ترفند تبلیغاتی یا ضرورت صنعتی؛

ماجرای بسته‌های خالی چیپس و پفک چیست؟

بسیاری از مشتریان این گونه محصولات، از پدیده خالی بودن بیشتر فضای درون بسته‌بندی خریداری شده شکایت دارند و این مسأله را نوعی ترفند تبلیغی برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات شرکت‌ها می‌دانند.
کد خبر: ۱۹۷۶۶۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸ 17 October 2011
|
56308 بازدید
|
سرویس اقتصادی ـ چندی است که بازار اسنک‌ها و انواع چیپس‌ها در کشورمان داغ شده است، به گونه‌ای که این روزها، این مواد غذایی لذیذ، اما غیر ضروری، بخشی جدایی‌ناپذیر از سبد خانوارهای دارای فرزند شده‌‌اند.

به گزارش «تابناک»، این محصولات که به تازگی تنوع بسیاری را شامل می‌شوند و از حوزه محصولات متنوع سیب زمینی و ذرت، کم کم به حوزه مواد پروتئینی نیز رسیده‌‌اند، قطعا بازار پرسودی برای تولیدکنندگان خود دارند و البته دلیل دیگر بر این رشد و تنوع بالا را می‌توان در رقابتی بودن بازار این کالا دانست.

اما در این میان، بسیاری از مشتریان این گونه محصولات، از پدیده خالی بودن بیشتر فضای درون بسته‌ های خریداری شده شاکی هستند و این موضوع را نوعی ترفند تبلیغی برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات شرکت‌ها می‌دانند.

هر چند بنا بر قانون، شرکت‌ها در مورد محتوای بسته‌بندی ماده غذایی، موظف به رعایت وزن اعلام شده روی جلد بسته‌بندی بوده و مسئولیت قانونی در بزرگی یا کوچکی بسته‌ها ندارند، این روش (به‌کارگیری بسته‌هایی بسیار بزرگتر از اندازه لزوم)، می‌تواند نوعی ترغیب روانی را در مصرف کننده پدید آورد، به گونه‌ای که خریدار با مقایسه بسته و بهای روی آن، تصمیم آنی بر خرید می‌گیرد، حال آنکه به زودی و پس از باز کردن بسته، خیال واهی برطرف می‌شود.

خبرنگار «تابناک»، برای درک بهتر ماجرا و جلوگیری از طول و تفصیل توضیحات، تصاویری از فضای خالی درون بسته‌های برخی از محصولات نامبرده را روی سایت گذارده، تا شاهدی باشد بر این مدعا که این استفاده تبلیغاتی از صنعت پکجینگ یا همان بسته بندی،  کار درست و اخلاقی نیست.
















همان گونه که دیده می‌شود، بر خلاف تصور ابتدایی بیننده، بیشتر فضای درون بسته‌های چیپس و پفک خالی است.


اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۹۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
من هم خیلی موافقم
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
شما که اینقدر خرج کردید حداقل وزن محتوی رو هم می نوشتید تا ببینیم تخلفی وجود داره یا فقط بسته بندی تبلیغاتی محسوب میشه!
محمد حکیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
من در این زمینه متخصص نیستم ولی به عنوان یک مصرف کننده فکر نمی کنم هدف اصلی از این نوع بسته بندی، بزرگ نمایی باشد. بلکه احتمالا هدف اصلی، سالم ماندن محتویات است.
این بسته ها در جعبه هایی روی هم چیده می شوند و در صورتی که پر باشند، محتویاتشان به راحتی و با کوچکنرین فشار خرد خواهد شد. در نتیجه یا باید بسته از جنس محکمی باشد و یا به صورت نیمه پر شود و نیمه دیگر از هوا پر شده باشد تا این فضای خالی مانند بالشتکی از هوا مانع از خرد شدن محتویات بسته شود.

خوشحال می شوم اگر کارشناسان صنعت بسته بندی نظر دقیق تر بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
درسته محمد اما بحث اصلی عدالت محوریه که بر اساس اون با این کار میخوان این محصولات به همه جمعیت ایران برسه و کم نیاد
گمنام
| Netherlands |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
به نظر بنده شما متخصص در این زمینه نیستی بلکه احتمالاً دستی در این بازار داری و یه جورایی داری حمایت الکی می کنی ... بهتره کمی عاقلانه فک کنی ببینی آیا کمی قبل تر هم بسته ها همین قدر بودند آیا تا حال دقت کردی یه زمانی نمی شد پنیر سفید رو به سادگی از داخل بسته اش خارج کرد اما الان دیگه خیلی وقته اون تو داره لق می زنه کمی تفکر بهنر از هزار سال و ایناس ... یا حق
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
نه عزیزم من هم که از محصولات یک شرکت خریداری میکنم متوجه این کم فروشی شدم در حالی که قبلا اینگونه نبود
حسيني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
دوست عزيز بهترين روش بسته بندي محصولات با اولوويت سالم ماندن آنها ، بسته بندي است كه حداقل هوا در داخل بسته بماند زيرا اكثر محصولات در معرض هوا زودتر فاسد ميشوند. اين مورد را حتما خودتان نيز تجربه كرده ايد. پس اين تصور اشتباهي است كه بگوييم براي سالم ماندن محصول داخل بسته آن را با هوا پر كرده اند. موفق باشيد
xxx
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
اگر تخصص ندارید لطفا نظر ندید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
منم موافق اين موضوع هستم ولي ظاهرا از اين موضوع دارن سوء استفاده مي كنن
يعني درصد فضاي خالي خيلي بيشتر از حد لازم و مجاز هست ، اين طور نيست ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
معمولا درون بسته های پلاستیکی را بدون اینکه فضای خیلی خالی داشته باشد را باد می کنند و این بسته همانند توپ می شود. ربطی ندارد که پر باشد یا خالی ولی همین حالت توپ مانند از محتویات آن حفاظت می کند. متاسفانه به نظر کلاهبرداری می رسد.
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
برادر من اگر واسه خرد شدن بود پس چرا قدیما پر بودن؟!!؟!؟!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
خوب ميتونن نوع بسته بندي رو عوض كنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
بنده از کارکنان QC یکی از شرکت های تولیدی چیپس و پفک هستم. تحلیل این دوستمون درسته و در حقیقت مواد ترد نه تنها برای حفظ سلامتی ظاهری بلکه به دلیل عدم فساد باید با گاز خنثی پر شده و در پروسه پخش هم تاثیر مثبتی داره. البته پیشنهاد من اینه که جهت خرید همواره به کیفیت توجه کنید و از خرید اجناس با طعم مصنوعی خود داری فرمایید.
یک پدر
| Germany |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
شاید این که شما میفرمایید هم تا حدودی درست باشد ولی تا چندی پیش بسته ها تا این حد خالی نبودند .
کارشناس تغذیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
بله شما درست میگید
در واقع برای حفاظت چیپس از گزند میکروارگانیسم ها، بسته ها را با گاز نیتروژن پر میکنندکه باعث میشه حجمی رو به خودش اختصاص بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
میتونن برای رفع این مشکل از بسته بندی قوطی استفاده کند
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
پس چرا مواردمشابه خارجي همچين موردي را ناديد ه گرفتن!!‌ ؟؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
ای کاش فقط گول زدن خریدار بود فقط
از خریدار بدبخت هزینه ی بسته بندی فضای خالی! چاپ روی اون و حمل جنس بزرگتر را هم می گیرند
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
مگه فرقی برا کسی داره !! یا کسی اصلا به فکر اینجور چیزا هست مردم اگه نخرن درست میشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
مگه در موردي حتي يك مورد‌سابقه داره كه مردم نخرن؟!!!!! آشغال هم باشه ميخرن
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
مشکل اینجاست که اینگونه شرکتها از طریق تبلیغات تلویزیونی بچه ها را فریب می دهند و بچه ها هم ما بزرگترها را با روشهای خودشان تحت فشار میگذارند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
اتحاد و همبستگی مردم ایران در جهت بایکوت چیزی که شهره خاص و عام در تمام دنیاست اینو همه میدونن ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن
|
United States of America
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
ديروز رفتم بقالي...
يه بسته هوا خريدم...
كارخونه ي نامردِ از خدا بي خبر ، چند تا تيكه چيپس هم انداخته بود توش....!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
توجه کنيد که فضای خالی داخل بسته ها هوا نيست بلکه "گاز نيتروژن" است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
طنز جالبي بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
حالا این گاز نیتروژن نمیتونه کمتر باشه حتما باید 2/3 بسته رو شامل بشه ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
مجيد جان اين بسته ها رو براي اين بزرگ و پر از هوا بسته بندي مي كنند چون مواد داخل آن ترد و شكننده هست در هنگام نقل و انتقال از مبدا به مقصد زير فشار اجناس ديگر خرد نشوند
پاسخ ها
اميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
گاهي بعضي بسته ها حجم بيشتري از مواد خوراكي توشنه (البته شايد اشتباهي تو ابزار سنجش كارخونه بوده!) اونا چي؟ چرا همه اونا خرد نيستن؟ چرا بيسكويت ها اين طوري كه ميگين نميشن؟ حالا بحث گذاشتن هوا نيست بحث سر اينه كه ته پاكت يه ذره چيپس ريختن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
مجيد جان بهتره يه سري بري همين کشور بيچاره که در همسايگي ما است و ببيني که چه جوري بسته بندي ميکنه که چيپس هاي ترد آن خرد نمي شود
ناشناس 2
| Germany |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
دوست عزيز شايد سن شما قد نده ولي قبل تر از اين هم، اين نوع مواد توليد مي شد ولي توش حداقل تا نصفه پر بود .
يكبار من با خريد و شمارش تعداد اسنك درون اين بسته ها فهميدم قيمت هر عدد اسنك براي خريدار 300 ريال آب ميخوره . چيپس ها هم باز بيشتر از نصفش خرده چيپس است نه ورقه هاي آن .
نكنه شغل شما بازار يابي اين كارخونه هاست؟
عزيز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
هوشنگ جان، ديگه مملكت اونقدر حاليشون هست كه چقدر از فضا بايد پر از هوا باشه شما بسته بنديهاي قهوه و غيره كه بعضيهاش به صورت پلاستيكي هست مشاهده بفرماييد 75 درصدش پس از قهوه بقيه اش هواست.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
یعنی شما می فرمایید قبلا ما چیپس شکسته میخوردیم و خودمون خبر نداشتیم.؟؟؟؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
پس چراقبلا اینطور نبود؟یعنی اون موقع عقلشون نمی رسیده؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
نه عزیز برادر همش این نیست و کم فروشی رو هم چاشنیش کن
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
آفرین بر تابناک که پیگیر این موضوع شد چون این کار نوعی دزدی محسوب می شود
ناشناس
|
China
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
این شیطون بازی ها رو هم اینجا در میارن ولی این یه دلیل داره و اون ابنه که یه گاز مخصوصی این بسته ها رو پر میکنن برای ماندگاری بیشنر که تولید کنندگان از این گاز برای این حیله ی تجاری استفاده میکنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
این درواقع کلاهبرداری و بردن مال مردم به وسایل متقلبانه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
در تمام دنیا تمام بسته های موادی مانند چییس و اسنک با گاز خنتی نیتروژن پر میگردد. دلیل این موضوع جلوگیری از خرد شدن محتوایات درون بسته ها است تا در زمان بارگیری در جعبه ها و انبار کردن آن (به وزن زیاد جعبه ها که روی هم قرار میگرد توجه کنید) جلوگیریشود. همان گونه که در تصاویر دیده میشود حجم تقریبی تمام مواد یکی است. این موضوع نشان دهنده استاندار ابعاد بسته ها با محتوایات است. طراحی این حجم توسط شرکتهای بسته بندی اعمال میشود. اگر به هزینه زیاد بسته بندی و انبار این مواد توجه کنید کسی دوست ندارد که فقط به این دلیل هزینه زیادی در سالهای زیاد پرداخت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
شما فكر مي كنيد گاز نيترو‍ژن انقدر ارزان است كه داخل يك بسته پفك 300 تومني 50 سي سي گاز نيتروژن بزنند؟ بهتره قبل از هرگونه اظهار نظري يه كم مطالعه هم در مورد ان داشته باشيم
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟