خوانده می‌شوید؛

بهترین تصمیم ایران در برابر اقدامات اخیر دولت امریکا چیست؟

اقدامات اخیر دولت دونالد ترامپ موجب شده تا بحث‌های مختلفی در جامعه درباره واکنش ایران به این اقدامات شکل بگیرد؛ از مقام‌های سیاسی و نظامی گرفته تا کارشناسان و ناظران بیرونی و تحلیل‌گران. مردم نیز در این میان واکنش‌های مختلفی به ماجرا دارند و تئوری‌ها و تحلیل‌های خودشان را در این زمینه ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 30 April 2019
|
20685 بازدید
|

اقدامات اخیر دولت دونالد ترامپ موجب شده تا بحث‌های مختلفی در جامعه درباره واکنش ایران به این اقدامات شکل بگیرد؛ از مقام‌های سیاسی و نظامی گرفته تا کارشناسان و ناظران بیرونی و تحلیل‌گران. مردم نیز در این میان واکنش‌های مختلفی به ماجرا دارند و تئوری‌ها و تحلیل‌های خودشان را در این زمینه ارائه می‌دهند.

یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها که از سوی مردم و مقامات بارها گفته شده، ماجرای بستن تنگه هرمز است. سرلشکر باقری روز گذشته گفت: ما نمی‌خواهیم تنگه هرمز را ببنیدیم، مگر اینکه مجبور شویم و اگر نفت ما از تنگه هرمز عبور نکند، نفت هیچ کشوری از این تنگه استراتژیک عبور نخواهد کرد. البته ماجرای بستن تنگه هرمز، بحث‌های حقوقی هم در نظام بین‌الملل دارد که مخالفان انجام این کار با توسل به آن استدلال‌های خودشان را در جایگاه مخالف بیان می‌کنند.

گروهی دیگر اما کاملا در نقطه مقابل این دیدگاه قرار دارند. آنها بر این باورند، مسئولان باید از هر گونه تنش بپرهیزند و با ادامه همین رویکرد فعلی، از هر گونه اقدام متهورانه و تهاجمی پرهیز کنند. در واقع، تهران باید ضمن تحمل فشارهای آمریکا، از هرگونه اقدامی که منجر به تشدید تنش ها و فشارها شود، خودداری کند. طبیعی است که این تئوری هم طرفدارانی دارد. مخالفان این تئوری اما معتقدند با این تصمیم دیگر نمی‌توان از منافع ملی کشور دفاع کرد و فرصت برای اعمال بیشتر زور و فشار از سوی ایالات متحده باز می‌شود.

عده سومی هم هستند که ماندن ایران در برجام را دیگر صحیح نمی‌دانند و بر این باورند، همان گونه که ترامپ با خروج از برجام اولین گام‌های جدی تقابل با ایران را برداشت، ما هم برای رویارویی با امریکا در گام اول باید از برجام خارج شویم. مخالفین این تئوری اما معتقدند که برجام تنها یک معاهده با امریکا نیست که حالا ایران برای مقابله با امریکا از آن خارج شود. آنها می‌گویند همین که اقدامات ایران در برجام میان امریکا و اروپا فاصله انداخته، فرصت مناسبی برای تعامل بیشتر با اروپا را فراهم می‌کند.

گروهی هم پیشنهاد می‌دهند ایران به هیچ وجه اقدامی خلاف قوانین و مقررات عرف بین‌المللی انجام ندهد؛ اما با آغاز غنی‌سازی، خروج از چند توافق‌نامه بین‌المللی محدود کننده و بازرسی کشتی های نفتی در تنگه هرمز و بر اساس سازوکارهای حقوقی و بین المللی فشارهایی به طرف‌های این مسأله وارد کند.

آخرین گزینه هم مذاکره با آمریکاست؛ پربحث‌ترین گزینه در میان گزینه‌های موجود ـ که البته مذاکره موافقان و مخالفان فراوانی دارد ـ در چند گروه دسته‌بندی می شوند؛ عده‌ای از اساس با مذاکره با امریکا مخالفند. گروهی با توجه به سابقه آمریکا مخالف این کارند و برخی دیگر با آوردن مثال برجام، مذاکره با امریکا را بیهوده می‌دانند؛ اما در مقابل افرادی هم هستند که معتقدند، ایران با تعیین پیش‌شرط‌های سفت و سخت، به سراغ مذاکره با آمریکا برود.

نظر شما در این باره چیست؟
* شما طرفدار کدام یک از موارد فوق هستید؟
* چه پیشنهاد جدیدی دارید که در میان این گزینه‌ها دیده نشده؟
* نظر خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۴۵۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بستن تنگه هرمز
شلیک موشک به ناوهای آمریکایی
منفجر کردن تفکتشهای سعودی و اماراتی
ان شالله
پاسخ ها
راهبرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
دقیقا چیزی است که انها نیاز دارند تا سریعتر به .اهدافشون .برسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
توقصد خودکشی داری از پل بپر پایین، ما رو به کشتن نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
درست می گی!بالاخره که از گرسنگی میمیریم بگذار حد اقل موشکهایمان را امتحان کنیم ببینیم چطورند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بهترین تصمیم دفاع ازصلح طلبی پرزیدنت ! ترامپ است !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
واضح است که چاره ای جز تحمل نیست چرا که هر اقدام دیگری عواقب سنگینتری دارد
البته میتوان با ایجاد درگیری در هر سطحی (بازگشت هسته ای یا تنگه هرمز و یا ....)نسبت به ایجاد چالش و اخذ امتیاز برای میز مذاکره اقدام کرد
به هر ترتیب در حال حاضر فقط باید منتظر ماند
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بهترین کار ساخت بمب اتم هست
بعد میتونیم بریم و روی موشک‌های هسته ایمون و نه موشک های غیر اتمی مذاکره کنیم
بزرگترین اشتباه ایران نساختن بمب اتم بود
باید میساختیم و روی اونا مذاکره میکردیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
من موندم برا چی منفی میدن بزن اقا بزن تکلیفمونو روشن کن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
دوستان
هر وقت هیجان زده کاری را به دور از تدبیر و عقلانیت انجام بدهیم چیزی جز پشیمانی بدنبال نخواهد داشت بدتر کردن وضع کنونی آسانتر از خوردن آب است و البته هنر سیاسیون در این است که از این تنش و تحریم و تهدید ها فرصتی را جستجو و ایجاد کنند و از آن به نفع ملت کبیر ایران به بهترین شکل ممکن استفاده کنند
بنابراین استفاده از خرد جمعی و تعقل و صبوری بهترین کاری است که میشود ملت ایران را به ساحل آرام مقصود امیدوار کرد
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اصلا موافق نیستم. قدرتمند بودن توی ایجاد درگیری نیست. غیر از ایران خیلی کشورا از تحریم ایران ضرر میکنن. دیر یا زود باید یک اجماع جهانی علیه آمریکا شکل بگیره. کمی صبر لازمه. ان شاءالله مکرشون به خودشون برمی گرده. ولی باید حضورمونو توی تنگه هرمز تقویت کنیم و موشک هامونو توی اون منطقه به رخشون بکشیم تا قدرتمونو احساس کنن. باید همه کشورا موقع عبور از این منطقه ترس رو با تمام وجود بچشند تا همه به ستوه بیان
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
افزایش ظرفیت پالایش نفت و فروختن فراورده های نفتی نظیر بنزین و گازوییل به کشورهای همسایه مثل پاکستان و ترکیه .با اطمینان عرض می کنم کافیه بنزین تولید داخل رو لیتری 5 هزار تومان لب مرز تحویل شون بدیم براش سر و دست می شکونند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
راستی چرا برجام آتیش نمیزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
دهه 60هم بستیم تنگه رو نتیجش رو آنهایی که خبر دارند میدونند
برید بپرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
همه دوست داریم در این حد قوی باشیم اما نیستیم. منتها باید هزینه تحریم ایران را بالا ببریم یا حداقل برای همسایه ها. مثلا می توان مجلس قانونی تصویب کنه که بین ایران از یک طرف و امریکا و متحدان منطقه ای اعلام حالت جنگ اقتصادی کند و در موضوع تنگه هرمز با استناد به وضعیت جنگی کشتی ها را بازررسی کند و از این جور حرکت های ایذایی که منجر به جنگ بزرگ نمی شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اخذ عوارض از نفت های عبوری به ازای هر بشکه ۸دلار ضربدر ۱۷میلیون بشکه کل کسری نامین میشه
نا امید
| Austria |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بنام خدا
بهترین کار بازی دادن حریف تا پایان اتمام دوران ریاست جمهوری
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
آمریکا حدود صد سال پیش ژاپن را با بمب اتم با خاک یکسان کرد، در زمینه نظامی آمریکا 200 سال از ما جلوتره، ما فقط حریف عرب ها میشیم چون آنها از تجهیزات نظامی پیشرفته شان نمی توانند به خوبی استفاده کنند. جنگ بشود فرزندان آقازاده ها و مسئولان در خارج از کشور اند و از اینستاگرام جنازه های سربازان وطن را لایک کرده و . استوری میکنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بزرگترین ویژگی خوب و حامی و قدرت بلامنازع این
حکومت ، پشتیبانی مردم و سلامت و صداقت و فداکاری اکثر مدیران کشور در گذشته بوده است
که متاسفانه از سال ۸۴ با آمدن گروهی اکثرا بی تجربه و بیسواد و آلوده و مشکوک که بحث های پرهزینه ای چون محو اسرائیل و انکار هالو کاست و تبلیغ در ساخت بمب اتم را پیش کشیدند و هزینه های وحشتناکی را برای کشور ببار آوردند
و همزمان کنار گذاشتن و ناراضی کردن مردم ، مانند دو تیغه یک قیچی خطرناک عمل کرد
و در حال حاضر علیرغم آنکه بسیار دیر شده و تند روترین و خطرناکترین دشمنان حکومت در آمریکا اسرائیل و خلیج فارس بر علیه ما متحد شده اند
شاید بتوان اعتماد بشدت از دست رفته مردم را با انتخابات و رفراندومی آزاد به قصد اصلاحات اساسی برگرداند
و کلیه مفسدان و دزدان و مختلسین و رانت خواران و خسارت زنندگان به بیت المال را بدون در نظر گرفتن جایگاه و رتبه و سمت و رابطه آنها با بزرگان حکومت دستگیر و در تلویزیون محاکمه و مجازات کنند
شاید بتوان آب رفته را به جوی برگرداند
در غیر اینصورت حکومت و کشور و مردم بشدت تحت فشار و خسارت و مشکلات حیاتی قرار خواهند گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
در صورت رفتن ترامپ توسط تیم جدید نه تیم رفوزه مذاکره مجدد بد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
لطفا به شماره رای های منفی توجه کنید
ناشناس
| Philippines |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
به نظر من ایران باید رفت و امد کشتیها را کنترل کنه تا از سرعت صدور نفت از تنگه اهورا مزدا جلوگیری کنه و هم چنین ایران میتونه بر عبور و مرور کشتیها مالیات ببنده طبق قوانین بینالمللی و از طرف دیگه حوثیها کشتیهای نفتکش را در تنگه بابالمندب هدف قرار بدهند و یا با دزدان دریایی سومالیایی صحبتی کنند تا کشتیهای نفت کش سعودی و عماراتی را هدف قرار دهند و ایران به انها مخفیانه پول بده در ازای این کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
من یه راه حل میدم به ذهن هیچ کس نرسیده:
بهترین کار مذاکره است البته با کره شمالی؛ برای دریافت بمب اتم در ازای تامین ما یحتاجش و تحویل بمب ها به ونزوئلا.
تنگه هرمز هم بازِ باز یاشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
یه نظر سنجی با آرای مشخص بزارید هر کی موافقه جنگه هر چی سلاح میخواد بدین دستش تا بره بجنگه تا بفهمه جنگ بازی کامپیوتری نیست که دوباره لود شی. رفتی دیگه رفتی خسارتی هم اگر شد بیاد ملک و املاکشو بفروشه
خسارت بده . بعد جنگ هم نیاد دنبال منفعت طلبیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
یک. خارج کردن سپاه و نظانی از اقتصاد
.دو. اصلاحات گسترده سیاسی
سه. مذاکره با عربستان امارات و آمریکا میتونه محرمانه باشه ابتدا اگه شرم میکنید
چهار. گسترش عدالت اجتماعی و تقویت پشوانه مردمی
محسن
| Germany |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اونهایی که به تعداد منفی های پستهای حامی اقتدار ایران،استناد میکنن،بدونن که سیاست کلان و امنیتی عرصه عوام نیست،کهدعده ای مجاهدین و عربستونی بخان با نظرات پوچ بی اهمیتشون،تعیین تکلیف کنن،ایران تنگه هرمز را قطعا خواهد بست و امتیازات بسیار زیادی نیز خواهد گرفت،هیچ کسی هم جرات عمل جنگی علیه ایران رو نخواهد داشت،این لب و دهنا و شامورتی بازی و پروپاگاندا چیزی نیست که نفعی عملی برای دشمنان ایران حاصل کنه،برخی یه دونه مقاله نظامی نخوندن ،یدونهدبا تفنگ ساچمه ای تشتک نوشابه نزدن!! فکر میکنن باید نظر بدن،نظرشونم شنیده بشه و ترتیب اثر داده بشه، امریکا و عربستان و اسراییل و هوادارانش،وهم و گمان میبافن،به هیچ هدفی هم نمیرسن،شب دراز و قلندر بیدار
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
کاملا موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
هرچی میکشیم ازبی تدبیری دولت پرمدعای تدبیروامیده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
احتمالا این نظر توسط برادران دوستار غرب نوشته شده است جناب مردم باهوشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
چرا کسی حرف رهبر را در مورد اقتصاد مقاوتی نمی زند حالا خودمان نظر پرداز شده ایم؟ یکی میگه ترامپو بزن یکی می گه ببوسش
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
رفتار در عرف جهانی توسط ایران، مثل باقی کشور ها.
دوستی با تمام کشورها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
روسیه و عرب ها محاله بذارن رابطه ایران و آمریکا درست بشه.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
این رفتار در عرف جهانی رو میشه تعریف کنی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
در جواب ناشناسی که گفته روس و عرب نمیذاره. هرجا هم راهی برای حل مشکلات پیدا میشه امثال شما بهانه تراشی میکنید.
خاک بر سر مردم کردید و همینشه سعی دارید امریکا و عرب و ترک و روس و اسراییل را مقصر بدونید.
آخه مرد مومن کدوم اسراییلی یا عرب تا حالا اومده 1 ریال از کشور اختلاس کرده؟ هزاران میلیاردهایی که هرسال ده ها نفر اختلاس میکنن میبرن امثال شماها هستن که مملکت را به فلاکت کشیدن و سعی دارن کار خودشان را با منحرف کردن ذهن مردم به کشورهای همسایه پوشش بدن
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ملانیا رو دعوت کنید بیاد ایران با مردم عادی ایران اشنا بشه به شرطی که ابتکار نره پیشوازش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
خیلیها تو ایران جاسوس روسیه هستند و کسی هم باهاشون کاری ندارد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
انقدر مردم رو حساب نکنید تا اتفاقات شبیه روحانی همدانی فرا گیر بشه بعد بگین کار آمریکاست
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
استعفای دولت
و برگزاری انتخابات زودهنگام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
ازموده را ازمودن خطاست بله این کار درست است اما نه در برابر گرگی مثل ترامپ
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مذاکره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
هسته ای بزرگترین نگرانیشون بود که از بین رفت.حالا چی بدیم؟ایران رو؟راضی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
هیهات من الذله
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
داداش هنوز جای مذاکره قبلی درد میکنه بذار خوب شه چشم
چه تضمینی هست دوباره زیر میز نزنن؟؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
در پاسخ دوستان باید بگم ما فرصت سوزی کردیم و حالا باز هر چه بگذره فرصت های بیشتری رو از دست میدیم. پس باید با عزت مذاکره کرد.
طبقه داغون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
هرچي دوست دارين بدين واسه ما ديگه هيچ چيز مهم نيست شما سرمايه دارها هستين كه نگار از دست دادن چيزي هستين ما كه داغونيم فرقي نداره به درك هرچي بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مذاکره وقتی معنی داره که یه چیزی داشته باشی یا در یک سطح باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
محمدجان کمی مطالعه کن تاریخ ایران را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
به خدا مذاکره حتی از بستن تنگه هرمز هم بدتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اگر حکومت میل به ماندن دارد باید به رفراندوم در این موضوع بپردازد. چون بالاخره مردم باید قبول کنند که بایستند یا مذاکره کنند و تسلیم برخی شرایط شوند. در غیر این صورت راهی که حکومت میرود به بیراهه است.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
حضرات مخالف مذاکره!
تعداد آرا نشون دهنده نظر مردم واقعی هست نه اون مردمی که در مصاحبه ها از طرفشون صبت میشه!
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بستن تنگه هرمز و درس عبرتی دادن به کشورهای عربی خلیج فارس و الحاق بحرین به خاک عزیز کشورمان .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بسم الله بزن دیگه چرا فقط حرف میزنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
زنده بادوطنم
ولی بستن تنگه هرمز100درصدبرخورد نظامی نتیجشه
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
روح الله عزيز! از كجا معلوم كه بستن تنگه هرمز به تجزيه ايران نمى انجامد؟ حالا بحرين پیشكش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
الحاق بحرین خوبه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
!!!الحاق بحرین؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
چرا نمیزنین پس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
الحاق بحرین رو موافقم
یعنی خاک بر سر محمد رضا پهلوی که آن زمانیکه اتفاقا روابط خوبی با آمریکا و انگلیس داشت مروارید ایران رو گذاشت از ایران جدا بشه و مثل الآن بیفته دست عربستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مگه پولی هم برای جنگ مونده ؟

با شکم گرسنه نمیشه جنگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
دوست عزیز روح الله حال که داری زحمت میکشی بحرین رو به ایران الحاق میکنی بیزحمت 17 شهر قفقاز رو هم فراموش نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
به هیچ وجه اقدامی خلاف قوانین و مقررات عرف بین‌المللی خارج نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
درد و دلی با روحانی؛
از مردم کشورت بدبخت به تمام معنا ساختی حاجی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
گاهی باید شکست رو قبول کرد. ایران همیشه ایران مونده، و همیشه هم پیروز نبوده.
بهترین راه قبول شکست و مذاکره هست.

بقیه موارد هم شعاری بیش نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مذاکره معادل نابودی هست در چنین شرایطی.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
حالت خوبه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مغولها هم نابود کرد، ولی دوباره ایران بلند شد. درهر صورت الان هم ، داریم نابود می شیم. باید منافع بلند مدت ایران رو در نطر گرفت،
حاج احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
....خدایا شفای عاجل عنایت فرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اینو قبلا یکی گفته تقلید نکن ناشناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اول مذاکره را معنی کن در چه مواردی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مذاکره به معنای شکست نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تو جنگ لشگر شكست خورده در مورد چی مذاكره می کنه؟ درهرصورت طرف برنده عقاید و نظراتش رو دیکته خواهد کرد.
ابن هنر ماست که تعدیلش کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
12بندی که آمریکاییها گذاشتن مذاکره ای نمیزاره چون امکانس نیست
علیرضا
| - |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
چرا باید مذاکره بعدی هم موفق باشه وقتی هیچ تضمینی برای اجرای تعهداتشون نیست؟
ناشناس
| - |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
در جواب مذاکره به معنای شکست نیست باید بگویم در شرایط فعلی سیگنالی به دولت خونخوار ترامپ برای بیشتر کردن تحریم هاست و به ضرر ایران است
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
در برجام مگه مذاکره نکردیم؟ نتیجه چی شد؟ما بد عمل کردیم، این همه پیمانی که آقای ترامپ از آنها خارج شد، اونها چی بودند؟ این کشور قابل مذاکره نیست. البته باید عاقلانه و با تعمل پیشرفت. ایجاد و پیشقدمی در درگیری خیر. وحدت ملی را حفظ کنیم. همدیگر را به این و اون تهمت نزنیم. اونهایی که اختلاس کردند و می کنند را به هم نسبت ندهیم. دشمن به درگیری ما امیدوار می شود. اگر وحدت خود را نشان دهیم، دشمن از ما نا امید می شود.
پاینده ایران و ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
نظرت چیه اگه اومدن درباره جزایر و مرزها و بنادر و استانها و سرزمین و خاک هم ادعا کردن و گفتن بیا مذاکره؟ بازم شکست بخوریم؟ نظرت چیه مذاکره کنیم خلع سلاح بشیم بعد با خاک یکسانمون کنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بیشتر میخوره عرب باشی تا ایرانی با این نظرت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بحث ایرانی بودن و عرب بودن نیست. نظر شما بود نژاد پرستی میده
بحث واقعیت هست. زمان قاجار هم نیست که مذاكره به ترکمنچای و گلستان ختم بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بهترین اقدام سنجیدن تمام عواقب امور است.
کاری که بیشترین سود و کم ترین ضرر را دارد البته هیچ کدام از گزینه ها بی ضرر نیست، شاید هم باید گزینه ای انتخاب شود که سود ندارد اما کمترین ضرر!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
متاسفانه به غير از سكوت ،صبر و تماشا كردن كاري از دستمان بر نمي آيد. مگر معجزه اي اتفاق بيفته تا از دست اين گاو چرانهاي آمريكايي ،صهيونيستها و وهابي هاي شرور نجات پيدا كنيم. فكر كنم خدا هم ما را فراموش كرده از بس بي رحم هستيم و بهم رحم نميكنيم.!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ما مردم ایران اینو نمیخواستیم اونای که مملکتو به این روز انداختن تا تر وخشک با هم نسوختن فکری بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
زورت به خر نمیرسه پالانش گرفتی ما داعش ساختیم ما بمب اتم ساختیم ما چیکار کردیم مگه ول کن ما نیستن جز اینکه میخواهیم مستقل باشیم پیشرفت کنیم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بهترین کار تسهیل کسب و کار هست. اگر دولت دست از سر مردم بردارد و با قوانین دست و پا گیر و به درد نخور مانع کسب و کار مردم نشود شاهد شکست امریکا در همه عرصه ها خواهیم بود.
توضیح این دو جمله ی کوتاه بالا مثنوی هفتاد من کاغذ است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
نمیفهمی چی میگی.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بهترین تصمیم خروج از برجام شروع غنی سازی ۱۰۰ درصدی گسترش چتر اتمی ایران بر روی ساتراپ های ایران شامل عراق سوریه لبنان و ساتراپ مرکزی ایران؛ حملات سایبری به شرکت های بزرگ تولید کننده نفت برخورد با وزارت صنعت و معدن و تجارت و احلال گران و اعدام بی برگرد اخلال گران و کسانی که ارز صادراتی را باز نمی گردانند؛ در کوتاه ترین زمان جذب نخبگان ایرانی و حمایت از اون‌ها. تشکیل کار گروه های عملی برا تولید کالاهای ورارداتی هست. و درصورت لزوم بستن فیزیکی تنگه هرمز باب المندب و امادگی برای یک جنگ تمام عیار برای عقب راندن غرب می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
کره شمالی با داشتن بمب اتم جرات استفاده اش رو نداشت و به پای امریکا افتاد.مسئولین ما کجا موندنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
عراق و سوریه و لبنان ساتراپ ایران بودن و ما خبر نداشتیم !؟
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
این دوستمون بیرون گود نشسته میگه لنگش کن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
کاملا با نظر شما موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
احیانا خدای نکرده با طالبان و القاعده و داعش که همنشین نبودی داداش
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تاریخ بخوانید سوریه وعراق و مصر شمال افریقا تا هند همیشه جزء ساتراپ های ایران بودند. اما اونی که دم از مذاکره می زنه ابشخورش دیدن و همدستی با تروریست های امریکایی بودخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
سر ساقیت سلامت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
از المان نسخه نپیچ.پاشو بیا ایران دست حسن عباسی و حسین شریعت و قاسمی و امثالهم رو بگیر برو تنگه رو ببند.افرین پسر خوب
مهدی
| Germany |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
هیچکس اورانیم ۱۰۰ درصدی تولید نکرده است اول همان ۲۰ درصدی احمدی نژاد را تولید کن ۱۰۰ درصدی در سانتریفوژ ها خود بخود منفجر میشود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ناشناس۱۳:۵۸
عزیزم میشه بفرمایید کره شمالی کی و کجا به پای آمریکاجونت افتاد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
دوست عزیز ساتراپ های شمالی یادت نره ترکمنستان
تاجیکستان آذربایجان قزاقستان وغیره
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟