ترکیه سال گذشته میزبان ۳۹.۵ میلیون بازدید کننده بود و ۲۹.۵ میلیارد دلار از این راه درآمد داشت.
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، درآمد گردشگری ترکیه میتواند با دیجیتال کردن شرکتهای گردشگری تا ۲۰۲۳ به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.
به گزارش آژانس خبری آنادولو، رمضان بکر، مدیر شرکت گردشگری و تکنولوژی دیجیتال گروه CRM گفت: «ما باید بخش گردشگری خود را در جهت درست توسعه دهیم. ما باید درآمد گردشگری را از ۶۷۰ دلار برای هر بازدید کننده به ۱۰۰۰ دلار برسانیم».
ترکیه میتواند با اطمینان از رضایت مشتری در بخش گردشگری، میزبان گردشگرانی از گروههای پردرآمد باشد.
او تأکید کرد که تغییر دیجیتالی شرکتهای گردشگری فرصتهای بازاریابی بهتری را فراهم میکند و رضایت بیشتر مشتری را در پی دارد.
به لطف تکنولوژیهای دیجیتال، شرکتهای گردشگری میتوانند با آگاهی از اولویتهای غذایی، سرگرمی و اقامتی مشتریان، خدمات باکیفیت تری به آنها ارائه دهند.
بکر گفت: بسیاری شرکتهای گردشگری یا وب سایتی ندارند یا نمیتوانند همگام با دنیای دیجیتال پیش بروند.
وی تاکید کرد شرکتهای گردشگری باید عضو شبکههای اجتماعی باشند، با مشتریان ارتباط برقرار کنند و دنباله روی تکنولوژیهای جدید باشند.
وی خاطرنشان کرد که مشتریان قبل از بازدید، از طریق دنیای مجازی از تمام جزئیات باخبر میشوند.
ترکیه سال گذشته میزبان ۳۹.۵ میلیون بازدیدکننده بود و ۲۹.۵ میلیارد دلار از این راه درآمد داشت. این کشور در ۲۰۲۳ میزبان ۵۰ میلیون گردشگر خواهد بود.