راه‌اندازی مترو و تله‌کابین در واحد علوم و تحقیقات

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی حمل و نقل کابلی به منظور کاهش در هزینه‌ها و صرفه‌جویی در سوخت و زمان در واحد علوم و تحقیقات تا بهمن‌ماه سال آینده و همچنین توسعه خط ۷ مترو تا این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۷۵۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۸ 01 October 2014
|
12083 بازدید
معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی حمل و نقل کابلی به منظور کاهش در هزینه‌ها و صرفه‌جویی در سوخت و زمان در واحد علوم و تحقیقات تا بهمن‌ماه سال آینده و همچنین توسعه خط ۷ مترو تا این واحد دانشگاهی خبر داد.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با آنا با یادآوری اینکه موضوع حمل و نقل در شهر تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: «با توجه به اجرای طرح تجمیع سازمان مرکزی در منطقه پونک و از طرفی افزایش تعداد دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات و راه‌اندازی بیمارستان فرهیختگان در آینده نزدیک، به منظور سهولت در حمل و نقل دانشجویان، استادان و کارکنان در بین ساختمان‌های مستقر در این سایت، ‌موضوع توسعه مترو در واحد علوم وتحقیقات یکی از بندهای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد با شهرداری تهران بود که در حال پیگیری آن هستیم.»

او در ادامه خاطرنشان کرد: «در جلسه مشترکی که با حضور میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و قالیباف شهردار تهران صورت گرفت، قرار شد تا یکی از خطوط متروی تهران را تا واحد علوم و تحقیقات توسعه دهیم تا دانشجویان با حمل و نقل ریلی به دانشگاه رفت و آمد کنند.»

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: «مطالعات اولیه در این مورد انجام شده و قرار است خط 7 مترو که از شرق تهران به غرب آن واقع در منطقه سعادت‌آباد می‌رسد پس از عبور از دره فرحزاد به واحد علوم و تحقیقات ختم شود.»

به گفته هاشمی، با توجه به نظر کار‌شناسی یکی از مشاوران قدیمی که خط 7 متروی تهران را بررسی کرده است، محل این ایستگاه در پارکینگ جنوبی واحد علوم و تحقیقات خواهد بود.
او خاطرنشان کرد: «کارهای مشاوره‌ای و مطالعات اولیه انجام شده است و اکنون در مرحله طراحی هستیم که همزمان با خط 7 متروی تهران که تا کنون 15 کیلومتر از آن ساخته شده است، ما نیز به آن برسیم که قطعا در آینده نزدیک به علت تردد زیاد در این منطقه شاهد ترافیک خواهیم بود.»
  
اعلام آمادگی 10 شرکت ایرانی و پنج شرکت خارجی برای راه‌اندازی حمل و نقل کابلی
معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با بیان این که ساختمان‌های واقع در واحد علوم و تحقیقات در ارتفاع قرار دارد که پایین‌ترین نقطه آن در ارتفاع هزار و 600 متری و بالا‌ترین نقطه آن  در ارتفاع دو هزار متری واقع است، گفت: «بین بالا‌ترین و پایین‌ترین منطقه حدود 400 متر اختلاف ارتفاع وجود دارد و طول خیابان‌ها نیز به هفت کیلومتر می‌رسد که اکنون با اتوبوس بین سایت‌های موجود سرویس‌دهی می‌شود.»

او ادامه داد: «در دنیا در مناطقی که اختلاف ارتفاع زیادی وجود دارد و جابه‌جایی‌ها بین هفت تا 10 کیلومتر صورت می‌گیرد به منظور جلوگیری از آلودگی از حمل و نقل کابلی استفاده می‌شود که با استفاده از آن در سایت علوم و تحقیقات طول تردد به هزارو 800 متر تقلیل می‌یابد.»به گفته هاشمی، 30 اتوبوس به منظور جابه‌جایی مراجعه‌کنندگان، دانشجویان و کارکنان در بین سایت‌ها به کار گرفته شده است که با راه‌اندازی حمل و نقل کابلی گامی مهم به منظور صرفه‌جویی در سوخت و زمان و کاهش هزینه‌ها، برداشته خواهد شد.

او در ادامه تصریح کرد: «اطلاعیه مناقصه بین‌المللی راه‌اندازی تله‌کابین در واحد علوم و تحقیقات تهران در روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ شده است که تا کنون 10 شرکت ایرانی و پنج شرکت خارجی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، چین، هند و آلمان آمادگی خود را برای شرکت در مناقصه اعلام کرده‌اند.»معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار امیدواری کرد در طول یک سال آینده حمل و نقل کابلی در واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی شود و تا زمستان سال 94 به بهره‌برداری برسد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟