امیر خجسته رییس فراکسیون مباره با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات صنعت خودروسازی، گفت: خودروسازان در سال گذشته ۴۰۰ هزار تعهد معوق داشتند که نشان دهنده زیادهخواهی ایران خودرو و سایپا است.
خودروسازان تولید خودرو
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با برگزاری جلسات متعدد با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین ایشان در تلاش است تا از تضییع حقوق مردم جلوگیری کند.
وی قیمت 48 میلیونی پراید را ظلم بزرگی در حق مردم دانست و اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی به مثابه نابود کردن ارزش پول ملی است.
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه پول آب، برق و گاز مصرفی در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار ارزان بوده و در واقع رایگان است اما خودروسازیها به درستی از این فرصت استفاده نمیکنند و به دنبال تبدیل خودروهای ایرانی به برند معتبر بینالمللی نیستند.
خودروسازان فقط به دنبال گذران امور روزانه هستند
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان فقط به دنبال روزمرگی و گذران امور روزانه هستند، ادامه داد: خودروسازی به حیاط خلوت تبدیل شده است. نیروهای مازاد موجود در این شرکتها، نیروهای تحمیل شده، هیئت مدیره غیرشفاف و... مشکلات صنعت خودروسازی را رقم زد.
علیرغم اینکه سایپا و ایران خودرو باید به افتخار ملی تبدیل شوند در حال حاضر به وسیله و اهرمی برای آزار اذیت مردم بدل شدهاند، مادامی که خودروسازی خصوصی نشود ثمرهای جز تحمیل هزینه به مردم نخواهد بود
وی با بیان اینکه علیرغم اینکه سایپا و ایران خودرو باید به افتخار ملی تبدیل شوند در حال حاضر به وسیله و اهرمی برای آزار اذیت مردم بدل شدهاند، گفت: مادامی که خودروسازی خصوصی نشود چیزی جز تحمیل هزینه به مردم ندارد.
هزینههای خودروسازی در ایران عادی نیست
خجسته با بیان اینکه خودروسازان از مردم سوءاستفاده میکنند، تصریح کرد: هزینههای این صنعت در ایران عادی نیست براساس گزارشهای رسیده میتوان گفت خودروسازی در حال ورشکسته شدن است.
رییس فراکسیون مباره با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با بیان اینکه دولت باید سهم خود را در سایپا و ایران خودرو واگذار کند، گفت: دولت به واسطه این سهام هیات مدیره خودروسازی را تعیین میکند که اقدام غیرکارشناسانهای است.