دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی گفت: تعداد نیروهای مورد نیاز گروه علوم پزشکی در تمامی رشته مقاطع تا سال ۱۴۰۴ مشخص شد.
به گزارش مهر، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر اکبر فتوحی آموزش عالی را موتور توسعه دانست و اظهار داشت: مبنای آموزش عالی در حوزه سلامت توسعه رشته ها و ظرفیت ها براساس نیاز نظام سلامت کشور است و تربیت بومی و غیر بومی، ایجاد تعادل بین تحصیلات تکمیلی و غیر تکمیلی و آموزش گسترده نیروی انسانی بر همین اساس قابل ارزیابی است.
وی با اشاره به اقدامات دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه ها در راستای طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی بر ارتقای کمی و کیفی آموزش عالی نظام سلامت تاکید کرد و گفت: دو استراتژی مهم در این خصوص پیش بینی شده است.
فتوحی افزود: یکی از این استراتژی ها، آموزش عالی بر مبنای نقشه آمایش و مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی و دیگری اعتباربخشی با هدف ارتقای کیفیت آموزش است. ارتقای کمیت هم برای برنامه ریزان مهم است که البته در سالهای اخیر تاحدودی به هدفمان در این زمینه دست یافتیم.
وی با اشاره به مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در تقسیم دانشگاه های علوم پزشکی به مناطق ده گانه آمایشی گفت: در یکی از بندها، وزارت بهداشت ملزم به ارائه سند تفصیلی تقسیم بندی آمایشی شده است که بر مبنای آن باید در دو تقسیم بندی کشوری و منطقه ای ظرفیت ها و نیازهای کشور احصا شوند که در نهایت یک نقشه کامل یا یک سند جامع توسعه آموزش عالی سلامت بدست آید.
دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در خصوص رشته های علوم پزشکی در مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعداد نیروهای مورد نیاز در تمامی رشته مقاطع تا سال ۱۴۰۴ مشخص شده است.
فتوحی به اعتبار بخشی به عنوان راه تضمین ارتقای کیفیت اشاره کرد و گفت: در اعتباربخشی موسسه ای دانشگاهها، بیمارستانها و دانشگاه آزاد در طی ۴ سال گذشته و با ۶۰۲ بار بازدید اعتباربخشی شدند.
وی اضافه کرد: همچنین در اعتباربخشی دوره ای هم طبق مصوبه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی دبیرخانه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت موظف هستند کلیه رشته مقاطع مربوطه را اعتباربخشی کنند.