شناسایی ۶۵ هزار کودک دیرآموز

کد خبر: ۸۷۸۵۳۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 15 February 2019
|
3321 بازدید
|
۱

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به شناسایی ۶۵ هزار کودک دیرآموز در سال تحصیلی جاری گفت: افزایش شمار دانش‌آموزان دیرآموز شناسایی شده به معنای آن است که حتماً باید آموزش به معلمان عادی برای چگونگی کار با دانش آموزان دیر آموز را گسترش دهیم.

به گزارش «تابناک»، مجید قدمی در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی درباره تکرار پایه دوره ابتدایی بویژه در دانش آموزان دیرآموز پرداخت و اظهار کرد: در باره تکرار پایه قوانینی وجود دارد ما به جمع‌بندی رسیدیم که با توجه به نظام ارزشیابی توصیفی باید دانش معلمان را بالا ببریم.

وی افزود: نگاه جهان این است که به جای رد کردن دانش‌آموز، نظام آموزشی را رد می‌کنند به این معنا که معتقدند مشکل، مشکل مدرسه است و نه دانش‌آموز و بویژه در دوره ابتدایی باید دانش آموزان دیرآموز را در سیستم حفظ کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه نمره هوشی دانش‌آموزان دیرآموز ۱۵ نمره پایین‌تر است و با این حال کتب درسی آنها کتب درسی عادی است گفت: ما توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است معلم‌ها با دانش آموزان خود بویژه دیر آموزها کنار بیایند و با آنها بیشتر کار کنند تا آنها بتوانند به پایه بالاتر ارتقا پیدا کنند.

وی ادامه داد: در این صورت تنها در زمینه‌هایی که مشکل وجود دارد می‌توان از طریق متخصصان امر کار را جلو برد. ما فیلم‌های آموزشی در این راستا تهیه کردیم و در اختیار معلمان قرار دادیم که احساس می‌کنیم به کمک آن توانستیم معلمان را بیدار کنیم و حساسیت نسبت به موضوع در آنها به وجود بیاوریم.

قدمی با بیان اینکه اکنون مقاومت‌ها برای حضور دانش آموزان دیر آموز در کلاس‌های درس کمتر شده است گفت: در طرح تلفیقی به خوبی جلو رفته‌ایم و دانش آموزان دیرآموز را شناسایی می‌کنیم اما برای ادامه تحصیل شأن باید کار جدی‌تری انجام دهیم. هرچند معلم در کلاس ۴۰ نفره فرصت نمی‌کند با دانش‌آموز دیرآموز بیشتر کار کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه امسال ۶۵ هزار دانش‌آموز دیرآموز را تشخیص دادیم این در حالی که سال‌های گذشته ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر دیرآموز تشخیص داده می‌شدند گفت: تست‌های ما دقیق‌تر شده است و افزایش شمار دانش‌آموزان دیرآموز شناسایی شده به معنای آن است که حتماً باید آموزش به معلمان عادی برای چگونگی کار با دانش آموزان دیرآموز را گسترش دهیم.

وی افزود: دانش‌آموزان دیرآموز می‌توانند به مراکز اختلال یادگیری نیز ارجاع شوند. متأسفانه در مواردی دانش آموزان دیرآموز را رد و مشمول تکرار پایه می‌کنند و به مراکز اختلال یادگیری ارجاع نمی‌دهند، اما توصیه ما این است که اگر نتوانستند سر کلاس با این گونه دانش آموزان کار کنند حتماً آنها را به مرکز اختلال یادگیری ارجاع دهند تا از طریق متخصص مربوطه کارها جلو برود.

قدمی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ مرکز اختلال یادگیری دولتی و غیر دولتی در کشور داریم گفت: در مراکز اختلالات یادگیری ۱۲ تا ۱۸ جلسه با دانش‌آموز تمرین می‌شود و خدمات ارائه شده بسیار ارزان قیمت است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
كارشناس آموزش
|
India
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
سلام اين جمله را با دقت بخوانيد يك معاون وزيركه 39 سال سابقه دارد(مجيد قدمي) گفته :
ما توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است معلم‌ها با دانش آموزان خود بویژه دیر آموزها کنار بیایند و با آنها بیشتر کار کنند تا آنها بتوانند به پایه بالاتر ارتقا پیدا کنند.
چه قدر ناشيانه و غير تخصصي است.
توصيه به معلمان زحمت كش است.
كه با بچه ها كنار بيايند.
ديرآموزان نياز به در مان كلينيكي تقويت مهارتهاي ذهني و تدوين و اجراي روش هاي خاص تدريس،خرد كردن و ساده سازي محتوا و.... دارند.
اين سيستم آموزشي باافراد بيسواد و غير تخصصي داخلي خود كاري ندارد.

حلا ببينيد تفاوت برخورد ها رو:
اين وزير صرفا دنبال:
موسسات آموزشي است كه با سرمايه شخصي و با بكار گماري دانشجويان و افراد متبحر خدمات مي دهند.جاي دلال بازي و خراب كردن اقتصاد به افزايش توانمندي ها،مهارات ها و سواد حرفه اي كمك مي كند برخورد مي كند و توان غلبه بر اين معافياي قدرت را ندارد.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟