مشکینی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات به دانشجویان را به روسای دانشگاه آزاد استان ها، روسای واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات بانکهای عامل به دانشجویان را به روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها، روسای واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.
نحوه درخواست تسهیلات دانشجویی دانشگاه آزاد
تسهیلات قرض الحسنه بانکی از طریق ثبت نام در سامانه sajed.iau.ir توسط دانشجویان و پس از طی تشریفات اداری و قانونی به حساب شهریه دانشجویان منظور میشود. دانشجویان میتوانند کلیه روند اجرایی را تا دریافت تسهیلات از طریق سامانه مذکور پیگیری و مشاهده کنند.
در این دستورالعمل تاکید شده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید از تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ لغایت ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ جهت ثبت نام در سامانه ساجد به نشانی https://sajed.iau.ir بخش صندوق رفاه دانشجویان اقدام کنند. تمام مراحل تکمیل پرونده، افتتاح حساب و ارائه تضمین مربوطه باید توسط دانشجوی واجد شرایط انجام شود.
براساس این دستورالعمل، اعطای تسهیلات بانک نیاز به مراجعه حضوری در شعب نیست و مراحل تشکیل و تکمیل پرونده در محل واحدهای دانشگاهی سراسر کشور توسط مسئولان صندوق رفاه دانشجویان واحدها، راهنمایان و نمایندگان کانون انجام میشود.
همچنین برای اعطای تسهیلات دیگر بانک عامل، دانشجویان میتوانند به نزدیکترین شعبه بانکی مربوطه در محل زندگی یا تحصیل خود جهت تشکیل و تکمیل پرونده مراجعه کنند.
در قسمتی دیگر از این دستورالعمل آمده، بانکهای عامل مذکور مبلغ تسهیلات را به حساب تعیین شده بنام صندوق رفاه دانشجویان سازمان مرکزی واریز میکنند و سپس مطابق با ثبت نام دانشجویان مبالغ واریزی به حساب درآمدی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه انتقال داده میشود.
دانشگاه صرفا به عنوان معرف است و هیچ گونه تعهدی نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلاتی دریافتی دانشجویان ندارد.
همچنین دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات، در واحد دیگر میهمان میشوند و میهمانی ایشان تداوم مییابد و یا دانشجویانی که براساس ضوابط و مقررات به واحد دیگر انتقال مییابند، میزان بستانکاری ایشان در خصوص این تسهیلات توسط واحدهای مبدا به حساب واحدهای مقصد واریز میشود.