محمدرضا گلزار و شبکه نسیم با ایده عجیبی برای همکاری روبهرو شدهاند. قرار است سوپراستار سرشناس سینما برای اولین بار مجری یک برنامه مهمانمحور شود. برنامهای که البته قرار نیست شبیه برنامههایی باشد که مهران مدیری در دورهمی یا رامبد جوان در خندوانه میسازند و روی آنتن میبرند.
به گزارش کافه سینما، طرح پیشنهادی قرار است درباره تیپ و مد و پوشاک باشد. اسپانسری با رقمی چشمگیر ایده چنین طرحی را به شبکه نسیم برده است و رضایتشان را گرفته که برای اجرای برنامه با رضا گلزار مذاکره کنند.
رضا گلزار که تا همین دو سال قبل حتی اجازه بازی در سینما را هم نداشت، این روزها حسابی پرکار است. او غیر از قراردادهای مختلفی که از شرکتهای مواد غذایی گرفته تا ساعتهای سوئیسی و لوازم بهداشتی برای تبلیغات خیابانی دارد، در یکی دو سال اخیر، هم فیلم زیاد بازی کرده و هم با سریال عاشقانه در شبکه نمایش خانگی حضور فعالی داشته است. او البته در تمام این کارهایش هم معمولاً اسپانسرهای اختصاصی داشته است و کار مدلینگ تبلیغاتی هم انجام داده است.
گلزار البته در این مدت سعی کرده ورژن جدیدی از خود رو کند. اصرارش بر خوانندگی و اجراهای پیاپی سبب شده ترسش از صحنه بریزد و حتی شومنی روی سن را با هیجان بالایی تجربه کند. او روی سن که میایستد خیلی سعی دارد با شوخی و بگو بخند فضای گرمی را برای مخاطبانش ایجاد کند و با استفاده از نام «محمدرضا گلزار»، همچنان مخاطبانش را دور خود نگه دارد. مخاطبی که با توجه به بالا رفتن سن گلزار، دیگر کمتر او را در نقش جوان اول فیلمهای عاشقانه باور میکند.
این تجربه جدید اجراهای رضا گلزار شاید دلیلی بوده تا برای کار جدید شبکه نسیم سراغ او بروند. برنامهای که نوعی برنامه تولیدی با محتوای تبلیغ مد است و قرار است شکلی از مدلینگ پوشاک و فرهنگ خرید و تولید را احتمالاً تبلیغ کند.گلزار هم برای این هدف، از نظر اسپانسر برنامه، بهترین است چون هم نام شناختهشدهای است که غیر از یکی دو بار، کمتر به تلویزیون آمده و هم در پوشاک همیشه برندی لاکچری در تبلیغات بوده است.
از سوی دیگر، این اسم برای شبکه نسیم هم میتواند دوباره سدشکن شود. کاری که آنها با خندوانه و دورهمی خوب انجامش دادهاند و موفق هم بودهاند. البته این ایده هنوز در ابتدای کار است. یکی از نزدیکان رضا گلزار درباره این پیشنهاد به تماشاگران امروز میگوید: «راستش را بخواهید این پیشنهاد را یک اسپانسر به شبکه نسیم و گلزار داده و دربارهاش بحث شده است؛ اینکه یک تاکشو با اجرای گلزار درباره مد و پوشاک ساخته شود. اما قطعاً شکل برنامه تفاوت زیادی با برنامهای مثل دورهمی دارد. قرار است کمی تخصصیتر باشد و حتی هنوز دقیقاً تصمیمگیری نشده که برنامه به صورت تاکشو باشد.»
او ادامه میدهد: «فعلا ایده اولیه اسپانسر کار مشخص است. مدیران شبکه نسیم در جریان هستند اما هنوز هیچ جلسهای در این زمینه برگزار نشده و گلزار با تولیدکنندگان و مدیران شبکه حرف هم نزده است اما این پیشنهاد وجود دارد.» شبکه نسیم که در یکی دو سال گذشته توانسته در جذب مخاطب از خیلی از شبکههای سراسری هم پیش بیفتد، هیچ بعید نیست این بار با گلزار به سراغ شکلی جدید از مخاطبان برود و به نوعی با شکستن سدی جدید، گروهی تازه از مخاطبان را سمت خود بکشد اما اقلا فعلاً مدیر شبکه سعی میکند خیلی با طمأنینه سخن بگوید. محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم، در پاسخ به سؤال تماشاگران امروز درباره احتمال حضور گلزار برای اجرای برنامهای در این شبکه میگوید: «راستش را بخواهید من الان در جلسهای هستم. سؤال شما سؤال سختی است که نمیتوانم با یک بله یا نه جوابش را بدهم و از آن رد شوم. به نظرم باید بگذارید در فرصتی بهتر دربارهاش حسابی بحث کنیم. الان نمیتوانم بگویم بله یا نه.»
شاید دلیل این برخورد محتاطانه او، ایدهای است که هنوز تصویب نشده. برنامه و تصمیمی که میتواند منتقدان زیادی هم داشته باشد. برنامهای که اگر تبلیغ مصرفگرایی یا ترویج مد باشد، با هجمهای روبهرو میشود و اگر تبلیغ تولید و فرهنگ مصرف داخلی باشد با حمایت گسترده روبهرو میشود. از یک سو رسانه ملی میتواند پز جذب ستارههایی را بدهد که مدتها حضورشان از سوی خود آنها تابو و خط قرمز بوده است و از سوی دیگر میتواند برایشان هجمهای از انتقاد را به همراه بیاورد.