به بهانه دیدار بی‏ربط کفاشیان با دختران والیبالیست؛

بیش از این رئیس را زجر ندهید، بازنشسته‏اش کنید!

امیدواریم او هنوز به این قانون واقف نشده باشد و دستاوردهای مجموعه تحت مدیریتش که به تیم ملی فوتسال و تاحدودی تیم ‏های پایه و طرح‏هایی همچون آسیا ویژن 1، 2، 3، 4 و... محدود می‏شود، ثمره همان بیست درصد بازدهی اش باشد که واقعاً اگر تمام توان مدیریتی دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک همین اندازه باشد و او بخش قابل توجهی از وقتش را صرف اموری همچون همین دیدار تقریباً بی ربط با حوزه فعالیتش نکرده باشد، استعفاء پیشنهادی صادقانه و دلسوزانه به او است.
کد خبر: ۹۹۶۹۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۱ 21 May 2010
|
11006 بازدید
علي کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال که به قصد شرکت در یکی از نشست‏های AFC راهی مالزی شده بود، روز گذشته از اردوی تیم ملی بانوان والیبال در کوالالامپور سر درآورد و به طور سرزده با ملی پوشان دختر دیدار کرد تا اقدام غیرمترقبه پرسش‏های متعددی را با خود به همراه بیاورد؛ پرسش‏هایی که با گذشت زمان مطرح نشد و از کنارش گذشتند؛ پرسش‏هایی که در راس آنهایی چرایی انجام چنین دیدارهایی و زمان گذاشتن برای دیدار با دختران در شرایطی است که فوتبال این مملکت در حاشیه می غلطد و رئیس فدراسیون ایران از شرایط عادی، مساعد و پاک این رشته سخن به میان می‏آورد!

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ علی کفاشيان رئیس فعلی فدراسیون فوتبال کشورمان به منظور شرکت در جلسه کميته مسئوليت هاي اجتماعي کنفدراسيون فوتبال آسيا به مالزي رفت اما در سه روز حضورش در کوالالامپور، فعالیت‏های دیگری نیز به جز شرکت در جلسات AFC داشت و آن هم بازدید از اردوی تیم ملی بانوان نوجوان والیبال بود که اقدامی غافلگیرکننده ارزیابی شد و برای آن استدلالی بیان شد که اگرچه صحیح است اما ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد.

برخی رسانه‏ها همزمانی برنامه های سه روزه کفاشیان با اردوی بانوان والیبال را زمینه ساز این دیدار خواندند اما واقعیت آن است که دیدار با والیبالیست‏های دختر ربطی با مذاکراتی که قرار بود رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره ميزباني ايران در جام جهاني فوتسال با محمد بن همام داشته باشد، ندارد و تنها می‏تواند با توجیه تلاش عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای تقویت روحیه بانوان صورت پذیرفته باشد که پس از آن نیز از تاثیرات روحی و روانی مثبتش سخن به میان آمد!

رئیس فدراسیون فوتبال و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در ارزیابی خود پس از بازدید از تمرینات اعضای تیم والیبال دختران نوجوان و گفت و گو با آنها، تصریح کرد: به نظر می‎رسد مربیان این تیم به صورت اصولی و علمی در زمینه استعدادیابی و انتخاب بازیکنان مورد نظر خود کار کرده‎اند. با شرایط روحی عالی که در بازیکنان دیدم آنها می‎توانند نتایج مطلوبی از مصاف با حریفان آسیایی خود به دست آورند.

با فرض حالت خوشبینانه این دیدار سرزده با دختران که در خبرها نیز مورد اشاره قرار گرفت، باید پرسید در شرایطی که فدراسیون فوتبال حال و روز چندان خوشی ندارد و مجموعه تحت مدیریت علی کفاشیان آبستن سخت ترین انتقادات است، چگونه رئیس بزرگ ترین و پرمشغله ترین فدراسیون ورزشی کشور حتی یک دقیقه زمانش را به سایر رشته‏های ورزشی اختصاص می‏دهد و درصدد افزایش روحیه ملی پوشان دیگر رشته‏ها برآید؟


آیا رئیس فدراسیون فوتبال تصور می‏کند مجموعه تحت مدیریتش آنچنان هماهنگ و منظم اداره می‏شود و موفق بوده که حق دارد بخشی از انرژی و وقتش را به چرخش در اردوی سایر رشته‏ها اختصاص دهد یا مکلف است همین زمان اندک را نیز به یک ملاقات ساده در کوالالامپور اختصاص دهد و اگر چنین میسر نیست، بازگشت به تهران را تسریع نماید؟

آیا باید رئیس فدراسیون فوتبال ایران را به پیگیری قوانینی همچون اصل پارتو یا قانون 80/20 که یکی از سودمندترین قوانین در زمینه مدیریت زمان است، تشویق کرد؟ آیا واقعاً هشتاد درصد از نتایجی که مدیریت کفاشیان به دست آورده نتیجه بیست درصد از فعالیت هایش است یا او برخلاف این قانون تمام توانش را وقف فوتبال کرده و تنها یک بار ساعتی را به فعالیت‏های فوق برنامه اختصاص داده که آن یک بار را نیز رسانه ها اینچنین به نقدش کشیده‏اند؟! راستی نتایج نشست‏های کفاشیان برای ایران چه بود و چرا فقط همین خبر پس از این نشست پوشش داده شد؟!

امیدواریم او هنوز به این قانون واقف نشده باشد و دستاوردهای مجموعه تحت مدیریتش که به تیم ملی فوتسال و تاحدودی تیم ‏های پایه و طرح‏هایی همچون آسیا ویژن 1، 2، 3، 4 و... محدود می‏شود، ثمره همان بیست درصد بازدهی اش باشد که واقعاً اگر تمام توان مدیریتی دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک همین اندازه باشد و او بخش قابل توجهی از وقتش را صرف اموری همچون همین دیدار تقریباً بی ربط با حوزه فعالیتش نکرده باشد، استعفاء پیشنهادی صادقانه و دلسوزانه به او است.

علت این پیشنهاد نیز توضیح واضحات است و تنها باید گفت وقتی که فوتبال شبانه روز مملو از حاشیه است و همگان می‏گویند این رشته پر از ناپاکی است اما رئیسش مدعی می‏شود فوتبال ایران پاک است، وقتی هر لحظه بوی اختلاف به مشام می‏رسد اما اعضاء هیات رئیسه فدراسیون سعی می‏کند برخی اختلافات جدی میانشان را بروز ندهد، وقتی برخی اتفاقاتی که می‏افتد آخرین اشخاص آگاه به آن دوستان حاضر در فدراسیون هستند، شاید بهتر باشد کفاشیان را بیش از این زجر ندهید؛ اگر هنوز بازنشسته نشده بازنشسته اش کنید، با رتبه اداری و پایه حقوق معاونت سازمان تربیت بدنی و با ارج و قرب یک معاون معاون رئیس جمهور!

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۳
شما هم ديگه شورشو در آورديد. بزرگترين مشكل فعلي ورزش اين مملكت تعدد زياد كارشناس و خبرنگار و اصحاب رسانه مي باشد كه سر اين سفره نشستند و راجع به هر چيزي اظهار نظر مي كنند.
ali
|
CANADA
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۴
مثل علی آبادي که به مسابقه فوتبال داخل سالن بانوان رفت !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۸
بابا حالا بدبخت توی اتاق خواب بازیکنان که نرفته! اینجور که شما زوم کردین روی کلمه سر زده! ادم خیال می کنه...
ناشناس
|
CANADA
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
همه فتوشاپ کار شده اند
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟