تاملی بر اظهارات عجیب یک عضو کمیسیون صنایع درباره تولید هواپیما در ایران؛

آقای قاضی‌پور! «ایران 140» را با هزینه شخصی بسازید و خودتان تستش کنید

به آقای قاضی پور جدای از مبحث کارشناسانه ای که بیان کرده اند؛ پیشنهاد می کنیم که یا چنین افاضاتی نفرمایند یا اگر اصرار بر سخنان خود دارند. با هزینه های شخصی خودشان سفارش ساخت چنین هواپیماهایی را بدهند و البته پیش از آنکه مردم به تست آن بپردازند؛ خود ایشان داوطلب سوارشدن بر چنین هواپیماهایی باشد و اگر مشکلی نبود، سپس دیگران را تشویق به تولید و سوار شدن بر این نوع هواپیماها کنند.
کد خبر: ۸۰۴۱۱۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 31 May 2018
|
26243 بازدید
|

مجلس شورای اسلامی رکن اصلی و نهاد قانون‌گذاری در کشورمان است که به آن قوه مقننه نیز می گویند. این نهاد از نمایندگان منتخب مردم تشکیل شده‌است. نمایندگانی که توسط مردم از حوزه های انتخابیه مختلف برگزیده می شوند و با تخصص های گوناگونی که دارند، در کمیسیون های تخصصی مختلف عضو می شوند و ضمن قانونگذاری در حوزه های مختلف، درباره بسیاری از امورات کشور تصمیم گیری می کنند.

به گزارش «تابناک»، مصوبات مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب نمایندگان، باید مورد تأیید شورای نگهبان قرار گیرند، سپس برای اجرا به قوه مجریه ایران و قوه قضائیه ابلاغ می‌شوند. در حقیقت نمایندگان در بسیاری از مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اعمال نظر کرده و برای کلیت جامعه به نمایندگی از آنان تصمیم به قانون گذاری می گیرند. لذا این مساله می طلبد که نمایندگان حاضر در مجلس بسیار سنجیده سخن گفته و جدای از تصمیمات، حتی در اظهار نظرهای شان مراقبت ها و ملاحظات زیادی داشته باشند.

اما متاسفانه در بسیاری از موارد، ملاحظه کرده ایم که نمایندگان جانب احتیاط را در سخن گفتن و اظهار نظر کارشناسی رها کرده و سخنانی بر زبان جاری می کنند که باعث تعجب بسیاری از کارشناسان و مردم جامعه می شوند که در جدیدترین این اظهار نظرها می توان به سخنان «نادر قاضی پور» در خصوص هواپیمای ایران 140 اشاره کرد.

آقای قاضی‌پور! «ایران 140» را با هزینه شخصی بسازید و خودتان تستش کنید

قاضی پور که البته با مقوله صنعت غریبه نیست و در مجلس به عنوان عضوی از کمیسیون صنایع قوه مقننه فعالیت دارد، اخیرا در یک اظهار نظر تعجب برانگیز به چرایی حمایتش از تولید این هواپیما پرداخته و گفته است «تا هواپیمایی سقوط نکند که علتش را نمی‌توانند بررسی و پیدا کنند. الآن هواپیمای ۱۴۰ همه‌چیزش خوب است، جز موتورش که باید تغییرات اساسی روی آن انجام شود. ایران  هم می‌تواند هواپیما تولید کند و آنقدر خطا و آزمون کند، آنقدر بیفتد و سقوط کند تا بتواند هواپیمایی تولید کند که قابل صادرات هم باشد. افتاد هم افتاد. می‌توانیم هواپیمای جنگی بسازیم که خلبان‌های آن موقع سقوط از هواپیما بپرند پایین.»

هواپیمای ایران-۱۴۰ که با مشارکت اوکراین و روسیه در ایران مونتاژ می‌شد پیش از آخرین سقوطش در مردادماه سال ۹۳ و ممنوع‌شدن پروازش، چندین نمونه سقوط و آتش‌گرفتن موتور را تجربه کرده بود. از تعداد اندک هواپیمای آنتونوف موسوم به ایران ۱۴۰ که در شرکت هواپیماسازی «هسا» با همکاری شرکت آنتونوف اوکراین تولید شد ۴ فروند آن در ایران طی ۱۲ سال سقوط کرد که آخرین سقوط آن سال ۹۳ بود. «حمید بهبهانی» وزیر راه‌وترابری دولت احمدی نژاد، از طرفداران سرسخت هواپیمای ایران ۱۴۰ بود به‌طوری‌که در مورد ایمنی هواپیمای ایران ۱۴۰ اعلام کرده بود: «هواپیمای ایران ۱۴۰حتی از فوکر هم بهتر است و حاضرم کتباً بنویسم.»

«نادر قاضی‌پور» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از طرفداران سرسخت این هواپیما و ادامه تولید آن با آزمون‌وخطا است. او اردیبهشت‌ماه به همراه 50 نفر از همکارانش به رئیس‌جمهور در رابطه با تسریع در راه‌اندازی کارخانه هواپیماسازی ایران ۱۴۰ بعد از تعطیلی سال‌های اخیر تذکر کتبی داد.

نادر قاضی‌پور 60 ساله از از دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی تاکنون (3 دوره) نمایندگی ارومیه را در خانه ملت عهده دار بوده است. او دارای لیسانس فیزیک کاربردی و فوق لیسانس مدیریت صنعتی است و در کمیسیون صنایع مجلس عضویت دارد.

نادر قاضی‌پور در انتخابات ۱۳۹۴ با کسب ۱۶۹ هزار رای به عنوان منتخب اول ارومیه برای سومین بار به مجلس راه یافت. وی پس از پیروزی در انتخابات ۱۳۹۴ مجلس در سخنرانی ای گفت: «من نماینده ملتم نه نماینده ۴ تا گردن کلفت. من نوکر مسئولین نیستم. کیف‌شان را حمل نمی‌کنم و تعریف‌شان نمی‌کنم. شما در دو ساعت به من ۲۰۰ هزار رای دادید. برای اینکه مرا تیز کنید تا به جان این مسئولان بیفتم. »

وی همچنین گفته: «مملکت را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست! … مجلس جای زنان نیست؛ جای مردان است. بفرستید سرشان بلا بیاورند تا آبرویتان برود!؟»

او اظهارات جنجال برانگیز دیگری هم در خصوص نگاه مردانه اش به نمایندگی در مجلس هم داشته است که از حوصله این گزارش خارج است. مهمترین مطلب فعلی این است که چرا یک عضو کمیسیون صنایع مجلس در حالی که هواپیمای ایران 140 به گفته بسیاری از کارشناسان قابلیت های لازم را برای یک هواپیمای مسافربری بودن ندارد و البته این از حوادثی که این هواپیما رقم زده است هم مشخص است؛ باز تاکید بر تولید این نوع هواپیما دارد.

اینکه یک نماینده مردم که از قضا عضو کمیسیون صنایع هم هست چنین بی توجه به جان مردم سخن بگوید و بر این اعتقاد باشد که تا هواپیمایی سقوط نکند که علتش را نمی‌توانند بررسی و پیدا کنند. و بگوید: «ایران  هم می‌تواند هواپیما تولید کند و آنقدر خطا و آزمون کند، آنقدر بیفتد و سقوط کند تا بتواند هواپیمایی تولید کند که قابل صادرات هم باشد. افتاد هم افتاد.» خیلی عجیب است.

او در ادامه سخنان تاکید می کند: «می‌توانیم هواپیمای جنگی بسازیم که خلبان‌های آن موقع سقوط از هواپیما بپرند پایین.» انگار که هیچ نگاه کارشناسانه ای در بیان چنین سخنانی وجود ندارد. شاید اگر بدون ذکر نام این سخنان را جلوی بسیاری از مردم و عامه جامعه بگذاریم آن را در بهترین حالت «طنز» و یا از سر بی اطلاعی بخوانند و به آن توجهی نکنند؛ اما زمانی که پیشوند نماینده مجلس و از قضا عضو کمیسیون صنایع را به آن اضافه کنیم؛ اینجاست که باید تاسف خورد.

به آقای قاضی پور جدای از مبحث کارشناسانه ای که بیان کرده اند؛ پیشنهاد می کنیم که یا چنین افاضاتی نفرمایند یا اگر اصرار بر سخنان خود دارند. با هزینه های شخصی خودشان سفارش ساخت چنین هواپیماهایی را بدهند و البته پیش از آنکه مردم به تست آن بپردازند؛ خود ایشان داوطلب سوارشدن بر چنین هواپیماهایی باشد و اگر مشکلی نبود، سپس دیگران را تشویق به تولید و سوار شدن بر این نوع هواپیماها کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۳۰
نادر
|
Korea (Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
لطفا نظرات اين حضرات رو جزو اخبار قرار نديد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اظهار نطرات برخی از مایندگان مجلس و تصمیمگیریهاب بیشتر مسئولین کشور همانند فیلمهای کمدی سینمایی ایرانهکه در ایام عید و تعطیلات بدفعات تلویزیون پخش میکنه که بیشتر اشک بیننده رو در میاره بجای آنکه مایه انبساط خاطر بشه.
احمدرضا
| United States of America |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
این آقای قاضی پور ی نفره تو مایه های احمدی نژاد، و ایشون هم ی روزی کارایی میکنه که الان احمدی نژاد میکنه و ایشونم تبدیل میشه به یک دردسر برای کشور چون حرفاش و کاراش بعضی وقتا خیلی بی منطق میشه و عوامانه و پوپولیستی
اما در مورد ساختن هواپیما، یکی از میوه های برجام که قراربود بچینیم خرید هواپیما از بویینگ و ایرباس بود که مجموع قرارداد با این دو شرکت حدود۴۰میلیارد دلار بود که این مساله هم مثل مشکل آب خوردنمون با برجام حل نشد.
به نظر من اگه دولت ۱۰میلیارد از این قرارداد رو در زمینه ساخت هواپیما و رفع مشکلات ایران۱۴۰ و یا یک هواپیمای دیگه هزینه کرده بود الان هم خودمون توی ساخت هواپیما پیشرفت کرده بودیم و هم اینکه شاید غربیها با دیدن فعال شدن ما در جهت دستیابی به این فناوری نگران میشدن و به تعهدشون برای فروش هواپیما عمل میکردن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
شیرین بیان ساخت هواپیما پیش کش ،
لطفا همین پراید خودمونو بچسب و یکمی هم اگه میشه ترمز هاشو بهتر کنید تا از این بیشتر کشته نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
بلاخره اصولگراست دیگه ......نمیدونم چرا مردم ارومیه به این رای میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
شما فردوسی سراینده شاهنامه رو هزار بار توی ساییتون تبیلغ و مدح کردین درحالی که اشعار شدیدا زن ستیزانه اش معروف است پس لطفا حداقل درباره سخنرانی های برخی ها ایراد نگیرید. قاضی پور یک نماینده شجاع و مردمی است و تا وقتی که نماینده شود به او رای خواهیم داد قاضی پور خلف امام جمعه مرحوم حجت الاسلام حسنی است اصل عصبانیت شماها از این دو نفر بخاطر این است که با شجاعت حرفشان را می زنند. و از آذربایجان دفاع می کنند جرات ندارین رک و پوست کنده حرفتون را بزنید حاشیه می رین .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
ایران 140 دیگه قدیمی شده باید بفکر یک هواپیمای جدیدتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
من متاسفم براي كسايي كه به اين آدم راي دادن نماينده بشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حقیقت اینه که غربی ها با همین جسارت ها صاحب تکنولوژی شدند.... با هزینه و ریسک و ساختن و سقوط کردن و فدا شدن و غیره .... ولی خب جرات میخواد که من هم ندارم ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
متاسفانه باید بگم همین الان طرحی به نام ایران 141 در حال اجراست که امیدوارم به نتیجه نرسه و به...بخوره وگرنه یه هواپیمایی ملی هم مثل خودرو سازی(فرغون سازی) ملی خواهیم داشت
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
چطوری خود تخریب ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
ایران 141 ادمو یاد پراید 141 میندازه بب کیفیت ترین خودروی سال!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
ناشناس ۱۹:۲۴ اون اشعاری که اینطور در موردشون نوشتی دقیقا از زبان کدوم یک از شخصیت ها در شاهنامه سروده شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
کيا به تو راي ميدن؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
ای بابا . همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید . نماینده مان هم باید چیزی در ردیف بقیه داشته هایمان باشد . چه انتظارات دور از ذهنی دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حالا هی شما از ایشان انتقاد کنید و نظرات ایشان را نفی کنید. یک بار دیدید قهر کردند و از کشور رفتند. مگر ما کم از بابت فرار مغزها آسیب دیده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
من برا بدرقش میام گل هم میارم
علمدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
خواست بره بگید بنده حاضرم از جیبم ده تا گوسفند جلو پاش قربونی کنم
mojtaba
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
بنظرم ما بايد هواپيما هاي ايران 140 رو بسازيم و اولين مسافران اون رو از تمام كساني كه موافق حرف آقاي قاضي پور هستند افتتاح كنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
موافقم به شرط این که خودشم خلبانش بشه
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
دعا کنید وارد این مبحث نشن وگرنه فاز 2 بهشت زهرا قطعه مسافربری رو هم بایس افتتاح کنیم
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
چه تحلیل ضعیفی!
تاریخ صنعت هوایی در آمریکا و اروپا رو مطالعه کنید تا متوجه شوید رسیدن به هواپیماهای امروزی با چند سقوط و شکست همراه بوده است.
به جای حمایت از مهندسین جوان مکانیک، هوافضا و برق دارید تعطیل نمودن پروژه های ملی را توجیه می کنید!
آقای قاضی پور رو دیدم که برای رفتن به مجلس از مترو استفاده می کرد. شاید بیانش خوب نباشه ولی اصل قضیه که حکایت از تولید متخصص ایرانی است را درست گفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
یه نگاهی به صنعت خودروسازی بنداز، ببین آزمایش و خطا یا پیشرفتی میبینی؟! بعد نظر بده، البته نظر ندی سنگین تر هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اینکه نوشتی "آقای قاضی پور رو دیدم که برای رفتن به مجلس از مترو استفاده می کرد"واقعا دلیلت چی بود؟در بین این نظرت در این مورد در این قسمت واقعا نوشتن این جمله در نظرت چه ربط منطقی و درستی به موضوع مرتبط به این قسمت داشت؟نکته بعد اینکه واقعا چند نفر دقیقا باید جانشونو از دست بدن تا این هواپیما در مجموع یکی از کم سانحه ترین پروازهارو در دنیا داشته باشه؟در تاریخ صنعت هوایی در آمریکا تعداد سوانح هوایی با توجه به اون تعداد از هواپیماها و با اون سابقه در مجموع به نسبت چقدر بود؟ و چند نفر انسان جانشونو از دست دادن؟ تعداد افرادی که در مجموع در سوانح هواپیمای ایران ۱۴۰ (با توجه به مدت زمان به کارگیری اون هواپیماها و تعداداون هواپیماهاو تعداد مسافرانی که ازون استفاده کردند) در مقایسه باتعداد افرادی که جونشونو به دلیل سوانح مربوط به هواپیماهای صنعت هوایی اروپا و آمریکااز دست دادن به نسبت تکرار می کنم به نسبت چقدره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
از کاغذ پاره هایتان چه خبر؟ از دولت پاکدست چه خبر؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
طبق فرمایش شما ما باید برگردیم عقب و از نو مثلا پنیسیلین رو درست کنیم با تمام کاستیهایی که ابتدا داشت کلی مریض بد حال بیچاره تحویل جامعه بدیم تا بتونیم برسیم به پنیسیلین امروزی . حرفت کرکر خنده و از سر بیشعوریه ببخشید البته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اولا که تا همین جاش هم مال ما نیست. یک طرح ناقص اوکراینی هست. ثانیا اشکالی نداره که بسازیم وسقوط کنه اما مسافر بی خبر از همه جا را سوار نکنیم. ثالثا بریم موتور درستش رو بیاریم. این که خلا قیت نمی خواد.
مازیار
| United States of America |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
چرا اینقدر حرفهای نسنجیده میزنید اخه. با توصیف جنابعالی یعنی بریم مجدد چرخ رو اختراع کنیم نه ؟ میخوای اتش رو از توع اختراع کنیم ؟ دانش باشد کسب بشه و بومی بشه اینها خیلی با چیزی که شما میگی فرق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
دوست عزیز هواپیما های امروزی با استفاده از ابرکامپیوتر طراحی میشوند. ما نه ابرکامپیوتر داریم و نه اون برنامه شبیه ساز رو.
تولید هواپیما با سعی و خطا امکانپذیر نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حسین، ۱۷:۲۶
الان نظر حاوی توهین رو منتشر نکردید دیگه
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
20 ساله داریم ازمون خطای پراید رو انجام م میدیم ، نتیجه آزمایش، رو کی اعلام میکنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
چرخ را که دوباره اختراع نمیکنند...همینن پشرفت درساخت خوردروی وطنی بس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
حداقل نصف این حوادث و سوانح به دلیل خطای انسانی بوده مستندهای مربوطه رو ببین بعد اظهار نظر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
اتفاقا برخی میخوان یه هواپیماسازی مثل خودروسازی شون راه بنذازن و کلی بودجه و رده های مدیریتی با حقوق و پاداش و حق ماموریت ،
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
این چه حرفی هست می زنید مگه بعد بتیونیم هواپیماهای میانبرد تولید کنیم چندسال زحمت بکشیم تا پیشرفت کنیم هم بازار داره هم کلی ارز خارج نمیشه ماایرانی ها جدیدا چقد ضد محصولات داخلی شدیم این از تلگرام که بخاطرش سرو دست می کشنن اصلا خیلی وضیعت فرهنگی خراب شده همه دشمن محصول فرهنگ داخلی شدن به خودتون یه نگاهی بندازید همی تابناک هم مقصر هستید شما باید فرهنگ جامعه را به سمت محصول داخلی ببرید والا محصول داخلی نخرید کشور از رکود بی کار خلاص نمیشه حالا هعی لج بازی کنید والا چهارتا دانشجو چی سر در میارن بذار سی چهل سالشون بشه بعد نظر بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حالا تو خودشو ناراخت نکن.. اقای 40 ساله... حالا شما رضایت بده هواپیمای ایرانی سوار نشیم.... خودروی ایرانی که سوار میشیم... پس عقلت رو بیشتر به کار بنداز...
ناشنا س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
عزیزجان فکرنمیکنم مونتاژهواپیمای اوکراینی روساخت ایران دانست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
درود بر نویسنده این مطلب یه ضرب المثلی میگه خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن اسان بود واین دقیقا حکایت قاضی پور و امثال ایشان است .متاسفانه سالهاست که مردم ایران در حال پرداخت هزینه های سنگین و تاوان شجاعت های بعضی ها هستند
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
والا، ما داریم زور میزنیم در خودرو سازی ها رو گل بگیریم اینا میخان هواپیما سازی هم شروع کنن
فریبرز
|
France
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
هر چند الآن ایمیل دریافت می کنم که نظر شما غیر قابل انتشار است ولی باز می نویسم:
اصول مهندسی چنین نیست که این آقا عنوان می کند. گلوگاه خط تولید را به عقب می فرستند. برنامه ریزی و کنترل خیلی مهم است. بگوئید تئوری Drum Buffer Rope (DBR) را با دقت بخواند.
لطفاً بگوئید این آقا از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده است؟ با چه معدلی و در چه تاریخی؟
بگوئید که صنعت را با «ص» می نویسند و نه با «ث».
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
متاسفانه هر کسی به خود اجازه می دهید اظهار نظر کارشناسی انجام دهد. ایشان حق ندارد با حرفهای نامربوط خود با جان و مال مردم و بیت المال بازی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
وقتی میتونیم ماهواره بسازیم و میمون بفرستیم فضا چرا هواپیما نسازیم؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
اون میمونی که پرتاب شد اون میمونی نبود که برگشت
محسن جلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
با سلام
البته صحبتهای آقای قاضی پور هم با رعایت مواردی می تواندهم صحیح وهم عملیاتی باشد در صورتی که ما درحوزه پهپاد اینقدر رشد داشته ایم چرا در صنعت مسافربری نتوانیم
با ساختن ایران ۱۴۰بدون سرنشین و شناختن معایب آن ما هم می توانیم اگربخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
پهباد یعنی بدون سرنشین . اون وقت تو داری با مسافر بری مقایسه میکنی؟ خودت حاضر ی سوار شی . خودروی وطنی پراید رو با بنز و تویوتا مقایسه میکن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
پهپاد چند کیلویی رو داری با یک سازه چند تنی مقایسه میکنی؟؟ تازه بیشتر این پهپادها در حد همون هواپیمای کنترلی اسباب بازی اند که روش دوربین نصب شده همین
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟