شبکههای اجتماعی در یک دهه اخیر موجب شد تا سلبریتیها از چهرهای جنجالی روزنامههای زرد به پدیدههای نوظهور دنیای رسانه تبدیل شوند. ارتباط سریع و مستقیم آنها با مخاطبانشان در بستر شبکههای اجتماعی، موجب شد میزان تأثیرگذاری آنها در جامعه بالا رود و همین پیشتوانه اجتماعی به آنها ابزاری داد تا آن گونه که دوست دارند با مخاطبانشان وارد تعامل شوند؛ از تأثیرگذاری در ایام انتخابات بگیر تا کمپینهای کمک به زلزلهزدگان و این مورد آخر که تبلیغ آمپولی از سوی مهناز افشار بود!
حضور سلبریتیها در عرصههای غیرتخصصی منتقدان فراوانی دارد. منتقدان بر این باورند، سلبریتیها به دلیل جایگاه و شهرتی که دارند، نباید در فضاهای تخصصی دیگر ورود کنند. آنها معتقدند ورود این افراد به حوزهای که هیچ تخصصی در آن ندارند، با توجه به اینکه به دلیل محبوبیت عمل و سخن آنها در بین مردم مورد پذیرش قرار میگیرد، مضر و آسیب زننده است.
البته همه هم این طور فکر نمیکنند. عدهای دیگر می گویند، هرکسی حق اظهارنظر در موضوعات مورد علاقه خودش را دارد و نمیتوان یک سلبریتی را به صرف بازیگر بودنش از اظهارنظر در یک حوزه دیگر منع کرد.
آنها بر این باورند، این مخاطبان هستند که باید قدرت تشخیص داشته باشند. هر فردی آزاد است نظرش را در موارد گوناگون بیان کند؛ اگر شما دوست ندارید، میتوانید توجهی به آن نکنید.
* نظر شما در باره فعالیتهای سلبریتیها در فضای مجازی چیست؟
* به نظر شما چرا اظهارنظرهای سلبریتیها تا این حد جنجالی و مورد مناقشه قرار می گیرید؟
* شما تا چه حد سلبریتیها را جدی میگیرید؟
*شما طرفدار اظهارنظر تخصصی هر فرد در حوزه تخصصی خودش هستید یا اینکه معتقدید نباید برای کسی در اظهارنظر مانعی ایجاد کرد؟