برنده واقعی فیلتر WeChat و Viber چه کسانی هستند؟

سال پیش اعلام شد، بنا بر ‌آمارها در کشورمان، به طور متوسط روزانه شش تن با سلاح‌های سرد و عمدتاً با چاقو کشته می‌شوند که اتفاقاً بخشی از این چاقوها نیز چاقوهای معمولی است؛ اما آیا به این دلیل خرید و فروش یا نگهداری چاقو در ایران و دیگر کشورها، ممنوع شده است؟! ... باید توجه داشت با این سرعت رشد فناوری، دیر یا زود ابزارهای اینچنینی خواهد آمد که شاید مسدودسازی و فیلترشان نیز ممکن نباشد!
کد خبر: ۳۶۵۹۷۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴ 20 December 2013
|
115563 بازدید
|
با فیلتر سرویس تلفن اینترنتی WeChat به عنوان یکی از تازه‌ترین ابزارهای ارتباط‌گیری اینترنتی، پیش از هر نقدی بر نوع توسعه فیلترینگ در فضای مجازی و فرصت‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی که تنوع‌یابی روزافزونش را با این روش‌ها نمی‌توان محدود ساخت، این پرسش بزرگ پیش روست که برنده اصلی این تصمیم در ‌کشور‌ چه کسانی یا به تعبیر دقیق‌تر‌ چه مجموعه‌هایی هستند؟

به گزارش «تابناک»، با گسترش شبکه اینترنت و دسترسی ارزان‌ترِ تلفن‌های هوشمند به اینترنت، ابزارهای نوینی‌ در قالب این تلفن‌ها‌ ظهور پیدا کرده که برخی از آن‌ها استفاده از تلفن به عنوان یک ابزار مکالمه از طریق سیگنال‌های گرانبها را دگرگون ساخته است؛ نسل تازه‌ای از نرم‌افزارهای میان قالب مسنجر و تلفن‌های اینترنتی که حتی ظرفیت مبدل شدن به شبکه‌های اجتماعی نیز برای برخی از آن‌ها قابل پیش‌بینی است و دنیای عظیم و عجیبی را می‌توانند پیش روی فعالان این عرصه‌ها قرار دهند.

‌«وی‌چت / WeChat»، «وایبر/ Viber» و «تانگو / Tango» نسل نو ابزارهای برقراری ارتباط در چهارچوب تلفن‌های همراه هوشمند است که فضای ارتباطات از طریق خطوط تلفن همراه را با تحول تازه‌ای روبه‌رو ساخته و میزان استفاده دارندگان تلفن همراه از سیگنال‌های مخابراتی را که بسیار گران تمام می‌شود، به شدت کاهش داده است. قیمت پایین اینترنت در قیاس با هزینه بالای هر پالس تلفن همراه، باعث شده استفاده از این ظرفیت توسط دارندگان تلفن همراه جدی گرفته شود.

برنده واقعی فیلتر WeChat و Viber چه کسانی هستند؟

با این حال، این ابزارهای ارتباطی اجتماعی که در دنیا به واسطه توجیه اقتصادی‌شان به سرعت در حال فراگیری است، در ایران عمر طولانی نیافت و به سرنوشت فیس‌بوک و توئیتر و‌ دیگر رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی اینچینین مبتلا می‌شود. در نخستین گام این «وی‌چت / WeChat» بود که با تصویب کمیته فیلترینگ که از قضا بیشتر اعضایش را دولتی‌ها تشکیل می‌دهند، فیلتر شد تا صورت مسأله به کلی پاک شود و استفاده از این ابزار‌ها نیز برای گروهی موکول به دور زدن فیلترینگ در ساختار تلفن همراه باشد که پیچیده‌تر از دور زدن فیلترینگ در رایانه‌های خانگی است.

در این میان، برخی رسانه‌ها درباره احتمال فیلتر «وایبر/ Viber» و «تانگو / Tango» و حتی ایسنتاگرام که ارتباطی نیز با تماس تلفنی ندارد و شبکه اجتماعی عکس محسوب می‌شود، نیز به دلایل مشکلات فرهنگی که می‌تواند در پی داشته باشد، گمانه زنی کرده‌اند؛ ابزارهایی که زمینه مکالمه و پیام صوتی و نوشتاری رایگان از راه تلفن همراه را فراهم می‌آوردند و روز به روز بر شمار این نرم‌افزارهای ارتباطی نیز افزوده می‌شد.

طبیعتاً با فراگیر شدن این ابزارهای ارزان قیمت، برقراری ارتباط که تنها هزینه اندک اینترنت را برای کاربر در پی دارد، میزان استفاده مردم از پالس‌های گرانبهای خطوط تلفن همراه به شکل گسترده‌ای کاسته می‌شود؛ امری که در ماه‌های اخیر مشهود بود و به سرعت نیز در حال توسعه نفر به نفر بود و طبیعتاً بخشی از هزینه‌های زندگی مردم و البته عدد بسیار بزرگی از درآمد اپراتورهای تلفن همراه را کاهش می‌داد.

برنده واقعی فیلتر WeChat و Viber چه کسانی هستند؟

تنها درباره نرم‌افزار «وی‌چت / WeChat» که گرفتار فیلتر شد، از عدد چندصدمیلیون میلیون کاربر در سراسر جهان سخن به میان می‌آید و به واسطه همکاری اقتصادی چهره‌هایی چون لیونل مسی برای تبلیغ این ابزار‌ها به سرعتی عجیب در حال گسترش است. اعداد مشابهی نیز درباره «وایبر/ Viber» که سرعت فراگیری‌اش به مراتب بیش از دیگر نرم‌افزارهای اینچنینی است، مطرح می‌شود و اگر همین سرعت رشد در دنیا ادامه داشته باشد، در آینده‌ای نزدیک، حجم مخاطبان این ابزار‌ها نیز ده رقمی خواهد شد.

نخستین بار این زهره طبیب‌زاده بود که در خصوص شبکه‌های اجتماعی جدید مانند «وی‌چت» و «تانگو» اظهار داشت: «یکی از عوارض و آثار منفی فضای مجازی، روابط نامناسب اخلاقی بین دختر و پسر است که این شبکه و نرم‌افزار‌های جدید مانند «وی‌چت» و «تانگو» آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای نوجوانان و جوانان به همراه دارد. شبکه‌های اجتماعی جدید فیلتر نبوده و این خود مشکلی اساسی است؛ این شبکه‌ها جوانان را ترغیب به روابط نامشروع و غیر اخلاقی می‌کنند... ترویج بی‌بند و باری و عادی سازی خیانت از سوی چنین شبکه‌هایی رخ می‌دهد؛ حضور دختران و پسران نوجوان در «وی‌چت» باعث روابط شدید و وابستگی آن‌ها به فرد ناآشنا می‌شود که این امر آسیب جدی است، چرا که مشکلات عدید‌ه‌ای را به دنبال دارد...».

طرح چنین مباحثی از سوی این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نخستین جرقه بود تا در پی آن، جریان رسانه‌ای مشخصی به راه بیفتد و در ادامه نیز برخی رسانه‌ها که اساساً نسبتی با این نگرانی‌ها ندارند، به دلایل دیگری همراه این جریان شوند و عملاً زمینه فیلتر این شبکه‌های اجتماعی یا به عبارت دقیق‌تر، ابزارهای ارتباط جمعی فراهم شود و در کمیته‌ای که اکثریت اعضایش را نمایندگان نهادهای مختلف دولتی تشکیل می‌دهند، فیلتر کلی «ویچت / WeChat» تصویب شود که به هر حال امید می‌رود با جمع بندی دقیق و در نظر گرفتن نفع و ضرر چنین تکنولوژی‌هایی بوده باشد.

برنده واقعی فیلتر WeChat و Viber چه کسانی هستند؟

آنچه مسلم است، این ابزارهای تازه نیز می‌تواند آسیب‌هایی در پی داشته باشد، کما اینکه همه ابزارهای بشری از ساده‌ترین آن‌ها نظیر چاقو تا ابزارهای مشابه آنلاین می‌توانند در خدمت بشریت باشند و یا آسیب‌هایی در پی داشته باشند. سال پیش اعلام شد بنا بر‌ آمار‌ها در کشورمان، به طور متوسط روزانه شش تن با سلاح‌های سرد و عمدتاً با چاقو کشته می‌شوند که اتفاقاً بخشی از این چاقو‌ها نیز چاقوهای معمولی است؛ اما آیا به این دلیل خرید و فروش یا نگهداری چاقو در ایران و دیگر کشور‌ها، ممنوع شده است؟!

بگذاریم مثال ملموس‌تری بزنیم؛ زمانی که یاهومسنجر در سال‌های نسبتاً دور همراه با اینترنت کم سرعت به ایران آمد، بسیاری خواستار فیلتر سرویس‌های یاهو بودند و دلیل لزوم تحقق این امر را نیز اتاق‌های چت بیان می‌کردند که مفاسدی در آن‌ها رخ می‌داد. مرور زمان و رشد سطح فرهنگی استفاده کنندگان اینترنت اما باعث شد تا این فضا‌ها مشتریان بسیار کمتری داشته باشند و عملاً برای بسیاری از کاربران به فراموشی سپرده شوند و این مسأله نیز تا حدود زیادی به هشدار‌ها در این باره و همچنین فرهنگ سازی باز‌می‌گشت.

درباره دیگر ابزارهای اینترنتی نیز طبیعتاً می‌توان چنین فضایی ترسیم کرد و مشخص است که اتفاقاتی نظیر Shake کردن که تا حدودی قابل قیاس با چت روم‌هاست، می‌تواند جزو آسیب‌های محدود شبکه عظیم اطلاع رسانی باشد، کما اینکه مزاحم تلفنی جزو آسیب‌های استفاده از تلفن ثابت در سال‌های دور بود که برایش چاره اندیشیده شد. حتی درباره سوءاستفاده و شنود این شبکه‌های آنلاین ارتباطی نیز مطالبی بیان شد که در این باره نیز می‌شد به مردم تأکید کرد که مکالمات حساسشان را با این شبکه‌ها انجام ندهند، چرا که چنین خطری درباره تمامی ابزارهای ارتباطی آنلاین ـ بلااستثنا‌ ـ وجود دارد.

در این زمینه نیز ‌ای کاش چاره اندیشی‌هایی شود و تکنولوژی‌های نوظهور ارتباطی که می‌تواند هزینه‌های کنونی را کاهش دهد، به صورت کلی ‌فیلتر‌ نشوند. آنچه مسلم است برنده واقعی فیلتر WeChat و Viber در کشورمان خواسته یا ناخواسته اپراتورهای تلفن همراه هستند که اتفاقاً بخشی از درآمدشان را بر هر پالس تلفن همراه می‌بایست به حساب دولت واریز کنند و اتفاقاً عدد بزرگی را شامل می‌شود.

با این حساب، بر خلاف اپراتور‌ها، مردم سودی از فیلتر این شبکه‌ها نمی‌برند؛ امری که امیدواریم در تصمیم‌گیری‌های اینچنینی، مورد توجه ویژه سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی قرار گرفته و از این پس نیز قرار بگیرد و پیش از این‌ها نیز توجه داشت دیر یا زود ابزارهای اینچنینی خواهد آمد که شاید مسدودسازی و فیلترشان نیز ممکن نباشد!
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۳
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۷۶۳
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
این که همیشه کسی باشد که جای تو تصمیم میگیرد ، نه اینکه تورا کمک کند برای تصمیم بهتر اذیتم میکند !
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
اینطوری پیش بریم باید بفکر ارتباط با آتش و دود باشیم!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
با تکنولوژی نمی توان مبارزه کرد ! ...
پاسخ ها
یک شهروند ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
WeChat آزاد باید گردد ...
WeChat آزاد باید گردد ...
WeChat آزاد باید گردد ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
ای کاش مسئولین نرخ مکالمات تلفن همراه را کاهش می دادند بعد این نرم افزارها رو فیلتر می کردند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
فقط میشه افسوس خورد...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
با تکنولوژی نمی توان مبارزه کرد ولی الزاما هر تکنولوژی را هم نباید مصرف کرد
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
دوست عزیزی که میگی لزوماً از هر تکنولوژی نباید استفاده کرد؛ این من و شمای مصرف کننده ایم که می تونیم تعیین کنیم تکنولوژی خوب باشه یا بد
نمونه اش فیس بوک = ظریف
فیس بوک= صفحه ی لیو مسی!!!!!
چیزی که مسلمه فیلتر کردن راه کار نیست فقط صورت مسئله رو پاک کردنه
خانوما را رو از ورزشگاه ها فیلتر کردیم فساد کم شد؟!!
سمیع
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
الزامی در کار نبوده، هرکی نمیخواد استفاده نکنه، بقیه چه گناهی کردن؟ پش چون آمار تصادف بالاست از فردا رانندگی رو هم ممنوع کنن.
ناشناس
| United States |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
ناشناس 23:03 میشه بفرمایید کدومو تایید میکنید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقای نباید مصرف کرد، خوب شما مصرف نکن عزیزم
قليدون
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
ناشناس عزيز موضوع بحث "هر تكنولوژي" نمي باشد بلكه تكنولوژي وسائل و برنامه هاي ارتباط فردي و جمعي است. ضمنا اگر سن شما مي رسد مخالفت با ويدئو را هم يباد بار يا از بزرگترها بپرس و نتيجه آن را به تكنولوژي جديد تعميم بده تا بهتر بتواني نظر بدهي و تصميم گيري كني
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اگه اینجوری پیش بریم، باید از خانه بیرون رفتن رو کلاً ممنوع کنیم و تازه شم نباید بذاریم زن تنها تو خونه کولر روشن کنه!!!
هر چی باشه کلماتی مثل فرهنگ سازی و آموزش و ... فقط باز گذاشتن راه های نفوذ دشمنان و شیاطین برای ورود به دل های پاک جوان های ماست!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
واقعا متاسفم. آقا يا خانم ناشناس محترم شما از اين تكنولوژي استفاده نكن. آخه تا كي بايد صورت مساله رو پاك كرد؟؟؟؟؟
ناشناس
| - |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
تشخیص مصرف کردن یا نکردن یک تکنولوژی بر خود شخص است نه دیگران
محمد رضا روشنی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
مثبت و منفی ها کاملا گویای نظر مردم است . تا کی باید خودتونو از مردم عاقل تر بدونیدو برامون تصمیم های اینجوری بگیرید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کدوم بی جنبه ای به خانوم طیب زاده مسیج بد داده تو ویچت آخه
کیارش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
جناب ناشناس دوم ، دامه شوکت العالی : مصرف نکردن باید اختیاری و با شناخت فردی انجام بشه و در حد حریم اختیارات شخص تعریف بشه ،، نه اینکه با بزنو ببند ، فیلترو ، بگیر بیاره پلیسی بخوای فرهنگ مصرف نکردنو نهادینه کنی !!! و بعدم یه هوووووو از اونور بوم با مغز بیوفتی پایین ؟!؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
من پیشنهاد میکنم اینترنت و موبایل و کامپیوتر را هم فیلتر کنن و به خانم ها اجازه درس خواندن داده نشود
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
مهم این است که کسی حق ندارد برای دیگران تعیین تکلیف کند، باید و نباید ها را برای خودتان نگاه دارید و به دیگران تکلیف نکنید. برای شما مضر است، استفاده نکنید. در همین وی چت من بسیاری از دوستان هانم و آقای متدین را هم داشتم. متاسفانه هنوز بعضی امثال ناشناس ها، در بعد زمانی دوری قرار دارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
نمیدونم یادتونه یا نه ! ولی یه زمانی میگن ویدئو هم ممنوع بود !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
یکی از آلوده ترین کشورها به انواع ویروسها همین ایران خودمونه چون از بس همه مردم در خونه ها و ادارات از نرم افزار آنتی فیلترینگ استفاده می کنند و از همین طریق هرچی ویروسه سریع در ایران پخش می شه. اصلاً دارم مطمئن می کنم یکی از موثرترین روشهای اشاعه دادن انواع بدافزارها در یک جامعه، ابتدا فیلترینگ سایتها و سپس سوق دادن مردم به استفاده از فیلترشکنهاست.
یک کارشناس نرم افزار و امنیت شبکه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقای ناشناس، اتفاقا هرتکنولوژی را میتوان استفاده کرد ! زیرا هر تکنولوژی یک ابزار است و خوب یا بد بودن آن بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. بنابراین باید با فرهنگسازی صحیح، از تمام تکنولوژیها به نحو احسن استفاده کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
بعنوان یک دانشجوی دکتری کامپیوتر می گم چقدر ساده اید دوستان. وایبر یه ابزار جاسوسیه نه تکنولوژی. خیلی راحت شماره تلفن می دید اون هم برای رضای خدا تماستون رو برقرار می کنه.... مجانی مجانی
ناشناس
| United States |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
یعنی اگر نرم افزار چت و پیام رسان فیلتر شود دیگر خدای ناکرده دختر و پسر نامحرم با هم ارتباطی ندارند؟؟؟...
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
مشکل کشور فیلتر کردن wechat بود که اونم با موفقیت کامل انجام شد ...!
زاگرسي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
ميترسم اجازه آتش روشن كردن رو هم ازمون بگيرند
چون ممكنه يك دختر و يك پسر روزي با دود به هم علامت بدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
خب از واتس اپ استفاده کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
نمیشه بقیه رو مجبور کزد که مصرف نکند باید بهشون فهموند که از تکنولوژی هر چیزی که مفید هست رو استفاده کنن...
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اصلا اینترنت را هم کلا فیلتر کنن خیالمون راحا بشه . با دود ارتباط بر قرار می کنیم.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
قبول دارم که میشه استفاده های مثبتم ازش کرد (که تو ایران خیلی کمه) ولی خداییش باعث اتلاف وقت آدم میشه . وقتی که میشه خیلی کارای مفیدتر باهاش انجام داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
با تکنولوژی نه میتوان مبارزه کرد نه میتوان مصرف نکرد
باید فرهنگ درست مصرف کردن را بوجود آورد.
و تا وقتی فرهنگ صحیح استفاده کردن نباشد بهتر است فعلا استفاده از آن ممنوع گردد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اگه راست ميگيد بريد علم ياد بگيريد و كشور رو بي نياز كنيد99 درصد چت كردن ها يا جنسي است يا كار لغو و بيهوده كه هيچ فايده اي ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
عزیزان توجه کنید نویسنده خیلی روان نوشته اینهایی که تکنولوژی رو فیلتر می کنن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
پیشنهاد می دم در خونه هامون رو ببندیم و بیرون نیایم چون ممکنه تو کوچه یک صحنه بد ببینیم. مثلا یه معتاد که نشسته گوشه کوچه یا پارک داره مواد میکشه، یکی که داره زور گیری میکنه، یا دزدی، مغازه داری که دروغ میگه و سر مشتریش کلاه میگذاره. پیشنهاد میدم هممون کور و کر بشیم تا هیچ چیز بدی نشنویم و هیچ صحنه بدی نبینیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
تودوست ندارى مصرف نکن. هرکس صلاح ومصلحتش راخودش مى تواندتشخيص دهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
شما استفاده نكن عزيز
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
فرهنگ ما ایراد دارد. باید خودمان را درست کنیم نه اینکه ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
چرا هر تکنولوژی رو نباید مصرف کرد؟ چرا همش دنبال بعد منفی قضیه هستین؟ دگم بودن تا کی؟ ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
تو گر طبییب بودی سر خود دوا بکردی
خانم طبیب زاده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
هدایتش که میشه کرد
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
برا من که فیلتر نیست خداروشکر
nashenas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
آخه تا کی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
تاکی؟ تا وقتی که آن کار دیگر نکنیم.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
کدوم کار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
به تشخیص شما هیچکس نباید مصرف کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
منظورش همون کاره...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
نمی شه گفت کدوم کار. همون کار مگه میشه ندونی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
نمرات مثبت/منفی را ببین یه خورده خجالت بکش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
علی آقا ناشناسی که گفته آن کار دیگر ....بنده هستم. خودمون رو که نمیتونیم گول بزنیم همه میدونیم چه خجالت هایی تو فیس بوک و...علی رغم جنبه های مثبتش وجود داره
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کشورهای اروپایی و آمریکایی مدام در حال تولید علم و تکنولوژیند...کامپیوتر.اینترنت.نرم افزار.سخت افزارو....اما ما در ایران بجای تشویق و درس گرفتن مدام محدودیت ایجاد میکنیم و همه کاراشون رو بد و جاسوسی و گند و مضر میدونیم.....حیف از ما...
وحیــــــــــــــــــــــــد
| United States |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
پس بهتره تلویزیون هم نبینی
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
همینه که هست
محمد جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
باید اینترنت را به صورت کامل قطع و از ورود گوشی هایی که امکان نصب نرم افزار روی آن ها وجود دارد به کشور جلوگیری کنیم.
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
بابا ذر چاد و کنگو و افغانستان هم فیس بوک استفاده میکنند
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
متاسفم
تکنولوزژی یعنی کار علمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
خانم زینب ،با 5تا کلمه نمیشه در مورد خوب یا بد بودن فیلترینگ نظر داد.نمی دونم تابناک با چه تفکری این جور نظرات رو منتشر میکنه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
آقای ناشناس : یادت نره تا همین چند سال پیش ویدیو ممنوع بود ولی الان دوستان خودشون ویدیو کلوپ زدن بیا و ببین !!!!...
ناشناس
| United Kingdom |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
مثل اینکه شما کلا نمی دونید تکنولوژی چیه، شما وقتی با تلفن همراهتون صحبت می کنید از تکنولوژی استفاده می کنید با اینکه کار علمی هم نمی کنید، لزوما که شما نباید سازنده باشید، شما بهتره دنبال مفهوم باشید تا معنای لغوی
علیرضا
| United States |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
آقای ناشناس لطفا در مقابل حضور تکنولوژی و اثرات خوب اون لطفا جبهه نگیر. افرادی امثال شما به گالیله میگفتن زمین گرد نیست در حالیکه زمین گرد بوده و هست و خواهد بود. تکنولوژی هم مثل آب روان راهش را از میان سنگ هم که شده باز میکند. ما مردم ایران زمین هم عقل داریم و هم خرد و از تابی جون عزیز هم مچکریم.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقا یا خانوم ناشناس (اول - فعلا که همون یه دونه ست)
اینجا بخش نظرات مردمه نه بخش نظرات دلبخواه شما. شما اگه دوست نداری نخون. یا نهایتا یه منفی بده و رد شو. دوست داری اینجا هم فیلتر بشه؟؟؟
اصلا ناف ما رو با فیلترینگ بریدن. من هم مطمینم که تابناک اینو منتشر نمیکنه. (اینجوری نوشتم که اقلا برای اینکه خودشو ثابت کنه نظرمو منتشر کنه)
بعدش دوست عزیز آفرین که تعداد کلمات رو شمردید. آمار خیلی به درد بخوری بودش. به نظر شما با چندتا کلمه میشه در مورد خوب بودن یا بد بودن فیلترینگ نظر داد؟؟؟
ناشناس
| United States |
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
ناشناس 19 2 برو افغانستان اونجا زندگی کن
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقا یا خانم ناشناس فیلترینگ اگه اثر مثبت داشت تا الان باید روی فیسبوک اثر میزاشت نه اینکه ایران جزو فعال ترین کشورها توی این شبکه باشه. مگه ایران توی کدوم قضیه ی فیلترینگ به نتایج مثبتی رسیده که الان میخاد برسه؟ ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
احتمالا تفکرش متاسفانه مخالف شماست!!
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
عزیز دل برادر ، جناب ناشناس گرام : میگم چطوره یه پیشنهاد یا درخواستی به تابناک بدی افتخاری بشی مسئول فیلترینگ نکته نظرات کاربران و خوانندگانش !!! فکر کنم خیل عظیمی از معضلات و کمبودها و نارسایی های فضای نت ، و کلا مملکت با این اقدام شما حله حل بشه !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
ناشناس اول تو احتمالا از اونايي كه فك ميكني نايب خدا در زميني .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
نمرات مثبت/منفی را ببین یه خورده خجالت بکش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
نخیر تکنولوژی یعنی ابزاری بسازیم که مردم از هر قشری بتوانند فعالیتهاشون رو راحتتر و با کیفیت تر انجام بدهند این فعالیتها میتوانند خیر و یا شر باشند این اختیاری است که خداوند به انسان داده تا خیر یا شر را انتخاب نماید ولی مسلما فعالیتهای خیر انسان و جامعه اش را به سعادت و آرامش میرساند. امیدواریم که همه انسانها خودشون بتوانند گناه و فساد رو از ذهنشون فیلتر کنند
ارزو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
نه خداوکیلی... چند درصد کار علمی توی وی چت انجام می شد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
از هر چيزي ميتوان استفاده خوب يا بد كرد. نميشه خودروها رو به خاطر كشته شدن مردم جمع كرد.
يه طرح ديگه حالا كه نميشه با مشكل آلودگي هاي هواي تهران مبارزه كرد بايد هوا را در شهرمان نابود كنيم تا هواي ناپاك نداشته باشيم. :)
ناشناس
| Australia |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
تو چرا اینقدر هول شدی ناشناس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
با نظر دموکراسی منتشر میکند. ضمن اینکه میخواهد امثال شما درکی از تکنولوژی و دنیا پیدا کنید.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
مشکل وی چت چه بود
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
حامد جان مشکلش این بود که نون بعضیها را آجر می کرد و مانع از دستیابی آنها به پولهای میلیاردی مفت می شد.
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
مشکل فسادش بود که بعضی ها رو مجذوب کرده بود!!مشکلش بی بند و باری و پاشیدن هزاران خانواده بود.مشکلش....
ناشناس
| - |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
نامزد من ازین طریق با شخص دیگه آشنا شد که کلی دروغ هم گفته بود ، من آدم ساده ای بودم و تحصیلکرده ، اما اون آقا ازین پسرهای پولدار که عکسهای مختلف میزاشت و باشگاه بدنسازی میرفت...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش جان نظرت چیه همشون رو اعدام کنیم بخندیم هان؟
بی بندو بارن دیگه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اگر قراره خانواده ها اینقدر سست و بی پایه باشن که اینجوری از بین برن، بهتر که بوجود نیان و چه بهتر که پاشیده بشن
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقای کورش اینها که گفتی مشکل وی چت نبود مشکلات فرهنگی ماست که از جای دیگه ناشی میشه نه از وی چت. یعنی خیال کردی با فیلترینگ وی چت اون مشکلات همه حل شدن و دیگه خیالمون راحت شد و باید کنار بشینیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
مشکل وی چت فسادش نیست مشکل بدفرهنگی ماهاست
همچنین وسایل و فن آوری هایی هس! تاکی می خوایم کتمان کنیم
بهتر نیس بجای قایم کردنش خودمون استفاده شو یاد بگیریم که فردا بچه هامون دزدکی نرن سراغ شه هزارتا مشکل
مثل الان ماها و والدین مون!
saeed
| United States |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش: پاشیدن هزاران خانواده با ویچت؟ حالت خوبه؟ وات د فاز ؟
علی
| United States |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
دوست عزیز مشکل فساد !! هر چیزی مشکل فساد داره اما میخوام بدونم واقعا با فیلتر و بستن مشکل فساد یک جامعه حل میشه !! جامعه ای که با یک فرصت اینچنینی سریع به فساد دچار میشوند به نظر شما اشکال کجاست ؟ ...
ناشناس
| United States |
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
چیه کوروش؟!! کی خیانت کرده؟!!! خخخخخخخخخخخ!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
جناب کوروش عزیز،
به مثالی که در ابتدای مقاله ذکر شده بود لطفا دقت کن. نباید بخاطر اینکه چون قتل با چاقو انجام میشه فواید استفاده از آن را نادیده بگیریم. یا مثلا بخاطر شراب انگور را حرام کنیم،بهترین راه حل فرهنگ سازی و آموزش درست و علمی به افراده نه راحت راه و پاک کردن صورت مساله ...
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
با وی چت می تونید به راحتی دوست پسر یا دوست دختر مناسب در عرض چند دقیقه پیدا کنید .
با این میگن وسیله ای آسان برای ارتباط نامشروع!
اگر کسی واقعا نرم افزار مکالمه رایگان می خواد، اسکایپ و وایبر و واتساپ و او وو هست ..
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقاي "كوروش" خانواده‌اي كه بخواد با وي‌چت بپاشه، قبلش بايد با بلدوزر شخم زد و درشو گِل گرفت!
اون خانه از پایبست ویران است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش جان چند ماه نیست که وی چت در ایران باب شده تو این مدت هزاران خانواده پاشید؟! خب خانواده ای که به الکی بپاشه همون بپاشه بهتره تا 5 تا بچه بیاره بعد بپاشه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
این وی چت چیه؟ حالا که فیلتر شد، من خیلی علاقه مند شدم به استفاده ازش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
متاسفم واست
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
خودش به تنهایی عجب ام الفسادی بود این وی چت!!!
باید مثل VHS و BetaMax و CD و ... از پایه بزنن ریشه کنش کنن این ملعون راااا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش, اگر خانواده هایی انقدر راحت با سایت اجتماعی و چت از هم می پاشن, مشکل از تکنولوژی نیست.
سپهر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقای کوروش خان ، اینایی که شما گفتی بیشتر مشکلِ ما است نه وی چت !!!!

تابناک بسیار قشنگ موضوع رو ترسیم کرد، یاهو مسنجر هم دقیقاً همین مراحل رو طی کرد ....
پاک کردن صورت مسئله چارۀ کار نیست
علی اران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اقا کورووش مشکل مملکت و خانواده هاش که بالاترین آمار طلاق را دارن اینا نیست. ما که همه چیزمون را فیلتر کرده اند. فیس بوک، اورکات، یوتیوب، سرچ ویدیو، حالا هم وایبر و ویچت و ... پس دیگه چرا اینقدر امار طلاق بالاس؟ مشکل فکر می کنم تفکر امثال شماست و اینکه به جای کار فرهنگی کار ضربتی مسدود کردن را دوست داریم.یا حق
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش حالا واقعا فکر میکنی با فیلترینگ مشکلش حل شد؟؟
هرچی مشکل فیسبوک رو با فیلترینگ حل کردن اینم حل می کنن. ...
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقای کوروش شماها اشتباهی توی این قرن به دنیا اومدید . باید 400-500 سال قبل به دنیا میومدید . ...
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش خان چقدر زندگی متزلزلی دارید که با ویچت بهم میریزه ....یا استفاده نکردی وفقط شنیدی ویا اگه استفاده بد کردی اون مقصرشمایید نه همه
ناشناس
| Canada |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقای کوروش،اگه خانواده ها خوب تربیت بشن و قبل از اینکه اتفاقی بیافته توجیه بشن فسادی هم پیش نمیاد.اگه از خودت شروع کنی خوبه و اینکه در گیر اون فسادی که گفتی نمشی.
ناشناس
| United States |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
حیف اسمی که داری کوروش جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
بابا اگه ترو به فساد می کشه استفاده نکن! پاشیده شدن هزاران خانواده؟؟؟؟ آدم گاهی می مونه بعضیا خدایی تخیلشون از ژول ورنم قوی تره!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
خانوادهی که با وی جت و اینترنت می پاشه اون دیگه مشکل از جایه دیگست... همه چیزو نمیشه رو مردم بست تا مردم زندگی کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقای کوروش میخای کلا همه بشینن تو خونه در و دیوار و نگاه کنن تا فسادی بوجود نیاد و زندگی از هم نپاشه؟؟؟!!! یه ذره به فکر اصلاح افکار کجتون باشید بابا
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
این دوست ناشناس و آقای کوروش انگاری یه جور مشکل دارند آخه شما که میگی هزاران خانواده رو از هم پاشیده (پاچیده) این آمار رو از کجا آوردی در ضمن خانواده ای که با یه نرم افزار بنیانش از هم بپاچه هرچی زودتر بنیانش کنده بشه بهتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش رو خوب اومدی اقای غضنفر خان!
فرید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش جان یعنی قبل از آمدن ویچت هیچ بی بند و باری در کشور وجود نداشت؟ حالا هم با فیلتر ویچت مشکل بی بند و باری حل شده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش جان، اگه کسی فرهنگ استفاده از چیزی رو نداره الزاما باعث نمیشه کل قضیه از بیخ بسته بشه. خیلی از آدما رو میشناسم که برای ارتباط با عزیزانشون از این سرویسها استفاده میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اون خانواده ای ک با ویچت از هم بپاشه همون بهتر ک نباشه.این چه حرفیه اخه یکم تفکر هم خوبه برادر کوروش
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
مشکل تورم ، اختلاس ، اعتیاد ، سقوط ارزش ریال، گرانی مسکن .... اینها همه تقصیر وی چت بود، باور کن !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
هزاران خانواده؟!؟! چجوري شمردي شما؟ تو همين مطلب نوشته چاقو هم ميكشه هم ميوه پوست ميگيره. برنامه مشكل نداره آقاي كوروش. آدم سو استفاده گر همه جا همينه. بقيه مردم فقط چوب اين فيلترينگ رو ميخورند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
كوروش هنوز دوماه نشده كه اموده هزاران خانواده از هم پاشيده شد؟؟!! پس بهتر كه پاشيده شده
ناشناس
| - |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
شما مقدمه ی این مقاله در مورد چاقو رو نخوندین حتماً آقا کوروش. فکرش رو بکن چاقو رو ممنوع کنن. انصافاً مثبت منفی ها رو هم نگاه کن اگه مقاله رو کامل یا با دقت و تمرکز کامل نمیخونی
....
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
ببخشيد ها اما كسي كه مشكل اخلاقي دشته باشه بدن وي چت و ... كارش انجام مي ده.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
خانواده ای که با ویچت از هم بپاشه مشکلش بزرگتر از این حرفهاست که با فیلترینگ بشه از فروپاشیش جلوگیری کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اقای کوروش ... علت اینکه مردم روابط صحیح رو ول میکنن میرن دنبال روابط غلط چیه ؟...
سیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش، خانواده ای که با وی چت بپوکه، خانواده نیست. ی مجسمه بند زده شده است. مگه موبایل و کافی شاپ و دیدار و .... همه تو ی ذره وی چت بودن؟...
ناشناس
| United Kingdom |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش سال 2014 یه نگاه به تقویم بنداز خوبه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
کوروش جان!!! شما بنیان خانوادتو سفت کن که با یه نرم افزار از هم نپاشه
خود شکن آینه شکستن خطاست برادر کوروش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
آقای کوروش حالا که وی چت جمع شد، چند روز دیگر امار بی بند و باری و از هم پاشیدن خانواده ها خیلی پایین می آید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
خدا رو شكر فهميديم مشكلاتمون از كجا آب ميخوره كوروش عزيز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
پاشیدن هزاران خانواده ؟ مرد حسابی کسی که دنبال خیانت باشه تو خیابون هم خیانت میکنه با اس ام اس خیانت میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
با نظر علی موافقم
ناشناس
| Australia |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
کوروش تو این نتایج رو تنهایی گرفتی یا کمک گرفتی؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
طبق کدام تحقیق انجام شده شما چنین ادعاهایی می کنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
هر چیزی استفاده خوب و بد دارد . باید علت واقعی را جستجو کرد. همانی که فسادهای مالی فراوان را ایجاد کرده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
چه ربطی داره؟ عامل اصلی از هم پاشیدن خانواده ها چشم چرونیه! خب برید چشم ملت رو در بیارید دیگه! اینم شد استدلال؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
اینا که تو گفتی درست. اول فرهنگ جامعه رو درست کن بعدش اینارو آزاد کن
پاسخ ها
salar
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
شما نمیخواد واسه فرهنگ جامعه حرص بخوری ، شما فرهنگ استفاده از بعضی چیزا رو نمیدونی به ما چه ؟ برو فرهنگ خودتو درست کن بعد بیا راجب دیگران نظر بده ...
خیلی نا شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
دوست عزیز حرفت کاملا متین...ولی به نظرت تو این کشور کسی دنبال فرهنگ سازی هست؟؟؟یا ترجیه میدیم راه ساده تر که پاک کردن صورت مساله هست رو انتخاب کنیم؟؟؟
من که فکر می کنم گزینه 2 درست تر باشه...
ناشناس
| United States |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
عزیز من فرهنگ جامعه با محدودیت های اینچنینی ارتقا پیدا نمیکنه بلکه به مرتب با ضعف فرهنگی بیشتری در استفاده از ابزار های نوین روبرو می شود چرا که محدودیت خودش باعث این میشه مردم یاد نگیرن چطور از این ابزار ها استفاده کنن. شاید در ابتدا به ندرت استفاده های نادرستی از این ابزار بشه اما وقتی استفاده آن همه گیر و عادی بشه فرهنگ استفاده صحیحش هم جا می افتد. مثل چیامک که در ابتدا تنها ابزار ارسال جوک بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
تو خودتو درست کن.در ضمن اگه از این ابزار خوشت نمی یاد استفاده نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
اصولا تلفن همراه فساد میاره . من میگم تا مردم فرهنگشون درست نشده کککلللااااا شرکتای مخابراتی رو تعطیل کنید !!!!!!!
ایران سر فراز
| United States |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
پس اول از خودت شروع کن چون خودتم تو همین جامعه ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
فرهنگ که چیز درست کردنی نیست . شما باید خودت فرهنگ داشته باشی
x
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
آقا یل خانم ناشناس قضیه مثل ماجرای ویدئو می مونه که ابتدا با اون مخالفت و بعد به استفاده از اون در جامعه تبلیغ شد پس اگه قرار با ایجور مسائل برخود شود از خودمون شروع کنیم با اجبار و ساانسور و فیلتر راه به جایی نمی بریم.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
فرهنگ يعني اعتماد به شعور انسان
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
مگه فرهنگ جامعه چشه؟ هرروز خودمون به خودمون می گیم بی فرهنگ! اتفاقا بی فرهنگای ایرانی خیلی بهتر از بافرهنگای غربی هستن!
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
آقای علی، این لزوما فقط نظر شماست
رفیق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
منم معتقدم هنوز فرهنگ استفاده از وسایل تو ایران وجود نداره چه ماشین چه ماهواره چه موبایل چه فیس بوک چه وی چت تو همه اینا داریم زیاده روی میکنیم،چون هیچ وقت هم سازندش خودمون نبودیم که احساس کنیم چیز شاقی نیست،با همه مخالفین آقای ناشناس هم صمیمانه مخالفم
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
دوست عزیز، چه کسی باید فرهنگ مردم را درست کنه؟ آیا غیر از خودمون کس دیگه می تونه اینکار رو بکنه؟ تکنولوژی سریع در حال پیشرفته و اصلا منتظر ما نمی مونه...
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
منظورت اینه که جامعه ما فرهنگ نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
منظور ایشون از فرهنگ سازی اینه که همه رو عقیم کنید و بعد همه چیز رو آزاد کنید .
حيدري
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
سطح فرهنگ ايراني ها را در مورد افرادي مثل مسي و... ديديم.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
منظورش از فرهنگ، جنبه استفاده از تکنولوژیه. قضیه مسی و لیما رو که تو F.B که یادتونه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
...اگر نتوانست یعنی ضعف داردو باید روشش را اصلاح کند نه اینکه خی بیاید و محدودیت اعمال بکند. ...
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
علی آقا احتمالا تا کجای غرب تشریف بردین که اینجوری حکم صادر می کنید؟ یکی از مصادیق بر فرهنگی همین بیانات جنابعالی است.
علیرضا
| United Kingdom |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
دوست عزیز اصولا کسی که دنبال فساد هست راحت پیداش هم میکنه این وی چت برای کسانی که در خارج از کشور و ایران هستن خیلی عالی بود با خانواده هاشون که از هم دورن, روزی چند بار تماس میگرفتن و دلتنگی ها کمتر میشد.شما چشماتو روی موارد مثبت باز کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
اقا فرهنگ جامعه درست من نمیدونم چرا یه عده همش دنبال فرهنگ دیگرانن شما با فرهنگی برای ما کافیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
اصلا کل اینترنت رو فیلتر کنن، اینجوری برای همیشه ریشه فساد برای از مملکت ما کنده میشه!!!!!!
ناشناس
| Australia |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
تو فرهنگ خودتو درست کن به جامعه کاری نداشته باش
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
فرهنگ چجوری ساخته میشه؟ تا وقتی استفاده نشه که فرهنگش جا نمیفته. داستان ممنوعیت ویدئو یادتون رفته؟؟ نوروخدا هرکس که کامنت میزاره یکم مطالعه داشته باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
دوستان مخالف فیلترینگ،اصولا فساد خوبه یا نه؟
باور دارید که خیلی از استفاده کنندگان برخی از ابزارها و سایت های فیلتر شده ،باعث ایجاد فساد میشه؟اگه جواب اولی نه و دومی بله است،شما راه حلی برای کاهش فساد ایجاد شده از این راه (تا زمانی که فرهنگ سازی شود)ارایه بدهید تا جایگزین فیلترینگ شود.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
تو باور داری که نژاد بشر عامل اصلی فساد در کره زمین هست ؟! اگر جواب بلی است فعلا تا زمانی که راه حلی برای جلوگیری از افساد بشر در زمین پیدا بشه همه شون رو از بین ببرید تا بعد که یه راه حلی پیدا بشه !!! ( اینم منطق بعضی از آدم ها !!! )
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
دوست عزیز ناشناس ، شما باور دارید خیلی از وسایل صوتی و تصویری،باعث ایجاد فساد میشه؟
خب پس مثلا از فردا استفاده از اونها را باید ممنوع کرد ؟ این منطق درستی نیست.
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
اگه متن را خوب خونده بودید جوابتون داخلش هست. تابناک به خوبی اشاره کرده که خیلی از ابزارها از جمله چاقو می تونن به صورت بالقوه خطرناک باشند و زمینه فساد در آنها هست. پس طبق گفته شما باید استفاده از چاقو را نیز ممنوع کرد. اونوقت شما باید به شیوه عصر حجر میوه را پوست بکنی. میتونی؟
س ع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
شما تصور می کنی بعد از فیلترشدن دیگه استفاده نمی کنن؟
فکر می کنی مشکل حل شد؟
ما متاسفانه ساده ترین راه رو انتخاب می کنیم، بدون اینکه به عواقبش پی ببریم.
از امروز بازار و.ی پ.ی ا.ن فروشی داغ تر میشه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
پس خیابونها رو هم ببندید چون اونجا هم فساد رخ می ده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
تو باور داری چاقو باعث کشتن ادم میشه؟؟؟
باور داری تصادفات رانندگی و ماشین یکی از مهمترین دلایل مرگ انسانها در ایرانه؟!؟!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
واقعا من یکی خیلی قانع شدم دوست عزیز خسته نباشد!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
انسان خوب و انسان فاسد از اول تاریخ بوده و فساد هم از بین نمیره ولی این دلیل نمیشه که چون آتیش آدمو میسوزونه ازش استفاده نکنیم این راه حل برای انسان امروزی فاجعه هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
می خوای فساد واقعی روبه چشم خودت از نزدیک ببینی؟ ساعت 8-9 شب به بعد بیا ضلع شمالی میرداماد و ببین ماشینها چه کسانی رو سوار می کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
قدرت اختیار رو برا چی گذاشتن؟انتخاب خوب یا بد از منظر شما؟افسوس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اگه من بخوام برم جهنم کیو باس ببینم آخه؟
کیو؟
ناشناس
| United States |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
با توجه به مثبت منفی ها به شما دوست عزیز توصیه میشه برو غازت رو بچرون!
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
فکر می کنم مثال ناشناس اول
در جواب این دوستان بی منطق بهترین جواب باشه، آفرین
سپهر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
منطق شما افلاطون را به زانو در آورد ... !!!
محمد رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اقا شما استفاده نکن که خدایی نکرده مبادا دچار فساد بشی . من از افرادی مثل شما در روز قیامت نمی گذرم که جوونی مارو از ما گرفت ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
پس تلفن هم باید نباشه و قطع بشه دیگه، چون میشه ازش بد استفاده کرد!!!!
بیدار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
طرز فکر شما می گه برای از بین بردن عین نجاست در کنار دریا باید دریا رو خشکاند ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
طبق فرمایش جنابعالی تلفن و موبایل نیز وسیله رواج فساد می باشند.بحث فیلترینگ این نرم افزارها فقط و فقط سود شرکت های مخابراتی و بس.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
شما بگو ماست بد یا خوبه
اصولا ماست هم حاصل فساد شیره
پنیر .... پنیر هم همین طور...
چه منطقی دار شما ایول بابا.....
يك استاد دانشگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
جناب ناشناس فساد خوب نيست و بنده هم قبل از اين فيلترينگ به فرزند خود سفارش كردم كه وي چت را از موبايلش حذف كند. ولي آقاياني كه اين همه حرص و جوش مي زنند براي اخلاق بچه هاي مردم براي يك بار هم كه شده عرضه به خرج داده و با حمايت از جوانان اين كشور كه در زمينه نرم افزاري در دنيا سرامد هستند برنامه هاي كاربردي ابتكاري و حداقل مشابه همين تانگو و غيره بسازند و با مديريت درست جلوي فساد آن را نيز بگيرند. همانطور كه در كشورهايي كه سازنده اين برنامه ها هستند هيچكس حق فعاليت غير قانوني ندارد و چون شماره تلفنش ثبت شده و در دست خودشان است به سرعت دستگير مي شود.....
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اینا میوه رو رو شاخه گاز میزنن چاقو میخوان چیکار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
یعنی با استفاده نکردن از وی چت یا ... جوونی شما گرفته می شه؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
شما تو جامعه رفت و آمد دارید یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط همین برنامه باعث فساد در جوان های ما میشه بقول دوست عزیزم اول خودمون رو درست کنیم تا همچی رو فیلتر کنیم اگر آب بود شنا نکردیم کارمون درسته نه اینکه آب نباشه و شنا نکنیم
محمد
| Iraq |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
تا کی میخواهیم با جلوگیری یا فیلترینگ کار فرهنگی کنیم- Wechat نشد یه برنامه دیگه - بهتر نیست مثل کره شمالی اینترنت کلا قطع بشه تا ریشه همه فساد ها خشک بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
البته چون صدای نا محرم می تواند موجب فساد شود، حرف زدن هم فیلتر شود؟!!
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟