معمولا اگر استفاده از دامپینگ از طرف یک کشور یا شرکتی اثبات شود، کشور مقصد صادرات، اقدام به افزایش تعرفه های خود یا اعمال جرائمی علیه آن کشور صادر کننده و تولیدکنندگان مذکور خواهد کرد.
به گزارش صبحانه، دامپینگ در تعریفی ساده عبارت است از صادرات یک کالا با قیمت کمتر از هزینههای تمام شده یا به عبارتی دیگر فروش کالا در خارج به قیمتی کمتر از قیمت داخلی. به عنوان مثال، طی دهه 90 ژاپن اقدام به دامپینگ در قیمت محصولاتی چون تلویزیون و فولاد در بازار آمریکا و محصولاتی مثل اتومبیل و فولاد در بازار اروپا کرده بود.
معمولا اگر استفاده از دامپینگ از طرف یک کشور یا شرکت اثبات شود، کشور مقصد صادرات، اقدام به افزایش تعرفه های خود یا اعمال جرائمی علیه آن کشور صادر کننده و تولیدکنندگان مذکور خواهد کرد.
حال بر اساس آنچه که سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده است، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در هندوستان خبر از فعالیت و تحقیقات سازمان آنتی دامپینگ این کشور در خصوص اعمال تعرفه آنتی دامپینگ علیه برخی صادرکنندگان ایرانی کرده است.
بر اساس آنچه که از این نامه می توان استنباط کرد، دولت هند نسبت به قیمت محصول ظروف اوپال ایرانی که به این کشور صادر می شود، مشکوک شده و بر این اساس، سازمان توسعه تجارت از شرکت های ایرانی خواسته است قبل از انجام هر گونه اقدامی در این زمینه با این رایزنی بازرگانی هماهنگی کنند.