رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارجاع ۶ شرکت متخلف در حوزه ارزش افزوده به دادگاه و تعیین تکلیف قانونی آنها خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایبِنا، یکی از تاکیدات محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اپراتورهای تلفن همراه ساماندهی وضعیت بازار سرویسهای خدمات ارزش افزوده و پیگیری برخورد با متخلفان با همیاری اپراتورهای موبایل بوده است؛ در همین راستا نیز وزیر ارتباطات در حدود یک ماه گذشته از افزایش ۴ برابری شکایت در حوزه سرویسهای ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات مبنی بر کلاهبرداری ۶ شرکت ارزش افزوده از مشترکان تلفن همراه و دریافت ۳۵ میلیارد تومان از ۲ میلیون مشترک آنهم بدون رضایت مشترکان خبر داد که توسط اپراتور مبالغ بازگشت و هم اکنون پرونده شرکتهای متخلف در دادسرا مفتوح است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با ایبِنا در حوزه VAS تاکید داشت: بیزینس مدل شرکتهای ارزش افزوده اشتباه است؛ در همین راستا این شرکتها نیاز به نظارت و چارچوب مناسبی دارد که پیگیر این موضوع از شرکتهای اپراتور و فعال در حوزه ارائه خدمات ارزش افزوده هستم تا به زودی حوزه VAS با تعامل اپراتورهای تلفن همراه کشور ساماندهی شود. با توجه به شیوع اپلیکیشنهای ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده با عنوانهای تبلیغاتی مختلف در پیام رسانها و عضویت برخی از مردم و در نتیجه کسر هزینه به صورت نامحسوس به مردم توصیه میشود تا با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* نسبت به بررسی عضویت شماره تلفن همراه در سرویسهای ارزش افزوده اقدام کنند و در صورتی که در یک سرویس عضو هستند و اطلاعی ندارند به سامانه ۱۹۵ برای شکایت و پیگیریهای بیشتر طلاع دهند.
در همین خصوص، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره آخرین وضعیت رسیدگی به جرایم شرکتهای متخلف ارزش افزوده و ساماندهی بازار VAS گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تخلفات اعلامی از سوی مردم در حوزه ارزش افزوده و سایر حوزههای اپراتوری را پیگیری و بعد از بررسی نتایج مورد نیاز پیگیریهای لازم را برای جبران خسارت مشترکان و برخورد با شرکتهای مذکور را انجام میدهد؛ در حال حاضر ۶ شرکت متخلف در حوزه ارزش افزوده که در آخرین بررسیها متخلف شناخته شدهان به مراجع قضایی و تعیین تکلیف وضعیت قانونی تخلف ارجاع شدهاند که به محض حصول نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی دستوری تاکید کرد که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل با ایجاد سامانه پیامکهای تبلیغاتی و مشاهده سرویسهای ارزش افزوده موظف شدند با شرکتهای فعال خاطی برخورد کنند که چندی پیش همراه اول تعدادی از این شرکتها را به دلیل شکایت کاربران مبنی بر مزاحمت جریمه و نسبت به نحوه فعالیت آنها اخطار داد که در حال حاضر انتظار میرود با همیاری اپراتورها و نظارت سازمان تنظیم چارچوبهای سخت گیرانهای اعمال کند.