کشتار و جنگ زیر یوغ حکومت خود برد، به صرف تکه سنگی که حرف های قشنگ روی آن نوشته شده است پدر ایران نمی دانیم. همه دیکتاتورهای تاریخ مثل او حرفهای قشنگ زده اند.
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
کوروش پدر تمام ایرانیان است... درود بر وی
دانشجو دکترا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
این ها با دوران خوب ایران قبل از اسلام مشکل دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
دوران خوب؟ هخامنشیان با نسل کشی مادها پادشاهیشان را پایه گذاری کردند.بد نیست بدانید که در تواریخ آمده است کوروش پیش از پادشاه شدن یک راهزن بوده است. اگر این آثای محترم ادعا دارند که تاریخ ایران از 22 بهمن 57 شروع نشده است چرا در کوروش متوقف شده اند؟ پس مادها چی می شوند؟ هوخشتره؟
مغول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
دوران خوب دوران چنگیزخان مغول هست! اصلا هخامنشیان در مقابل مغول قطره ای در مقابل دریا هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
نسل کشی مادها؟در کدوم منبع معتبری اومده که مادها توسط کوروش قتل عام شدن؟نکته دیگه هم اینکه در بعضی از منابع هم اومده که مادر کوروش یک مادی بوده.و آستیاگ که حاکم بر سرزمین مادها بوده پدربزرگ کوروش بوده.حتی در جنگ بین لشگر کوروش و آستیاگ تعدادی از مادها به لشگر کوروش پیوستند.و در واقع جایگاه والای بسیاری از مادها در برهه های مختلف در حکومت هخامنشیان کاملا مشخصه.در زمان کوروش اقوام مختلفی در ایران تحت یک حکومت واحد قرار گرفتن و حتی اقوامی خارج از جغرافیای کنونی ایران و "تمام جغرافیای کنونی ایران و" حتی بیشتر از وسعت کنونی ایران تحت حاکمیت کوروش بود. نکته بعد اینکه برخورد خوب کوروش با ملت های مغلوب کاملا مشخصه و در منابع متعددی ذکر شده.منابع متعدد و بسیار معتبر.
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
دوست مغول ایرانی ها برای همیشه از چنگیز خونخوار و جنایتکار نفرت خواهند داشت تا آخر تاریخ! تو که مغول هستی اینجا چه کار میکنی برو کشور خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
من(ناشناس 19:08) در جواب ناشناس 16:08 نوشتم "نسل کشی مادها ؟" و سپس در مورد وجود منبع معتبر در این مورد سوال پرسیدم و نظر من پاسخ به نظربا نام دانشجو دکترا نبود که حس کردم بهتره این توضیحو بدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
یک کلام ختم کلام . مرسی دقیقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
در پاسخ به دوستی که فرمودن افسانه هست؛ خوب اسم کورش رو از لوحهای گلی خوندن و با تورات تطبیق داشت. ممکنه این نام در گذر زمان دچار دگرگونیهای زبانی شده باشه و دقیقا این شکلی تلفظ نمیشده اما چنین شخصیتی به احتمال زیاد وجود داره. همچنان که رودخانه ای در اون ناحیه وجود داره بسیار معروف که از گذشته های بسیار دور به نام کُر خونده میشه و تاریخنگاران و زبانشناسان بعید نمی دونن که منتسب به نام کورش باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
باور نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
همه جای دنیا دارند اسطورهاشونو می پرستند ولی تو ایران باستان گرایی یعنی جرم،هفت آبان پارسال عده ای شعار تند دادند ولی بخاطر خلاف یه نفر کل شهر رو گردن نمی زنند مسئولین به برگزاری مراسم کمک کنند مسئولین مطمئن باشند هیچ ضرری براشون نداره اصن کمک نکردند هم نکردن فقط جلو برگزاری مراسم رو نگیرند برامون کافیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
پرستش اسطوره ها که مال مردم پیش از تاریخ است!! بیا تو قرن بیست و یکم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
نه همه دنیا تو گذشته که گذشته و مستند تر نیست نمونده اند دارن رو به جلو حرکت میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
پرستش فقط برای خداست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
بزرگداشت مردی که باعث افتخار و سربلندی کشورعزیزمان ایران است امری بسیار نیکو و پسندیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
توانا بود هر که دانا بود
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
مردی که آرادیخواه بوده و بزور آزادی را به ملل دنیا هدیه می داد باغ ها معلق بابل را نابود کرد و هنگام پخش آزادی توسط یکی از این ملتها کشته شد بعد در معاوضه اجساد جناره او تحویل گرفته شد و بعد طی هراران کیلومتر در گاری یخچالدار بر خلاف تدفین زرتشتیان که در برج خموشان می گذاشتند مانند یهودیان وی را دفن کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
یاشار اینایی که نوشتی دقیقا بر اساس کدوم منبع معتبر تاریخیه؟کدوم زور؟باغ های معلق بابل؟در کدوم منبع تاریخی معتبر گذشته همچین چیزی نوشته شده که کوروش اونو نابود کرد؟کی گفته مانند یهودیان وی را دفن کردن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
کوروش بزرگ دروغی بیش نیست

اصلا کوروشی در کار نبوده. اون استوانه منشور کوروش هم ساختگی و دروغه.
این ستون های تخت جمشید هم همگی در عصر جدید ساخته شده. اینها برای مشغول کردن مردم ایران به گذشته و جلوگیری از پیشرفتشون بوده
حالا هر چقدر میخواین منفی بکوبونید. نظر شما اصلا برام ارزشی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
همینطور نظر شما وطن فروشان اندک برای ما مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
تو هم ذره ای ارزش نداری برای من

امثال تو هم همینطور

بحث با شماها که بدبخت هستین فایده نداره باید گذاشت در جهل خودتون بمونید شاید یکی راحتتون کرد از این زندگی
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
اتفاقا نظر شما برای تعیین سطح آگاهی مردم از نظر ما مهم است
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
چه جالب. نظر کوته فکرانه شما هم برای ما ارزشی نداره ^.^
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
میبینم که بدجور آتیش گرفتین
جماعت بدبخت. امثال شماها فقط بلدین با اینجور اراجیف و افکار قرون وسطایی خودتونو مشغول کنید
شماها هیچی نمیشین. اینو مطمئنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
از امثال تو بی ریشه انتظاری بیش از این نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
دوستاین که در افسانه بودن کوروش و هخامنشیان شک دارند، یک سر به شاهنامه بزنند
این سیر تاریخیه که فردوسی (که خدا رحمتش کنه و شاهنامه، این کتاب بزرگ را نوشته) در تاریخ ایران مطرح کرده:
پیشدادیان > کیانیان > حمله اسکندر > اشکانیان > ساسانیان > عصر اسلامی

در این سیر هیچ جایی برای کوروش و هخامنشیان دیده نشده

اینو بدونید. فقط مردمانی موفق میشن و پیشرفت میکنند که عینک تعصب را از روی چشمانشون بردارند و بدنبال نشانه های حقایق باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
واقعا یکبار به تخت جمشید سر بزنید و از نزدیک خوب دقت کیند. ببینید اصلا ممکنه این ستون ها هزار سال عمر داشته باشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
نظرت توهم برای ما هیچ ارزشی ندارد
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
حالت خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
تو راست میگی ! تخت جمشید رو زمان پهلوی ساختن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
قهری فرزندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
به قول معروف آب رو بریز اونجایی که میسوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
"ثانیاً در همه کشورهای دنیا گروهی از افراد نسبت به گذشته کشورشان علاقه دارند و از وضع موجود راضی نیست. این مسئله عادی است و نباید به یک دغدغه ملی تبدیل شود."

سوای بحث دروغ بودن کوروش که دروغی بیش نیست، این تیکه رو موافقم
محمد
|
Germany
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
فکر پیشرفت مملکت باشیم نه فقط فکر و ذهنمون این باشه کوروش کی بوده و چی بوده انقدر ادمهای خوب در این دنیا زیستند و خدمت به بشریت کردند اینقدرمثل من وشما ساعت و وقت و زمانشون رو صرف کلکل نکردند تا دقی به دوقی میشه ملت میریزن تو خیابونا ادعای روشنفکری میکنن بعضیها کاسبی میکنند با این کاراهر کی یه جور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
فکر پیشرفت مملکت بودن تضادی در مخالفت با کوروش نداره.شما بهتره دقتی به بعضی از کشورهای مختلف و تلاشی که برای نشون دادن تاریخشون دارن و سرمایه گذاری هایی عظیمی که بر روی آن دارند بکنید.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟