۲۵۰ هزار دانشجو از خوابگاه استفاده می‌کنند

کد خبر: ۸۶۱۹۹۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 19 December 2018
|
2761 بازدید

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ۲۵۰ هزار دانشجو اعم از دختر و پسر مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از خوابگاه استفاده می‌کنند.

به گزارش مهر، ذوالفقار یزدان مهر افزود: بابیان اینکه یک هزار و ۲۰ خوابگاه ملکی و سه هزار و ۷۰۰ خوابگاه غیردولتی در سطح کشور وجود دارد، تأکید کرد: ۲۵۰ هزار دانشجو اعم از دختر و پسر از خوابگاه‌های دانشجویی بهره می‌برند.

وی افزود: با بررسی‌های انجام‌شده در حال حاضر ۲۰۰ خوابگاه برای اسکان دانشجویان کمبود داریم که با برنامه‌ریزی انجام‌شده و استفاده از ظرفیت خیران این کمبودها رفع شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار مترمربع فضای خوابگاه‌های دانشجویی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است از سوی دیگر در برنامه ششم توسعه کشور مقرر شد بودجه‌ای برای رفع کمبود خوابگاه‌های متأهلان و مجردان پیش‌بینی تا این مشکل برطرف شود که در سال جاری نیز اعتباری در این راستا اختصاص پیدا کرد.

یزدان مهر یادآور شد: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات برای ساخت خوابگاه‌ها با بهره ۱۸ درصد در سطح کشور اختصاص پیداکرده است.

وی همچنین گفت: ۲۱ نوع تسهیلات برای کمک به دانشجویان از سوی صندوق رفاه پیش‌بینی و طراحی‌شده که امسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی باهدف کمک به دانشجویان اختصاص‌یافته که سال گذشته این رقم ۶۷۰ میلیارد تومان بوده است. لازم به ذکر است که این تسهیلات در قالب کمک به هزینه خوابگاه و تغذیه دانشجویان خواهد بود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟