طرح استیضاح وزیران آموزش و پرورش و کشور این هفته در کمیسیون های آموزش و تحقیقات و شوراها و امور داخلی مجلس بررسی می شود.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دوشنبه این هفته طرح استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش را با حضور نمایندگان استیضاح کننده بررسی می کنند.
این تقاضای استیضاح 9 مرداد ماه با 28 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد که هیات رییسه مجلس آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داد.
عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عدم اجرای نظام رتبهبندی معلمان، عدم دقت در کتب درسی، عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و بیتوجهی به مشکلات رفاهی آنان، توجه به معلمین حقالتدریس و کارشکنی در مسیر قانونی کردن بکارگیری آنها، عدم وجود ضابطه در انتخاب مدیران و عدول از قانون، کاهش اعتبارات آموزش و پرورش به دلیل عدم پیگیری و سوء مدیریت در تاثیرگذاری در دولت، کاهش شدید اعتبارات سازمان نوسازی مدارس، تضعیف دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین محورهای این استیضاح است.
عدم توجه و عدم توان اجرای برنامه ارائه شده به مجلس، جعل تاریخ در کتابهای درسی، ورود زودهنگام و خلاف قانون دانشگاه فرهنگیان به تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم و سوء استفاده از جایگاه، عدم پذیرش مسئولیت و عذرخواهی بابت اتفاق شوم منطقه غرب تهران، عدم پایبندی به برنامه ارائه شده در زمان اخذ رای، فساد اخلاقی در مدارس به علت سوء مدیریت و بیتوجهی به زبانهای مادری و ایجاد زمینه اختلاف در کشور بهجای وفاق ملی و تاکید بر زبان روسی از دیگر محورهای این طرح استیضاح است.
تقاضای استیضاح وزیر کشور در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی می شود
تقاضای استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دوشنبه این هفته با حضور او و استیضاح کنندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بررسی می شود.
این طرح استیضاح 6 تیرماه با 23 امضا و هفت محور تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شده است.
بیتوجهی به توسعه سیاسی و اجتماعی کشور به ویژه احزاب و قانون جامع انتخابات، بیبرنامگی وزارت کشور برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش روزافزون آسیبها، عدم کفایت در مدیریت بحران به عنوان نمونه زلزله کرمانشاه و برخورد سلیقهای، رابطه بازی و اقدام بدون ضابطه و عدم رعایت شایستهسالاری در انتصاب استانداران، فرمانداران و بخشداران از مهم ترین محورهای این طرح استیضاح است.