هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا

محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به افزایش مراجعات برای فروش طلای خانگی به طلا فروشی‌ها گفت: به دلیل نبود فروش از سوی طلافروشی‌ها و کمبود نقدینگی بعضاً مشاجراتی هم صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۷۴۶۷۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 26 April 2020
|
36170 بازدید
|
۶

 

به گزارش تابناک، محمد کشتی‌آرای، در پاسخ به این سوال که چه قشری در روز‌های اخیر نسبت به فروش طلا‌های خود اقدام کرده‌اند؟ گفت: افراد زیادی از دهک پایین تا بالای جامعه در روز‌های اخیر برای فروش طلا و جواهر خود به واحد‌های طلافروشی در بازار طلا و جواهر مراجعه کرده‌اند.

وی در گفتگو با تسنیم با تأکید براینکه در شرایط فعلی طلا و جواهر قابلیت تبدیل به نقد شوندنگی دارد، تصریح کرد: در این ایام دهک پایین برای تأمین امرار معاش و دهک بالا برای پاس کردن چک و پرداخت بدهی‌های خود نسبت به فروش طلا‌های خود اقدام می‌کنند.

این فعال بازار طلا و جواهر ضمن اشاره به تعطیلی ۵۰ روزه واحد‌های طلا فروشی گفت: ۵۰ روز طلا و جواهر فروشی‌ها فروش نداشته اند و همین امر باعث شده تا نسبت به خرید طلا‌های مردم به مشکل بخورند؛ وقتی این واحد‌ها پولی ندارند چطور باید طلا و جواهر را از مردم بخرند؟

کشتی آرای افزود: با شرایط ویژه‌ای که در جامعه رخ داده باید به واحد‌های طلا و جواهر فروشی نیز مهلت داده بشود تا بتوانند جنس خود را بخرند. الان پول نقد در طلافروشی‌ها وجود ندارد و نقدینگی این واحد‌ها به شدت کم شده، چون فروشی نداشته اند.

وی تأکید کرد: نقدینگی در واحد‌های طلا و جواهر فروشی بشدت کاهش پیدا کرده و به دلیل عدم نقدینگی از خرید طلا امتناع می‌کنند و همین امر باعث بروز مشاجراتی بین مشتریان و این واحد‌ها شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به عدم فروش در واحد‌های طلا فروشی بعد از بازگشایی بازار، گفت: مردم الان به فکر سلامت خود هستند و کسی دنبال خرید طلا و جواهر نیست. با اینکه بازار طلا باز است، ولی هیچ ترددی در این بازار مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مشخص و براساس قیمت ارز و طلای جهانی است، تصریح کرد: با این حال، اما سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان حباب دارد و با قیمت ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۳۰۰ تومان است.

ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۶۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۷۳۰ دلار معامله می‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
کم کم برای فروش کلیه و ..... هم تیتر خواهید زد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
مردم عادی ایران به شکل عجیبی به سرمایه گذاری در بورس روی آورده اند و این یعنی اینکه سرمایه‌های اندک خود مانند ۵ میلیون - ۱۰ میلیون - ۲۰ میلیونی که در خانه به صورت نقد یا طلا و زیورآلات یا سکه و ارز داشتند وارد بورس کردند تا سود کلان بکنند. جالب است که در فضاهای مجازی کانالهایی که تمایل به غرب و حمایت از افکار لیبرالیستی دارند و معمولا مردم را در خرید سکه و ارز به سمت و سویی راهنمایی میکردند که باعث مشکلات اقتصادی در بازار و گرانی ارز و سکه میشد حال شروع به صحبت در سرمایه گذاری در بورس و مزایای آن کرده اند و این خیلی عجیب است. به قول دختر که میگوید هیچ جا پنیر مجانی نمیدهند مگر در تله موش.
از آنجایی که تحریمها آنچنان که دشمن میخواست بر اقتصاد سنتی داخل ایران اثر نگذاشت و آنها به هدف غائی خود نرسیدند لذا بر آن شدند که سرمایه های سنتی مردم عادی جامعه را به با بورس بیاورند و با بازی‌های که در بورس هست آن را از چنگ مردم بیرون بکشند.
این روزها در فضای مجازی کانالهایی هست که از شما پول میگیرند تا عضو شوید و به شما بگوید که چه سهامی را بخرید تا سود کنید و همین هم میشود و شما سود میکنید. چرا که به هزاران نفر دیگر نیز این مشاوره را داده است و هجوم این افراد باعث بالا رفتن قیمت آن سهام می‌شود. غافل از اینکه شاید خود آن کانال مشاور در ابتدا مقدار زیادی از آن سهام را خریده بوده و با خرید بقیه خود او نیز سود کرده.
همین کانال ممکن است که مشاوره دهد که فلان سهام قرار است ارزان شود و بهتر است که واگذار کنید. همه هجوم می‌آورند برای واگذاری پس برای سعی در فروش ریال به ریال قیمت پایینتری میدهند و سهام خود را میفروشند و آن سهام سقوط میکند.
شک و تردید من وقتی در خصوص کنترل ارزش پول مردم به وسیله بورس بیشتر شد که دولت برای تامین کسر بودجه خود سهام شستا را واگذار نمود.
این یعنی دولت نیز میخواهد مردم به سوی بورس بیایند و آلوده شوند.
شک من وقتی به یقین تبدیل شد که دولت اعلام نمود که دو میلیون سهام در بورس به یارانه بگیران واگذار می‌کند. یعنی اینکه شما با بورس آشنا و آلوده بورس خواهی شد و هیجانات بازار بورس شما را تشویق میکند که سرمایه بیشتری وارد بازار بورس بنمایید تا سود بیشتری ببرید.
در آینده نزدیک دشمن برای بازار بورس ما یک نقشه شوم و بزرگ دارد. مراقب باشیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بهترین سرمایه زمین و ملکه
غابدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دروغ که خناق نیست. اضظراب برای محرومان ایجاد می کنید و با جوسازی مالشان را بی ارزش می کنیدو در حال حاضر بهترین سپرده گذاری طلا است.
ناشناس
|
France
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بازار طلا در زمان های که قیمت طلا امکان سقوطش هست خریدار ندارد
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
سکه وقتی 4 میلیون تومن بود دلار هم 16 تومن بود میگفتن 200 تا 300 تومن حباب داره..الان که 6 میلیون رو رد کرده باز میگن 250 حباب داره!عجب!!
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟