معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه افزایش خطوط بی آر تی از جمله اولویتهای کاری شهرداری است گفت: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده راه اندازی پنج خط دیگر بی آر تی برای تهران در دستور کار قرار دارد.
سید جعفر هاشمی تشکری در گفتگو با مهر اضافه کرد: به دلیل اینکه راه اندازی خطوط "بی آر تی" تجربه جدیدی است به همین نسبت به کار بیشتری نیاز است و باید وقت و انرژی بیشتری بگذاریم، با این حال توسعه این خطوط همچنان اولویت اول کاری ماست.
وی تصریح کرد: یکی از علتهایی که باعث می شود راه اندازی این خطوط با شتاب کمتری دنبال شود نگرانی از بابت تامین ناوگان اتوبوسهای "بی آر تی" است. در واقع تا کنون بخشی از بودجه تهیه ناوگان از طریق اعتبارات شهرداری تامین شده و برای ادامه این کار به تعدادی اتوبوس با ظرفیت زیاد احتیاج داریم.
معاون شهردار تهران اضافه کرد: در این زمینه تامین کنندگان قطعات خودرو باید حمایت بیشتری به عمل بیاورند تا امکانات لازم به خوبی فراهم شود و ما بتوانیم همراه با توسعه توسعه از این خطوط به صورت مطلوب بهره برداری کنیم.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهری در ادامه اظهار داشت: بر خلاف پیش بینی برخی که عنوان می کردند از خطوط "بی آر تی" بزرگراه شهید چمران استقبال نمی شود اکنون این خط یکی از خطوط بسیار پربازده است.
وی در ادامه با اعلام اینکه 200 تقاطع از حدود 380 تقاطع اصلی تهران مجهز به سیستمهای هوشمند است اظهار داشت: شهرداری تهران متناسب با نیازهای پلیس امکانات و تجهیزات لازم را تدارک دیده است.
مشاور شهردار تهران با بیان اینکه دوربینهای کنترل سرعت و دوربینهای محدوده طرح ترافیک و بسیاری از امکانات دیگر در اختیار پلیس تهران قرار گرفته افزود: ما اعتقاد داریم پلیس به ابزار هوشمند برای اجرای بهتر قانون نیاز دارد و در این مسیر همواره در کنار پلیس هستیم.
تشکری با اعلام اینکه برای نصب دوربین تقاطعهای دیگر تهران به بررسیهای بیشتر توسط کارشناسان و قطعی شدن اجرای پروژه نیاز است تاکید کرد: طبق برنامه تقاطعهایی را که دارای حجم ترافیک بیشتری است تبدیل به تقاطع هوشمند می کنیم و بر این اساس هر سال 30 تا 40 تقاطع در تهران هوشمند می شوند. همچنین در حال حاضر تمامی تقاطعهای اصلی پایتخت مجهز به سیستم هوشمند هستند.