چرا حسن روحانی، رئیس جمهور ایران باید استعفا دهد؟

این روز‌ها به رغم تکذیب‌های متعدد مقام‌های دولتی و نزدیکان رئیس جمهور درباره عدم استعفای رئیس جمهور، خبر استعفای رئیس جمهور در شبکه‌های اجتماعی همچنان داغ است. برخی از قول منابع موثق و درگوشی شان می‌گویند که حسن روحانی می‌خواسته استعفا دهد، اما از او خواسته اند پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا دهد؛ برخی دیگر هم مدعی اند...
کد خبر: ۹۵۸۶۵۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 13 February 2020
|
95631 بازدید
|
تابناک ـ سید مسلم بهشتی نژاد؛ این روز‌ها به رغم تکذیب‌های متعدد مقام‌های دولتی و نزدیکان رئیس جمهور درباره عدم استعفای رئیس جمهور، خبر استعفای رئیس جمهور در شبکه‌های اجتماعی همچنان داغ است. برخی از قول منابع موثق و درگوشی شان می‌گویند که حسن روحانی می‌خواسته استعفا دهد، اما از او خواسته اند پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا دهد؛ برخی دیگر هم مدعی اند که رئیس جمهور درصدد بوده حتی پیش از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، استعفا دهد که بنا به دلایلی مجبور شده استعفا ندهد. صرف نظر از این نقل قول‌های تکذیب شده سوال اصلی اکنون این است که چرا حسن روحانی رئیس جمهور ایران باید استعفا دهد؟

به گزارش «تابناک»؛ زمزمه استعفای رئیس جمهور، هم در اردوگاه موافقان و هم در اردوگاه مخالفان او، ساخته و پرداخته می‌شود و به عنوان خبر موثق به گوش مردم می‌رسد؛ خبری که البته موثق نیست، بلکه خواسته موافقان و مخالفان رئیس جمهور است.
 
برخی از طرفداران رئیس جمهور که خواهان استعفای او هستند بر این نظرند رئیس جمهور به هر دلیل در اجرای برنامه هایش به بن بست رسیده و باقی ماندن او در این سمت، صرفا هزینه‌های او را به دلیل القای ناکارآمدی اش بالا می‌برد و البته مردم و کشور هم در بودن او در این سمت به دلیل مخالفت‌هایی که در اجرای برنامه هایش با او می‌شود، متضرر خواهند شد.
 
این عده البته در محاسبات خود، نگاهی هم به انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند و از این موضوع نگران هستند که احتمال دارد یک مجلس اصولگرا، حسن روحانی را استیضاح کند؛ از دید آنان یک رئیس جمهور استعفا داده، قطعا از یک رئیس جمهور استیضاح شده، بهتر است، لذا آنان می‌کوشند در فضای خبری مردم را با خبر استعفای روحانی -ضمن اینکه عامل فشاری بر جناح رقیب است- آماده کنند.

در بین مخالفان روحانی، بحث پیچیدگی بیشتری دارد. مخالفان روحانی از یک سو، رئیس جمهور را باعث شرایط کنونی کشور می‌دانند که باید استعفا دهد و از سوی دیگر، استعفای روحانی را زمینه ساز فتنه‌ای دیگر می‌دانند و به طرق مختلف وی را از استعفا برحذر می‌دارند.
 
در واقع در حالی که عده‌ای از مخالفان روحانی، خواهان استعفای او هستند و خبر‌هایی از استعفای او منتشر می‌کنند، عده‌ای دیگر از همین مخالفان، استعفای او را فتنه‌ای تازه می‌دانند و او را از این کار برحذر می‌دارند. گروه سوم  نیز هرچند خواهان کنار رفتن روحانی هستند، نمی‌خواهند وی با استعفا امتیازی برای خود به دست آورد، بلکه می‌خواهند روحانی تا روی کار آمدن مجلس جدید، در سمتش بماند و پس از آن توسط مجلس برکنار شود و در تاریخ نامش به عنوان یک رئیس جمهور برکنار شده، ثبت شود.

البته در این میان هم هستند افرادی از موافقان و مخالفان روحانی که خواهان کنار رفتن روحانی پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اش نیستند، حال چه با استعفا و چه با استیضاح. این عده بر این باورند استعفا یا استیضاح روحانی در دو سال باقی مانده از ریاست جمهوری اش، نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد که احتمالا بر مشکلات هم خواهد افزود. موافقان رئیس جمهور که چنین دیدگاهی دارند، بحث استعفای روحانی را کار ادامه و عوامل داخلی شبکه آمد نیوز می‌دانند و مخالفان رئیس جمهور که خواهان کناره گیری وی نیستند، بحث استعفا را کار خود عوامل نزدیک به دولت می‌دانند که می‌خواهند با مطرح کردن بحث استعفا به نظام فشار بیاورند تا خواسته‌های خود را بر نظام سیاسی کشور تحمیل کنند.

حقیقت آن است آنچه بحث استعفا یا برکناری روحانی وسط موافقان و یا مخالفانش را دامن زده، عدم وجود مفاهمه ملی در کشور است؛ هر دو گروهی که طرفدار استعفای روحانی هستند در باطن استدلال هایشان، منافع فردی و جناحی را به نمایش می‌گذارند و آن را بر منافع ملی مسلط می‌کنند. در واقع این مطلب که روحانی باید استعفا دهد تا برکنار نشود، صرفا بر اساس ملاحظات فردی و جناحی است و این مطلب هم که روحانی حتما باید بماند تا سال آینده استیضاح و برکنار شود، این هم بر اساس ملاحظه جناحی و فردی است و ملاحظات مردم و کشور در آن لحاظ نشده است.

این مطلب بدان معنا نیست که استعفای مقام‌های کشور لزوما به معنای ضد ملی بودن اقدام به استعفا یا برکناری است؛ گاهی استعفای یک مقام ارشد، بن بستی را در کشور از میان برمی دارد؛ با وجود این، استدلال‌هایی که موافقان و مخالفان استعفاء و برکناری روحانی ارائه می‌دهند، هیچ یک از جنس دغدغه‌ای ملی گرایانه و یا مردم گرایانه نیست.

به نظر می‌رسد، شاید زمانی که خود رئیس جمهور از ضرورت «نو شدن جمهوری خواهی» کشور صحبت می‌کند و از سوی دیگر، مخالفان معقول هم فرایند برکناری یا استیضاح رئیس جمهور کشور را بسیار «پر هزینه» می‌دانند، شاید دو سال آینده فرصت خوبی باشد که هم مخالفان و هم موافقان رئیس جمهور که در جهت نو شدن سیستم جمهوری خواهی، اشتراک نظر دارند، اصلاحاتی را به منظور نو شدن سیستم جمهوریت نظام، انجام دهند؛ در غیر این صورت این دو سال هم با بحث های بی فایده ای چون استیضاح یا برکناری طی خواهد شد. یادآوری می شود دو سال آخر دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد هم بر همین سیاق گذشت و دریغ از اینکه کامی رو به جلو حرکت کنیم.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۸۸
پارادوکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
چون این پست تعهد میخواهد و مسئولیت پذیری که این شخص فاقد هردوی آنهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
واقعا روحانی در شرایط کنونی مملکت بی تقصیر نیست
البته تمام تقصیر ها هم گردن او نیست

مهمترین ایراد مملکت پیر و کهنسال بودن مسولین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
پنجشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۲:۱۵
دلار دستوری (غیر واقعی) ۱۴۱۰۰
سکه ۵۱۵۰۰۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
چون بجای عمل فقط حرف میزنه
چون بجای قبول مسوولیت وعذرخواهی همش ازعملکردخودش وبخصوص ازبرجام نافرجام دفاع میکنه
بازم بگم یاکافیه ؟!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
ناکار آمدی ربطی بدولت ندارد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
من 35 ساله هستم
تا حالا ندیدم یه مقام مسئول بخاد استعفا بده
بعضا دیدیم منتقل میشن یه پست بهتر میگیرن
ولی در اینجا روحانی عمرا استعفا بده

روحانی فقط به درد برجام میخورد یه چهره نشون داده بشه که بشه قرارداد امضا کرد

ولی دیگه برجامی در کار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
شما اصلا متوجه شرایط فعلی کشور و بخصوص شرایط منطقه نیستید. استعفای روحانی فقط یک شایعه برای مقابله با مجلس بعدی است. چون میدونه سال بعد سال سختی برای دولتش هست.مجلس بعد باید عاقلانه برخورد کنه..نه اینکه برای به قدرت رسیدن دست به هرکاری بزنه..
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
یادم هست تو انتخابات کاندیدای ریاست جهموری کلید به دست قسم جلاله یاد میکرد که والله کلید حل مشکلات دست ایشان هست اما انگار کلید مشکلات دست ایشان است نه حل مشکلات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
انقدر بد عمل کرده و بهتر بگوییم هیچ عملی نکرده و معدود کارهای در برنامه نظیر برجام و ارتباط با دنیا و طرح سلامت هم که به هیچ عنوان قابل بیان و دفاع نیست که بیش از بقیه حوزه های بی خیالی و بی عملی قابل نقد است و بیشترین زیانها را این بخشها به کشور و مردم زده و دولت چاره ای ندارد .
البته نه به سبب شرمساری و قبول این عملکرد بلکه به سبب شیطنت و خودخوتهی این جماعت که به هیچ عنوان کشور و مردم برایشان مهم نیستند و از این رویکرد قصد ساختن و داستانسرایی از خود دارند و بدتر از همیشه تقصیرها را به گردن نیروهای خیالی . بیاندازند و هیچ کاری نمیتواند نظیر استعفا به این روند کمک کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
تابناک ، شما نباید قیمت های دلار وسکه که در کامنت میاد و غیر موثقه ثبت کنی ، خودت هدف این دلالها رو میدونی و یا ........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اولا که به ضرس قاطع حسن روحانی ادم حرف گوش کنی است و نمیذارنش استعغفا بدهد
دوما رئیس جمهور عملا پستی تشریفاتی است و کاره ای نیست حتی اگر این دوبت پیر هم نبود باز هم کاری نمی توانست بکنه انجام کار اجرایی اختیارات میخاد
اگر اختیارات داده میشد اون وقت میشد بگی که دولتی پیر و رنجور و ناتوان است الان هر دولتی بیاد همینه نهایتش چند تا کار پوپولیستی بکنه
حسن روحانی از محالات است که برکنار شود یا استعفا دهد دوره خود را کامل خواهد کرد یه ادم تشریفاتی حرف گوش کن میخان چه کسی بهتر از روحانی به نظر من رئیس جمهور ایده ال سیستم هست
بعد از حسن روحانی هم کسی نیست که بیاد همه همینها هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
نظامات حاکم بر جهان یا پادشاهیه که پادشاه نقش صوری داره مثل هلند و انگلستان و اسپانیا که نخست وزیر و پارلمان همه کاره اند و یا جمهوریه مثل ایالات متحده و فرانسه که رئیس جمهور و پارلمان سر کارند و یا ریاست جمهوری به شکل دیگریه که رئیس جمهور و نخست وزیر و پارلمان صاحب قدرتند بگذریم از نظامات بعضی کشور های توتالیتر مانند کشورهای عربی که پادشاه یا رئیس جمهور مادام العمر سر کارند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بهترین کار استعفاست.ضمن نقدهایی که به اقای روحانی وجود داره ولی جالبه بارها ایشان به عنوان منتخب ملت به رویکرد صداوسیما اعتراض کرده ولی عملا شنیده نشده.درضمن تیم دلسوزی نداره روحانی
واز انسو بدلیل تجربه ای که مخالفینش در مدیریت ها دارن ونفوذ دارن برخی تصمیمات دولت رو متوقف میکنن .وگاها برخی از اطرافیانش پاس گل میدن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
چون انتخاب مردم هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بعنوان یکی از رای دهندگان به روحانی بیش از هر چیز از عقب نشینی های ایشان در مقابل نظامیون دلگیرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
تاچندروزدیگر و با اتمام مهلت اف ای تی اف(اخریهمن) و قرارگرفتن ایران درلیست سیاه بورس هرچه راخورده پس خواهدداد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
چون از نظر بنده ایشان اختیارات یک رییس جمهور را ندارد و بهتر است استعفا بدهند و آیت الله مصباح امور را سرپرستی کنند یا آیت‌الله جنتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
تکبیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اختیارات ایشان فراتر از اختیارات قانونی رئیس جمهور است . نمونه اش افزایش نرخ بنزین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کسی که بعد چهار سال از اختیاراتش خبر نداردوعده نمیدهد
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بنده هم به عنوان یک کارشناس باترجبه و تهلیلگر اقتصادی و فعال سیاسی میتوانم عهده دار کشتی ریاست جمهوری شوم البته اگر حوقوق و دستمزد مکفی بدهند وگرنه بنده در همین تاکسی خود خدمت رسانی میکنم و البته همه چی کار خودشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
رییس جمهور و مجلس در ساختار قدرت کشور ما، صرفا یک سوم قدرت را در دست دارند.
دو سوم قدرت جای دیگری است که با رای مردم هم انتخاب نمی شوند.
ناشناس
| Denmark |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
ایشون بدترین و بیعرضه ترین دولت در قرن اخیر ایران بوده
هر کدوم از وزیراشو نگاه کنید ببینیدچندتا مشکل دارن
خودشم که گل سرسبد
حکومت اداره کردن کار شماها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اینکه روحانی تصمیم گیرنده نیست و با تمام تصمیمات ایشون مخالفت و کارشکنی می کنند شکر نیست
همین آقایان که نام بردید برخی نمونه هایی هستند که کشور رو به این روز انداختند
سیدحسنی۳نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
وقتی در قومی دانشمندی غریب باشد و اذیت بکشد خداوند متعال طعم عذابی سخت را به ایشان می چشاند
حالا های ادامه بدید تا با دست خودمون گور خودمون را بکنیم
شایعه استعفا مال اینست که خودشان زورشان به روحانی نمی رسد دست به دامان عوام شده اند وای از خشم روحانی
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دوست عزیزی ک احتمالا تحلیل های سیاسی برادرانت در کمپ های آلبانی شده منطق سیاسیت بزرگترین مشکل امروز ما نظرات خارج از واقعیت امثال شما در فضای مجازی است ک شد عامل کوری مردم.کسی که کاندیدای ریاست جمهوری شده و وعده ای میده حتما شرایط اختیاراتش رو بهتر از من و شما اطلاع داره ک کاندید شده اونم دو دوره کاندید شده.پس اگر بعد از 8،سال میاد میگه اختیاری نداریم پس واسه انجام گشایشات شخصی شده رئیس جمهور . این نظرات ب دور از واقعیت امثال شماست ک باعث شده ما ب یکی رای بدیم ن بخاطر برنامه هاش ب خاطر این که طرف مقابلش رای نیاره.طرف اومد برنامه ای ارائه نکرد و فقط گفت اگر اونا رای بیارن دلار میشه 5هزار تومن جنگ میشه بیکاری زیاد میشه و ما بهش رای دادیم اینا نشه ک انصافا هم راست گفت دلار 5تومن نشد جنگم نشد بیکاری هم زیاد نشد زیاد تر شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
نظرت را بکن داخل کوزه آبش را بخور
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
تو این مملکت هیچ رییس جمهوری اختیارات واقعی ندارد. باید مشکل را از طریق قانون اساسی و تغییرات عمده حل کرد
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بنظر میرسد کاندید شدن جناب روحانی و اجازه دادن به ایشان برای پیاده کردن سیاست مذاکره با غرب تدبیری بود در برابر فشار افکار عمومی که اکثریت تحت تلقینات رسانه های دشمن معتقد به مذاکره با غرب برای رهایی از مشکلات بودند . و اتفاقا سیاست درستی هم بود . اما رسانه های منفعل ما قسمتی نخواستند و قسمتی نتوانستند پازل دوم این سیاست را تکمیل کنند . این خواسته افکار عمومی به همین دلیل باز در اقکار عمومی داخلی کشور متاسفانه وجود دارد و هنوز هستند کسانیکه معتقدند مذاکره با استعمار و استکبار جهانی به سرکردگی امریکا میتواند مشکلات مملکت را برطرف کند ، حال آنکه چیزی که غربیها بر آن نام مذاکره گذاشته اند تسلیم محض و بردگی و تامین منافع استعماری آنان است نه تامین منافع ملت ایران .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دوست عزیز رییس جمهور تو ایران اختیارات نداره ولی این همه فسادی که تو دور و اطرافیان رییس جمهور هست اینها رو هم میگی اختیار نداشت ؟ من قبول دارم حرفتو ولی اینکه مثلا یکی مثل روحانی بیاد این حرف رو بزنه بنظرم یه بازی سیاسی هماهنگ شده بین مقامات بیش نیست . متاسفانه امثال تو هم خوب تو این بازی قرار میگیری در واقع بازی میخوری. ایران بدون ارتباط با دنیا هیچ کاری نمیتونه بکنه ولی با این همه فسادی که تو همه نهادها هست میشه بنظرت ؟ درد رییس جمهور هم این بود و علنا هم گفت چرا مبارزه با فساد رو سیاسی میکنید یعنی فقط از یک جناح دزد میگیرید . هیچ کدوم از اینها درد منو تو براشون مهم نیست
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
راستی از بچه ی عباس آخوندی که تصادفا داماد وزیر
اطلاعات هم هست و گرفتنش چه خبر ؟ هنوز اعتراف نکرده ؟
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
گردش مالی عباس آخوندی که کلا شغا دولتی داشته و بچه هاش در طی چند سال گذشته چقدر بوده؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اگر منظور از نداشتن اختیار اینست که نتوانست کشور را کاملا از پای دراورد پس همان بهتر که صاحب اختیار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اگه می دونسته اختیار نداره نباید نامزد میشد اگر نمی دونسته باز هم صلاحیت نداشت نامزد بشه
اندکی تفکر کنیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عزیز دل
اگر ایشان اختیار نداشت یک شبه بنزین 3000تومان نمیشدش و کلی از مردم این مملکت کشته نمیشدند و اشوب کشور رو فرا نمیگرفت البته ایشان خودشون جمعه صبح متوجه گرونی بنزین شدند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کاملا درسته
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
ایشان اختیارات در حد رئیس جمهور یک کشور دارند فقط منتظر هستند تا برجامشان به نتیجه برسد و سپس دولت کارش را شروع کند
ایشان رئیس جمهور برجام هستند و به جز به نتیجه رساندن برجام کار دیگری ندارند، دولتشان هم هنوز شروع به کار نکردن ان شاء الله اگر برجام به نتیجه برسد بعد دولتشان شروع به کار خواهند کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
مرسییییییییی!!!!!!!!!!!!!!!!!
امید مجتهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
حرف کاملا سنجش شده ای هست چون براحتی کارمیکنن وپشتیبانی تصمیم قوی دارن واین اکنون نیاز. کشوره
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
ای کاش این سنت از زمان اقای احمدی نژاد اجرایی شده بود.
در کشورهای پیشرفته دولتها وقتی به بن بست میرسند سریع استعفا میدهند و اتفاقی نمی افتد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
آقای احمدی نژاد که در دوره دوم آن مباحث را پیش آورد در نطق تلویزیونی می گفت رئیس جمهور یک مملت تنها می تواند 25 درصد از آنچه را که می داند بیان کند 75 درصد دیگر را اختیار ندارد . بنده خدا آقای روحانی بعید میدانم همین 25 درصد اختیار را داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
واقعا ايا فقط رو حاني مسيول ايجاد چنين شرايطي براي مملكته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بله. روحانی و دولتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بنظر میرسد خیر!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
نه رییس جمهور در ایران هیچ کارست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
روحانی از همه ما به قوانین واختیارات قانونی مطلع بود اگر فکر میکرد اختیارشو نداره نمی اومد وعده نمی داد و کار نمیکرد؟!به زور که نیومده!برنامه های اقتصادی و خلرجی که ایشون وعدع داد اجرا کرد و شکست محض خورد میتونه گردن فرد دیگه بندازه !؟ مسئولیت پذیر باید بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
كاملا بر همگان مشخص است كه كمترين سهم در مشكلات كشور به عهده دولت ها بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
همه می دانند که اگر یک به اصطلاح اصولگرا هم رییس جمهور می شد وضع همین گونه بود ولی متاسفانه الان همه به روحانی حمله می کنند تا با این هجمه ذهن عامه .مردم را به سمت خودشان منحرف کنند
خدا شاهده چهار سال بعد هم همین آش است و همین کاسه چون زیربنا خراب است و نخبگان واقعی به حاشیه رانده شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عزیزان من90درصد مشکلات بخاطر بیعرضگی دولت روحانی و تصمیم گیری های آبکی است
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خیر، پست ریاست جمهوری یک پست صرفا فرمایشی و تشریفاتیست
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
البته که خیر!!! عوامل متعددی در این وضع دخیل هستند منجمله خود مردم.دولتیها هم از همین مردم هستند و به همین اندازه مقصرند
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خیر افراد زیر نیز باعث و بانی این وضعیت هستند

عباس آخوندی و بچه هاش
نعمت زاده و بچه هاش ودامادش
برادر روحانی، دامادش، و پسرخاله اش که رئیس هلال احمر بود
پورحسینی رئیس سازمان خصوصی سازی
رفسنجانی و بچه اش نوه هاش نبیره های ندیده هاش
داماد رفسنجانی مرعشی
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بنظر شما شورای نگهبان هیچ مسولیتی ندارد
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عقب نشینی های پیاپی روحانی باعث شد آمریکا به این نتیجه برسد که با افزایش حداکثری فشارها به ایران به همه یا دست کم بخش عمده ای از اهدافش
در ایران خواهد رسید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عزیزان لطفا ذره ای سلول خاکستری بسوزانید... طرف از اول انقلاب تو این سیستم بوده و می دونسته که سیستم چطور کار میکنه و اومده کاندید شده و یک سری وعده ها داده حالا که 6 سال گذشته و هیچکدومش رو انجام نداده دیگه واقعا زور داره بیاد بگه نذاشتن ... برجام که انجام داد برای هفت پشت ایرانی ها کافیه.
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دوستان سال 91 یکی از مسئولین اومد دانشگاه باهنر کرمان سخنرانی کردن بعد از سخنرانی یه عده دورش جمع شدن راجع به مشکلات کشور و فشار تحریمها پرسیدن ،ایشان با صدای بلند گفت اشتباه نکنید دروغ میگن که مشکلات را به تحریمها ربط میدن بلکه بنده قاطعانه میگویم 20درصد مشکلات اثر تحریمها هست مابقی به عملکرد دولت مربوط هست !!
این صجبتها رو که میشنوم یاد اون روز افتادم ،چرا پایان کار همه روسای جمهور مثل همه (قهر11 روزه یادتونه ) آیا استعفای امروز همون قهر دیروز نیست ؟ میدانیم که مجلس در آن زمان تا پای استیضاح هم پیش رفت .!!پس یقینا اشکال کار جای دیگریست و ربطی هم به اصگرا اصلاح طلب هم نداره. ظاهرا یک عده پشت پرده هستند که از رئیس جمهور میخوان مجری اوامر ایشان باشد و چون هیچ فردی این را نمیپذیره تنشها باعث میشه دودش توی چشم مردم و مملکت میره وبازنده واقعی مردم هستند که کاری هم از دستشون بر نمیاید.(شاید بعضی از دوستان یادشان نباشه ولی آقای خاتمی هم همیشه تهدید میکرد که همچی رو با مردم در میان میگذارم !!)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
سینا، داماد وزیر فعلی رفاه و وزیر قبلی صنعت رو از قلم انداختی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اگر دولت وروحانی همه کاره اند پس اینهمه نهاد ریز ودر شت غیر انتخابی که از بودجه وجیب مردم ارتزاق مکنند چه کاره اند اگر کاری ندارند تعطیلشان کنند.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عزیز بزرگواری با پرچم آمریکا فرموده اند که پست ریاست جمهوری یک پست فرمایشی و تشریفاتی است!!!!
بزرگوار یعنی کاندیداها سال 88 برای یک پست فرمایشی اونجوری کشور را به بلوا و هرج و مرج کشیدند؟
اگر فرمایشی است پس چرا آقای روحانی این همه قول به مردم داد؟؟
یعنی بعد از بیشتر از 30 سال خدمت در بدنه نظام نمیدانست این پست فرمایشی و تشریفاتی است اون وقت من و شما که حتی یک سال کار اجرایی نداشتیم میدونیم که فرمایشی است؟؟
حرفهای عجیب و غریب نزنید لطفا
تمام مشکلات کشور بخاطر دولت روحانی نیست اما در حد و اندازه خودش دولت روحانی مقصر هست
نمونه بارزش هم بنزینی است که یک شبه سه برابر شد و رئیس جمهور ادعا کرد خبر نداشته
شما باور میکنید؟؟
کافی بود سالی 300 تومن بنزین رو گرون کنه تا همه چی متعادل بمونه
نه اینکه 6 سال به قیمت بنزین دست نزنه و یک شبه 300 درصد افزایش بده و تعادل بازار رو به هم بریزه
به نظر شما این افراد از مدیریت چیزی میفهمند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بله چون با وجود اینکه میدونه هیچ کاره است ولی باقی مانده ومسئولیت قبول کرده مسئولیت وضع الان با خود حسن روحانی است
کسی که بدونه اختیارات ندارد استعفا میده میره وقتی همراهعی میکنه مسئولیت باهاش هست
روحانی دقیقا داره همین کار را میکنه یعنی هم کاره ای نیست و هم نمیخاد کنار بره
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
قطعا خیر چون قبل از روحانی و قبل از احمدی نژآد و قبل از خاتمی و قبل از رفسنجانی و ... هم سوییس یا آلمان نبودیم مشکل کلا از دولت و مجلس نیست از جایی است که دولت های دستچین و مجلس های فرمایشی درست می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
برای اینکه هیچ کاره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خیر. برای اینکه منافع شخصی و جناحی را بر مافع کشور ترجیح می دهد
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
هیچ کاره است که برجام را تحمیل کشور کرد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
برجام تنها راه حل ان مقطع و مورد تاييد رهبري بود
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این پررویی فقط مختص ب اصلاح طلبان(ک البته اصلاح طالبان هستند فعلا) است ک 8سال مملکت رو ب عقب بزنی و درست مانند معاون سیا در امور ایران عمل کنی بعد بگی هیچ کاره هستم.آقا هیچ کاره ها جهت نمایندگی ثبت نام نکنن لطفا.تحریم های هسته ای بخاطر امضای ان پی تی هست ربطی به احمدی نژاد نداره.(این حرف دکتر اعتماد رئیس سازمان انرژی اتمی ایران قبل از انقلاب هست و ما میتونستیم مثل خیلی از کشور ها امضا نکنیم مث معاهده پاریس ک اصلا آمریکا ازش خارج شد)شروع زمزمه تحریم علیه ایران از زمان تحریم صدام شروع شد(زمان خاتمی) ولی کنگره اصل شروع تحریم ها رو واگذار کرد ب آینده تا تاثر تحریم بر عراق رو ببینن.تحریم های سازمان ملل در زمان احمدی نژاد در زمینه هسته ای بخاطر ان پی تی امضا شده از طرف خاتمی بود عمده تحریم های ما هسته ای هست.من موندم رو چ حسابی خودم ب اصلاح طلبان رای میدادم تا الآن ولی خوب میدونم ی بخشیش ب خاطر حرفهایی نادرست و خلاف قانون بین المللی بود که در دانشگاه ب ما میگفتن یکی هم نبود بره تحقیق کنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
انهای باید استعفا دهند که قرارداد برجام را ناکارامد کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
قراره چه کار دیگه ای انجام بده که اختیارش را نداره زندگی مردم و آینده جوانان را نابود کرده حالا جنابعالی آروغ می زنی و میگویی هیچ کاره است
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
برجام خوب بود ولی دلواپسان خرابش کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
نخیر هیچ کاره است چون نتونست برجام رو حفظ کنه
موافق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کاملا موافقم. همین که به همین راحتی میشه علیه ایشون اینجا مطلب بنویسیم نشون میده قدرتی ندارن. هر وقت نتونستیم علیه شخصی مطلب بنویسیم یعنی قدرت در دست اون شخص هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
محض اطلاع جنابعالی
برجام حاصل یک خرد جمعی بوده
و قطعا بدون تایید و موافقت رهبر هیچوقت نمیتونستن برجام رو امضا کنن
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
تابناک جان این رو قبول داری ک انتخابات یک امر داخلی هست؟مسأله خانوادگیه؟میشه لطف کنید حداقل تا بعد انتخابات از انتشار نظرات افراد با ای پی خارج از ایران جلو گیری کنی ؟آقا هر کسی خواست نظر بده فیلتر شکن رو خاموش کنه مث خود من.من ک فیلتر شکنی هستم میتونم خاموش کنم ولی اونای که تو کمپ آلبانی هستند نمیتونن .بعد امثال من میفهمیم چند درصد از طیف خودمون ب حقایق پی برده.سردار شهید سلیمانی ترور شد ی ملت انگار یک عضو خانوادشو از دست داده تک تک خانواده ها داغدارن تو این شرایط احساسی با درایت و تدبیر رهبری جنگ نمیشه بعد طرف سال 96میگه تا قبل از انتخابات دست ب برادرم بزنید ک هرجای دنیا بود حکم قضاییش کمتر از سی سال زندان نبوده اعلام جنگ میکنم بعد ما میریم ب کسی که واسه احضار یک نفر ب دادگاه اعلام جنگ میکنه رای میدیم انتظار چی باید داشته باشیم؟تابناک جان لطف کنید ب حرمت خون 17هزار شهیدی ک ب دست منافقین ترور شدن فقط یک ماه دست این تروریستهای مجازی رو از ذهن مردم پاک کنید.انتخابات مال ما مردم داخل ایرانه هیچ ضرورتی ندارد خارجی ها نظر بدن.حداقل گزارش الجزیره ک در مورد منافقین بود رو چند بار بزار مردم ببینن
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
هیج کاره بود و برنامه هسته ای و موشکی ایران رو تعطیل کرد و با عقب نشینی های پیاپی در برابر آمریکا این سیگنال رو به اونها داد که فشار حداکثر
اقتصادی ایران رو تسلیم خواهد کرد و دستاورد بزرگ دولتش بعد از دادن این همه امتیاز به آمریکا این یود که آمریکا امروز داروی بیماران سرطانی رو هم تحریم کرده و حتی دارویی که پول اون پرداخت شده رو تحویل نمیده
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اصلا گیریم برجام حاصل رای شخص رئیس جمهور بودو لاغیر ، مجلس چرا تایید کردو ایضا مقامات بالاتر ؟پس میبینیم که برجام حاصل همفکری همه ارکان بود که به منحصه ظهور رسید ولی متاسفانه با زیاده خواهی غربی ها و کارشکنی مخالفین داخلی از ترس برجام 2و به اینجا رسیدیم.3
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دوست عزیز شما از المان نظر میدی که کامنتهای مردم داخل را سانسور کنه؟ عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دمت گرم ناشناس 12:22 و همینطور نباید مثبت و منفی بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بهتره بگین چرا نباید بدهد؟؟!!!
سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خیلی. ها. باید برن خیلی. ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
سالها پیش باید عزتمندانه انجام میشد اینکار..... نه دیگه حالا!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
سناریو جدید برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات که قطعا شکست میخوره.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
و زرشک طلایی تعلق می گیرد به شما با این تحلیل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
حالا که دیگه همه چی نابود شده ، چه فرقی میکنه؟! بذارین روزهای باقیمونده شون هم بگذره خوب!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بذارین بنده خدا آمارهاشو بده خوب.... کاریش نداشته باشین...گناه داره!
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟