هشداری برای مدیران اجرایی کشور؛

نه تهدید نه شعار، تا دیر نشده، گره بحران آب شرق اصفهان را با دست باز کنید!

ضرر و خسارت جمعیت محدودی از مردم استان اصفهان که در شرق این استان به کشاورزی مشغول بودند، حالا به نا آرامی هایی دامن زده که امنیت اجتماعی و آبی میلیون ها شهروند اصفهانی و دیگر استان ها را تهدید می کند. اینجا نیاز به یک محاسبه دقیق است که مشخص شود، پرداخت کدام ضرر و خسارت برای دولت و مسئولان به صرفه تر است؟
کد خبر: ۷۹۰۰۰۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ 14 April 2018
|
20427 بازدید
|

نه تهدید نه شعار، تا دیر نشده گره بحران آب شرق اصفهان را با دست باز کنید!تنش های اجتماعی برآمده از بحران آب که چند ماهی است شرق استان اصفهان را در برگفته است، در حالی روز به روز افزایش می یابد که مدیران سیاسی و اجرایی این استان، جز سخنانی شعاری و بعضاً تهدیدآمیز واکنش رضایت بخشی به این مسأله نداشته اند؛ شرایط نگران کننده ای که در صورت استمرار خسارات روزافزونی را متوجه میلیون ها شهروند اصفهانی خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ ده ها هزار کشاورز شرق اصفهان که در سال جاری و به دلیل مشکلات ناشی از کمبود آب با زمین های خشک کشاورزی رو به رو شده اند، پیاپی راهی خیابان های شهر و استان می شوند و مطالبات خود را خطاب به مسئولان مطرح می کنند؛ مطالباتی که هرچند جان مایه آن بیکاری و مشکل در تأمین معاش چند هزار خانواده است، زندگی میلیون ها شهروند اصفهانی را متأثر کرده است.

مردم مناطقی چون ورزنه، جرقویه علیا و سفلی، کوهپایه و جلگه که بیش از ده سال با کاهش شدید منابع آب مواجه شده بودند، در سال اخیر حتی یک قطره آب نیز برای کشاورزی دریافت نکردند تا همین موضوع بهانه ای باشد برای اردوکشی های چندباره آنها به خیابان های شهر اصفهان و اعتراضات گسترده ای که مسئولان پاسخ قانع کننده ای برای آن در چنته ندارند.

کشاورزان این منطقه در هفته و ماه های گذشته، بارها تجمع و اعتراضات میدانی برگزار کردند و با جمعیت چند هزار نفری خود بستری برای نا امنی در مرکز سیاسی استان اصفهان و شرق این استان رقم زدند؛ شهروندانی که خواسته آنها رسیدن به حقابه های قانونی خود از حوضه آبریز زاینده رود است، اما به این که بستر زاینده رود حتی در سرچشمه ها نیز با خشکی و کاهش شدید بارندگی رو به رو شده، توجه چندانی نمی کنند.

این در خواست مردمی در شرق اصفهان در حالی است که محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان چند روز پیش گفته بود، حجم منابع آبی سد زاینده رود در سال آبی جاری نزدیک به 60 درصد کاهش یافته و با فرض عدم اختصاص آب به کشاورزی و کاهش 40 درصدی مصرف آب در صنعت، باز هم نیاز است به میزان 20 درصد در مصرف آب شرب اصفهان، یزد و کاشان صرفه جویی شود.

استاندار اصفهان روز جمعه نیز با اشاره به فلج کننده بودن بحران آب در استان اصفهان، کمبود آب را موضوعی نگران کننده و بحرانی برای تأمین آب نزدیک 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت شهر اصفهان عنوان کرد.

حقایق مسلمی که استاندار اصفهان از آن سخن گفت و منطبق بر داده های آماری است، در حالی بیان می شود که ده ها هزار خانواده و کشاورز شرق اصفهانی بر همین اساس تنها راه درآمدی و معیشت خانواده خود را از دست داده اند و در سال جاری با مشکلات فراوانی از جمله بیکاری و فقر مطلق دست و پنجه نرم می کنند؛ شرایط نابسامانی که حل آن با استناد به کمبود منابع آب و ناتوانی مدیران در مدیریتش ممکن نیست.

کشاورزان در اعتراضات مستمر خود اعلام می کنند که دلیل بروز این بحران، ناکارآمدی مدیران در مدیریت عادلانه منابع آب حوضه آبریز زاینده رود است و اگر واقعاً آبی برای کشاورزی آنها وجود ندارد، پس معنای انتقال آب از اصفهان به یزد و نیز کشاورزی در مناطق بالادستی زاینده رود چیست؟

روز گذشته، کشاورزان با اقدام به تخریب برخی از سازه های انتقال آب یزد موجب شدند که اداره آب منطقه ای استان یزد از قطع آب شرب بخشی از قسمت های شهر یزد سخن بگوید و بیفزاید که به دلیل این اقدام کشاورزان اصفهانی، پمپ و خطوط برق خط انتقال آب آشامیدنی به یزد برای ساعاتی از مدار خارج شده است.

همزمان با ادامه اعتراضات مردمی در بین کشاورزان اصفهان و اقدام تخریبی آنها، امام جمعه اصفهان نیز با اشاره به تلاش مسئولان برای حل مشکل ادامه اعتراضات را حق کشاورزان ندانست و افزود: از این پس، اعتراض مردم در چارچوب قانون تعریفی ندارد و مقابله با انقلاب اسلامی قلمداد می شود.

واکنش سلبی امام جمعه شهر اصفهان در کنار سخنان ناامید کننده استان اصفهان از یک سو و آغاز نشانه هایی مبنی بر تلاش برخی شهروندان یزدی برای شکل دهی به اعتراضات مشابه و تجمع در برخی نقاط استراتژیک استان یزد، از سوی دیگر، گویای این حقیقت است که بحران آب و نا امنی های برآمده از آن قرار نیست به این زودی ها در فلات مرکزی کشور سامان بگیرد.

استاندار اصفهان در حالی که تلاش می کند با سخنان ناامیدکننده رخداد پیش آمده را غیرقابل مدیریت توصیف کند، امام جمعه نیز با زبان تهدید با مردم سخن می گوید که دغدغه و دلیل اصلی اعتراضات کشاورزان اصفهانی، بیکاری و مشکلات اقتصادی برآمده از آن در شرایط کنونی است.

گویا مدیران سیاسی استان اصفهان و کشور هنوز دغدغه و ریشه اصلی اعتراض مردمی را درک نکرده اند و از این روی، تصور می کنند تنها راه فروکش کردن نا آرامی ها در شرایط کنونی، تنها تأمین آب است که آن هم بنا به دلایل اقلیمی و جغرافیایی در حال حاضر ممکن نیست.

با این فرض منطقی که در شرایط کنونی تأمین آب شرب بر هر موضوع دیگری ارجحیت دارد، مسئولان باید تلاش کنند به جای پرداختن به شعارهای سیاسی، تهدیدهای بی فایده و ناامید کردن مردم به آنها تضمین هایی برای تأمین معاش و اشتغال و مدیریت بهینه منابع آب در سال های آتی بدهند.

قطعاً در شرایط کنونی آبی نیست که بتوان به کشاورزان اصفهانی داد و آنها نیز این را خوب می دانند. به همین دلیل، به نظر، اعتراض آنها بیش از آنکه بر تأمین آب تأکید داشته باشد، بر دیده شدن و درک مشکلاتشان اصرار دارد.

با شرایط پیش آمده، مدیران سیاسی و اجرایی کشور و استان اصفهان باید دو نکته مهم را مد نظر قرار دهند و بر اساس آن به مدیریت بهینه بحران کنونی اقدام کنند؛ نکات مهمی که اگر رعایت نشود قطعاً آسیب های فراوان و بیشتری را در آینده به بار خواهد آورد.

نخست اینکه ضرر و خسارت جمعیت محدودی از مردم استان اصفهان که در شرق این استان به کشاورزی مشغول بودند، حالا به نا آرامی هایی دامن زده که امنیت اجتماعی و آبی میلیون ها شهروند اصفهانی و دیگر استان ها را تهدید می کند. اینجا نیاز به یک محاسبه دقیق است که مشخص شود، پرداخت کدام ضرر و خسارت برای دولت و مسئولان به صرفه تر است؟

دیگر آنکه مدیران سیاسی و اجرایی کشور و استان اصفهان لازم است به جای صحبت های ناامید کننده و یا تهدیدآمیز به صورت عملیاتی به دنبال راهکارهایی برای برطرف کردن مطالبات معترضان به اشکال دیگر باشند و آنها را نسبت به شرایطی که به آن معترض هستند قانع کنند.

مسئولان باید بدانند که فعل و انفعالات کنونی معترضان اصفهانی در نهایت به زیان میلیون ها شهروند دیگر منجر خواهد شد و اگر این معترضان متوجه شوند که صدای آنها توسط مسئولان از راه های دیگر شنیده می شود، قطعاً از ادامه چنین مسیری که نه تنها سودی برای آنها ندارد، بلکه خسارت سنگینی را به سایر شهروندان وارد می کند، خودداری خواهند کرد.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۷۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
سوء مدیریت مشکل ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
هاشمی طبا که این حرفارو میزد و نگران آب و محیط زیست بود رو ملت همه مسخره کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
پریشب اخبار بیست وسی از اعتصاب راننده های قطار انگلیس تا اعتصاب دانشجوای فرانسه و ر...گفت ولی از اعتصاب نردم اصفهان هیچ بعد مراتی میگه چرا منو دوس نمیدارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
بخاطر خشكساليه نه سو مديريت
ناشناس
|
Australia
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چکار کنند آب نیست ؟ برنج واجب هست کاشتت؟ خربزه واجبه؟
لابد انتظار دارند آب کارون رو براشون ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شرق اصفهان هیچ وقت برنج کشت نشده اون لنجانه که میکاشتن که 200 کیلومتر با اینجایی که تو خبر اومده فاصله داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
نه برادر, آب خودشون رو میخوان
همون که فرستادن یزد!
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آب ندن به درک یه پولی بدن که زن و بچشون گرسنه نمونن
ناشناس
| Australia |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آقا/خانم |۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
منظور شما کدوم آب هست؟ همون که از کارون و از طریق تونل ها بردن اصفهان ؟
این شد آب شما؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بعد خودشون آب از کجا اوردن اینا زورشون میاد آبی که از چهارمحاله برا مصرف خانگی بره یزد بعد میخواید چهارمحال آب برا کشاورزیتون بده شما دیگه چجور ادمایی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
آب مال چهارمحال نیست لطفا اطلاعاتتون رو درست کنید از قدیم این قانون بوده و هست "آب مال پایین دست است
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
دیگه زمان آبیاری سنتی گذشته. باید رو به آبیاری قطره ای و کشت با توجیه اقتصادی بیارند. نه اینکه محصولی کاشته بشه که آب آن خیلی بیشتر از محصولش ارزش داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
آيا شما ميدانيد :

1- برخلاف ممنوعيت کاشت برنج درغير از استانهاي
شمالي ساليانه بيش از 50000هکتار برنج در خوزستان کاشته ميشود و بيش از 2 ميليارد متر مکعب اب مصرف ميکند
2- با سخنان پوپوليستي وغيرکارشناسي رييس جمهور سابق سالانه چند صد ميليون مترمکعب آب به ارتفاعات بالادست مسير سد زاينده رود تا اصفهان پمپ و باغاتي راه اندازي ميشود که هيچ صرف اقتصادي و توجيه کارشناسي ندارند.
3- تمام فولادهاي يزد و اردکان از اب زاينده رود تغذيه ميکنند و خيار يزدي حتي با تبليغ مستقيم اب زاينده رود عرضه ميگردد.

4- در طرح جامع زاينده رود قرار بوده ابتدا اب از سرچشمه هاي کارون (کمتر از 3% کل دبي ساليانه کارون)به زاينده رودمنتقل و سپس اب به يزد ارسال شود ولي بلطف يزدي بودن مسئولين وقت ابتدا اب به يزد ارسال شد ولي ابي به زاينده رود منتقل نشد.

5- با تصميمات غير کارشناسي صنايع اب بري مثل فولاد مثل قارچ در يزد و اردکان( و حتي فولاد مبارکه از بندرعباس به اصفهان منتقل شد) ايجاد شده اند.
6- در جنگ تحميلي اصفهان بيشترين شهيد را به نسبت جمعيت اش جهت حفظ اسلام وايران در خوزستان تقديم کرده است وليکن ان وقت ببينيد: خوزستانيها حق دارند دهها هزار هکتار برنج بکارند و يزديها قبل از اضافه شدن ابي به زاينده رود اب بردارندو بالادست اصفهان باغات غير اقتصادي گسترش بسيار زيادي پيدا کنند، ولي اصفهاني ها بايد ساکت باشند و ...
مالک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
خوزستان و چهار محال جلو مهاجرتشون به اصفهان رو بگیرند مشکل ما حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
ناشناس 23:13
منظورتون از آب کارون دقیقا کجاست ؟ مگه کارون خوش دریاست؟ نه داداش اونم از چهارمحال آب میبره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
نه چهار محال بیاد بالای قله کوه یه درخت هلو بکاره بعد با پمپاز اب برسونه به درختش ولی به اصفهان اب نیاد
زاینده رود ماله اصفهان
حق داره اب داشته باشه
و باید زنده بشه
نه اینکه فقط بره چهار محال و یزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
تابناك جون يك دهه پيش تمام كارشناسان خارجي و كارشناسان كاربلد داخلي كه دلسوز هم بودند ولي حرفشون پيش مسئولين برش نداشت ميگفتند كه جنگ بعدي سر آبه ولي مسئولين با رانت و پارتي در مسند نشستن کارو به اينجا رسوندن و كاسه ي چه كنم چه كنم دست گرفتن و با اين اوصاف بازم حاضر نيستن برن كنار و بذارم يه آدم شايسته و كاربلد بياد و از اينجا به بعد خرابكاريشون رو درست كنه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اون موقعی که صنایع بزرگ و پرمصرف رو با لابیگری در استان اصفهان دایر میکردند باید به فکر ابن روزها هم میبودند
پاسخ ها
محمدحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
هر موقع تابناک یه خبر راجع به بی آبی اصفهان می زنه هرکسی از راه میرسه غرائض شخصی و عقده های دلش رو اینجا رو می کنه.یکی از انتقال آب کارون می ناله.یکی از صنعتی بودن اصفهان می سوزه،یکی .....
نمی تونین ببینین مردم نجیب و اصیل اصفهان با هوش و درایتشون ترقی کردند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
افرین حرف حساب زدید
مهدی
| Netherlands |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
در فاصله بیست کیلومتری به اردکان کلی کارخانه فولاد و صنایع دیگر زده اند که اتفاقا از همین خط لوله ارتزاق میکنند در ضمن صنایع اصفهان حداقل مربوط به بیست و پنج سال پیش است نه حالا
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
مسئولین اعلام کرده اند که میزان مصرف آب در صنایع وشرب کلا ۱۰ درصد هست ومشخصه که با حذف این ده درصد هم هیچ کمکی به آب کشاورزی نمیشه
ناشناس
| Norway |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
محمد حسين عزيز، هوش و زكاوت رو خوب اومدي. البته براي سياستمداران أصفهاني كه تونستند تمام صنايع رو ببرن اونجا الان هم ميگن بقيه ايران از بي ابي بميرن تا ما هم صنعت داشته باشيم هم كشاورزي هم زاينده روز و توريست. بعله برادر سهم خوزستاني ها هم بوي بد كارون بي اب باشه
اسد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آقای محترم شما که نگران بیکاری در استان های کویری هستید چرا مشکلات و بدبختی های مردم کهکیلویه و بویراحمد و لرستان را بازتاب نمی دهید که منابع آبی آنها را غارت کرده اید اصفهان و یزد و اراک و کرمان باید بین کشاورزی و صنعت یکی را انتخاب کنند وقتی شما نگران بیکاری در اصفهان و یزد و اراک و کرمان با این همه کارخانه که بناحق در این مناطق احداث شده اند هستید پس مردم مناطق محروم لر نشین که صاحبان اصلی منابع نفت و گاز و آب و هیچ کارخانه و صنعتی هم ندارند چکار باید بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
این مشکل کل ایرانه اقا اسد لطفا این مشکل رو طایفه ای و قومی نکنید که عاقبت خوبی نداره
لرستانی
| United States of America |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
من با نظر اسد موافقم
اگر کسی در مورد منطقه ای صحبت کرد و نظر داد نباید انگ قومیتی بلافاصله به طرف زده شود
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
مگه کم از استانهای کهگیلویه و چهار محال و لرستان به اصفهان مهاجرت کرده اند اونها که دیگه هم قوم خودتون هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
به چه دلیل مهاجرت کردن از وقتی شما همه چیز رو بردین اصفهان اب فولاد کشاورزی ووووو
حاج مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
سلام
لطفا موضوع رو از ملی و منطقه ای به قومیتی تقلیل ندهید..همه اقوام در تشکیل دهنده ایران واحد هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
حقیقت تلخه، این مناطق واقعا نه کارخونه‌ای دارن نه صنعتی، آبشونو هم که غارت کردید.
عباس
|
Germany
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
متاسفانه با اینکه در قانون اساسی کشور حق آزادی بیان و حق تظاهرات برای مردم گذاشته شده است ولی هر زمان عده ای معترض شدند یا آنها را ضد انقلاب خواندند یا عوامل دشمن معرفی شدند. حالا کشاورزان اصفهانی بی خبر از خارج از کشور عوامل دشمن و نوکر آمریکا و اسرائیل شدند. از طرفی در نماز جمعه افرادی که در موضوعی میگویند زمان قبل از انقلاب این مورد بهتر از امروز بود، ضد انقلاب معرفی میشوند
شکر خدا ما حکومتی با قدرت داریم و باید به مردم حق اعتراض بدهیم نه اینکه از اعتراض بترسیم.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
با توجه به خشک بودن 90 درصد خاک کشور عزیزمان انتقال آب از یک استان خشک به دیگری اشتباه است. تنها را ه چاره شیرین کردن آب دریای خزر یا خلیج فارس و انتقال آن به فلات مرکزی ایران است که نیاز به عزم مردانه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
به همین راحتی؟ دوست عزیز شما یه تحقیق کن ببین شیرین مردن آب دریا به این راحتی ها هم نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اگر اصفهانی ها خیلی ادعای آب چهار محال را دارندمیشود به مدت یک ماه خوراک ذوب آهن را قطع کرد و نگذاشت یک تکه سنگ آهن از یزد بیرون بره. وهرچی مدیر اصفهانی تو صنایع فولاد یزو و معادن بافق هست را اخراج کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چهارمحالی ها چند سال اخیر تمام زمینهای سنگلاخ و لم یزرع را زیر کشت برده اند. مصرف آب در این زمینها بسیار بیش از حد استاندارد و باردهی کمتر از حد معمول است.
آب یا برای همه هست, یا برای همه نیست
یک بام و دو هوا جواب نمیدهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دوست عزیز زاینده رود از اصفهان شروع می شود و پرآب است در مسیر خود در مقطع کوتاهی وارد چهارمحال می شود و دوباره به استان اصفهان باز می گردد که در چهار محال متاسفانه بی رویه از ان برداشت می شود
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
مگه کم از چهار محال به اصفهان مهاجرت کرده اند حتی خیلیهاشون در همین ذوب آهن مشغول کارند
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
دوست عزیزی که اطلاع نداری و سوادت هم مشکل داره. حداقل یک نگاه به مپ موبایلت یا یک سرچ ساده در اینترنت بنداز تا ببینی سرمنشع اصلی زاینده رود کجاست غیر از انتقال اب کارون که حق مردم خوزستان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
سنگ اهن را یزدی ها ندهند از صد جای دیگه میشه تامین کرد ولی اینکه اب کشاورز اصفهانی برود اردکان برا کارخونه فولاد نشان از بی لیاقتی مدیران دارد
شهباز
|
Germany
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
تابناک
شما شفاف سازی کن صنایع آب بر یزد و اصفهان رو شناسایی و درج کن
کشت محصولات آب بر در یزد رو بررسی کن
دولت هم هزینه کشت سالانه کشاورزان رو محاسبه و پرداخت کنه تا زمانیکه وضعیت آب کشاورزی مشخص بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
پروفسور یک قطره از آب اصفهان توی کشاورزی یزد مصرف نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
پس اب از کجا میارن کشاورزی میکنن یزد کشاورزی داشته اخه خیار میکارن کارخانه ساختن این همه کارخونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
انصاف نیست که آب این کشاورزان برای فولاد سازی در یزد مورد مصرف قرار بگیرد.
کاهش همتی می شد و صنایع روش کارامدی با مصرف آب پایین بکار می بستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
جالبه همه درست می گن
ولی کسی نمیگه صنایع آب بر اصفهان و یزد کدومان؟
ریشه مشکل پر مصرف بودن و عدم بهره وری آب چیه
و کدوم مسئولان از رانت برای خودشون استفاده کردن
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟