پای تجارت ظالمانه پوست حیوانات هم به کشور باز شد؛

پرورش و ذبح شرعی حیوان حرام گوشت با مجوز محیط زیست!

باورش سخت است؛ اما تجارت شومی که در برخی کشورها رایج است و از جمله سبوعیت های بشر به ظاهر مدرن شناخته می‌شود، به کشورمان راه یافته و عجیب اینکه مجریانش مدعی هستند، مجوزهای لازم برای آن را دریافت کرده‌اند؛ حتی مجوز شرعی این کار را؛ مجوز شرعی ذبح روباه برای پوست کندنش که قرار است شامل پرورش دیگر حیوانات هم بشود!
کد خبر: ۵۲۰۳۷۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 28 July 2015
|
109076 بازدید
|
باورش سخت است؛ اما تجارت شومی که در برخی کشورها رایج است و از جمله سبعیت های بشر به ظاهر مدرن شناخته می‌شود، به کشورمان راه یافته و عجیب اینکه مجریانش مدعی هستند، مجوزهای لازم برای آن را دریافت کرده‌اند؛ حتی مجوز شرعی این کار را؛ مجوز شرعی ذبح روباه برای پوست کندنش که قرار است شامل پرورش دیگر حیوانات هم بشود!

به گزارش «تابناک»، تجارت پوست حیوانات از جمله تلخ ترین ظلم‌هایی‌ است که به حیوانات وارد می‌شود؛ آنقدر تلخ که اگر چگونگی این اتفاق را بشنوید یا ببینید، برای بیزار شدنتان از هرچه پوست حیوان است کفایت می‌کند؛ اما چون تاکنون چنین تجارتی در کشورمان رواج نداشته، عجیب نیست که کمتر درباره آن می‌دانیم.

این در حالی است که به تازگی مزرعه‌ای در حومه اصفهان دایر شده که قرار است در آن روباه، راکون و چند گونه جانوری دیگر به قصد پوست کندن پرورش داده شوند؛ پرورش حیواناتی که مالک مزرعه از آنها به «حیوانات خزدار» یاد می‌کند و مدعی است، پرورششان از پرورش گوسفند سودآورتر است و با توجه به نرخ های جهانی، به نظر پر بیراه هم نمی‌گوید!

این را می‌شود از ادعایی دریافت که در سایت این مزرعه، یعنی سایت اولین و بزرگترین مرکز پرورش روباه در کشور،  درج شده و حکایت از آن دارد که پوست روباه نرخی بین چند صد تا هزار دلار دارد.

البته این تنها نکته درج شده در این سایت نیست، بلکه با مراجعه به آدرس اینترنتی این مزرعه، از یک سو می‌توانید با انواع روباه از ترکمنی و صحرایی گرفته تا شاه روباه آشنا شده و به این نکته پی ببرید که کشورهای فنلاند و آمریکا و کانادا به ترتیب بالاترین رتبه تولید خز روباه را در جهان دارند و از سوی دیگر، نشانی و مشخصات کامل فروشگاه محصولات این مزرعه در اصفهان را به دست خواهید آورد تا مطمئن شوید همه چیز از قبل پیش بینی شده و روند دریافت مجوزهایش هم طی شده است.

پرورش و ذبح شرعی حیوان حرام گوشت با مجوز محیط زیست!

همه این اطلاعات ترغیبمان می‌کند که با شماره تلفن درج شده در وب سایت تماس گرفته و با مدیر فروشگاه پوست روباه صحبت کنیم تا درباره مجاز بودن فعالیتشان آگاهمان کرده و بگوید: «4 سال پیش سرمایه گذاری برای این حرفه را آغاز کردیم و موفق شدیم مجوزهای مربوط به وارد کردن روباه های مولد (با قیمت بین 18 تا 35 هزار دلار) از روسیه به ایران و پرورش آنها را از سازمان حفاظت محیط زیست و ارگانهای مربوطه اخذ کنیم و در تلاشیم مسئولین ذیربط را برای صدور مجوز کشتار هم توجیه کنیم تا بتوانیم هرچه زودتر بهره برداری از این مرکز را آغاز کنیم».

وی در ادامه با گلایه از اینکه اغلب کسانی که با شماره وی تماس می‌گیرند، فعالان حقوق حیوانات هستند که مخالف دایر شدن این مزرعه هستند، می‌گوید: «بزرگترین مشکلی که با آن مواجه بودیم، حکم نجاست پوست روباه بود که سرانجام اعلام کردند در صورت ذبح اسلامی استفاده از پوست حیوان بلامانع است»؛ هرچند توضیح نمی‌دهد که ذبح اسلامی حیوان حرام گوشت یعنی چه و چگونه نجاست، با ذبح مرتفع می‌شود!

او در پاسخ به اینکه بازار هدف این محصولات کجاست، ابراز امیدواری می‌کند که پوست حیوانات خزداری چون روباه در آینده در کشورمان هم بازار خود را پیدا کند و می‌افزاید: «مشتری اصلی ما کشور ترکیه خواهد بود که بناست محصولاتمان را عمده خریداری کند» و در ادامه از تلاش عده ای دیگر برای دایر کردن مزرعه های مشابه در دیگر شهرها خبر می‌دهد.

بدین ترتیب دور از ذهن نیست که به زودی از پرورش حیواناتی چون گرگ، پلنگ، خرس، سمور، راکن و... در کشور بشنویم و شاهد افتتاح مغازه های لوکسی باشیم که خزهای این حیوانات را به نرخ گرانی می‌فروشند تا احتمالا برخی از سرمایه داران آنها را خریداری کرده و به گردن بیندازند و فخر بفروشند؛ فارغ از آنکه پشت پرده این تجارت چیزی جز درد جانکاه نیست و کمتر کسی طاقت دیدن پروسه تهیه این خزهای گران قیمت را دارد.

همه این تلخی ها در حالی است که امیرحسین داداشی، رییس ساماندهی و هماهنگی امور و مناطق سازمان حفاظت محیط زیست، صدور هر گونه مجوز برای این مرکز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست را تکذیب می‌کند و می‌گوید: طی مکاتبه‌ای با اداره کل محیط زیست استان اصفهان، خواستار پیگیری این مورد شدیم که نتیجه را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

تکذیبی که ساعاتی پیش توسط معاونت نظارت و پایش ادراه کل حفاظت محیط زیست اصفهان تکرار شد ولی فایل صوتی گفت‌وگوی تابناک با مدیر مزرعه پرورش روباه در اصفهان و مستنداتی که در سایت این مزرعه درج شده، اطمینانمان نسبت به آن را کمرنگ می‌کند، مگر آنکه پرونده پیگیری حقوقی شده و آشکار شود که چرا مسئولان محیط زیست مجوز دایر کردن مزرعه پرورش روباه را صادر کرده‌اند و فکر می‌کردند که روباه های پرورش یافته قرار است به چه کاری بیابند؟!

اما نتیجه هرچه باشد، جا دارد که روند پوست کندن این مخلوقات خدا را که عده ای معتقدند حیوان «خزدار» و نه «جاندار» هستند به روایت فیلم مرور کنیم تا دستمان بیاید که ظلم یعنی چه و راه اندازی تجارت پوست حیوانات در کشور به چه معناست؛ با این تفاوت که در برخی کشورهای پیش رو در تولید خز حیوانات، حیوانات را زنده زنده پوست می‌کنند تا راحت تر و سریع تر کارشان انجام شود و در مزرعه پرورش روباه در اصفهان قرار است اینکار بعد از ذبح اسلامی حیوانات صورت گیرد!

تذکر مهم: تصاویر و فیلم مربوط به ایران نیست.


هشدار: این فیلم شامل تصاویری وحشتناک و آزار دهنده است که ممکن است با دیدنش، اثرات آن برای مدت های طولانی از لوح دلتان پاک نشود!

دانلود
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۰۸
انتشار یافته: ۱۶۳
سیمرغ
|
United States
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خدایا این موجود دوپا چه کارایی که نمیکنه؟ آخه چطور دلتون میاد با زبون بسته های خدا این کارو بکنید. آدم خرافه ایی نیستم اما از بس گناه داریم میکنیم بایدم خدا قهرش بیاد. تا کی و کجا این انسان در قوانین طبیعت میخواد دخالت کنه؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اون گوشتی هم که میخورید از مرغ و گوسفند و ماهی زنده بدست امده.
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خدا رو شکر اکثر مردم ما به علت پیشینه دینی و فرهنگی از این کارها منزجر هستند و چنین رویه هایی در کشور ما شاید خیلی کمتر اتفاق بیفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
من به شدت طرفدار محیط زیست و شاکی از حماقت های بشر هستم. اما در این مورد خاص، مگه ما سالانه میلیونها مرغ و گوسفند و گوساله ذبح نمی کنیم؟ از پر و پشمشون گرفته تا بچه شون، شیرشون، گوشتشون، از همه چیزشون استفاده می کنیم.

من نفهمیدم مشکل پرورش روباه به نیت استفاده تجاری چیه؟ یک کاری مشابه پرورش شترمرغ، به حیات وحش چه صدمه ای می زنه؟

البته اینکه یک عده پولهای بادآورده و اکثرا ناسالم دارن و بازاری برای خز این موجودات بیچاره ایجاد میکنن جای تاسف داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آقا من ناشناسی هستم که گفتم عیبی نداره، مثل پرورش شترمرغ هست. نظرم عوض نشده، اما فیلمش رو نبینید. بسیار وحشیانه است. یک مشت دیوانه توی این دنیا از هیچ کاری فروگذار نمی کنند.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
اگه قرار باشه اینجور که شما میفرمایین باشه کلیه مزرعه ها و کشتارگاههای مرغ ، گاو ، گوسفند و غاز و .... باید تعطیل بشه و انسانها دچار مشکل غذایی بشن ، چه فرقی بین پرورش و کشتار گوسفند و ... با روباه و ... وجود داره یکی برای گوشتش یکی برای پوستش
masoud
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
خب چه اشکالی داره این کار؟؟ به محیط زیست که آسیب نمی رسه. چون اینا رو شکار که نمی کنه بلکه داره پرورش میده. بعدش هم از پوست حیوانات دیگه مثل گاو گوسفند و شتر مگه استفاده نمی کنید؟؟ خب از پوس روباه هم استفاده کنید دیگه.
همین کارا رو می کنید دیگه هیچ کسی حاضر به سرمایه گذاری توی مملکت نمیشه.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
فرقش با گوسفند و گاو چیه؟
هادی کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
بازدید کنندگان گرامی
وب سایت در حال بروز رسانی است

این وب سایت برای حمایت از حیوانات زینتی خزدار خصوصا روباه طراحی شده بوده است، و هدف ما از نمایش در این وب سایت جنبه تجاری نداشته و این عکس ها و تصاویر ارسالی عموما در کشتارگاه های خارجی اتفاق اقتاده است و اینجانب هیچگونه فعالیتی در این زمینه نداشته و منبع داخلی ندارد
از سوء تعبیر پیش آمده عذر خواهی می کنیم

این پیام رو تو سایتشون گذاشتن اینم سایتش

http://hidefox.ir/
اگه این سایته اینجوری شده
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
فقط این مورد رو کم داشتیممم
واقعا سازمان محیط زیستتتت داره چیکار میکنه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
مربوط به ایران نیست .
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
دست مسءولین درد نکنه . کاملا مشخصه که کی دروغ میگه . کاش چهار تا مسءول دلسوز محیط زیست زو اداره میکردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
چه اشکالی دارد
مثل پرورش مرغ و یا تمساح است
و درآمد زایی برای ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
لعنت به این نوع درآمد زایی
انسانیت پس کجاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
واقعا برات متاسفم.امیدوارم خدا خودش نظری به دل شما بیندازه و دلت رو نرم کنه
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
خیلی کارای دیگه هم درآمد زایی داره شما برو خودت رو معرفی کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
احسنت،اشتغال زایی هم هست در این شرایط بی کاری و بی آبی،مگه روباه چه فرقی با گوسفند و گاو داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
"طبق شرع اسلامی حیوان حرام گوشت پوستش هم حرام است"
اعتماد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
کاملا موافقم
فیلم هم هرچند کامل ندیدم اما اینکه چطوری حیوان کشته بشه خیلی مهم هست. اگر به گونه ای کشته بشه که مثل ذبح اسلامی گاو و شتر، رعایت حال حیوان هم صورت بگیر به نظرم هیچ مشکلی وجود نداره.
ارشدبیکار
|
United States
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
تجارت تجارت پول پول، حال آدم از همچین کسایی که فقط بفکر پولند به هر طریقی بهم میخوره.
خدا لعنت کنه کسانی را که مجوز اینجور کارا رو میدن. تمام بدبختی های امروز میراث 8سال عامه فریبی آقایان قبلی است.
بنظرم فتوی مراجع اینجا خیلی ضروریه، چون تنها راه جلوگیری از این دست کارا فقط همینه وگرنه اینا با پول همه چیو همه کسو میخرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
بیکار شما با نخوردن گوشت حیوانات زبون بسته این حرفت را پیش ببر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
گوشفند، گاو، شتر دیدی چجوری سلاخی میشه؟ پس چرا گوشتشون رو میخوری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
باز كه جوگير شدي!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کلا هرجا خواستیم و به نفعمون باشه تغییرش میدیم.... عجب !!!!
جواد
|
United States
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
توصیه میکنم فیلم رو نبینید، من این فیلمو قبلنا دیدم اما زجه های این زبان بسته ها هنوزم از یادم نرفته.
خدایا این اشرف مخلوقاتت (!) چقدر میتونه قصی القلب بشه؟؟؟
پاسخ ها
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
جدا اینایی که منفی دادن چجور آدمهایی هستن!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
منظورت قسی القلبه دیگه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
مگه گوسفند و گاو هنگام ذبح لبخند ميزنن و از اينكه دارن به تكامل در خلقتشون ميرسند تشكر ميكنند؟؟
اعتماد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
اساسا کسانی که این فیلما رو پخش میکنن قصدشون جو دادن هست
به هیچ عنوان از روی این فیلم ها قضاوت کنید
شما فیلم هایی که در مورد ذبح اسلامی تهیه شده رو دیدی؟
در گوگل عبارت
stop halal
رو سرچ کنید و چندتا از فیلم ها رو تماشا کنید. باور کنید چنان با این فیلم ها جو میدن که نزدیکه خود آدم هم به کمپین استاپ حلال بپیونده

من فقط یک توصیه دارم از روی این فیلم ها قضاوت نکنید. میشه همین حیوانات خزدار رو هم به روش درست هم ذبح کرد
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
انسان آنقدر کثیف شده است که برای زیبایی خودش حاضر است پوست حیوانات را بکند
مطمئنا ما مردم اصفهان اجازه چنین کاری را نخواهیم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
کفش چرمی تابحال نپوشیدی شما؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
این که روزانه صدها هزار گوسفند و گاو و شتر تو همین کشور خودمون کشته میشن و پوستشون کنده میشه و خود شما هم نوش جان می کنید و از چرمش استفاده می کنید اصلا مهم نیست و فاجعه محسوب نمیشه، ولی کشتن و پوست کندن روباه پرورشی فاجعه است!!!! کلا ما عادت داریم در مقابل هر چیز جدیدی سریع جبهه بگیریم و جو زده بشیم!
پاسخ ها
mmf
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
عمو جو زده چیه؟ ظاهرا برای شما فرقی بین مردنطبیعی-قتل-زجر کش کردن- مثله کردن- سوزاندن-و زنده زنده پوست کندن نداره
بیدار شو نمی خواد ژست مدرن بودن و متجدد بودن بگیری. مگه هر غلطی در یک جای دنیا انجام می دهند چون نو است ما هم با آن متجدد شویم؟ یا خوابی یا اصلا تب نوگرایی چشمایت رو ازت گرفته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کلا در دین اسلام خوردن گوشت کراهت داره. مشاغلی هم که در این ارتباط هستند مکروه دونسته شده. اما حیات انسان هم ملزوماتی داره عزیز. بالاخره انسان برای رشد به پروتئین نیاز داره که بخش مهمی از اون هم از گوشت فرمز و سفید تأمین میشه. از نظر شرع مقدس حیوانات حلال گوشت در برابر حرام گوشت بسیار اندک هستند. اون هم ضوابط خاص خودش رو داره از قبیل ذبح شرعی و مسائل بسیار دیگه که باید در نظر گرفته بشه. اینها در مقایسه با کشتن حیواناتی که نکشتنشون هیچ ضرری به جامعه بشری نخواهد داشت و صرفا برای مصارفی چون زینت ظاهری و مد به اصطلاح کشتار می شوند تومنی هفت صنار توفیر داره. قیاس مع الفارق نکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
افرین یک نفر عاقلانه صحبت کرد.کلا اکثر پستای اینجا احساسیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آی کیو فیلم رو ببین بعد نظر بده... کلا همه دوس دارن نظر بدن!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
سلام ذبح حیوانات حلال گوشت در اسلام دارای آداب و رسومی است مثلا نباید با چاقوی کند سر حیوان را برید در ذبح حیوانات تا حد امکان باید کمترین آزار و اذیت به حیوان زبان بسته برسه . دیدن این فیلم حال آدمو خراب میکنه کشتن حیوانات بهه این روش خیلی قصاوت قلب می خواد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اولا روباه حرامه، دوما گوسفند و گاو ... براي اجبار و بجهت تغذيه هست نه اي اينكه از پوستش پالتو درست كنيم و... اگر مسلمونيم بايد رعايت كنيم.
عمو عبداله
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آخه آدم جو نگرفته بی منطق که جمله «کلا ما عادت داریم در مقابل هر چیز جدیدی سریع جبهه بگیریم و جو زده بشیم! » رو از نظرات مربوط به سایر خبرها کپی کردی که نشون میده خیلی با از این جمله خوشت آومده و دنبال میکردی تا یه جوری این جمله رو بکار ببری

گاو و گوسفند حلال گوشت هستند. خداوند کریم هم پس از موفقیت حضرت ابراهیم (ع) در امتحان الهی، یک گوسفند برای ذبح و قربانی کردن برای حضرت ابراهیم (ع) فرستاد.

....
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
عزیز دل شما که جو زده نیستی و الان حواست جمع جمع ، تفاوت استفاده برای زنده بودن و زیبایی رو درک میکنی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کشور داره خشک می شه هیچکی اهمیت نمیده. برای کشاورزها و دامدارها( تو اینترنت برنید هر کیلو گوشت چقدر آب مصرف میشه) باید روش های مزرعه داری جدید و جایگزین پیدا کرد.
اوضاع آب انقدر خرابه که جایی برای احساساتی بودن نمی گذاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
دوست عزیز حیوان حلال گوشت حکمش معلومه و خلق شده برای خورده شدن.حرام گوشت هم حکمش معلومه.شما که خدای نکرده نمیخوای به جای خدا حکم بدی؟
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آقای غیر جو زده..... تمام حیواناتی که نام بردی جزو حلال گوشتها هستن و از قدیم بنا به ضرورت انسان از گوشت اونها استفاده می کرد و می کنه و چرم و سایر محصولات بدست آمده جنبی هستن شما نمیری حیون زبون بسته رو بکشی که باهاش لباس درست کنی! ضمنا روایات فراوانی هم در باب مصرف کم گوشت حیوانات داریم... نمیشه هر حیوون زبون بسته ای رو برای پول بکشی و جلوش یه عنوان پرورشی بزاری خلاص... دلسوزی هم نعمتیست در این آشفته بازار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آخه کجا گاو و گوسفند زنده زنده پوستش می کنن؟!
ناشناس
| France |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
پوست یک جاندار رو زنده زنده بکنند مانند این فیلم با حیوانی که مرده بعد پوستش رو بکنند فرق می کنه
ایمان
| Italy |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
کشتن روباه فقط و فقط به خاطر پوست آن، اصلا چه نیازی است به خاطر فخر فروشی و خود خواهی برخی ها، یک حیوان کشته شود، حالا اگر برخی پوشاک خزدار نپوشند چه رویدادی رخ می دهد لطفا کمی بیندیشید.
ناشناس
| Malaysia |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
درود بر شما. حق با شماست. هیچ دلیل عقلی وجود ندارد که کشتن برای یک نوع حیوان و یک نوع حیوان دیگر معنی متفاوتی دهد. کشتن گاو به همان اندازه زشت و آزاردهنده است که کشتن یک سگ یا کشتن یک روباه آزار دهنده است.
شاید در گذشته به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات این تنها راه بشر برای بقا بود، اما در شرایط امروزی چنین رفتاری نشانه ی عدم آگاهی از آفرینش است.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
حرف حساب جواب نداره "بیارم ناپلئونی ره "
ناشناس
| - |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آره واقعا. چطور موقعی که مرغ و گوسفند و گاو و شتر و هزار تا حیوون حلال گوشته دیگه رو می کشین و پوست می کنین و گوشتش رو دولپی می خوریم گناه ندارن. اگه قرار به گناه باشه هم کشتن روباه گناه داره هم سلاخی حیوانات حلال گوشت. صرف گذاشتن کلمه حلال و حرام جلو گوشت این حیوونا ماهیت قضیه رو عوض نمی کنه برادر من.
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
دوست عزيز چرا اين هم براي خيلي از افراد مسئله است و غير قابل تحمل براي همين است كه خيلي از مردم حداقل استفاده را از گوشت مي كنند و يا به گياهخواري روي آورده اند در ضمن فاجعه اين است كه افرادي با تفكر شما كارهاي غير اخلاقي را توجيه مي كنند!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
اگر از گوشتش براي رفع نياز گشنگي جهت خوردن استفاده كني آره اشكال نداره ولي تنها و تنها جهت پوستش واقعاً شرم آوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
كشتن حيواناتي كه نام برديد براي تغذيه و تامين پروتئين بدن مي باشد كه جزو ضروريات است ولي كشتن حيوان به خاطر پوست و صرفا براي تجمل درست نيست.
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
انسان پرورش بدیم اعضاشو بفروشیم.درامدش خوبه ناشناس خان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
احسنت
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
دوست عزیز پوست گوسفند و گاو رو هم زنده زنده میکنن ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
موافقم
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟