مقصد درآمد‌های بنزین

دولت آقای حسن روحانی دیر هنگام، اما سرانجام طلسم تثبیت قیمت بنزین را شکست. برپایه تصمیم دولت و البته روسای دوقوه دیگر اکنون قیمت هر لیتر بنزین سهمیه بندی و آزاد به ترتیب ١٥٠٠ و ٣٠٠٠ تومان به مصرف کننده نهایی فروخته می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۹۱۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 26 November 2019
|
9588 بازدید
|
مقصد درآمد‌های بنزین
 
دولت آقای حسن روحانی دیر هنگام، اما سرانجام طلسم تثبیت قیمت بنزین را شکست. برپایه تصمیم دولت و البته روسای دوقوه دیگر اکنون قیمت هر لیتر بنزین سهمیه بندی و آزاد به ترتیب ١٥٠٠ و ٣٠٠٠ تومان به مصرف کننده نهایی فروخته می‌شود.
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ دولت اعلام کرده است دست کم تا اطلاع ثانوی در آمد به دست آمده از تفاوت قیمت بنزین را یکسره به خزانه ریخته و ریالی از آن را برای جز پرداخت به ٦٠میلیون نفر از شهروندان هزینه نخواهد کرد.

وزیر نفت ایران میزان در آمد از این مخل را ٣٠ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است و برخی محاسبات نشان مى دهد از محل صرفه جویی ١٠ درصدی بنزین نیز نزدیک به همین رقم در آمد از محل صادرات به دست خواهد آمد.
 
کارشناسان اقتصادی باور دارند به همان میزانی که درآمد به دست آمده و به همان نسبت و میزان پیامدهی‌ای رخداد باید به چگونگی هزینه کرد این در آمد توجه کرد.

با توجه به سابقه هدفمند کردن یارانه‌ها در اواخر دهه ١٣٨٠ که در قانون و مقررات مرتبط با این کار پیش بینی شده بود باید درصدی از در آمد واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین باید برای نوسازی و خرید تکنولوژی روز اند کارخانه‌های صنعتی اختصاص داده مى شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
 
به نظر مى رسد باید با درس گرفتن از تجربه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها این بار در تخصیص بخشی ازدر آمد‌ها به صنعت دقت شده و به ساختار مناسبی دست یابیم. در این مسیر باید دسته بندی کارشناسانه انجام شده وآن گروه از صنایعی که با مقوله بنزین ارتباط نزدیک‌تر داند در کانون توجه قرار گیرند.

به طور مثال و در پله نخست صنعت بزرگ و مهم خودروسازی قرار دارد. صنعت خودروسازی ایران به رغم همه کاستی‌هایی که از محیط ملی بر آن وارد شده و مى شود بازار بزرگی در داهل دارد که مزیت بزرگ و غیر قابل انکاری است. از سوی دیگر زیر ساخت‌های صنعت خودرو و ظرفیت‌های پدیدارشده و سرمایه گذاری تاریخی صورت پذیرفته این را یاد آور مى کند که در تامین مالی این صنعت گام‌های تازه برداشته شود.

اختصاص بخشی از هزاران میلیارد در آمد تازه به صنعت خودرو مى تواند گره‌های تکنولوژیکی و اقتصادی این صنعت را بازکند و قدرت رقابت پذیری تولیدات آن را به لحاظ کیفیت و مطلوبیت و همچنین قیمت افزایش دهد. صنعت خود رو سرمایه ملی و تاریخی ایرانیان است و باید با نگاه صیانت از ثروت مای به آن نگاه شود.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
امینی
|
Italy
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
هنوز قراره پول خرج این خودرو سازی فشل بشه؟ چه گرفتاری شدیم ای خدا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
بهتر نیست این پول را صرف مترو و برقی کردن قطارهای برون شهری کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
لطفا با این پول زه بغل دربهای پراید را دوباه نصب کنید. انقده خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
آره راست میگه! این پولها را هم بریزید تو حلقوم خودروسازها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
کسانی را که برای حمایت از تولید ملی داخل پرایدها میمیرند ، مرده نپندارید.
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
حتی حرفشم مرغ پخته رو به خنده میندازه ، سرمایه گذاری در صنعت موجود خودرو آفتابه خرج لحیمه بارها این کار انجام شده اما هردفعه بدتر شده و فقط باعث هدر رفتن منابع و حیف و میل بیت المال شده آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه.
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
صنعت خودرو سازی عمرا بتواند با هزاران برابر این پولها کاری بکند . تکنولوژی قدیمی در قالب ماشینهای از رده خارج .
بهترین کار ارتقا سیستم ریلی کشور است که موجب کار آفرینی بیشتر و در آمد بهتر میشود.
با راه اندازی هر خط هزاران نفر از مدیر و مهندس در رشته های مختلف کارمند تا کارگر ساده مشغول بکار میشوند و در کنار آن صنعت ساخت واگن و ... هم شکوفاتر میشود .
این صنعت تا مسافر هست ادامه پیدا میکند که در کنار آن مراکز تهیه غذا , تاکسی و ... باعث رونق بیشتر اقتصاد بسته ایران میشود و در آخر از مسافرت های جاده ای و هوائی با وجود ماشینها و هواپیماهای از رده خارج و با بلیطه های نجومی راحت میشویم.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
با سلام در این 50 سال با وضع تعرفه برای واردات خودرو و ایجاد بازار انحصاری برای خودرو داخلی تمام قد از این صنعت حمایت شد ولی چه اتفاقی افتاد آیا مردم ایران لیاقتشان در بهره مندی از خودرو های روز دنیا کمتر از مردم عراق و سوریه و لبنان است؟ (با اروپا وامریکا مقایسه عاقلانه نیست)مسئولیت این همه تصادف و خسارات جانی و مالی و روحی و روانی به عهده کیست؟ بهتر است مسئولین اول به این سئوال جواب بدهند اصلا" مردم حق حیات دارند؟ تا به بقیه مسائل برسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
هر وقت دولت از دخالت های سیاسی در این صنعت دست برداشت با همین دو خودرو ساز و انحصاری که می توان به سطژح جهانی رسید و رقابت با شرکت های بزرگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
خیلی ساده اید وزودباور
mmf
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
رسم است مدیرانی که به آخر دوره شان میرسند هزینه هایی ایجاد میکنند که مسئول بعدی دچار مشکل شود. در دوره خاتمی حقوقها یک دفعه دوبرابر شد در دوره احمدی نژاد یارانه ها ایجاد شد و اکنون روحانی. واقعیتش درامدی نیست بلکه هزینه گزافی رو دست دولت فعلی و بعدی گذاشته شد.
حساب کنیم
روزی هشتاد میلیون لیتر بنزین اضافه قیمتی آن برابر
80000000* 500= 40 میلیارد تومن
40*30=1200 میلیار تومن
دولت میگوید به شصت میلیون نفر یارانه جدید میدهد نفری 40 هزار توان
60000000*40000=2400 میلیار تومن
پس درامدی که نیست هیچ کلی هم هزینه رو دست دولت.
شاید بگویید بنزین سه هزار تومن
بنزین سه هزار تومن هنوز یارانه دولتی میگیرد چون هزینه تولید آن بیش از نرخ فروش است پس دولت برای خودش هزینه تراشی کرده نه درآمد زایی
ماهانه 1200 میلیارد تومن دولت باید پرداخت کنه مگر اینکه شصت میلیون یک دفعه بشود شش میلیون نفر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
افرین اولش هم من همین نوع محاسبه کردم و دیدم که این ۵۰ هزار تومان برای ۶۰ میلیون عدد واقعی نیست از این ۳۰ هزار میلیارد و باید عدد بزرگتر باشد یا تعداد کمتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
................
موقعي صنعت خودرو پيشرفت ميكنه و قابل رقابت با خارجي ها ميشه كه واردات آزاد شه...در غير اينصورت هرچقدرم بهشون پول بدين بازم همينه...مگه تا حالا اينهمه پولو نگرفتن.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
احیاناً نویسنده مطلب یکی از سهامداران عمده یا مدیران خودروسازها نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
سلام چرا در مورد وصل نشدن اینترنت خوزستان مطلبی نمینویسید کل کشور وصل شد جز خوزستان.تهران وصل شد دیگه تمام!
به جای نشر یه سری مطالب خاله زنکی بهتره یک مقدارم از شهرستان و استانهای مظلوم و مردمش مطلب بنویسید.
البته میدونم نشر نمیکنید ولی همین که.....
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟