مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM مجموعه استراتژی هایی است که یک سازمان برای حفظ روابط پایاپای با مشتری به کار می گیرد . CRM نه تنها رابطه مشتری با سازمان ، بلکه رابطه اعضای سازمان را نیز بهبود می بخشد . البته این یک تعریف کلی و ابتدایی از CRM است . امروز CRM ها به شکل نرمافزار به سازمانهای ارائه میشود که میتواند سازمان را از مرحله بازاریابی تا خدمات پس از فروش همراهی کند و به همه چیز نظم ببخشد .
یک نرم افزار CRM می تواند اطلاعات مشتری ها را به صورت نامحدود ذخیره نماید .
نرم افزار CRM یکی از بخش های محبوب هر سازمانی است که با استفاده درست از کاربردهای آن هم بهره وری کارمندان افزایش می یابد و هم رضایت مشتری ها . اگر هنوز به فکر استفاده از CRM برای کسب و کار خود نبودهاید پیشنهاد میکنیم عجله کنید .
اغلب کسب و کارهای کوچک که به سمت پیشرفت حرکت میکنند ، کاملاً از اهمیت روابط خود با مشتریان مطلع هستند . این سازمان ها سعی می کنند اعتماد مشتری را جلب نمایند . به همین منظور استفاده از CRM را در دستور کار خود قرار میدهند .
■ همانطور که گفتیم این نرم افزار اطلاعات هر مشتری را به صورت جدا و طبقه بندی شده ذخیره و در صورت نیاز در اختیار سازمان قرار میدهد . به این شکل حس اعتماد مشتری به سازمان بیشتر خواهد شد . این اطلاعات قطعاً مورد استفاده قرار خواهد گرفت . همچنین با ذخیره تعاملات مشتری توسط CRM در یک نرمافزار مرکزی ، نمایندگی ها می توانند سوابق آنها را در اختیار داشته و با بهترین رویکرد خدمات را به مشتری ارائه دهند .
■ در صورت نبود سیستم CRM مناسب ، مشتری باید پروسه طولانی طی کند تا با سازمان و نوع ارائه محصول یا خدمات آن آشنا گردد . خیلی وقت ها شاید کلاً پشیمان شود . اما CRM می تواند این مشکل را حل کند . این سیستم با ذخیره تاریخچه تماس های مشتری و سازمان میتواند تعاملی بین آنها ایجاد نماید . نرم افزار CRM می تواند با ذخیره تاریخچه تماس های مشتری با سازمان به کارمندان کمک کند تا از هدر دادن بیهوده زمان و ارائه پاسخ های تکراری جلوگیری شود . این کاربرد در نرم افزار CRM به شدت در بخش پشتیبانی فنی بسیار حائز اهمیت خواهد بود .
■ نرم افزار CRM کمک میکند با بررسی پروفایل هر مشتری به درک بهتری از وی و نیازهایش برسید و تصمیمهای بهتری در زمینه ارائه خدمات به مشتری بگیرید .
■ سیستم های پیشرفته CRM با ارائه گزارش گیری های متنوع کمک می کند بهتر و بیشتر از شرایط موجود مطلع شوید . این گزارش گیری ها می توانند به صورت پیش فرض بر روی خود سیستم باشند و یا اگر نرم افزار مانند comma CRM محصول شرکت صنوبر، قابل توسعه باشد هر نوع گزارش گیری که کارفرما بخواهد در آن تعبیه شود .
■ comma CRM می تواند با صدور آنی فاکتور و پیش فاکتور روند خرید و فروش را برای مشتری و سازمان بهبود ببخشد . یک سیستم CRM امکان استفاده از فرایند بیش فروشی را فراهم می کند. در این روش شما با شناسایی نیاز مشتری، وی را متقاعد به خرید محصولات دیگر با قیمت بالاتر می کنید .
■ یک نرمافزار CRM حرفه ای باید بتواند به انواع سیستم های تلفنی متصل شود و خود را با همه دستگاههای موجود در شبکه وفق دهد .
علاوه بر همه ویژگی هایی که برای یک CRM گفته شد تا بتواند یک CRM مناسب باشد و مشتری را جذب و حفظ نماید ، comma CRM که بالاتر هم به آن اشاره کردیم امکانات فراوانی در اختیار سازمان قرار می دهد .
با استفاده از این نرم افزار در نسخه نامحدود می توانید تعداد بی نهایت کاربر و بی نهایت مشتری تعریف نمایید .
نصب این نرمافزار با چند کلیک قابل اجراست و برای هر سطح از آن میتوانید آموزش لازم را به صورت رایگان دریافت کنید . comma CRM می تواند سیستم مدیریت پیشرفته قراردادها و حسابداری فروش را در اختیارتان قرار دهد .
با توجه به این که comma CRM محصول تولیدی شرکت برنامه نویسی صنوبر است بنا بر خواسته کارفرما و نیازهای هر سازمان میتوان آن را توسعه داد .
با استفاده از سیستم CRM می توانید درآمد شرکت خود را افزایش دهید و با استفاده از جمع آوری داده ها می توانید کمپین های بازاریابی را به شیوهای کارآمد تر به مردم معرفی کنید .
به کمک نرم افزار CRM می توانید نیازها و عملکرد مشتری خود را بشناسید، و زمان مناسب عرضه محصول خود به مشتریان را شناسایی کنید . همچنین نرم افزار CRM به شما درباره سودآورترین گروه مشتریان ایده می دهد ، و با استفاده از این اطلاعات می توانید در زمان مناسب بر روی گروه های بالقوه مشابه کار کنید.
از دیگر مزایای این نرم افزار CRM می توان به کاهش هزینه های بازاریابی و فروش افزایش میزان وفاداری مشتریان به سازمان اشاره کرد .