امروزه به دلیل رشد روز افزون فن آوریهای الکترونیکی و دنیای اینترنت، نظام بانکداری جهان به سرعت در حال توسعه خدمات غیرحضوری است به طوریکه در سالهای اخیر با طراحی و پیاده سازی زیر ساختها و ابزارهای نوین بانکی، بخش قابل توجهی از خدمات نسبتا پیچیده و پر ازدحام بانکی در بین کاربران تسهیل شده است.
نوآوری در ارائه خدمات غیر حضوری بانکی فرایند رو به رشدی را طی میکند و همه ساله بسیاری از بانک و موسسات بزرگ دنیا ضمن برگزاری رویدادهای مختلف، خدمات و دستاوردهای جدید خود را در این حوزه معرفی میکنند.
سال گذشته بانک ملی ایران هم به عنوان یکی از بانکهای پیشرو در این حوزه، اقدام به برگزاری مراسمی کرد که طی آن بخش قابل توجهی از خدمات و سرویسهای نوین بانکی را معرفی نمود.
«کارت بانک سکه»، «توریست کارت»، دستگاههای VTM و CSR، «ملی بازار»، «ملی فاند»، «بانک آفیسر»، «شعبه نوجوان»، «چمدان سیار» و «رمز یک بار مصرف» از جمله سرویسهایی بود که در مراسم "ملی شو" سال گذشته رونمایی و معرفی شد.
ظاهرا بانک ملی امسال با انرژی بیشتری وارد این کارزار خواهد شد وطبق تازهترین اخبار قرار است این بانک بزرگترین رویداد سالیانه خود را با محوریت معرفی خدمات جدیدتر درحوزه دنیای استارت آپها و فین تکها برگزار نماید.
گفته میشود دوازده محصول جدید برای ارائه در این رویداد انتخاب شده که بخشی از آنها تاکنون در هیچ یک از بانکهای داخلی اجرایی نشده است و برای اولین بار در این مراسم عرضه خواهد شد.
این خدمات عمدتا با استفاده از ظرفیتهای علمی و دانشگاهی نخبگان داخلی ایجاد شده است که به نوبه خود نوآوری جدیدی در عرصه فناوریهای نوین بانکی خواهد بود.