به گزارش «تابناک»، افشین حبیب زاده در گفتوگو با ایسنا، با بیان این که تونل امیرکبیر به طول ۲۵۰۰ متر حدفاصل محدوده سه راه امین حضور و اتوبان امام علی در محدوده منطقه ۱۲ و ۱۴ ساخته شده است، گفت: در سال ۹۳ لاین جنوبی این تونل به بزرگراه امام علی متصل شد و پارکینگ طبقاتی تونل امیرکبیر، قرار بود در سه طبقه به متراژ ۱۶ هزار متر ساخته شود و با این که عملیات اجرای آن بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته؛ اما متأسفانه پروژه به دلیل مشکلات مالی رها شده بود و به محلی برای تجمع زباله و زباله گردی تبدیل شده بود و حتی خطر ریزش املاک مجاور به دلیل عدم تکمیل دیوار حائل وجود داشت که از شهرداری تهران خواستیم هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که طبق اعلام شهرداری تهران پروژه با مسائلی نظیر کوتاه بودن ارتفاع، کمبود تعداد خروجیهای سواره و پیاده و همچنین عدم انطباق با ضوابط ایمنی در برابر سوانح و حریق مواجه بود، گفت: بلافاصله اقدامات لازم برای حل مشکلات و رفع نواقص طرح، در طبقات زیرزمین آغاز شد و تهیه طرح تأسیسات و اصلاح طرح معماری با افزایش تعداد خروجیهای اضطراری برابر مصوبه آتش نشانی در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان نوسازی شهر تهران نیز مأموریت یافت که عرصه پارکینگ که حدود ۷ هکتار است را در قالب فضای باز و به عنوان پلازایی در مقیاس محله تعریف کند تا بتواند برای محلات پیرامون خود مؤثر باشد.
حبیب زاده افزود: خوشبختانه پارکینگ امیرکبیر به سرانجام رسیده و به زودی شاهد افتتاح پلازای امیر کبیر خواهیم بود و بعد از آن نیز پارکینگ افتتاح خواهد شد.