بعد از انتشار انبوه آگهیهای متنی و ویدئویی برای کاربران اینترنت، حالا نوبت به انتشار آگهیهای صوتی برای کاربران دستیارهای صوتی هوشمند مانند گوگل هوم و دستگاه اکوی آمازون رسیده است.
به گزارش فارس به نقل از سی نت، آنچه که کاربران را نگران کرده این است که آگهیهای تبلیغاتی یاد شد به طور ناخواسته و بدون هماهنگی کاربران از بلندگوهای هوشمند اکو یا گوگل هوم پخش شوند و از این طریق حریم شخصی و آسایش کاربران نقض شود.
تا به حال مواردی از پخش این آگهی های عموما 15 ثانیه ای اتفاق افتاده و در قالب آنها تبلیغاتی با موضوع مواد غذایی پخش گردید.
کارشناسان معتقدند با افزایش استفاده از بلندگوهای صوتی هوشمند تبلیغات بر روی این محصولات نیز افزایش می یابد و اگر چه این روش تبلیغاتی می تواند برای رساندن پیام ها به کاربران به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد، اما از سوی دیگر روش یاد شده می تواند میلیون ها نفر را از استفاده از اکو یا گوگل هوم بیزار کند.
هم اکنون شرکت های تبلیغاتی در حال مذاکره با گوگل و آمازون برای استفاده از این قابلیت جدید تبلیغاتی به روشی خلاقانه هستند تا از ایجا دلزدگی در کاربران جلوگیری شود. بر اساس برآوردها در سال 2016 میلادی حدود 1.8 میلیون بلندگوی هوشمند به فروش رفته و انتظار می رود این رقم تا سال 2020 به 15.1 میلیون واحد افزایش یابد.