خوانده می‌شوید

آیا شما «بورس» را برای سرمایه‌گذاری مطمئن می‌دانید؟

این روز‌ها تب بورس در کشور بسیار بالا گرفته و سرمایه‌گذاری در آن طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تقریبا در بیشتر محافل و جمع‌ها، صحبت از سیکنال‌های بورس است و از بورس باز‌های قدیمی تا تازه وارد‌هایی که برای افزایش سرمایه وارد این بازار شده‌اند، همه و همه درگیر شاخص بورس ایران هستند.
کد خبر: ۹۷۴۶۳۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 26 April 2020
|
82730 بازدید
|
آیا شما «بورس» را برای سرمایه‌گذاری مطمئن می‌دانید؟

این روز‌ها تب بورس در کشور بسیار بالا گرفته و سرمایه‌گذاری در آن طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تقریبا در بیشتر محافل و جمع‌ها، صحبت از سیکنال‌های بورس است و از بورس باز‌های قدیمی تا تازه وارد‌هایی که برای افزایش سرمایه وارد این بازار شده‌اند، همه و همه درگیر شاخص بورس ایران هستند.

رئیس جمهور روحانی هم گویا از وضعیت بورس ایران به شدت راضی است. او روز گذشته درباره بازار بورس ایران گفت: «شما اگر ناراحت هستید، راه‌حلش این است در گوشتان پنبه بگذارید و این حرف‌های خوب را نشنوید. بورس ما خوب شده. عصبانی می‌شوند و می‌گویند در همه دنیا بورس برهم ریخته، چرا بورس ایران خوب است؟ این به خاطر تلاش همه شرکت‌ها و فعالان اقتصادی و خوشبختانه عرضه کردن سهام شرکت‌هایی است که شرکت‌های بزرگ هستند.»

با این حال، سرمایه‌گذاری در بورس ایران و تغییر جهت نقدینگی به سمت این بازار، نگرانی‌هایی را هم ایجاد کرده است. بسیاری نگران تازه واردهایی هستند که سرمایه خود را در این کار وارد کرده اند، ولی شناختی از اصول کار ندارند. دیگرانی هم از حبابی بودن بورس ایران می‌گویند و اینکه رشد شاخص‌های آن واقعی نیست و همه را از روز ترکیدن حباب برحذر می‌دارند. در این میان می‌خواهیم نظر شما را درباره بازار بزرگی که این روزها جمع زیادی از ایرانی‌ها را به خود مشغول کرده است، بپرسیم.

آیا شما در بورس ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟
آیا شما بورس ایران را برای سرمایه‌گذاری جای مناسبی می‌دانید؟
اگر از قدیمی‌های این راه هستید، چه توصیه‌ای برای تازه‌کارها دارید؟
آیا رشد بورس ایران را واقعی می‌دانید یا خیر؛ چرا؟

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۲۵۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
تا آخر پاييز بهترين گزينه سرمايه گذاري بورس ميباشد.فقط در زمان منفي بودن بازار خريد كنيد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ای آقا برادر اگر اینجوری که میره بره که تا آخر پاییز می رسد به دب اکبر و اصغر و میتونه یک شبه وال استریت را هم چپو کنه
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
كار به خوب و بدش ندارم فقط سوالم اينه كه كارخونه اي كه تعطيله چرا بايد قيمت سهامش زياد بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
این بورس یک تله خطر ناک برای خارج کردن نقدینگی پس انداز های مردم از چرخه مالی است
که فعلا در بانکها و موسسات مالی و بازار است
و قطعا نرخ سودهای کلان فعلی یک دانه پاشیدن صوری توسط دولت است
و قطعا با توجه به تعطیلی و ضرر دهی اکثر کارخانه ها و موسسات صنعتی و تجاری
و مدیریت ناسالم و بی تجربه منصوب بر آنها، همگی ورشکسته و زیان ده خواهند شد
و پس اندازهای مردم فلکزده را دود هوا خواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
جالبه که وقتی از آپارتمان متری ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون در تهران و پراید ۶۵ میلیون تومنی صحبت میشه همه بحث از عرضه و تقاضا میکنن و حجم نقدینگی ولی وقتی پای بورس میاد وسط ملت همه یاد کلاهبرداری می افتن.دلیل اصلی اون عدم آشنایی مردم ایران با فرهنگ سرمایه گذاری و ریسک گریز بودن و راحت طلبی هست که تو این فرهنگ نهادینه شده.هیچ کس دنبال کارافرینی نیست و همه دنبال کار پشت میزی هستن.همه به دنبال سود بانکی .الان سه ساله که عده ای میگن بورس می ریزه و تو این مدت بورس ده برابر شده و همین عده از ترس یه ریزش نهایتا سی درصدی خودشون رو از این خوان نعمت محروم کردن و فقط وایسادن یه گوشه و نق میزنن
. که میریزه میریزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بنده ۴۰ ساله که در بورس فعالم.بارها سرمایه ام نصف شده و بقول دوستان حباب ترکیده.اما با قاطعیت اینجا عرض میکنم که اگر پس اندازی دارید که با یه افق بالای سه سال میخواهید سرمایه گذاری کنید سهام شرکت های بنیادی مثل مس فولاد و پتروشیمی رو خرید کنید.اصلا کاری هم به قیمت تابلو و حباب منفی و مثبت نداشته باشید.در اقتصاد ایران هر پنج سال به طور معمول سهام شما در این صنایع ده برابر میشود.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
سکه رفاهی ۶۸۰۰
قابل توجه اقای کشتی ارای
فرمودند مردم برای فروش طلا و سکه هجوووووووووم اورده اند
داستان سرایی تا کجااااااا؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ارزش پول خیلی ها در بانک تو دوسال گذشته به یکسوم کاهش یافت.فکر نمی کنم خطر بورس بیشتر از سرمایه گذاری تو بانک باشه.اینجا نهایتا در کوتاه مدت سقوط هم بکنه مطمئن هستی که در دراز مدت ارزش دارایی تون حفظ میشه .فعلا بزرگترین ریسک سپرده گذاری توی بانک هست.خود بانک ها الان تو خیلی از شرکت ها سهامدار هستن ولی علی رغم فشارهای بانک مرکزی حاظر به فروش سهام خودشون نیستن.حتی با قیمت های فعلی.این خودش یه دلیل خوب برای روشن شدن ماجراست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
هیچ چیز جلودار رشد بی دلیل وغیرمنطقی بورس نیست !!! بورس باشدت تمام همچنان میتازد ورکورد میزند !
قیمت نفت اگه بشکه ای ۱ دلاربشه
کرونا اگه نصف جمعیت جهان رونابود کنه
تحریمها اگه تاابدادامه داشته باشه
رکود اقتصادی اگه هر روز بدتر بشه
کسب وکارها اگه هر روز کسادتربشه
احتمال رویایی نظامی بین ایران وامریگا اگه هر روزبیشتربشه
بازم همچنان شاهد رکورد زنی روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی بورس نورچشمی خواهیم بود !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اماده سکته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دوست من دلال زمینه از اینکه زمین مثل بورس زیاد نشده خیلی ناراحته همش با حرفاش میخاد منو از بورس پشیمان بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بورس یک بازار قانونی مولد و شفاف هست
که با قوانین مناسب که وضع شده است ریسک آن کاهش پیدا کرده و قانون مند شده است
حدود 700 شرکت در دسته بندی های متنوع اقتصادی داریم یک پتانسیل عالی برای فعالیت در این بازار
فقط باید عجله در خرید و فروش نداشت در قیمت مناسب خرید را انجام داد و صبر داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اکثر شرکت های که افزایش قیمت منطقی داشتند به خاطر تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه یا به خاطر افزایش تولید بوده است که این شرکت ها با بررسی صورت های مالیشان قابل شناسایی هست
خرید سهام با آگاهی از وضعیت مالی و آینده آن نکته مهمی است
اگر تازه کار هستید دنبال سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری باشید که ریسک ندارند و کاملا مطمئن هستند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
من استاددانشگاه هستم ودربورس فعالم .نمی دانم چرابرخی بورس رابااقداماتی چون ایجادموسسه های مالی واعتباری که اواخردهه هشتادچون قارچ روییدندوریشه در رانت و ویژه خواری وبانک داری قرون وسطایی داشتندمقایسه می کنند؟ بورس در روزگارمامنتقدجدی ندارد. همیشه نه ]خرپاییز پدیده قابل دفاع واتکایی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
فقط بدانید که دیگر ساختمان پلاسکو هم نیست
تا در صورت، ورشکستگی
خودتان را از بالایش پرت کنید !؟
سرمایه گزاری در بورس در حال حاضر
عین آتش زدن به مالتان است و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
جالبه عوامل دولت صبح میان شرکت های ورشکسته رو قیمت بالاتر میزنند بعد از خودشون میان بالاتر دوباره میخرنند بعد مردم هم حول میشنند از اونا میخرنند،، بعد رییس جمهور عشق میکنه پولهای مردم از دستشون در اورده،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
فروختن سهام شرکتهای ورشکسته با قیمت های نجومی عشق هم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بهرحال خالی کردن جیب مردم پول دار بهتر از چاپ پول است کار دولت مورد تایید است
انسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
چرا همه چیز را سفید و سیاه میکنیم اخه. بورس حتی اگه حباب هم داشته باشه و بترکه که به نظر من فعلا اتفاق نخواهد افتاد باز دو سه برابر بانک سود میده بهتون. کسایی هم که کار بلد زمین و ماشین ودلار و اینا هستن هم که هیچ وقت نمیان تو بورس پس قضیه حل شد تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ساعت ۱۲:۳۸ دقیقه هست تالار بورس عرفا باید تا ۱۲:۳۰ تعطیل میشد ولی شاخص کل همچنان داره رشد میکنه وهمچنان میره بالا ( میبرنش بالا) !!!! دیگه رشد روزانه ۲۰ هزارواحدی دربورس نورچشمی یک چیزکاملا عادی وپیش پاافتاده شده !!! امان از لحظه انفجار حباب ۳۰۰-۴۰۰ هزارواحدی وسکته های بعداز آن !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
کسانی که تو کار دلار ماشین وسکه وحتی مسکن هستند بخصوص بانک دارها مخالف صددرصد بورس هستند وهمش منفی میدهند کسی نیست به اونا بگه آقا شما تو این چند سال رشد خودتون را کردید وخیلی هم حباب دارید بزارید چرخ صنعت بچرخد و رونق تولید داشته باشیم .بورس مساوی با کوتاه کردن دست دلالها در ضمن هر کاری هم ریسک داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خیلی ها می گن که بورس حبابی است و حبابش می ترکد و اگر اشتباه نکنم ار اواسط سال گذشته این عبارت خیلی به گوشم خورده است. یادم هست که زمانی که شاخص بورس 350 هزار بود یکی از اهل فن! پیش بینی کرده بود که شاخص تا 280 سقوز می کند. ولی تا 320 پایین اومد و بعدش دوباره سعودی شد تا زمان شهادت سرداد فاسمی و از اون زمان هم تا الان بیتشر سبزپوش بوده است. اون چیزی که من گمان می کنم یکی اندازه ی کوچک بورس ما است که تنها 170 میلیارد دلار ارزش دارد و در نتیجه جا برای رشد هجنان هست و دوم ورود نقدینگی باالا هست. در هر حال بهترین راه برای بردن سود مطمئن و منطقی دادن سرمایه دست کاردان هست در عوض خرید مستقیم سهام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
به علت تایپ سریع سقوط و صعودی تصحیح می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بشدت مخالفم و در نهایت تمام اندوخته مردم در
در بورس ساختگی فعلی ، نابود میگردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خیلی ها می گن که بورس حبابی است و حبابش می ترکد و اگر اشتباه نکنم ار اواسط سال گذشته این عبارت خیلی به گوشم خورده است. یادم هست که زمانی که شاخص بورس 350 هزار بود یکی از اهل فن! پیش بینی کرده بود که شاخص تا 280 سقوز می کند. ولی تا 320 پایین اومد و بعدش دوباره سعودی شد تا زمان شهادت سرداد فاسمی و از اون زمان هم تا الان بیتشر سبزپوش بوده است. اون چیزی که من گمان می کنم یکی اندازه ی کوچک بورس ما است که تنها 170 میلیارد دلار ارزش دارد و در نتیجه جا برای رشد هجنان هست و دوم ورود نقدینگی باالا هست. در هر حال بهترین راه برای بردن سود مطمئن و منطقی دادن سرمایه دست کاردان هست در عوض خرید مستقیم سهام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
قیمت دلار چند حساب کردی ۴۲۰۰ یا ۱۴ یا ۱۶ هزار تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
به علت تایپ سریع سقوط و صعودی تصحیح می شود
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بازار موبایل را دریابید که قیمتها در حال افزایش شدید میباشد و
جنس در بازار موبایل نیست
تبلت و موبایل لحظه ای دارد گران میشود
تمام ماه رمضان های سالهای گذشته بازار ها ارام بود ولی امسال شدید افزایش قیمت داریم و همه چیز در بازار موبایل در حال گران شدن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
با این کاری که اموزش پرورش و این نرم افزار شاد کرد خیلی ها نیاز به خرید موبایل پیدا کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ما کلا هر چیز که دولت پشتش باشه را قابل اعتماد نمیدونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دولت پشت خیلی چیز ها هست!!خودرو،مصالح ساختمانی،معادن و ....پس شما رو هیچ چیز سرمایه گذاری نکن!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
کاملا موافقم وقتی دولت در بورس دخالت میکنه یعنی اینکه هر لحظه باید مواظب رو دست دولت باشی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
معجزه و راهکاری که اقای نوبخت و همتی در بورس واقتصاد ایران دارند انجام می دهند:

"به تدریج در سال‌های گذشته هر چه درامد نفت دولت کاهش پیدا کرد، بار آن بر دوش واگذاری‌ دارایی‌های مالی گذاشته شده که لازمه تحقق آن فضای مناسب(صعودی) در بازار سرمایه(بورس) است تا دولت بتواند سهام شرکت‌های دولتی و اوراق خود را در آن منتشر(اب) کند.در سال ۱۳۹۳ حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان برای واگذاری دارایی‌های مالی محقق شد که این رقم به ۱۷۴ هزار میلیارد در سال جاری رسیده و عدم تحقق آن موجب کسری بودجه دولت می‌شود پس عجله دولتی‌ها برای واگذاری(اب کردن به بالاترین قیمت) سهام وعرضه در بورس کاملا طبیعی به نظر می رسد"

باید به اقایان نوبخت و همتی گفت که این کار انها هیچ اشکالی نداشت اگر این شرکتها سودده بودند و ارزش واقعی داشتند یا حداقل ضررده نبودند. ولی غیر ممکن است که در اقتصادی شما بتوانید سهام شرکتهای ورشکسته یا زیان ده را به بالاترین قیمت به خلق الله بیاندازید و انتظار داشته باشید هیج اتفاقی هم نیفتد. کاری که اقای نوبخت و همتی دارند انجام می دهند یک نوسان گیری خیلی حرفه ای ولی فاجعه بار برای مردم است. شاید چند ماه را بتوانند تا 1400 اینجوری طی کنند ولی بهای ان را ملت ایران با قیمتهای نجومی محصولات این بنگاههای ورشکسته و در نهایت با ترکیدن این حباب خواهند پرداخت که میلیونها نفر را به خاک فقر خواهد نشاند. ولی برای این مدیران زیاد مهم نیست چون احتمالا بعد از 1400 خواهد بود و انها دیگر هم نشان خدمت گرفتند و هم در تعطیلات هستند. همانطور که برای وزیر اقتصاد دور اول اقای روحانی که سود موهوم بانکی را به بالای 28 درصد و تورم ساختگی را تک رقمی کرد و ان را حماسه خود نامید دیگر چهار برابر بی ارزش شدن ریال ایران و فرستادن میلیونها ایرانی به زیر خط فقر در دور دوم دیگر مهم نبود چون دیگر وزیر نبود. چه چاپ پول چه فروش سهام بی ارزش به بالاترین قیمت و چه بالا بردن سود موهوم بانکها در اصل مسئله یعنی عدم درامد و تولید واقعی تغییری ایجاد نمی کند و نتیجه همه انها فقر و فاجعه اقتصادی برای 80 میلیون مردم ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
همینه که میگیم داشتن امار دقیق و مستقل از دولت و مدیران دولتی در همه کشورهای توسعه یافته دنیا رمز موفقیت است. اقای روحانی خودش امار را تولید می کند و بر اساس همان امار به خودش نمره بیست می دهد. هر رئیس جمهور دیگر در ایران هم همین رویه را دارد چون اصلا شفافیت و امار دقیق و مستقل محلی از اعراب ندارد. اگر امار اقتصادی و بهداشتی و توسعه و بورس مستقل و شفاف و دقیق بود و مدیران بر اساس این امار و شاخص ارزیابی می شدند مردم ایران این همه فاجعه اقتصادی و بهداشتی را تجمل نمی کردند. از تورم دو رقمی سی ساله تا رشد منفی اقتصادی تا بیکاری بسیار بالا و .....
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خیلی جالبه . رشد بورس باید روزی 3 درصد و هفته ای 15 درصد باشد. و نزولی امار وزارت بهداشت هم باید روزی سه درصد و هفته ای 15 درصد تا روز قدس باشد. علی برکت الله
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
من سال 93تا 94 نزدیک به 70درصد ضرر کردم سهام بانک ملت خریدیم 240تومن یک شبه نمادش را بستند تا یکسال گفتند ذخیره نداره .........بعدشبا 100تومن بازش کردند طیب نیا و دارودسته اش اصلا به فکرسهامدارها نبودند ......حالا همین بانک ملت شده 1300تومن......خرید سهام در حال حاضر مثل نارنجک ضامن کشیده است دست به دست میشه تا دردست یه بدبختی منفجر بشه .....دولت هم داره عمدا نقدینگی را وارد باتلاق بورس می کنه .....
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
نارنجک عالی بود
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
چون بانکها با سود موهوم 28 درصدی دچار ورشکستگی شدند و دیگر ظرفیت ندارند و بمب نقدینگی هم دیگر بیشتر امکان نشر بی پشتوانه نداره و بازار ارز هم اگر دست بخوره یعنی ارز ارزان دست اقازاده ها و خرجهای انها را نمی گیره پس تنها چاله ای که باقی مانده بورس هست که با شانتاژ و صحنه سازی پولهای نقدینگی بی پشتوانه را به ان بکشند تا زمان بخرند و از این درخت تا ان درخت فرج است. این مدیریت با هوش اقایان است!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
نارنجک ضامن کشیده را خیلی خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
مرد حسابی رفتی سالی که خروج نقدینگی از بورس داشتیم خرید کردی اونم یه بانکی ضرر ده با ای پی اس منفی خب معلوم 70 درصد ضرر میدی. همون سال قندی و غذایی ها صد در صد سود دادن. اول یاد بگیر بورس چیه بعد سرمایه گذاری کن. با حرف مردم ادم سهام نمیخره.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
من سال 93تا 94 نزدیک به 70درصد ضرر کردم سهام بانک ملت خریدیم 240تومن یک شبه نمادش را بستند تا یکسال گفتند ذخیره نداره .........بعدشبا 100تومن بازش کردند طیب نیا و دارودسته اش اصلا به فکرسهامدارها نبودند ......حالا همین بانک ملت شده 1300تومن......خرید سهام در حال حاضر مثل نارنجک ضامن کشیده است دست به دست میشه تا دردست یه بدبختی منفجر بشه .....دولت هم داره عمدا نقدینگی را وارد باتلاق بورس می کنه .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
شما خودتون جواب خودتون رو دادین.اگر سهمتو نگه داشته بودی و اسیر هیجان نمیشدی الان سرمایه ات تو بانک ملت پنج برابر شده بود.تو بورس برای نتیجه گیری باید سرمایه گذاری ۵ ساله داشت.شما تا سهمی رو نفروختی دچار زیان نشدی
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اتفاقا من میخواستم در بورس سرمایه گذاری کنم اما می ترسم که زیان کنم نیاز به راهنمایی دخرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
فقط عرضه اولیه بخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اگر پولت حلال است
اصلا اینکار را نکن
که قطعا تمام اندوخته ات را از دست خواهی داد
عطا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
از اون حرفا زدیا، با پولای دیگتون قاطی نکنید!!! مرد مومن چه ربطی داره به حلال و حرامش؟ آقا بورس خوبه به شرطی که سهم بنیادی بخری، سهمی مثل بورس و فرابورس و کالا و فسرب و فلان که اصلاً مشخصن حبابن و هیچ تحیلیلی پشت خریدشون نیست خب معلومه توی اصلاح بازار اگه بخواد 30% باشه اینا 60-70% اصلاح میخورن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
15:05 پولی که شما میذاری تو بانک سود ربوی میگیری حلال و طیب و طاهره بقیه که پولشون رو سهام پتروشیمی و فولادی و ... می خرند که کارخانه هاش هر ماه گزارش فروش میدن پولشون حرامه. وقتی درباره یه چیزی نمی دونی، اظهار نظر نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
یک مثال می زنم :

زمانی که دلار از 3700 داشت به 18 هزار می رسید، یک عده رفتند دلار 18 هزار خریدند، ولی عرض یک هفته دلار به 9 برگشت

الان که روند صعودی که چه عرض کنم، سرعت نور داره، رفتن به بورس یعنی از دست دادن 90 درصد سرمایه

یعنی اگه 10 میلیون تو بورس ببری، یک میلیونش رو هم نمی تونی برگردونی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
از من می پرسید ریسکش بالاست .. طلا آب شده فعلا امن تر برا سرمایه گذاری ... آخه چه دلیلی داره یه شرکت ورشکسته و داغون رو سهامش رو تو بورس عرضه کنید بعدا هم اگه سرمایه مردم دود شد رفت هوا مثل همیشه کی بود کی بود من نبودم منم صبح جمعه فهمیدم .. داستان بورس یکم بوداره .. مواظب باشید کلاهی که تو دلار سرتون رفت تو بورس نره. فعلا دارن نقدینگی رو جمع می کنن تا چه بلایی سرش بیارن خدا داند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
افکار پیرمردی.طلای آب شده.لونه مرغ.یه تیکه زمین.هر اتفاقی که برای طلای آب شده شما پنج سال بعد بیوفته برای بورس هم میوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ای حقه باز میخوت
اهی طلای آبشده را بفروشی؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
من سرمایه گذاری در بورس را از خرید و احتکار مسکن یا دلار یا طلا عاقلانه تر می دانم
امیدوارن تمام سهام شرکتهای دولتی در بورس عرضه شود تا مردم بتوانند با پس انداز کوچک خود مالک سهام سرکتهای دولتی شوند تا هم چرخ تولید و اشتغال بچرخد و هم نقدینگی به سمت تولید سرازیر شود و هم بازار های کاذب اقتصاد خراب کن از بین برود
من با حسن نیت در بورس سرمایه گذاری کرده ام امیدوارم دولت کاری نکند که پشیمان شوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دقیقا مشکل از همینجا شروع میشه که با افزایش قیمت سهم پولی به کارخانه یا شرکت تزریق نمیشه! فقط یه شرکت یه کلمه 4 حرفی درست کرده و به ملت فروخته!
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟