تردد ۲.۵ میلیون بمب متحرک در کشور

کد خبر: ۶۴۹۳۹۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 18 December 2016
|
8647 بازدید
|
۲
طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودروی گازسوز از مجموع قریب به ۴ میلیون خودروی گازوسوز در حال تردد در کشور، در زمان مناسب اقدام به بازرسی فنی مخزن CNG خود نکرده اند و احتمال بروز اشکال فنی و انفجار مخازن این خودروها وجود دارد.

به گزارش تسنیم در روزهای اخیر «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان استاندارد که در همایش صنعت CNG ایران سخنرانی می کرد، از خودروهای گازسوز بازرسی نشده با عنوان "بمب متحرک" یاد کرد و گفت: "باید بعد از مدتی مخازن خودروها بازرسی شوند که متأسفانه هنوز ساز و کاری در مراجع دولتی برای این امر تعریف نشده است که در این صورت امکان دارد خودروها تبدیل به بمب متحرک شوند."

در حال حاضر قریب به 4 میلیون دستگاه خودروی شخصی گازسوز در کشور در حال تردد است که برآوردها نشان می دهد از این تعداد، مالکان قریب به 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در زمان مناسب اقدام به بازرسی مخازن CNG خود نکرده اند.در حالی که طبق استانداردهای جهانی مخازن CNG خودروهای گازسوز به طور مطلوب باید سالی یکبار مورد بازرسی فنی قرار گیرد، 2 میلیون و 500 هزار خودروی گازسوز در ایران بیش از 3 سال است که مخازن CNG آنها مورد بازدید فنی قرار نگرفته و برخی از این خودروها بیش از 7 یا 8 سال است بدون حتی یکبار مراجعه به مراکز معاینه فنی در شهرها تردد می کنند.تردد این خودروها بدون بازرسی ادواری مخازن CNG، موجب شده تا هر از گاهی در یک نقطه از کشور شاهد انفجار یک خودروی گازسوز باشیم.

سازمان ملی استاندارد، وزارت نفت و مراکز معاینه فنی هر کدام می توانند مرجعی مطمئن برای نظارت بر بازرسی فنی مخازن CNG خودروها باشند اما قانون هیچ کدام از این نهادها را ملزم به انجام این مسئولیت نکرده و این وظیفه بر دوش وزارت کشور افتاده و این نهاد حاکمیتی است که در زمینه بازرسی ادواری مخازن CNG خودروهای گازسوز مسئولیت دارد. این نهاد رسمی کشور نیز شاید به علت تعدد مسئولیت ها و وظایف و شاید به دلیل عدم مرتبط بودن فعالیت های آن با این موضوع تخصصی، در طی سالهای گذشته نسبت به لزوم بازرسی ادواری مخازن CNG خودروهای گازسوز توجهی از خود نشان نداده است.برخی از خودروهای گازسوز در نقاط مختلف کشور، در نبود نظارت کافی، به صورت غیرفنی و غیر ایمن در کارگاههای زیرزمینی و زیرپله ای از خودروی بنزین سوز به گازسوز و دوگانه سوز تبدیل شده اند که این قبیل خودروها که هیچ آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست، خطر اصلی انفجار در زمان سوخت گیری محسوب می شوند.

اشتراک گذاری
داریک موبایل صفحه خبر
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
حتما باید اتفاقی بیوفته تا ساز و کار براش مشخص بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شرمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
سال ها پیش به خاطر کارم یک دوره تخصصی تست و بازرسی مخازن تحت فشار از موسسه معتبری رفتم.همان جا فهمیدم خود مخازن و نصب اولیه انها نیز دارای مشکلاتی است چه برسد به تست های بعدی. گذشت زمان مشخص یک دلیل تست مخازن است. دلایل دیگری نیز هست که کلا فراموش شده اند. مانند انواع تصادف حتی خفیف ، انواع باز و بست دوباره مخازن حتی سالم و . . .
کجای کارید. چند مرکز معتبر تست و بازرسی می شناسید که مردم مراجعه کنند. این تست ها هزینه هایی دارد که . . .
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت دلار # فیلترینگ # ترامپ # ایران و آمریکا # قیمت طلا # تعطیلی مدارس # کالابرگ # مهدی تاج # سید حسن نصرالله
الی گشت
نظرسنجی
کدام دولت عملکرد بهتری داشته است؟