کلاهبرداری با شگرد کمک به سیل‌زدگان

کد خبر: ۸۸۸۷۹۸
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱ 02 April 2019
|
5761 بازدید
رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به انجام کلاهبرداری به شیوه جدید کمک به سیل‌زدگان، به عموم مردم استان توصیه کرد هرگز فریب این‌گونه افرادکلاهبردار نخورند.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی‌اصغر افتخاری در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر در کشور کلاهبرداران و سودجویان در فضای مجازی با تبلیغ کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده و ارائه شماره حساب از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان وجهی را در خصوص این گونه تبلیغات به حساب هیچ کسی واریز نکنند، افزود، شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق نهاد‌های رسمی و معتبر که از طریق رسانه‌های عمومی اعلام می‌شود واریز کنند.

رییس پلیس فتا هرمزگان خاطر نشان کرد: از چند روز گذشته تصاویری در خصوص سیل و حوادث جانبی آن در فضای مجازی دست به دست در حال انتشار است و در آن‌ها از خسارات مالی و جانی گفته می‌شود که با کمی دقت می‌توان پی برد که این تصاویر متعلق به خسارات سیلاب در خارج از کشور یا مربوط به حوادث سال‌های گذشته است.

این مسوول انتظامی با اشاره به اینکه پلیس فتا با افرادی که قصد تشویش اذهان عمومی را دارند برخورد می‌کند، اظهار داشت: کاربران فضای مجازی به شایعات و دروغ‌پردازی‌های برخی شبکه‌های مجازی درخصوص بارندگی و سیل توجه نکرده و به آن دامن نزنند و اخبار بارندگی و سیل را تنها از طریق ستاد بحران استان، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند.

افتخاری از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی، از طریق سایت پلیس فتا بخش گزارش‌های مردمی و یا به شماره تلفن ۰۷۶۲۱۸۲۵۹۶۴ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟