در کنار اتمام سریع حجم برخی از سرویسهای اینترنت همراه، معضل فروش اجباری مودمها به جای بسته های اینترنتی مطرح میشود که شکایت برخی از کاربران سرویس اینترنتی را به همراه داشته است.
به گزارش خبرگزاری میزان، با بالاگرفتن موج نارضایتی کاربران از بستههای اینترنتهای همراه و اینترنتهای خانگی در خصوص تمام شدن سریع حجم اینترنت نسبت به گذشته این موضوع مطرح میشود که چرا بیشتر کاربران از این موضوع رنج می برند.
در همین رابطه برخی کاربران با تماس با شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت در جواب سوال خود مبنی بر کاهش سریع حجم این را میشنوند که ریز مصرف شما نشان میدهد که در تاریخ مورد بررسی مقدار حجم خریداری شده مصرف شده و اختلالی در شبکه یا نحوه مصرف حجم رخ نداده است.
برخی دیگر از سرویس دهندگان خدمات اینترنت از هک شدن رمز وای فای مشترکان سخن میگویند و برای راه حل تغییر رمز و انتخاب یک پسورد سختتر و طولانیتر را پیشنهاد میدهند و این درحالی است که برخی کاربران با تغییر رمز وای فای نیز مشکلشان حل نمیشود.
دراین میان کاربران اینترنت تلفن همراه که با نرخهای بالاتری اینترنت را خریداری میکنند و از طرفی مشکل هک شدن سرویس برایشان وجود ندارد نیز از تمام شدن سریع سرویس خود ناراضی هستند و این مساله به معضلی برای آنها تبدیل شده است.
در همین راستا یکی از مشترکان سرویس یکی از اپراتورهای تلفن همراه در تماس با خبرگزاری میزان با شکایت از اتمام سریع سرویس ۱۵۰ گیگی خود اظهار کرد: با حضور در محل این شرکت در تیر ماه سال جاری یک مودم ۴G و یک بسته اینترنت خریداری کرده که مجموعا چند صدهزار تومان برایش هزینه بر بوده است به طوریکه بسته پرسرعت حدود ۱۵۰ گیگابایت حجم داشته و این بسته کمتر از ۶ ماه به پایان رسیده که باعث تعجبش شده است.
وی افزود: قبلا شنیده بودم که این بستهها به طرز غیرطبیعی خیلی زود به پایان میرسد، اما این امر را شخصا تجربه نکرده بودم.
با این حال فرد برای افزایش اعتبار اینترنت خود شبانه به سایت شرکت مراجعه کرده و اقدام به خرید بسته ۱۴۴ گیگابایتی میکند، اما بعد از ورود به صفحه اعتبار شخصی برای چک کردن افزایش اعتبار اینترنت متوجه شد که تغییری در حجم سرویس رخ نداده است.
بعد از تماس با مرکز تماس با این شرکت برای جویا شدن علت، اپراتور در جواب شخص میگوید که شما مودم ۳G خریداری کرده اید و بزودی برایتان ارسال میشود.
شخص بعد از اعتراض در این مورد که بنده مودم ۴G در منزل دارم و این اشتباه ممکن است از سوی سایت رخ داده باشد از اپراتور این جواب را میشنود که شما مودم ۳G خریداری کرده اید و هیچ راهی برای بازگشت پول وجود ندارد.!
با این حال در ابتدا باید بررسی شود که این موضوع در پی اختلال سایت رخ داده و یا ترفند جدیدی برای فروش محصولات است. در هر صورت حتی اگر فرض کنیم مشترک به اشتباه سرویس را انتخاب کرده باشد باز هم نباید چنین جوابی به او داد و راه برگشتی برای وجه پرداخت شده و یا حداقل تغییر درخواست نگذاشت.