بازدید 5366
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سقوط شاخص کل بورس به کانال ۱۵۹ هزار واحد/ اولین بازدهی منفی بورس در نیمه دوم سال رقم خورد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه دهم آذرماه ۹۷، با کاهش ۳۹۱۸ واحدی معادل ۲.۳۹ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۸۵۳ واحد رسید. این در حالیست که نماگر کل بورس در هفته گذشته در مجموع، با افت ۶.۸ درصدی مواجه شده بود.
کد خبر: ۸۵۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 01 December 2018

سقوط شاخص کل بورس به کانال 159 هزار واحدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه دهم آذرماه ۹۷، با کاهش ۳۹۱۸ واحدی معادل ۲.۳۹ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۸۵۳ واحد رسید. این در حالیست که نماگر کل بورس در هفته گذشته در مجموع، با افت ۶.۸ درصدی مواجه شده بود. همچنین روند نزولی امروز شاخص باعث شد تا بازدهی بورس تهران از ابتدای پاییز امسال، برای اولین بار در محدوده منفی قرار بگیرد و نسبت به اول مهرماه امسال، منفی 0.42 درصد عقب نشینی داشته باشد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند کاهشی روز‌های اخیر، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۱۴۱ واحدی معادل ۲.۳۹ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۵۵۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۶۱۴ واحدی معادل ۲.۲۶ درصد، عدد ۲۶ هزار و ۶۲۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۳۳ واحدی معادل ۲.۲۶ درصد به رقم ۱۸ هزار و ۷۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۴۷۱۸ واحد کاهش معادل ۲.۷۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۰ هزار و ۲۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۳۱۵۲ واحد کاهش معادل ۲.۶۲ درصد به رقم ۱۱۷ هزار و ۲۴۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۵۱۷ واحد کاهش معادل ۱.۹۹ درصد همراه بود و عدد ۳۲۰ هزار و ۹۸۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۶۳ هزار ۵۰۲ واحد قرار گرفت.

سقوط شاخص کل بورس به کانال 159 هزار واحد

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۳۴ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۹۵ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۸۴ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۶۵ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۶۴ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۵۸ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۴۷ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر (هلدینگ با ۱۴۳ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۳۹ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۳۷ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۳۱ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۲۷ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۲۰ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۱۸ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۰۰ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۹۹ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۹۷ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۹۵ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۸۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فخاس متعلق به فولاد خراسان با ۸۹ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۶۳ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۸ واحد، نماد غبشهر متعلق به صنعتی بهشهر با ۹ واحد و نماد سیدکو متعلق به سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان با ۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۸۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۲۷ هزار و ۱۳۰ نوبت معامله و به ارزش ۶۰۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در بازار سرمایه امروز، نماد‌های معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت، خساپا متعلق به سایپا، شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان، وتجارت متعلق به بانک تجارت، زپارس متعلق به ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس و فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان، به عنوان نماد‌های پربیننده بورس تهران معرفی شدند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، کارتن ایران، نفت سپاهان، سیمان سپاهان، نیرو محرکه و رینگ‌سازی مشهد و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: توسعه معدنی و صنعتی صبانور، فراوری مواد معدنی ایران، سیمان سپاهان، گروه صنایع کاغذ پارس، رینگ‌سازی مشهد و فنرسازی زر بودند.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۳۰۵ میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش کمتر از ۴۴ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو شد. در بازار معاملات بلوکی نیز امروز بیش از یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون سهم بانک آینده میان دو کد حقوقی معاملات انتقالی را تجربه کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
درهفته های گذشته شاخص کل بورس بیش از۳۵۰۰۰ واحدسقوط کرد امروزهم این روندادامه داشت وشاخص کل یا۴۰۰۰ واحدسقوط به میانه کانال۱۵۰ هزارواحدسقوط کرد
واماتیترهای اول روزنامه تخصصی اقتصادی « دنیای اقتصاد»در روزشنبه دهم اذر:
تیتراول: عیارضدتورمی دلار۴۲۰۰
تیتردوم : قیمت پرطرفداردربازارملک
تیترسوم: کارنامه دلار درهفته اول اذر
وحال تیتراول روزنامه همشهری : زیان ۵۰ درصدی دلالان دلار!
جالب اینکه دلارفقط چندساعت درمحدوده ۱۹۰۰۰ تومان قرارگرفت وبفرض اینکه همه بقول روزنامه همشهری «دلالان دلار» درسقف قیمت یعنی ۱۹۵۰۰ تومان اقدام به خرید کرده باشند وباتوجه به قیمت امروزدلار که ۱۱۶۰۰ تومان است دلالان عربز ! حداکثربازیان ۴۰ درصدی مواجه خواهندبود نه ۵۰ درصد !!!
اگرصفحه اول بقیه روزنامه هاراهم بگردید هیچ تیتری درمورد ادامه ریزش های سهمگین بورس وزیان سهامدارانش نخواهید یافت
صداوسیماهم درمواقعی که بورس کاهش پیدامیکند صرفادرحد زیرنویس وبدون اشاره به واژه «کاهش» اعلام میکندکه درپایان مهاملات امروز شاخص کل بورس به فلان میزان رسید اماوقتی شاخص رشدکندانراباکلی شاخ وبرگ منعکس میکند
بورس در حال فروپاشی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
اینها بیشتر بخاطر خالی شدن حباب قبلی است. حبابی که در اثر گران شدن دلار و بالارفتن تصنعی ارزش دارایی شرکتها ایجاد شده بود. الان با ارزان شدن دلار این باد داره می خوابه.
بازدهی بازارهای مختلف در یکسال گذشته :
بازار ارز وطلا : ۳۰۰ درصد
بازار مسکن : ۱۰۰درصد
بازار بورس : ۷۰ درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
ببخشیداشتباه نوشتم بازدهی بورس دریکسال گذشته ۶۰ درصدبوده چون از۱۰۰ هزارواحدبه ۱۵۹ هزارواحدرسیده
سلام
جالب انجاست که وقتی بورس رشد میکند چرا صدا و سیما انرا اینقدر پوشش میداد که مردم وسوسه می شدند بروند سهام بخرند .
جالب ان هم در زمان شروع تحریم.
که می شود نتیجه گرفت که بصورت کاذب انرا بالا بردنند و مردم خرید ند . حالا انهاییکه ضررر کردند چه کسی مسیول است ؟.
از اول هم مشخص بود رشد بی رویه ایی است .
رشد در مقابل تولید زیاد و .. است . نه در سایه موج سواری بر احساسات و هیجانات زودگذر
از روزی که دولت به بازار عمق داده و حمایت کرده تا الان به طور متوسط هر سهامدار 50 درصد ضرر کرده! متاسفانه دولت و حکومت عرصه ای رو باقی نگذاشته که به اعتماد ملت خیانت نکرده باشه! ما رکورد زدیم علی برکت ا...
الان وضعیت بسیار حساس است چون بانک ها ظاهرا از این وضعیت خوشحال خواهند شد و سود خواهند برد و نه تولید و کارخانه جات
اگر دولت باعث رشد صحیح بورس شود نقدینگی جامعه به سمت بورس می رود و شرکت ها با افزایش سرمایه از محل آورده و سود انباشته می توانند روز به روز رشد کنند
خواهشا هر کس دلش برای این کشور می سوزد سعی کند اقتصاد را به سمت بورس ببرد چون آینده کشور ما به آن وابسته است
یکی از مشکلات بورس ایران ، وجود سهامداران ناشی و نا بلد است که نه ظرفیت برد دارند نه تحمل باخت و بورس را با خم رنگرزی اشتباه گرفته اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
سرمایه گذاری دربورس ایران اشتباه محض است
چرا صداسيما ميلي خبري از كاهش شاخص بورس نميذاره.كافيه تو آمريكا و اروپا اين اتفاق ميافتاد اونوقت مثل قضيه قاشقچي پيراهن عثمانش ميكردن
چند روز ديگه كه شاخص بورس يه واحد بره بالا اونوقت صداسيما ميلي خودش رو جر ميده و تيتر خبرش ميكنه.
بعد بگيد تمام رسانه هاي دنيا كثيفن ولي ما خوبيم
جالبتر از همه اینه که شاخصو با چند تا شرکت شاخص ساز باد کردند و به بالای 190هزار رسوندند ولی الان با هر ریزش شاخص سهام کلا 5درصد کامل منفی میخورن .مثلا سهام سایپا در شاخص 89000 سه سال پیش 200 تومن بئده الان با شاخص دو برابر 100 تومنه تازه دلار اونموقع 3000 بوده الان بالای 10000.یعنی ارزش کارخانجات خودرویی الان یک دهم یا یک دوازدهم 3 سال پیش شده.
میگن گربه بهر رضای خدا موش نمیگیره.
من از کامنتهای تاکیدی اونایی که میگن " بورس داره سقوط میکنه" و یا " سرمایه گذاری در بورس اشتباه محض است" به این نتیجه رسیدم که حتماً در بورس سرمایه گذاری کنم. آخه شما چقدر دلسوز ما هستید!!! امان از این وظیفه شناسی و دلسوزی. ممنونم که با جملات تاکیدی و تکرار هر روزه اون در خبرهای مختلف، شک و تردید من رو برطرف کردید. حالا با اطمینان کامل سهام خواهم خرید. ممنون از دوستان دلسوز!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی