کودکان بروجنی، همه کودکان ایرانند

نامه‌ای به قاضی‌القضات یک کشور!

تنها یک لحظه خودمان را به جای والدین زهرا عرب، ماندانا الهیان، فائزه شبانیان، فاطمه کریمی، مینا ربیعی، فاطمه شمس، پریسا رضایی، محدثه مهدوی‌نیا، پریسا زندیان، مژگان هادی‌پور، الهام حسن‎زاده، ریحانه شریفی، زهرا عباسیان، هانیه انتظامی، آمنه خاکسار، نرگس کوهی‌کمان، مرضیه سلیمی، مرضیه احمدی، مریم خاقانی، مائده فرهمندیان، رویا عسکری، شبنم مقدسی، زهرا غفاری و یک دانش‎آموز ناشناخته دیگر بگذاریم…
کد خبر: ۲۸۰۰۱۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴ 21 October 2012
|
43158 بازدید
|
به دنبال کشته شدن دختران نوجوان در حادثه واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس، مقامات گوناگون کشور، پیام‌های تسلیتی صادر کردند و خواستار بررسی عوامل این رویداد و برخورد با مقصران احتمالی شدند؛ اما گویا، مسئولان باید بیش از این و فراتر از چنین پیام‌هایی، این رویداد را رصد کرده و از وقوع رخدادهای مشابه با اقدامات پیشگیرانه جلوگیری کنند.

در همین زمینه، وحید نوروزی، مدیر عامل سابق مرکز معاینه فنی خودروها، در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، پیشنهادهایی برای جلوگیری از رویدادهای مشابه در آینده داده است.

به گزارش «تابناک»، وی در همین زمینه نوشته است: تنها یک لحظه خودمان را به جای والدین زهرا عرب، ماندانا الهیان، فائزه شبانیان، فاطمه کریمی، مینا ربیعی، فاطمه شمس، پریسا رضایی، محدثه مهدوی‌نیا، پریسا زندیان، مژگان‌هادی‌پور، الهام حسن‎زاده، ریحانه شریفی، زهرا عباسیان،‌هانیه انتظامی، آمنه خاکسار، نرگس کوهی‌کمان، مرضیه سلیمی، مرضیه احمدی، مریم خاقانی، مائده فرهمندیان، رویا عسکری، شبنم مقدسی، زهرا غفاری و یک دانش‎آموز ناشناخته دیگر بگذاریم؛ نوجوانانی که دیگر در میان ما نیستند.

حتما شنیده‌اید که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، پنج اتوبوس حامل مسافران واژگون شده و روز خونباری را در جاده‌های کشور رقم زدند.از صمیم قلب متأسف شدم. الان حدود ساعت ۲۰ روز شنبه ۲۹ مهر ۹۱ است. تصمیم گرفتم نامه برای جناب قاضی القضات کشورمان بنویسم تا انشاالله مورد توجه مقام عالی قوه قضائیه قرار گیرد. تابناک متن این نامه را به دلیل مضامین انسان دوستانه آن بدون دخل و تصرف منتشر می کند .



بسمه تعالی

حضرت آیت الله العظمی لاریجانی

رییس محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراما همان گونه که حتما به استحضار جناب عالی رسانیده شده، تنها در ۲۴ ساعت گذشته پنج اتوبوس در جاده‌های کشور واژگون شده و یا با یکدیگر برخورد کرده‌اند که بر اثر آن سی نفر از هموطنان عزیزمان کشته و ۸۵ نفر زخمی شده‌اند. در رسانه‌ها نیز خواندیم که حضرت عالی طی دستور ویژه‌ای به رئیس محترم دادگستری استان‌ خوزستان، ایشان را مأمور رسیدگی فوری به حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی نموده اید. ضمن تقدیر و تشکر از حساسیت بموقع آن مقام محترم، وظیفه خود می‌دانم به عنوان یک شهروندی که حدود یازده سال از عمر خویش را به نحوی در مراکر معاینه فنی خودروهای تهران سپری نموده است، چند نکته را به محضر مقام عالی قاضی‌القضات کشورمان برسانم:

حتما ملاحظه فرموده اید که دلیل عمده این قبیل تصادفات و قتل‌عام‌ها، معمولا مواردی از قبیل سرعت غیرمجاز راننده، لغزندگی جاده، خواب آلودگی و عدم کنترل راننده اعلام می‌گردد و پس از چند روزی عادی شده و همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود. متأسفانه نقش خودرو و شرایط فنی آن هیچ گاه به درستی و با دقت مورد کنکاش قرار نمی‌گیرد و به دلیل عدم تسلط کارشناسان محترم مرتبط با تشخیص علل تصادفات با نکان فنی و ایمنی خودرو، همواره دو عامل انسان و راه، بالاترین سهم را در ایجاد تصادفات در گزارش‌های کارشناسی به خود اختصاص می‌دهند و دقیقا به همین دلیل، هیچ گاه عامل خودرو به درستی مورد نظر قرار نمی‌گیرد.

متأسفانه، هیچ کدام از خودروهای سنگین حمل مسافر قبل از حرکت در پایانه‌های کشور مورد بازبینی فنی قرار نمی‌گیرند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، داشتن برچسب معاینه فنی با اعتبار شش ماهه، فارغ از آنکه در چه شرایطی صادر گردیده، ملاک عمل برای سالم بودن خودرو قرار می‌گیرد.

اینجانب اعتقاد راسخ دارم تمام اتوبوس‌هایی که در پایانه‌های کشور، وظیفه حمل مسافر را به عهده دارند، بایستی الزاما قبل از هر حرکت به سمت شهری دیگر، توسط خطوط مکانیزه معاینه فنی مورد آزمون سلامت فنی قرار گرفته و سپس مجوز مسافرگیری برای آن صادر گردد.

قاعدتا جان مسافرینی که سوار بر اتوبوس هستند با جان مسافرینی که سوار بر هواپیما هستند، هیچ گونه تفاوتی ندارد. چگونه است که کوچکترین ایراد فنی مانع از حرکت هواپیما می‌شود اما جان ده‌ها نفر از شهروندان در یک اتوبوس نادیده گرفته شده و با تشخیص راننده اتوبوس و یا شاگرد راننده مبنی بر سالم بودن اتوبوس، سفری چند ساعته و بعضا شبانه روزی آغاز می‌گردد و در بسیاری از اوقات به محض رسیدن به مقصد، مجددا مسافرگیری شده و سفری دیگر با همان وضعیت با تعدادی انسان بیگناه دیگر شروع می‌شود؟

اینها بخشی از دغدغه‌های موجود است که به اختصار به عرض رسانیده شد تا انشا الله با دستور مساعد جنابعالی به مسئولین ذیربط و بالاخص دادستان محترم به عنوان مدعی العموم می‌تواند شروع اقداماتی بسیار بزرگ برای افزایش ایمنی تردد و کاهش مرگ و میرهای این گونه در جاده‌های کشور باشد.

پاسخگو بودن تمام آنهایی که موجب شدند، معاینه فنی خودروها بالاخص در بخش خودروهای سنگین و با تأکید بر خودروهای اتوبوس در پایانه‌های حمل مسافر به بیراهه رفته و عملا از نقش اصلی خود خارج شوند، اقدامی بسیار مثبت ارزیابی می‌گردد.

افزایش سن ضروری بودن معاینه فنی خودروها از دو سال به پنج سال که متأسفانه در سکوت متولیان امر به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی نیز رسید، یکی دیگر از مواردی است که عملا موجب گردیده معاینه فنی خودروها به هیچ عنوان جدی گرفته نشود و اگر نقش ایمنی خودرو را در این قبیل تصادفات منصفانه و کارشناسانه مورد لحاظ قرار دهیم، آن وقت مشخص خواهد شد که اصلاح آنی این بند از قانون اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی در مجلس محترم تا چه حد می‌تواند در کاهش میزان تصادفات و کشته‌های ناشی از آن موثر باشد.

در خاتمه پیشنهاد می‌گردد در صورت صلاحدید، امر به ابلاغ فرمایید تا نشستی فوری با محوریت قوه محترم قضائیه با حضور کارشناسان مرتبط با معاینه فنی خودروها در شهرداری‌های کشور، وزارت محترم راه، مجلس شورای اسلامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، خودروسازان و وارد کنندگان خودرو، اساتید دانشگاه بالاخص از دانشکده‌های مکانیک و سایر افراد به تشخیص آن مقام محترم تشکیل گردد تا در خصوص موارد ذیل بحث و بررسی نموده و نتایج امر جهت هر گونه اقدام لازم به حضور جناب عالی تقدیم گردد:

۱ـ الزامی بودن معاینه فنی برای تمام خودروهای با عمر دو سال به بالا و تعیین ضوابط و شرایط تحقق مطلوب آن در کشور

۲ـ بررسی شرایط مطلوب مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و سبک در کشور و پیشنهاد راهکارهای قانونی برای نظارت دقیق

۳ـ الزامی بودن احداث خطوط مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین در تمام پایانه‌های کشور و الزام هر بار تست فنی مکانیزه قبل از مسافرگیری

فرصت را برای تقدیر و تشکر از مقام محترم عالی قوه قضائیه کشور عزیزمان به جهت توجه به نکات مذکور مغتنم می‌شمارم.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۶
انتشار یافته: ۱۵۰
علی اکبر مشفقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
من با حرفهای جناب آقای نوروزی عزیز موافقم و با توجه به این که حقیر به مدت دو سال مدیر بزرگترین و اولین مرکز معاینه فنی خودرو تبریز وابسته به شهرداری تبریزبودم کاملا" به این مسائل تسلط دارم و از نزدیک مشکلات و موانع مربوطه آشنایی دارم باید ذکر کنم که متاسفانه مراکز معاینه فنی از اهداف اولیه خود که تست و آزمایش و ارائه برگه واقعی سلامت خودرو بود فاصله گرفته و الان به قطع یقین عرض میکنم اکثریت مراکز فقط دنبال منافع و عواید حاصل از صدور کارت معاینه هستند و هیچ کنترلی نیز بر آنها صورت نمی گیرد و باز می گویم در اکثر مراکز تست کاملی بابت آلاینده ها و سیستم ترمز روشنایی و سایر موارد انجام نمی پذیرد که اگرمسولی اعتراضی دارد حاضرم عینا" و لااقل در تبریز ثابت کنم در زمان مدیریت من طبق آمار بیشتر تست مجدد را داشتیم چون اکثریت قریب خودروهای موجود در کشور نمی تواند در تست اول و بدون مراجعه به تعمیرگاه و رفع عیب کارت معاینه اخذ کند ولی این روزها حتی می توانی بدون مراجعه به مراکز معاینه فنی و فقط با یک تلفن کارت معاینه فنی را درب منزل دریافت کنی .
البته بحث این مورد طولانی است وبنده مشغول تحقیق و تهیه گزارش کاملی در این مورد می باشم که انشااله به محض آماده شدن تقدیم سایت وزین تابناک خواهم نمود که به نحو مقتضی بکار بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
معاینه فنی ملاک نیست. ماشین امروز سالمه فردا خراب میشه . ربطی به معاینه فنی نداره. مشکل چیز دیگه هست جای دیگه هست. اینقدر ظاهر بین نباشین.
رضا -پ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
با سلام دلم به تبریز خوش بود وای به بقیه شهرها در طول چند سال اقامت در این شهر همواره به لیاقت مدیران و دانشگاهیان انجا مخصوصا در صنعت برق - ماشین سازی وهمینطور دانشگاه ایمان پیدا کرده بودم با اینکه اصالتا اذری نیستم اما همواره مدافع لیاقت و حقانیت این بخش از هموطنان بوده و هستم . حال باعث تاسف است که تبریز که برای خودش در صنعت و مدیریت مرجعیتی داشته به این وضع در آمده واقعا متاسفم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
من فقط پول دادم برچسب گرفتم!حتی رنگ خودروی مرا ندید!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
بگو همه ماشین هایی که از کارخونه هم در می یان باید برن معاینه فنی چون اول کار زوارشون در می ره چه برسه 2 سال بگذره !!!!!!!!!1
ماجد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
با سلام
اگه مرکزی که اتومبیل رو معاینه میکنه برگه ای رو با مهر و امضا در اختیار مالک خودرو قرار بده، و بعد از تصادف در صورت تشخیص مشکل فنی خودرو به عنوان عامل تصادف اون مرکز خطا کار شناخته شده و مجبور به بستن مرکز خودش بشه و پرداخت جریمه دیگه این اتفاقا کمتر میفته.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خیلی ناراحت شدم از این رخداد تلخ ولی ببخشد این آقایون اصلا براشون مهم نیست چقدر این حادثه های مشابه می افته مثل هواپیمایی که سقوط کرد عین خیالشون نبود
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
دوستان ازماست كه برماست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله تواست
آنچه جایی نرسد البته آن فریاد است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
به نظر شما بسیج و امزش و پرورش که این اردوها را اجباری کرده مقصر نیستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
کجا اجباری بوده؟ اونوقت این همه آدم که برای کارای دیگه میرن مسافرت اجبارشون کردن ؟ این حرفا چیه؟ مشکل یه جاهای دیگه ست. اونا رو باید حل کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
مگه اجباریه ؟ ....واویلا.....
ناشناس
| Norway |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
تعداد کشته های این اردوها کم کم از تعداد شهدا بیشتر می شه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
رو چه حساب میگید اجباریه ، تو این دوره زمونه که دانش آموز کلاس های رسمی اجباری و قانونی رو نمیره فکر میکنید ، پدر مادر و خود دانش آموز به اجبار راضی میشه بره اردو اونم جنوب کشور؟
شایعه سازی نکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
این اردوها به هیچ وجه اجباری نیست
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اجبار !!!!!!؟
خیلی دلت بخواد که ببرنت به این اردو- تازه قرعه کشی هم میشه - پول هم باید بدی.
کجای کاری آقا یا خانم دوست ناشناس!!!!؟؟
یک پدر مسوول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اینگونه اردوها شاید اجباری نباشه ولی وقتی مسوولین مربوطه مطرح میکنن دیگه نمیشه جلوی بچه ها رو گرفت . اونها دوست دارند به هر قیمتی با دوستاشون باشن . من خودم مانع رفتن پسرم به یکی از این اردوها شدم ولی او دیوانه وار به من حمله کرد . چرا باید در کشوری که هر 20 دقیقه یک نفر در اثر تصادفات جاده ای میمیره بچه های معصوم رو به کام مرگ فرستاد. لطفا منعکس کن.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
وقتی که تعداد کمی از دانش آموزان دوست داشته باشند بروند مطمئن باشید که بقیه هم تحریک می شوند که همراهشان بروند آن هم برای دخترها. دیگر پدر و مادر چگونه می توانند مانع شوند حتی اگر راضی نباشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
وقتی میگن میتونین نرید ولی 8نمره ازتون کم میشه خوب معلومه بچه نمره کامل میخواد و راضی نمیشه دفاعی رو با 12 پاس کنه معدلش بیاد پایین
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
چه ربطی داره؟اگه نبرن اردو می گی نبردن اگه ببرن هم یه مشت راننده کاری می کنن گردن بسیج با اموزش پرورشه ؟ نه بابا این حرفا نیست
محمدشیرازی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
سلام همه دوستان
برادر یا خواهر من . مسئله که اردو نیست.اردو یک نیاز واسه دانش آموز یا دانشجو هست حالا اگر میبردن مشهد یا شمال . بازم موضوع اردو بود... خیر اردوهای راهیان نور تاثیرات بسیار معنوی در روحیه جوانان داشته و دارد
بحث .ایمنی هست
برای مثال:یعنی اونایی که در شهرک های بزرگ که کمی دور از مدارس آموزشی هستن در یک سانحه براشون مشکل پیش بیاد بازم بحث دارید .
اصل مطلب فقط ایمنی هست و گرنه اردوی راهیان نورواقعاً در نوع خودش بی نظیر هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
شما مثل اینکه نمیدونید..اجباریه..12 نمره درس دفاعی مال همین سفره
ناشناس
| United Kingdom |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
دوستان اگر مطالب برادر یکی از فوت شدگان رو خوانده باشید متوجه میشید که کاملا اجباری بوده و اگر نمیرفتن نمره درس به آنها داده نمیشده!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
ناشناس عزیز اگر یه خورده تحقیق میکردی یا بچه دوم دبیرستانی داشتی میدونستی این اردو 10 نمره عملی داره اجبار به چی میگن دیگه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
بله اجباريه و براش نمره در نظر گرفته ميشه.تمام دختران راهنمائي اگه نمرشو ميخوان در پائيز و پسران در زمستان بايد برن.شايعه هم نيست.من خودم در اموزش و پرورش هستم
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
درس آمادگي دفاعي براي پسرهاست نه دخترهاكه نمره براش درنظر گرفتن
ناشناس
|
Taiwan, Province of China
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
سلام
آقا این نامه سر جای خودش ارزش داره
اما سهم جاده در تصادفات این جاده بسیار زیاد هستش!
چند بار مجبور به تردد از اون جاده شدم، ولی هیچگاه جرات نکردم با ماشین شخصی برم و همیشه با ماشین عمومی رفتم!
پیچهای تند! بدون علامت، کیفیت بده جاده، راننده گان تاکسی بی مهابا و... از همه بدتر دست اندازها و فراز و نشیبهای بسیار در این جاده علت بسیاری از تصادفات هستش.....و نباید این نامه باعث بشه عامل جاده دوباره کمرنگ بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
از رئيس محترم دستگاه قضا خواهشمنديم دستورات محكمي صادر فرمايند.
پاسخ ها
مهر آذين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
ضمن عرض ادب و احترام، امروز 30 مهر ماه هست ! امروز 30 روز از اول مهر گذشته است . آموزش و پرورش آيا آنقدر كه به فكر تعطيلي و تفريح دانش آموزان هست به همان ميزان هم به فكر تحصيل آنها هست؟ واجب بود به اين سرعت اين اردوي برگزار شود ؟ شنيدم هركس در اين اردو شركت كند 8 نمره هم بهش داده مي شود ! پس به امر تحصيل هم توجه مي شود!!!!!!!!! ضمن ابراز همدردي با والدين اين دختران گل ، ياد آوري و پرورش حس نوع دوستي و رشادتهاي جوانان غيور و دلير ايران بر همه ما واجب مي باشد اما با توجه به اينكه تاكنون بارها سابقه چنين حوادثي وجود داشته خود والدين مي توانند اين وظيفه را خود به عهده بگيريد و با رعيت موازين و اصول پيشگيري دگر باره شاهد چنين حوادث دلخراشي نباشيم.
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
این اردوها نه اجباری است و نه به کسی نمره ای اضافه تعلق می گیرد. این جنابمهراذین بفرماینبه چه درسی 8نمره اضافه میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آقا آرش برادر منم تو اين اردو كه اجبار مي باشد رفته درس مورد نظر هم آمادگي دفاعي بودش والسلام ديگه انقدر زيرش نزنيد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اگه مث برنامه هسته اي ، عزم مسئولين ما جزم مي شد مطمئنا اين معضل قابل حل خواهد بود. اكثر تصادفات ناشي از خطاهاي انساني است پس بايد براي جلوگيري از خطاي انساني قوانين را سخت تر و جرايم را بيشتر و جلوي فساد در حوزه راهنمايي را گرفت.
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
ضمن تسليت به خانواده داغديدگان
نميدونم اينها واقعاً خودشان متوجه نمي شوند كه بايد اين كارها را بكنند و منتظر همچين حوادثي مي شوند.. اين حادثه و امثال حادثه هاي آن مثل حادثه ولنجك تهران كه چندين سال مي گذرد و دانش آموزان آن هم از ياد رفتند هنوز هم تكرار مي شود ....

با تاسف فراوان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
بچه های بیگناه اسیر ندانم کاری و سهل انگاری بزرگترا میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
الهی بمیرم برا دل مادراشون...
زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
تنها راه اصلاح فرهنگ بد رانندگي ما ايراني ها ، اجباري شدن نصب جي پي اس روي خودروها و كنترل ماهواره اي آن هاست. معاينه فني ها پولكي است ، نديده مجوز مي دن .بنظرم اينقدر تلفات جاده اي داريم كه روي اين موضوع سرمايه گذاري شود. البته اگه جون آدما مهم باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
موافقم
من بعد از مشکلات فنی بیشماری که برای هواپیما ها پیش اومد و میاد ، ترجیح دادم با قطار یا اتوبوس سفر کنم ، ولی متاسفانه راننده های اتوبوس خصوصا در موقع شب ،خیلی بد و خطرناک رانندگی می کنند ، سرعتشان از 110 کمتر نمی شه و از همه ماشین ها سبقت می گیرند وقتی هم اعتراض می کنی یک نگاه عاقل اندر سفیهی می اندازند و می گویند ما راننده ایم ، شما خیلی حساسین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
آفرین موارد خوبی رو ذکر کرده اند.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟