به دنبال تصادف مرگبار جاده‌ای امروز، نماینده شوشتر اعلام کرد:

شکایت از مدیران وزارت راه‌‌وشهرسازی به اتهام معاونت در قتل!

در هیچ تصادفی، جاده یا مسئولین جاده‌ای مقصر نیستند و رانندگان باید مهارت لازم را داشته باشند؛ اما پرسش این است که بالأخره فکری برای این جاده‌ها خواهند کرد؟ شاید یک درصد این اتفاقات جاده‌ای به دلیل غیر استاندار بودن جاده‌ها باشد، و اگر منصفانه بخواهند نگاه کنند نباید از این یک درصد هم چشم‌پوشی کرد.
کد خبر: ۳۶۵۱۱۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱ 16 December 2013
|
19649 بازدید
|
استعفای نمایندگانکشور ما از لحاظ ‌حوادث طبیعی همچون سقوط بهمن و کولاک در گردنه‌ها بسیار مستعد است و خبرهایی که در این خصوص پی‌در‌پی شنیده می‌شود، مؤید این ‌است؛ اما جدا از اینها، ‌تصادفات علت اول در مرگ‌ومیر در کشور ماست. کشور ما در این زمینه، از دیگر کشور‌ها جلوست و این مسأله بسیار تأسف‌بار است.

به گزارش «تابناک»، علل گوناگونی در این زمینه دخیل هستند، اما مهم‌ترین نکته‌ای که در بیشتر جاده‌های استانی کشور به چشم می‌خورد، ناامنی جاده‌هاست. جاده‌های‌ ما در یک قرن گذشته ساخته‌‌شده و متناسب با نوع اتومبیل‌های آن زمان و سرعت آن‌هاست و تا هنگامی که بحث ناامن بودن جاده‌ها بررسی و حل نشود، امداد و نجات در جاده‌ها نیز با کندی پیش خواهد رفت.

همین شهریور گذشته بود که در سنندج در یک تصادف چند تن از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و یا به فاصله چند روز پس از این تصادف بود که حادثه هولناک دیگری در قم رقم خورد و در یک سانحه جاده‌ای، ۴۴ تن از مسافران یک اتوبوس در جای خود زنده در آتش خاکستر شدند.

صبح امروز نیز حادثه خونین دیگری در حوالی شوشتر رخ داد و یک دستگاه مینی‌بوس با یک تریلر برخورد کرد و به دنبال آن ده تن‌ از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و دوازده تن دیگر راهی بیمارستان شدند؛ سرنشینان مینی‌بوس دانش‌آموز بودند.

سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر گفت: وقوع چنین حوادثی با این وضعیت جاده‌ای در این محور طبیعی است؛ وقتی عرض کل جاده ۷ متر باشد، باید انتظار چنین تصادفاتی را هم داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: بار‌ها به مسئولین استانی ‌تذکر داده‌ و درباره جاده‌ها اعتراض کرده‌ایم، ولی گوش شنوایی نیست و هر کس به فکر کار خودش است. در چنین شرایطی پیگیری ما نیز بی‌نتیجه می‌ماند. پس از وقوع حادثه نیز کسی پاسخگو نیست.

نماینده شوشتر گفت: ضعف مدیریت استانی، عامل این تصادفات است و برای حل این مشکل باید فکر اساسی کرد. نمی‌شود مسئولین چشم خود را بر این‌ گونه خطرات ببندند و سرانجام کمبود بودجه و اعتبار را برای این کسورات خود بهانه قرار دهند. البته دولت نیز در این قضیه بی‌تقصیر نیست و معمولاً بودجه عمرانی برای این مناطق کم در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: نمونه آن بودجه سنواتی امسال هست که نمایندگان خوزستان به آن اعتراض داشتند. متأسفانه ردیف‌های اعتباری برای اصلاح و ساماندهی راه‌ها برای این منطقه نه تنها در بودجه امسال بلکه در سال‌های گذشته نیز صورت نگرفته است.

ابراهیمی گفت: متأسفانه ضعف مدیریت استان و ‌بی‌توجهی به ایمنی مردم زمینه‌ساز اتفاقات ناگوار در این استان شده ‌که از جمله آن‌ها تصادف رانندگی صبح امروز در محور گتوند ـ شوشتر در نزدیکی‌ صالح شهر بود که منجر به جان باختن ده تن‌ از دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مملکت شد.

این نماینده تأکید کرد: با توجه به این که لزوم تعریض و اصلاح این راه ارتباطی به صورت کتبی به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده بود و کار درخوری در این باره انجام نشده است، اینجانب تصمیم دارم، به همراه اولیای دم از مدیران این وزارتخانه به دلیل معاونت در قتل و اهمال در انجام وظایف خود به مراجع ذیصلاح شکایت کنم.
 
وی افزود: متولی این امر ‌‌مدیریت استان است و با وجود تذکر نمایندگان، هیچ کار درخوری صورت نگرفته است و بهانه آن کمبود بودجه عمرانی بوده است، در صورتی که جان مردم چیزی نیست که با این بهانه‌ها گره زده شود. نقاط پرخطر مسأله‌ای بوده که همواره در بوته فراموشی بوده و متأسفانه فقط هنگامی که یک اتفاق ناگوار رخ می‌دهد، باعث می‌شود که مسئولین بعضاً به واکنش رسانه‌ها توجه کنند و پس از آن دوباره به ورطه فراموشی رود. حال آنکه جان ارزشمند ایرانیان، فدای ملاحظه‌کاری و بی‌توجهی مسئولین ارشد وزارت راه و مسئولین استان می‌شود.

نکته جالب در این‌ گونه موارد این است که بیشتر اوقات که اتفاقی از این دست در کشور رخ می‌دهد، آخرین نفری که در مظان اتهام قرار می‌گیرد، مسئولین هستند و همیشه فرافکنی در جایگاه نخست است.

در حادثه قبلی که در قم اتفاق افتاد، اول لاستیک، بعد چرخ و بعد راننده مقصر شناخته شد، پس از آن به سراغ مسئولین رفتند و تا جایی ادامه دادند که حتی پای سازمان استاندارد را به بازی کشانده ‌و اعلام شد ‌این لاستیک غیراستاندارد بوده و نباید اجازه می‌دادند وارد کشور شود.

در هیچ تصادفی، جاده یا مسئولین جاده‌ای مقصر نیستند و رانندگان باید مهارت لازم را داشته باشند؛ اما پرسش این است که بالأخره فکری برای این جاده‌ها خواهند کرد؟ شاید یک درصد این اتفاقات جاده‌ای به دلیل غیر استاندار بودن جاده‌ها باشد، و اگر منصفانه بخواهند نگاه کنند نباید از این یک درصد هم چشم‌پوشی کرد. البته تا کنون دلیل این تصادف از سوی کسی اعلام نشده، ‌ولی احتمالاً قابل پیش‌بینی خواهد بود که چه کسی یا چیزی مقصر بوده است!

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناکرا از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۷۲
ناشناس
|
Ireland
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
راه نقش داره اما از فرهنگ رانندگی مردم به کجا شکایت کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
این نمایندگان محترم تازه از خواب پا شدن؟
شاید بهتر باشد جای شکایت های من در آوردی همون استعفاشون رو دنبال کنند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
نمایندگان ما در مجلس وزیر راه را باید بازخواست کنند و درباره بودجه اختصاص داده شده توضیح بخواهند.
شاهد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
در هشت سال گذشته با اعتبارات کلان چه کردند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
جاده ی ترک خورده وپر از گودال.تابلو بود که جاده غیر استانداردبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
راستی اون راهی که برای روستاهای داخل دریاچه سد کارون۳ قرار بود زده بود چی شد؟ اونجا هم یه مینی بوس آدم غرق شدند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اعتبارات نگهداری و ایمن سازی راهها را در ساختمانهای مسکن مهر بیابید ... ادغام تاریخی وزارت راه و ترابری و مسکن شهرسازی با اهداف سیاسی ، تاوانی است که شاید می شود انسانهای بی گناه با جانهایشان ندهند ... آقایان نمایندگان ، وزیر محترم امروز هم دیر است ، شاید همین لحظه با راهداری ضعیف و غیر تخصصی زمستانی توسط مدیران نا آشنا به راه و عاشق مسکن مهر ، جان انسانی در خطر است ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
من موندم چطور 20 کیلومتر اتوبان دو طبقه در عرض یک سال در تهران زده میشه ولی یک پل کوچیک که یک هزارم بودجه . تخصص پروژه صدر رو هم نمی خواد مونده
ایران فقط شده تهران وقتی ریز گرد به تهران میرسه همه دادشون در میاد کل دنیا میدونه که چه خبر شده ولی وقتی تو اهواز ریزگرد هست انگار نه انگاه
خوزستان چیزی کم از کویت نداره ولی ببین این کجا و آن کجا
راهدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ادغام وزارت راه ومسکن دلیل مهمی بر افزایش تصادفات جاده ای گردیده است به دلیل که مسکن موجب به حاشیه کشیدن راهداری و فراموش کردن راه گردیده است پس کسانی باید جوابگوی مردم باشند که باعث پیش امدن این وضعیت گردیده اند و همچنین اقای اخوندی که با مخالفت با طرح تفکیک مسکن وراه توسط مجلس باعث فرامو شدن بیشتر راه گرید پس تا مادامی که وضعیت راه ومسکن مشخص نشود روز به روز باعث فراموشی بیشتر راه و تلفات حانی برای هم وطنان عزیزمان خواهد گردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
مطئمن باشيد اخرش هم نخواهد بود
چرا مسئولين در حق اين ملت اينقدر نامردي مي كنند
ملتي كه هشت سال با دست خالي در مقابل دشمن اين مرز و بوم مقاومت كردن
به خدا اين جوابش نيست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
جاده واقعا جاده نامناسبی است
که این اتفاق افتاده است
خیلی تزیلی و ماشین باری تردد داره
عریض هم نیست یه باند رفت و یکی برگشت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
مایی که دارای این همه نفت و قیر و شن و ماسه هستیم باید جاده هامون داغون باشه.یه ماهه پراید خریدم داره میریزه زمین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
در پاسخ به دوست ناشناس که فرموده یک ماهه پراید خریده داره میریزه زمین باید بگم دوست عزیز علاوه بر صحت صحبت شما باید بگم خود پراید مشکل اصلیه احتیاج به جاده داغون نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
درجاده آذر بایجانغربی شهر ماکو به بازرگان حدود 10 کیلومتر جاده دو طرفه است و هر سال شاید کمترینش 30 مورد تصادف اتفاق میفتد و هر سال حداقل 5 نفر جان خود را از دست میدهند ، اگر تابحال حتی سازمان بیمه که جزوی از دولت است با پول خودش این جاده کوچولو را دو بانده میکرد شاید هیچ ضرر مالی هم پرداخت نمیکرد و تصادفات شاخ به شاخ هم به صفر میرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
کاملا درسته و یک جاده ترانزیت بین ترکیه و ایران
آیاراههای ترکیه قابل مقایسه با ایران است؟
طاهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اتوبان تهران قم نیز شاهد حوادث مستمری هستیم مخصوصا ومخصوصا در مقاطعی که مشغول اسفالت هستند...
اولا اسفالت این شرکت غیر استاندارد است وگویا هیچگونه نظارتی نمی شود
ثانیا هنگام کار رعایت مردم وماشینهاییکه تردد میکنند نیستند
امنیت مسیر در جاهاییکه اسفالت میشود بهیچ وجه رعایت نمیشود
درهمین اذرماه بری نمونه حادثه توسط ماشین نیسان ابی رنگ قیرپاش بوجود امد که منجر مسدود شدن اتوبان تهران قم برای نیم ساعت شد
بدلیل شغل ویژه وکارشناسی که دارم
از انجاییکه بنده سه روز درهفته این مسیر را طی میکنم متاسفانه هربار شاهد حادثه ای بوده وهستم وتاکنون بی تفاوتی وبی خیالی این شرکت اسفالت ادامه دارد....
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
همین مسئولین از مردم هستن وارداتی نیستن مشکل از فرهنگ حاکم بر جامعست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
عمو کی گفته اینو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
از مردم!!!! بی خیال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
مسولین از خوده مردمن , اما بفکر مردم نیستن و بفکرمنافع خود , ارتقا منسب و افزایش تعداد خودرو های 100 میلیونی فرزندای مبارکشون هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
بله حتما به نتیجه می رسه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
چرا راه دور میریم همین راه تهران فیروز کوه .ولی ایراد واقا به این دولت نمیشه گرفت چون تو 120 روز کاری نمیشه کرد
حامد اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
از اینکه نمایندگان محترم جرات و جسارت انتقاد و شکایت از دولت را پیدا کرده اند بسیار مسروریم...ظاهرا تمام مشکلات ظرف شش ماه کارکرد روحانی حاصل شده است!
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# ترامپ # قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # سلاح پلاسمایی # سریال پایتخت
نظرسنجی
توافق نهایی ایران و آمریکا تا چه زمانی انجام می شود؟
الی گشت