تکنولوژی؛

تلاش جیلی برای ساخت خودروهای بدون راننده

خودروساز چینی جیلی از دولت خواست تا قوانین سختگیرانه نقشه برداری را به منظور سرعت بخشیدن به توسعه رانندگی خودکار، کاهش دهند. به نظر صاحبان جیلی، این قوانین که به دلیل امنیت ملی شکل گرفته اند، مانع توسعه و ساخت خودروهای بدون راننده می شود.
کد خبر: ۶۷۴۱۵۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 05 March 2017
|
7246 بازدید
|
۳
خودروساز چینی جیلی از دولت خواست تا قوانین سختگیرانه نقشه برداری را به منظور سرعت بخشیدن به توسعه رانندگی خودکار، کاهش دهند. به نظر صاحبان جیلی، این قوانین که به دلیل امنیت ملی شکل گرفته اند، مانع توسعه و ساخت خودروهای بدون راننده می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، خودروسازان در حال رقابت برای توسعه ماشین های بدون راننده هستند که بسیاری بر این باورند در آینده انقلابی در صنعت حمل و نقل ایجاد میکند و دولت ها در سراسر جهان امید به ترویج و توسعه این فن آوری در کشور خود دارند.

تلاش جیلی برای ساخت خودروهای بدون راننده

روز پنجشنبه لی شوفو، رئیس واحد خودروهای بدون راننده شرکت جیلی و رئیس گروه کنترل، به خبرنگاران در پکن گفت که بر مبنای ملاحظاتی که در طول جلسه کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین CPPCC مطرح می شود یک پیشنهاد سازنده ارائه داده که در عین در نظر گرفتن مسئله امنیت ملی، می تواند قوانین نقشه برداری را تسهیل بخشد.

لی به خبرنگاران گفت:"توسعه خودروهای بدون راننده در چین نیاز به حمایت از نقشه های دیجیتال دقیق دارد، من امیدوارم که این کشور بتواند به طور بنیادی نقشه برداری را انجام دهد."

خودروهای بدون راننده، در زمان حرکت، از طریق حسگرها به جمع آوری اطلاعات می پردازند. به این ترتیب نقشه های جدید طراحی می شوند و نقشه های موجود را بهبود می بخشند. داده ها با استفاده از فن آوری مسیریابی یکپارچه می شوند تا ماشین بتواند امن ترین و دقیق ترین مسیر را انتخاب کنید.

لی گفت: قوانین فعلی به گونه ای تنظیم شده که شرکت ها  برای انجام مطالعات نقشه برداری نیازمند مجوز می باشند و این امر توسعه صنعت خودرو های بدون راننده را با مشکل مواجه می سازد.

ولوو، توسط جیلی در سال 2010 خریداری شد و جزو اولین خودروسازان تست خودروهای خودکار در جاده های چین بود، اما تاکنون هیچگونه همکاری  با شرکت های فن آوری محلی اعلام نکرده است.

متخصصان این صنعت اعلام کردند طرح بالا به پایین برای تجاری سازی کامل ماشین های بدون راننده از سال 2021 تا 2025 می تواند مزیتی بر نابسامانیهای قانونی در ایالات متحده آمریکا باشد.

با این حال، لی معتقد است که ایالات متحده احتمالا برای اولین بار خودرو های بدون راننده را تجاری می کنند. وی گفت: "اگر ما بخواهیم پیش بینی کنیم، خودروهای بدون راننده به طور گسترده ای در ایالات متحده استفاده خواهند شد سپس مردم چین خواهند گفت در ایالات متحده از آنها استفاده می شود؟ ما نیز باید از آنها استفاده کنیم. "
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
فکر کردم نوشتین جلیلی!
محمد کیان
|
United States of America
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
سیب زمینی هم قاطی میوه ها شد ...هاهاهاها
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
تولید جیلی در ایران به کجا رسید ؟

جیلی خودرو ساز موفقی است . حالا که قراره چین شریک تجاری ایران باقی بماند بهتره بجای لیفان و ام وی ام ، سازندگان داخلی با برندهای معتبر تری مثل جیلی قرارداد ببندند
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات