مردم حق دارند به نابسامانی ها و بی برنامگی ها اعتراض کنند/افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی، باعث سردرگمی بازار شد

اینکه ما دفعتا اقداماتی را انجام می دهیم، به نفع کشور و اقتصاد نیست، اینکه مردم صبح از خواب بیدار می شوند و می بینند که ثبت سفارش بسته شده و این وضعیت ماه ها تداوم پیدا کند، منجر به افزایش قیمت فوق العاده زیاد در قیمت ها می شود. این نوع برخوردها باعث پریشانی بازارها شده و دست کم اگر هیچ یک از این عوارض را هم نداشته باشد، برداشت مردم این گونه است که دولت همگام با مردم نیست و در همراه کردن مردم با خود کوتاهی شده است.
کد خبر: ۷۶۵۵۷۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 18 January 2018
|
9095 بازدید
|

مردم حق دارند به این نابسامانی ها و این بی برنامگی ها اعتراض کنند/ افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی، باعث سردرگمی بازار شدچند وقت پیش، دولت دستورالعمل جدید واردات خودرو را ابلاغ کرد که در آن، تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از چهار به 15 تا 100 درصد افزایش یافت؛ خودروهایی که به نظر می رسد، با کمک گرفتن از یک موتور برقی در کنار موتور بنزینی، می توانند به کاهش آلودگی هوا کمک کنند!

به گزارش «تابناک»؛ با این حال، در هفته های گذشته، رسانه ها سخنانی از نوبخت، سخنگوی دولت منتشر کردند که می گفت: «خودروهای هیبریدی، دارای سوخت بنزینی هم هستند و از سرعتی به بالا، از برق استفاده می کنند که این وضعیت، عمدتاً مربوط به خارج از شهر است؛ بنابراین، کمک چندانی به کاهش آلودگی هوا در شهر نمی کنند.»

در پی این سخنان، انتقاداتی مطرح شد، مبنی بر این که سخنان نوبخت، دقیقاً عکس آن چیزی است که خودروهای هیبریدی بازار هم اینک دارند؛ یعنی خودروهای موجود در بازار، تا حدود سرعت 50 کیلومتر بر ساعت از برق استفاده می کنند و بعد از آن، موتور بنزینی روشن شده و توان مورد نیاز خودرو برای سرعت های بالاتر را تأمین می کند؛ بنابراین، با این شرایط، به کاهش آلودگی هوا هم کمک می کنند.

خلاصه آنکه کار به جایی رسید که رشیدپور، یکی از مجریان تلویزیون، در برنامه حالا خورشید، گفت: اگر مسئولان دولتی دلیل قانع کننده ای برای افزایش نرخ تعرفه واردات خودروهای هیبریدی ارائه کنند، موهای خود را از ته خواهم تراشید! به هر حال، چند روز قبل، دفتر سخنگوی دولت، نقل قول ذکر شده از جانب خودش را تکذیب کرد.

در همین زمینه، محمدرضا نجفی، عضو کمیسیون صنایع و معدن اظهار داشت: یکی از لوازم زندگی جمعی که بتوان برای آن برنامه ریزی دراز مدت کرد تا اجزا و عوامل آن بتوانند نظامات اقتصادی و کاری را طراحی کنند، پیش بینی رفتار دولت است.

وی گفت: اینکه ما دفعتا اقداماتی را انجام می دهیم به نفع کشور و اقتصاد نیست، اینکه مردم صبح از خواب بیدار می شوند و می بینند که ثبت سفارش بسته شده و این وضعیت ماه ها تداوم پیدا کند، منجر به افزایش قیمت فوق العاده زیاد در قیمت ها می شود.

افزایش این قیمت ها باعث تسری تورم به اجزای هزینه ای دیگر جامعه می شود که خطای فاحشی در سیستم اقتصادی است. نکته بدتر آنکه با فشار مجلس و جامعه و افکار عمومی یک مرتبه ثبت سفارش را باز می کنیم، ولی با افزایش تعرفه بسیار بالا.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: زمانی که این اتفاق به ویژه برای خودروهای هیبریدی رخ می دهد، باز به جای کاهش و کنترل تورم، اعمالی را انجام می دهیم که اوضاع بدتر می شود و قیمت ها افزایش بیشتری پیدا می کنند که خود این موضوع هم باعث ایجاد تورم و احساس عدم تقارن در بی ثباتی می شود.

نجفی همچنین در این باره افزود: این وضعیت واقعا مناسب مردم کشور نیست و اشکالات بسیاری را ایجاد می کند که باعت آسیب به تولید و سرمایه گذاری می شود، زیرا پروژه های سرمایه گذاری را غیر قابل پیش بینی می کند.

در این شرایط اگر مردم به این بی سامانی و این رفتار های خلق الساعه و این بی برنامگی ها اعتراض کنند، حق دارند. مردم حق دارند به تورم ناشی از این رفتارها اعتراض کنند، این موضوع در مورد خودروهای هیبریدی و افزایش یکباره تعرفه های آن مصداق بیشتری هم دارد.

وی گفت: اکنون عقل جمعی به این نتیجه رسیده که خودروهای هیبریدی باعث بالا رفتن بهره وری و کاهش آلایندگی هوا و بهبود وضع محیط زیست می شود، ولی ما در این وضعیت یکباره برخورد اینچنینی با این خودروها می کنیم.

این نوع برخوردها باعث پریشانی بازارها شده و دست کم اگر هیچ یک از این عوارض را هم نداشته باشد، برداشت مردم اینگونه است که دولت همگام با مردم نیست و در همراه کردن مردم با خود کوتاهی شده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
متاسقانه توی ایران بدنیااومدیم شدیم نسل سوخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
سه نسل در ایران تا به حال در اثر سیاستهای غلط و آزمون و خطا سوخته اند ! همیشه هم مسئولان وعده داده اند نسل حاضر با تحمل سختی ها زمینه ی بالندگی نسل بعدی را فراهم میکنند!!! تا حالا زندگی سه نسل را نابود کرده اند
امیر علی
|
Netherlands
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
سلام این نماینده محترم دقیقا درست میگه
ولی شما که نماینده و قانون گزار هستید از این وضع شاکی هستی. این کار امروز و دیروز نیست. سالهاست کشور ما با مصلحت اندیشی اداره شده است. مردم که تحت حاکمیت شما هستند. کاری نمیتوانند بکنند. اگر هم بعد مدتها فریادهای فروخورده اعتراضی هم بکنند میشوند خس وخاشاک، بزغاله و گوساله حالا هم شدند آشغال!!!
برای برون رفت از شرایط سخت و دشوار امروز باید یک تجدید نظر ساختاری انجام دهیم. به اصول گرا و اصلاح طلب هم نیست. با این ظرفها نمی شود آب زلال و پاک نگهداری کرد. باید این پنجره را بست از پنجره دیگری نگریست.
رفیعی
|
Pakistan
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
درهر زمینه ایبامردم همراه نیست برای اب چراباید بخش خصوث ی دست داشن=ته باشه یا همین مبادلات اقتصادی وزارت چراباید به دست وزارت خارجه باشه خدارحم کنه ی
ه کی میخواد صدای مردم بشنوه خوب بشخ=ه بدتر نشه موارد روی قبوض برخلاف میلمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
چرا چرا چرا باید مردممونو مجبور کنیم خودروی داخلی بی کیفیت و الوده کننده بخرن نکنه مسؤلین اکسیژن تنفسیشونو هم قراره سوا کنن.برادران یکبار برای همیشه خودمونو از مسئله خودرو رها کنیم.یا خودرو سازان منطبق و بروز و متناسب تولید کنند یا کلا از خارج خودرو با کیفیت وارد کنین.وقتی تکنولوژی موشک و ...داریم پس می توانیم تولید کنیم ولی به قیمت مرگ تدریجی نمی خواهند.
علی
|
Germany
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
خودروهای هیبریدی کیفیت بالایی دارند تعرفه ۴درصدی باعث می شود واردات ان زیاد ومردم رغبتی برای تولیدات داخل نداشته باشند ولو اینکه بجای الودگی هوا اکسیژن هم پخش کنند .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
برای هیچ کاری تاکید می کنم هیچکاری مردم نمی توانند برنامه ریزی کنند. چندماه قبل تصمیم گرفتم ماشینم را بایک ماشین مدل بالاتر وایمن تر عوض کنم ازبس هر روز شاهد صحبتها ورفتارهای متفاوت مسئولین بودیم به یک مرتبه شاهد جهش خارق العاده قیمتها شدیم که امکان دسترسی به سوارشدن یک خودروی باکیفیت تر را تقریبا محال کرد توی این آشفته بازار درکنار دولت، این واردکنندگان ودلالان و سودجویان حرفه ای هستند که با توجه به رانتهای گوناگون جیبشان هر روز انباشته تر می شود و مردم عادی محروم تر محروم تر. سوارشدن یک خودروی مناسب هم برای مزدم طبقه متوسط یک آرزو می شود.
ناشناس
|
Turkmenistan
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
بطور عمدي مردم را تحريك ميكنند سايت ثبت سفارش بسته شده جونكه فاميلها وشريكانشون ثبت نام كرداند باقي بجهنم اين قانون جنكل است بكذاريد تجارت ازاد باشد نه جند نفؤ ملياردها جمع وعده ئ يبيكار واجازه كار كردن نداشته باشند دو تابعيتها را از كارهاي كه امكان دارد درش اختلاص شود دور كنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
ثبت شفارش واردات خودرو ،خارجی ،چه ربطی به رونق تولید ،و پروژه های نیمه کاره دارد؟ ، این ،آسمان ،و ریسمان بافی ها دیگر برای اکثریت مردم دچار فقر شده ،که بانی ،و باعث آن همین دزدان ،و رانتخواران ،و سوپر میلیاردرهای جدیدالخلقه میباشند ،مردم از اینها نمیگذرند ،بقولی ،دیگی که برای مردم نجوشد ،همان بهتر که سر سگ در آن بجوشد ،، تخریب ،و آسیب ،و اغتشاش ،حق مردم فقر زده میباشد ؟ چرا هفتاد پنج ،شش میلیون نفر از مردم ایران ،خودرا خوار میبینند ،و بدنبال یارانهٔ چهل وپنج هزار تومانی هستند؟ آن آقت پنج ،شش میلیون نفر سوپر میلیاردر جدیدالخلقه ، همهٔ امکانات کشور را در اختیار دارد ، چرا ،، صدها میلیارد ،دلار ثروت مردم در این چهل سال کجا رفته؟ چه کسانی آنرا به یغما برده اند؟ مردم ایران بدنبال تامین معیشت خانواده هستند ،نه واردات خودروهای چند صد میلیونی ،اینها را چه کسانی سوار میشوند؟ که باعث عقده های حقارت اکثریت جامعه شده اند؟ ،،، اینها دشمنان جامعه ،و ملت ایران ،و حکومت ایران هستند ،،؟ ،،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
یادش بخیر، بچه که بودم یک بار قرار شد سالی ۵درصد از تعرفه گمرکی واردات خودرو کم بشه
چی فکر میکردیم، چی شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
خدایا به کجا پناه ببریم، مردم دیگه از زندگی تو ایران بریدن،/ فساد، فحشا، دزدی، رانت، گرونی، بی برنامگی، سوئ مدیریت
عقب ماندگی و .........
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟