گزارش

تبلیغات محیطی لیگ برتر به کام شرکت همیشه بدهکار!/امین سیما به کجا وصل است؟

با توجه به این که تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها بدون مزایده به شرکت مذکور واگذار شده و این شرکت هم فصل گذشته مطالبات هنگفتی به سرخابی‌های پایتخت داشته است، سازمان لیگ باید انتظار چنین اتفاقاتی را هم می‌کشید. شرکت و مدیری که در مدت حضورش به فوتبال تنها با بدهی‌هایش شناخته شده
کد خبر: ۷۷۷۲۳۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 25 February 2018
|
8720 بازدید

 24 هفته‌ از لیگ برتر فوتبال یعنی 80درصد بازیهای فصل تمام شده اما سازمان لیگ هنوز نتوانسته حتی نیمی از حق باشگاه‌ها بابت تبلیغات محیطی لیگ برتر هفدهم را از شرکت مجری این بهره برداری میلیاردی دریافت کند تا صدای اعتراض باشگاه‌های لیگ برتری در روزهایی که باید با بازیکنان شان تسویه حساب کنند، بلند شود.

 به گزارش تابناک ورزشی، طبق اصول بازاریابی ورزشی تبلیغات محیطی دور زمین مسابقات یکی از فضاهایی است که صاحب حقوق بازی‌ها در اختیار اسپانسرها یا شرکای خود قرار می‌دهد. بر اساس نظر کارشناسان بازاریابی نباید مانند بیلبوردهای سطح شهر این فضاها را به با یک مزایده به فروش رساند، بلکه باید بر اساس سطوح و بسته‌های حقوقی‌ای که در سلسله‌مراتب اسپانسرینگ به فروش می‌رود، این فضاها در اختیار پارتنرها قرار بگیرد. در ایران اما این اصل نادیده گرفته می‌شود.

 اما حتی در اجرای یک شیوه‌ی غلط هم فدراسیون و سازمان لیگ کوتاهی می‌کنند. تبلیغات محیطی را سازمان لیگ فوتبال در ابتدای لیگ هفدهم بدون برگزاری مزایده تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها را به شرکت امین سیما کیش واگذار کرد. البته تبلیغات محیطی تنها زمینه مشترک سازمان لیگ و این شرکت نبود چرا که سازمان لیگ تولید محتوای فوتبال ایران را هم به این شرکت سپرد.

تبلیغات محیطی لیگ برتر به کام شرکت همیشه بدهکار!/امین سیما به کجا وصل است؟

در چند هفته گذشته تیم‌های لیگ برتری که اغلب با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند از عدم واریز ریالی از سوی سازمان لیگ به خاطر تبلیغات محیطی شاکی بودند. برای نمونه، حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از دیدار لیگ قهرمانان آسیا مقابل نسف قارشی درباره مطالبات سرخ‌پوشان از سازمان لیگ اعلام کرد که سازمان لیگ ریالی هم بابت تبلیغات محیطی به این تیم پرداخت نکرده است. همچنین استقلال خوزستانی که هفته گذشته با اعتصاب بازیکنانش روبرو شده و حتی صحبت از عدم حضور آن‌ها مقابل پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر مطرح است، از سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی پولی دریافت نکرده است؛ مبلغی که برای تیمی مانند استقلال خوزستان از نان شب هم واجب‌تر است.

 امیر سلطانی مدیرعامل این باشگاه خوزستانی به ایسنا گفته: «یک سری مطالبات ما مربوط به بازی‌هایی است که پارسال در لیگ قهرمانان آسیا انجام دادیم که نزدیک به ۲ میلیارد تومان است. همچنین یکسری مطالبات ما مربوط به تبلیغات دور زمین است که سازمان لیگ باید آنها را به ما پرداخت کند که تاکنون هیچ کدام محقق نشده است.» سعید آذری که علاوه بر مدیرعاملی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ هم است در گفت‌وگویی اعلام کرد که تمامی باشگاه‌ها با توجه به این که او عضو هیات رئیسه سازمان لیگ است برای پیگیری مطالبات شان از سازمان لیگ با او تماس می‌گیرند.

 صادق درودگر مدیر بازاریابی سازمان لیگ درباره عدم پرداخت مطالبات باشگاه‌ها از سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها با تایید اظهارات مدیران عامل باشگاه‌ها اعلام کرد که پیگیر دریافت پول از شرکت امین سیما کیش است و این شرکت باید بدهی‌هایش را پرداخت کند تا باشگاه‌ها به حق و حقوقشان برسند. در ادامه این گزارش آمده که با توجه به این که تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها بدون مزایده به شرکت مذکور واگذار شده و این شرکت هم فصل گذشته مطالبات هنگفتی به سرخابی‌های پایتخت داشته است، سازمان لیگ باید انتظار چنین اتفاقاتی را هم می‌کشید. شرکتی که در مدت حضورش به فوتبال تنها با بدهی‌هایش شناخته شده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟