بازتاب

افشای قرارداد بشار با پرسپولیس؛ جدایی تا۱۴۰۰ممنوع

مستندات منتشرشده نشان می‌دهد که ادعای اتمام قرارداد بشار رسن از سوی چندین رسانه عربی در پایان فصل جاری صحت ندارد و قرارداد این بازیکن تا پایان فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با پرسپولیس اعتبار دارد
کد خبر: ۹۷۳۹۰۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 22 April 2020
|
15109 بازدید
|
۵

مصاحبه‌های بشار رسن و شایعات رسانه‌های عربی در هفته‌های اخیر، همه و همه حاکی از جدایی قریب الوقوع این بازیکن بود، اما انتشار قرارداد بشار این شایعات را رد می‌کند. این قرارداد می گوید بشار تا ۱۴۰۰ با پرسپولیس قرارداد دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که یورو اسپورت عربی، لمرصد الاخباریه عربستان، الوطن عراق و چندین سایت دیگر عربی به طور همزمان خبر از جدایی راه بشار و پرسپولیس به مقصد کشور‌های عربی داده‌اند، واقعیت نشان می دهد که این عراقی چنین امکانی را بدون رضایتنامه پرسپولیس ندارد. جالب اینکه خود بشار رسن نیز مدت‌ها است که از فصل آخرش در پرسپولیس و پیشنهادات اروپایی‌اش می‌گوید.

مستندات منتشرشده نشان می‌دهد که ادعای اتمام قرارداد بشار رسن در پایان فصل جاری صحت ندارد و قرارداد این بازیکن تا پایان فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با پرسپولیس اعتبار دارد (صفحه ۲، ماده ۳). همچنین در صورت حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، قرارداد به خودی خود تا پایان این رقابت‌ها تمدید می‌شود. ‌
می‌توان از مدت زمان دو ساله این قرارداد به عنوان نقطه قوت آن یاد کرد. در فوتبال کشورمان کمتر شاهد قرارداد دو ساله و به این شکل مستحکم هستیم.

رسمی / بشار رسن با پرسپولیس قرارداد امضا کرد - سایت نود

بشار رسن تنها در صورتی می‌تواند قراردادش را فسخ کند که به مدت دو ماه دریافتی از باشگاه پرسپولیس نداشته باشد. قانون حمایتی فیفا به بازیکنان و مربیان خارجی این اجازه را می‌دهد که در صورت عدم دریافتی طی ۶۰ روز پیاپی، قرارداد خود را به صورت یک‌طرفه فسخ کنند.

نقطه ضعف قرارداد
در شماره امروز (سه‌شنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۹) خبر نقل قولی عجیب از بشار رسن دیده می‌شود. بازیکن عراقی درخصوص قراردادش با پرسپولیس می‌گوید:

۳۳۰ هزار دلار توافق کردم، ۴۰۰ هزار دلار بستم!
با بررسی مفاد مالی قرارداد به چرایی این جمله می‌رسیم. در صفحه ۱۰ بند یک ماده ۷ قرارداد گفته می‌شود که ۲۰% از مبلغ قرارداد رسن پس از تست‌های پزشکی به او پرداخت خواهد شد. در متن انگلیسی این ماده از مبلغ ۶۰ هزار دلار به عنوان ۲۰ درصد قرارداد یاد می‌شود.

همچنین در صفحه ۱۱ و صدر بند ۴ ماده ۷ قرارداد یک متن انگلیسی به چشم می‌خورد:

۲۴۰ هزار دلار به این شکل پرداخت می‌شود. 
برای جمع‌بندی قرارداد تبصره‌های ۱، ۲ و ۳ در صفحات ۱۱ و ۱۲ را بررسی می‌کنیم.

تبصره ۱: بازیکن مستحق دریافت ۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود چنانچه او در ۵۰ درصد از مسابقات لیگ برتر در لیست ۱۸ نفره بازی نماید.
تبصره ۲: بازیکن مستحق دریافت ۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود چنانچه او در ۴۰ درصد از مسابقات لیگ برتر در لیست ۱۴ نفره بازی نماید.
تبصره ۳: در صورت رضایت مدیرعامل از عملکرد بازیکن ۵۰۰۰۰ دلار به عنوان پاداش به بازیکن پرداخت خواهد شد.
به زبان ساده بشار رسن خواهان ۳۳۰ هزار دلار از پرسپولیس بود. طبق روال فوتبال ایران، باشگاه نیز خواهان گنجاندن بند تضمین ۲۰ درصدی در قرارداد این بازیکن بود. ۲۰% از مبلغ قرارداد جهت تضمین اجرای تعهدات اخلاقی و فنی توسط بازیکن نزد باشگاه باقی می‌ماند. در این صورت بشار رسن تا پایان قرارداد، سالیانه ۲۶۴ هزار دلار و مابقی را در پایان قرارداد دریافت می‌کرد. این مبلغ ۲۶۴ هزار دلاری، تفاوت زیادی با خواسته دریافت ۳۳۰ هزار دلاری بشار رسن در سال اول داشت. حال تبصره‌ها و افزایش مبلغ قرارداد قابل درک است!

به نقل از طرفداری؛ با تیزهوشی مدیر برنامه‌های بشار رسن، این اختلاف با تغییراتی در قرارداد جبران شد. هرچند مبلغ قرارداد به ۳۰۰ هزار دلار کاهش یافت، ولی تبصره ۱ و ۲ که به عنوان پاداش در قرارداد گنجانده شده، به راحتی قابل اجرا و وصول است. به این شکل مجموع دریافتی بشار رسن در پایان هر سال می‌تواند به ۴۰۰ هزار دلار برسد.

نکته اینجاست که باشگاه‌ها ملزم به پرداخت ضمانت ۲۰ درصدی در پایان قرارداد هستند. اگر باشگاه این مبلغ را پرداخت نکند، بازیکن با شکایت به فیفا به راحتی مطالبه خود را وصول می‌کند. باشگاه پرسپولیس می‌توانست تنها با حذف ضمانت ۲۰% و مبلغ ۳۳۰ هزار دلار، قرارداد بشار را نهایی کند، اما زیرکی مدیربرنامه‌های این بازیکن و گاف مدیریت، خرج اضافی ۷۰ هزار دلاری روی دست پرسپولیس گذاشت.

قرارداد بشار رسن با پرسپولیس برای ۲ سال تمدید شد

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
این بنده خدا خیلی بیشتر از دوماه عدم پرداختی داشته
پیروزی تیم سوم تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
مستندات نشون میده توقراردادها از اسم واقعی واصلیشون پیروزی استفاده شده،واینکه تا1400 همه چی بنفع پیروزی ادامه داره
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
نوش جونش. دقیقه ۸۹ دربی رو بادتون باشه. از همونجا و روحیه نباختن در دربی شروع اختلاف ده امتیازی امروز بود.
الیانه فضلعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
گلهایی که واسه پرسپولیس بیشتر از اینا می ارزه
مخصوصا این دربی آخری که با گلش ۲-۲ مساوی شد و آبروی پرسپولیسو خرید
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
بیش از اینا حق بشار هستش. ی بازیکنی زحمت میکشه و ۴۰۰ تا میگیره، ی بازیکنی هم هیچ کاری نکرده و دو برابر این میگیره!
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات