سود سرشار همراه اول از پيامك‌هاي سرگردان

کد خبر: ۱۳۱۷۶
|
۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷ 01 July 2008
|
10214 بازدید
مشتركان همراه اول، نبايد انتظار كاهش هزينه‌هاي صورتحساب خود را به‌دليل حذف هزينه پيامك‌‌‌‌هاي به مقصد نرسيده داشته باشند چرا كه شركت ارتباطات سيار بايد همچنان يك شركت دولتي سودآور با رشد چشمگير باقي بماند.

به نوشته «همشهري آنلاين»، در ايران با وجود همه وعده‌هاي شركت دولتي همراه اول اين موضوع هنوز عملي نشده است. همراه اول از مدت‌ها پيش قرار بوده اين خدمت را ارائه كند، با اين وجود به گفته يك كارشناس اين خدمات هنوز در شبكه همراه اول ارائه نمي‌شود.

هومن تند‌‌هوش، با اشاره به اعلام حذف هزينه پيامك‌هاي به مقصد نرسيده همراه اول از صورتحساب مشتركان افزود: ورود رقيب جديدي به نام ايرانسل در كشور موجب حركت و تكاپوي همراه اول در اين خصوص شد.به گفته وي، ايجاد عرصه رقابت در حوزه تلفن همراه به تلاش‌ جهت جلب رضايت مشتركان منجر شد، حذف هزينه پيامك‌هاي به مقصد نرسيده نيز از جمله آنها محسوب مي‌شود.

اين كارشناس با اشاره به مسائلي كه مسئولان تلفن همراه دولتي براي تأخير در اجراي اين امر اعلام مي‌كنند، گفت: هر دو مورد مطرح شده از سوي مسئولان دولتي بسيار مبهم است. متأسفانه تعريف دقيق و واضحي از نقاط شارژ و مشكلات شبكه كه اعلام كرده‌اند به مشتركان ارائه نشده است.
به گفته تند‌‌هوش، بنا بر آمارهاي اعلام‌شده از سوي مديران شركت ارتباط سيار در گذشته، 20 الي 30 درصد پيامك‌‌‌‌ها به مقصد نمي‌رسند.

با توجه به اين آمار و متوسط تبادل 40 ميليون پيامك در روز در سال 86 با نرخ هر پيامك 142 ريال و پيش‌بيني تبادل90 ميليون پيامك در روز در سال 87 با نرخ جديد 222 ريال، به تاخير انداختن حذف هزينه پيامك‌هاي به مقصد نرسيده، درآمد هنگفتي را براي همراه اول مهيا مي‌سازد.

وي با طرح اين سؤال كه نقاط شارژهايي كه مقامات مي‌گويند كجا هستند، و دلايلي كه ناشي از اشكالات شبكه ناميده مي‌شود چيست، گفت: آيا مانند گذشته خاموش بودن گوشي گيرنده و يا ارسال پيامك به شماره‌هاي اشتباه از سوي فرستنده و يا پر بودن صندوق پيام كوتاه گيرنده دليل نرسيدن همه اين پيامك‌هاي ناموفق است؟

اين كارشناس سرويس‌هاي ارزش افزوده تلفن همراه تصريح كرد: هرچند كه موارد مذكور نيز مي‌تواند دليلي بر نرسيدن پيامك به مقصد باشد اما به نظر مي‌رسد كه بيشتر آنها معلول فروش بيش از حد سيم كارت، بدون توجه به ظرفيت فعلي شبكه است.وي اضافه كرد: چنانچه گوشي تلفن همراه گيرنده پيامك خاموش باشد و يا صندوق پيامك آن، ظرفيت دريافت پيام جديد را نداشته باشد، با توجه به ماهيت ذاتي پيامك يعني ذخيره و ارسال، شركت ارتباطات سيار مي‌بايست با ذخيره كردن و ارسال آن در زمان در دسترس بودن گيرنده در شبكه، از ناموفق بودن در ارسال جلوگيري كند. تندهوش تاكيد كرد: اما با توجه به افزايش تعداد مشتركان، همراه اول اقدام به كاهش فوق‌العاده زمان ذخيره‌سازي‌ و به تبع آن كاهش تعداد دفعات تلاش جهت ارسال پيامك كرده است.

وي خاطرنشان كرد: بدين ترتيب بسياري از مواردي كه به‌عنوان رفتار مشترك و عامل نرسيدن پيامك به مقصد از آن ياد مي‌شود، در واقع عدم‌انطباق رفتاري مشتركان تلفن همراه باتوجه به افزايش محدوديت منابع در شبكه همراه اول، ناشي از افزايش تعداد مشتركان است كه موجب كاهش سهم مشتركين از استفاده از منابع و امكانات موجود مي‌شود.تندهوش با اشاره به شارژ مشتركين حتي در تلاش‌هاي ناموفق جهت ارسال و رومينگ بابت پيامك‌هاي ناخواسته و تبليغاتي گفت: همه اين موارد روزانه سود هنگفتي را براي همراه اول به‌دنبال دارد.

به گفته تندهوش مشتركان همراه اول نبايد انتظار كاهش هزينه‌هاي صورتحساب خود به‌دليل حذف هزينه پيامك‌‌‌‌‌هاي نرسيده به مقصد را در آينده‌اي نزديك داشته باشند همانطور كه نبايد انتظار كاهش صورتحساب پيامك را به‌دليل افزايش تعرفه آن داشت چرا كه شركت ارتباطات سيار بايد همچنان يك شركت دولتي سودآور با رشد چشمگير باشد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
3 هفته پیش با اختلال در سرویس پیام رسان خط همراه اول خود مواجه شدم. با تلفن 09990 تماس گرفتم و با سیستم پاسخ گوی خودکار مواجه شدم که بعد از حدود 15 دقیقه سرگردانی در منوهای مختلف آن متوجه شدم که یک سرکاری بزرگ استو هر جا که بالاخره به دریافت پیام صوتی اشکال میرسد و من پیام را ضبط میکنم در واقع هیچ اتفاقی نمی افتد و دوباره سیستم منتظر دریافت پیام من است. با 118 تماس گرفتم و شماره شرکت همراه اول در ونک و برج همراه را گرفتم . پس از چند تماس با جاهای مختلف در شرکت با توجه به اینکه هیچ نتیجه ای حاصل نشد از اپراتور شرکت همراه اول خواستم که مرا به واحد بازرسی یا روابط عمومی وصل کند که ایشان توصیه دوستانه ای به من کردند که بیخود وقت خود را با این کارها تلف نکنید که هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و ایشان دلیل این توصیه را در تجربه های پیشین خود میدانستند.
ناامیدانه در سایت اینترنت شرکت همراه اول بدنبال محلی برای اظهار نظر یا اعلام خرابی گشتم و خوشبختانه وجود داشت بعد از نوشتن گزارش مشکل انتظار برطرف شدن یا تماس از طرف شرکت همراه اول را داشتم که بعد از گذشت 3 هفته که مشکل من حل شده بود و فکر میکردم که همان اعلام مشکل من باعث این خوشبختی شده از همراه اول با من تماس گرفتند که گویا شما اعلام مشکل کرده بودید و میخواستیم ببینیم که مشکل شما چی بوده ؟؟؟!!!
خدا به داد مردم برسد با این تکریم ارباب رجوع
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟