تورم کاسته شد؛ اما توقع مردم افزایش یافت‌

کاربران «تابناک» افزایش ۲۵ درصدی حقوق را کم می‌دانند

در دولت گذشته، ۲۵ درصدی شدن افزایش حقوق‌ برای بیشتر مردم خرسندی به همراه داشت، چراکه بیش از انتظارشان بود؛ اما گویا ‌این فرمول دیگر رضایت‌بخش نیست، زیرا در روزهای گذشته، نقل‌قولی از وزیر تعاون منتشر شد که حکایت از آن داشت که نظر وی بر افزایش ۲۵ درصدی حقوق در سال ۹۳ است، ولی انگار این افزایش از دید بیشتر مردم، آن چیزی نیست که باید!
کد خبر: ۳۸۱۲۰۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹ 23 February 2014
|
24638 بازدید
|
هنوز « نه به بار است و نه به دار»؛ تنها شنیده می‌شود که نظر وزیر رفاه درباره ‌افزایش حقوق‌ سال آینده به مانند ‌سال (۹۲)‌‌ همان ۲۵ درصد است؛ اما جالب اینکه مردم به این حد قانع نیستند و توقع بیشتری از دولتمردان دارند.

به گزارش «تابناک»، در آغاز سال ۹۲، هنگامی که کارمندان از تعطیلات نوروزی به محل کار خود بازگشته و حقوق فروردین ماه خود را با ۲۰ درصد افزایش ـ بنا بر‌ لایحه بودجه سال ۹۲ که اسفندماه ۹۱ اعلام شده بود ـ انتظار می‌کشیدند، ناگهان با‌خبر شدند که دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، پیشنهاد افزودن ۵ درصد دیگر بر ‌حقوق را داده و با موافقت و تصویب هیأت دولت، قرار است افزایش ۲۵ درصدی حقوق از آغاز سال در دستور کار قرار گیرد.

آن زمان ۲۵ درصدی شدن افزایش حقوق، برای بیشتر مردم خرسندی به همراه داشت، چراکه بیش از انتظارشان بود؛ اما گویا این فرمول دیگر رضایت‌بخش نیست، زیرا در روزهای گذشته، اظهار‌نظر فرامز توفیقی، رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران به نقل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حکایت از آن داشت که نظر وزیر بر افزایش ۲۵ درصدی حقوق در سال ۹۳ است، ولی این افزایش چندان با استقبال عموم روبه‌رو نشد.

کاربران «تابناک» افزایش 25 درصدی حقوق را کم می‌دانند

نظرسنجی «تابناک» در این باره از کاربران، نشان می‌دهد ‌از میان حدود پنجاه و پنج هزار تن (دقیقا ۵۴۵۵۹ تن) شرکت کننده، بیش از چهل هزار تن مخالف این میزان افزایش حقوق هستند؛ یعنی بیش از ۷۴ درصد شرکت کنندگان که به عبارت بهتر، اکثریت آرا را شکل داده‌اند.

این در حالی است که از این ۷۴ درصد، بیشتر ایشان افزایش ۲۵ درصدی حقوق را «کم» دانسته‌اند و حدود چهار هزار تن دیگر که کمی بیش از ۸ درصد آرای کل را از آن خود کرده‌اند، بر این باورند که این میزان افزایش حقوق «زیاد» است؛ افرادی که اگر بگوییم در میان ایشان کارفرمایان و برخی اقتصاددانان، باید حضور پر‌رنگ‌تری داشته باشند، چه بسا اغراق نکرده باشیم؛ افرادی که اغلب در بخش خصوصی کارفرما هستند و به رغم مشکلات فراوانی که ‌با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باید حقوق را از آغاز ماه بعد به نرخ جدید بپردازند و اقتصاددانانی که نگرانند، افزایش حقوق، منجر به افزایش تورم در جامعه می‌‌شود و برای ادعای خود تا دلتان بخواهد، شاهد دارند.

جالب‌تر اینکه بیشتر کاربران در حالی به افزایش ۲۵ درصدی رضا نداده و آن را کم دانسته‌اند که امسال به نسبت سال گذشته، نرخ تورم کاهش داشته و در بسیاری از موارد، موج گرانی‌ها به ثباتی نیم‌دار گره خورده است؛ اتفاقی که می‌تواند به نوعی افزایش حقوقی در سطح افزایش حقوق ابتدای سال ۹۲ را معقول جلوه دهد، ولی مگر می‌شود فراموش کرد که گرانی‌های افسار گسیخته در دورانی که شیوع داشت، چه بر سر همه‌مان آورد؟

شاید جبران نشدن آن گرانی‌ها یا ترس تکرار آن، عاملی باشد که رد پر‌رنگی در انتخاب گزینه «کم است» از طرف کاربران داشته باشد؛ اما چه این عامل و چه عوامل دیگر، موجب رأی بالای این گزینه شده باشد، هنوز باید منتظر ماند و دید که سرانجام دولتمردان چه میزان افزایش حقوقی را مصوب خواهند کرد تا آن زمان بتوان نظر داد که رأی کاربران تابناک به دیدگاه دولتمردان نزدیک است یا خیر!
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳۲
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اگر افزایش حقوق 100 درصدی را به جای گزینه 25 درصدی میگذاشتید باز هم کاربران تابناک آن را ناکافی عنوان میکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
همه مثل تو نیستن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نه این طور نیست مردم فقط حقشون رو میخوان، به اندازه تورم حقوق ها رو افزایش بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بله بنده كه با ماهي هشتصدتومن نميتونم زندگيم رو بگردونم اگه بشه يه ميليون هم بازم فرقي به حالم نميكنه.اما شما كه حقوق چند ميليوني داري اين بيست و پنج درصد رو هم نياز نداري
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
حقوق من قبل از دست گل دولتمردان و ... ماهانه 700 دلار بود اما الان 250 دلاره . شما با این معیار رضایت مردم رو باید اندازه گیری کنی داداش . حقوق باید 300 درصد افزایش پیدا کنه که برگردم به 3 سال پیش!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
خدا میدونه هدفت از این نظر چی بوده خصوصاً این 100 درصد یعنی مردم نباید به حقشون برسن.اگر به اندازه تورم حقوق ها افزایش پیدا کنه هم ریخت و پاش ها جمع میشه هم زندگی مردم به مراتب بهتر میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دوستان در نظر داشته باشید افزایش نقدینگی در شرایط فعلی به مانند سمی مهلک برای اقتصاد کشورمان است. همین 25 درصد هم کافیست به نظر من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
محمد خان درست میگی ولی کار از کار گذشته اگر از حالا به بعد به اندازه تورم حقوق ها رو افزایش بدن بازم خوبه.
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
قشر کارمند و کارگر روز به روز با این افزایش حقوقی که کمتر از نرخ تورم است. فقیرتر و فقیرتر می شوند.
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
تو اگه میتونی بیا ایران
1- استخدام شو
2- خونه 40 متری اجاره کن
3- لباس و کفش برای خودت و خانوادت بخر
3- با ما بقی حقوقت تا آخر ماه زندگی کن ( اگه چیزی مونده!)
فرض می کنیم بچه مدرسه ای نداری یا اگه داری یه مدرسه دولتی خوب نزدیکت هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دوست عزیز من نمی دونم واقعا اروپا هستی یا نه ولی اگه اونجایی که هستی هم قیمت همه چیز چندین برابر می شد انتظار افزایش حقوق چندین برابری رو ملت دارن
ناشناس
| Germany |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
من نمی دونم این آقایونی که دنبال حقشون هستند دولت قبلی کجا بودند؟ چرا اون موقع .... حالا چون این دولت کمی رو داده شما هم پر رو نشین و گرنه این دولت هم همون مسیر دولت قبلی رو انتخاب می کنه به مرگ می گیره که به تب راضی شین از ما گفتن، من مخالف افزایش رفاه مردم نیستم ولی همه چی قدم به قدم، یادمون نره این دولت چه میراث ... رو از دولت مهر پرور و عدالت گستر به ارث برده
بچه پایین شهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
میدونی چرا بهت منفی دادم؟چون حقت بود . ملت حقشون رو میخوان . توی رای گیری که دیگه نمیتونیم دروغ بگیم . کمه برادر من کمه . من دارم میبینم سر مسائل مالی درو برم چطوری خانواده ها دارن ذره ذره آب میشن ، خودمم به شخصه کار غیر شرعی هم نمیکنم اما باور کنید هیچ برنامه ای برای ازدواج ندارم چون بدون یک پشتوانه نمیتونم توی این شرایط برای ی سال آینده برنامه ریزی کنم . خلاصه خودمون رو داریم میخوریم که به حروم نیوفتیم .
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نکنه فکر میکنی کم نیست؟
من کار ندارم مردم چی زدن. ولی بی انصاف نباش. فکر میکنی کم نیست؟ مگه توی این مملکت زندگی نمیکنی؟
عباس مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
سؤال: در شهر اراک و در محله‌ای متوسط کرایه‌ی یک آپارتمان زپرتی ماهی 600 هزار تومان است هزینه‌ی دندان بنده در ماه پیش 1280000 تومان شد و حقوقم هم با اضافه‌کاری 530 هزار تومان است مدیر عامل شرکت محترم هم علاوه بر سهام دو یا سه تا شرکت و حقوق بازنشستگی 2 میلیونی 4 میلیون هم حقوق از این شرکت می‌گیرد تازه بن 250 هزا تومانی کالا هم که هدیه‌ی شب عید کارکنان بود هم گرفت در حالی که دو سه نفر دیگر به بهانه‌ی روزمزدی (هرچند دائماً در خدمت شرکتند!) 100 هزار گرفتند! پیدا کنید پرتقال فروش را! همچنین بفرمایید درآمد چند ده میلیونی مدیران و سرمایه‌داران ایجاد تورم نمی‌کند؟
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
همه چیز حداقل 300 درصد افزایش داشته بجز حقوق کارگر.تو این مملکت یه سری دارن از چاقی میمیرن و یه سری از لاغری.درامدهای یه سری میلیاردی شده و کارگر بدبخت باید حقوقش 700 هزار تومن باشه.اخه شما که این اعداد و تصویب میکنین میتونین 1 ماه با این حقوق زندگی کنین؟فکر نمیکنم تا 3-4 روز کفافتون و بده
daltanha
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اینطور نیست به نظر بنده کسانی که حقوق بالا دارند مثل حکمش یک و نیم میلیون تومان باشه 25 درصد افزایش نزدیک 370 هزار تومان میشه اما کسانی که حکمش نزدیکای 800 هزار تومان باشه افزایش 25 در صدی نردیک دویست هزار تومان میشه ؟!....
خودتان قضاوت کنید تفاوت را ....
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
جاي دوري موندي عزيزم خبر نداري كه كارمند شرمنده خانواده اش شده بيا وببين .
کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بنده خدا : زمانی کارمندی یک افتخار بود و کلی کلاس داشت حالا کارمندی سرشکستگی دارد به گونه ای که به در مغازه می روی برای اینکه یک تخفیف کم هم بگیری مظلومانه بایر با سر به زیری بگویی کارمندی حساب بکن یعنی من مستضعف هستم .چرا چنین شده ؟ چونکه 35 سال طبق قانون عمل نشده یعنی تورم هر سال 30 درصد بوده ولی افزایش حقوق 7 درص بوده که این هم به جیب بیمه ها و ... رفته معلوم است کارمند جماعت گدا شده است و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
25درصد افزایش حقوق درمقابل افزایش بیش از 60درصدی حامل های انرژی یعنی یک فاجعه دیگر برای حقوق بگیران بهتر نه حقوق کارگران زیاد بشه نه قیمت انرژی
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
درسته که افزایش نقدینگی باعث تورم میشه ولی یادمون باشه طی این چند سال اخیر مردم واقعا باسیلی صورتشون رو سرخ نگه داشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ناشناس یا اقتصاددانه یا کارفرماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کاملا با شما موافقم اگر گزینه بی نهایت را هم می گذاشتند باز هم مردم آنرا ناکافی می دانستند
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چندین ساله که درآمد(کل دریافتی) من کارمند داره هن هن کنان به دنبال نرخ تورم میدود. اما هر سال باز هم چند گام از فاصله سال قبل، عقبتره. در نظام دولتی ما، دولت وانمود میکنه که تأمین معاش میکنه و کارمند هم وانمود میکنه که کار میکنه! و این هم شده نتیجه اش. بهره وری زیر 20 درصد!! من کارمند هم مجبورم 3 جا کارکنم تا بتونم امرار معاش کنم. اصلاً یک پیشنهاد دارم. دولت محترم نیازهای سطح 1 و 2 خانواده من کارمند رو (طبق نیازهای هرم مازلو، نه بیشتر و نه کمتر) تأمین کنه، و اصلاً حقوق به من نده!! قبوله؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اگه دویست درصد هم کنن باز کمه ، رفتم بازار یه پیرهن و یه شلوار خریدم شده 150 هزار تومن ، با حقوق ماهی 850 تومن ، اجاره ماهی 400 تومن و آب و برق و گاز و تلفن که قربونش برم . چی بخوریم ؟؟؟؟ سنگگگگگگ . چطوری ازدواج کنم ، چطوری بچه دار شممممممممم چطوری می تونم . نتیجه اخلاقی میشه اینکه . خدایا مرگی برسان که این زندگی از مرگ ننگین تر است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
منم نظرم به اندازه ی تورمه، به اندازه ای که از گرانی ها عقب موندیم،همین فقط حقمونو میخوایم همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چی میگی واسه خودت کجا تورم کاسته شده ؟ نن جون من هم بره مغازه سر کوچه میفهمه که همه چی گرونتر شده .
ناشناس
| - |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نفست معلومه که از جای خیلی گرم در میاد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کاملا با نظر این کاربر موافقم. بجای افزایش حقوق ، دولت باید در کاهش هزینه های عمومی برای کلیه اقشار اقدام نماید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
لطفا واقع بین باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کم است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کسی که کارش آزاد هست به اندازه تورم یا بیشتر بر روی جنسش اضافه میکند ولی کارمند چه کار کند؟
صبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
میدونی تابناک شش سال کار کردم مجرد بودم و حقوقم رو به خانواده هم ندادم(بغیر از یکی دو مورد خاص) الان که دارم ازدواج میکنم فقط برای خرج و مخارج و تهیه جهیزیه کم آوردم و نمی دونم چیکار باید بکنم و ظرف دو ماه اونو تهیه کنم. میدونی علتش چیه چون حقوقم کفاف مخارج خودم رو نمی داد .همیشه هم صرفه جویی کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نه عزیز جان ما تورم 100 درصدی را زیاد می دانیم .
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
داداش تو كه اون طرف آبي راجع به اين طرف نظر نده لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
از حقوق ما همون 25 درصدی که مجبور بودن افزایش بدن رو با بهانه های دیگه کم کردند
احسان
| Singapore |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
خدا ازت نگذره جای کارگران زحمت کش نیستی
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دوست گرامی با این وضعیت اسفبار معیشت کارگری و کارمندی افزایش 100 درصدی هم جوابگو نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مرفه بی درد
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
نیاز به افزایش که شب نشده قیمتا دوباره چند برابر بشه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مایه دار خرپول
حسنا
| United States of America |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مطمئنا ايشان يكي از همان 8 درصد است!! آقا يا خانم محترم !اگر واقعا حقوق بگيرباشي وبا حقوق اندك كارمندي زندگي كرده باشي ميداني كه اين ميزان افزايش چه ظلم بزرگي است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
با توجه به تورم افزایش حقوق کارمندان کم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
وقتي همه چي به دلار به فروش ميره اينم حقه كه حقوقم به دلار بگيريم
شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
میدونم منتشر نمی کنید
آخه ما خوانندگان تابناک سر پیازیم یا دم پیاز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ که به حرف ما گوش کنند و از فردا حقوق افزایش پیدا کنه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کل جامعه همش حقوق بگیر پس قشر مغازه دار و کارگر و فنی کار و....پس چی که بر حسب رقابت و حفظ مشتری نمیتونه حتی ماهانه اندازه حقوق یک کارمند درامد داشته باشه.
salman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دم شما گرم. اتفاق جالب و تاسف بار دیگه ای که در دولت تدبیر و امید افتاده اینه که برا من که یه کارگر قراردادموقت هستم هنوز سال جدید از راه نرسیده, 10 در صد از حق شیقت ها رو کم کردن وگفتم که ما به التفاوت پرداخت های ماههای قبل رو هم کسر میکنند. این دولت تدبیر و امید ه دوستان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
گل گفتی . اما خیلی دوست دارم گوش اونی که نوشته تورم کاسته شده بگیرم یه دوری توی مغازه ها بزنیم بعدش اگه دیدی کم نشده یه پس گردنی بخوری شب عیدی نیای روی اعصاب من .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دولت باید بیمه و مالیات رو از دوش کارمندان و کارفرمایان برداره تو این وضعیت. چطور ما باید مثل قبل پایبند به قانون مالیاتی باشیم اما دولت یک پله هم کوتاه نیاد با این وضعی که برای مردم درست شده!
مالیات به دولتی می دهند که برای ملت و اقتصاد سود ده باشه نه اینکه تورم روی تورم!!
لطفا درج کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
درود بر شرفت.
بچه پایین شهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
شرف بر درودت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
مالیات به دولتی می دهند که برای ملت و اقتصاد سود ده باشه نه اینکه تورم روی تورم!!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
درود بر درودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دقیقا درست گفتید هیچ به این نکته توجه نمی کنند که کارفرمای بیچاره 23% حق بیمه با 25% افزایش حقوق با 25% مالیات بر درامد بایدچه طور از پس تورم بر بیاد. دولت بااین روش همیشه خودش را پشت این اعداد و ارقام قایم می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ببینم ،مگه مالیات روکارفرما میده ،یا از حلقوم کارگر میکشه میده ، وقتی که ی جنسی رو از مغازه میخریم تنش نوشته ارزش افزوده فلان درصدپس مالیات از جیب مصرف کننده میره دست کارفرما مبلغ گنده ای میشه اخر کار که میخواد بده به دولتجون مبلغ زیاده زورش میاد وبا رایزنی سعی میکنه کمتر بده چون از جیب باباش میخواد بده درحالی که ازمن مصرف کننده گرفته
وحيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
شرف بر شرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
افزایش حقوق 35 درصدی معقول است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نه عمو مالیات حقوق بگیران باید به 0 برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ناشناس اول هستم عمو جان خوب گفتی مالیات رو هم 0 کنن.تمام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بابک زنجانی و رفقا به جای همه ما باید مالیات بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ناشناس اول هستم تابناک خبر زده احتمال گرانی آب تا 7 برابر البته این افزایش حقوق 35 درصدی به شرطیه که آب 7برابر نشه.وگرنه افزایش حقوق باید بیشتر بشه.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
من با افزایش حقوق که همانند یارانه نقدی است مخالفم. دولت بجای افزایش حقوق باید نسبت به کاهش هزینه ها برای اقشار مختلف را در نظر بگیره. مثل افزایش ضریب معافیت مالیاتی حقوق بگیران ، مثل مجانی نمودن هزینه های دارو و درمان ، تسهیلات با وام کم برای خرید مسکن. افزایش 1% حقوق هم منجر به افزایش چندین درصدی هزینه ها خواهد بود
ناشناس دوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
برادر عزيز / خواهر محترم
از اين به بعد اسمتان را ناشناس اول وارد كنيد تا هربار نياز به معرفي نداشته باشيد. بالاي نظر وقتي ببينيم ناشناس اول خورده مي فهميم شما هستيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
افرین رضا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
فقط 100%
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
تا زمانی که دلال بازی و عدم نظارت کافی و سخت گیری شدید قانون در برابر متخلفین برقرار نباشه افزایش 100درصدی هم برای قشر حقوق بگیر جوابگو نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
به تورمش هم فکرمیکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
هر چی می خوام راه حل بدم چاپ نمیشه این طوری بگم تولید باید زیاد بشه تا تورم افزایش پیدا نکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
تورم افزایش حقوق خوبه، من برای سبد جونم رو میدم تورم که چیزی نیست.
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چطور وقتی نوبت افزایش حقوق کارمند که میشه یهو نگران تورم میشید؟! وقتی قیمت همه چیز دو تا سه برابر میشه , نیازهای زندگی که کم نمیشه! مگه چقدر میشه جلوی خرج رو گرفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
تورمش چند ساله .... فدات شم الان صدقه ای و قطره چکونی دارن مثلا جبرانش میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چه حقوق 10 درصد افزایش یابد و چه 60 دصد تورم در صورت اجرای مرحله دوم هدفمندی بالای 50 درصد خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
قيمت بنزين و كرايه ها چي؟ اونا چقد ميرن بالا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
به اندازه فشار خون من کارمند ...
وهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
وقتی تو این کشور همه چیزبقیمت لارمحاسبه شده حقوق هم باید معادل دلار 2900 یعنی باید حقوق 300 در صد اضافه بشه .
پاسخ ها
مملی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
حد اقل حقوق کارگر امریگایی ساعتی ده دلار وده سنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
خود دولت وقتی موردی را گران میکند (مثل آب ، برق و....) چند درصد اضافه میکند؟ آیا 25% است؟ مردم که نمیتوانند کسری هزینه زندگی خود را دزدی کنند.
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
مگه وزیر تعاون افزایش حقوق رو تعیین میکنه؟
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟